![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Regering sluit lagere rente bedrijfspensioen niet uit
http://www.tijd.be/politiek_economie...21812-3136.art |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met alle gevolgen voor de economie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik dit topic geopend, en ik werk in de ICT. Denken dat je daar jobzekerheid hebt is totaal fout. Als je juist van school komt misschien wel, dan heb je net het nieuwste geleerd. Wat ik nu net aanklaag is dat er daarna nog nauwelijks in opleiding geïnvesteerd wordt, en als je dan op latere leeftijd werkloos raakt, dat gebrek aan opleiding zich wreekt. ICT is ook enorm breed. Een ex-collega van mij ging aan de slag bij een bedrijf dat met een eigen OS werkte (geen Windows, geen Linux-variant, enz.). Hij heeft daar een jaar of 6 gewerkt. De toestellen waar hij moest software voor schrijven waren helemaal eigen aan dat bedrijf, en werkten via seriële communicatie. Opleiding? Die kreeg hij alleen over hun product. Na een jaar of 6 bezuinigde dat bedrijf en er moest iemand weg. Het was zijn beurt. Hij was toen rond de 40, en vond het al moeilijk om weer iets nieuws te vinden. Bij zijn jobinterviews kreeg hij gefronsde wenkbrauwen bij de werkgevers, als ze zagen waarmee hij bezig was geweest. Zij waren niets met de kennis die hij daar opgedaan had, en hem op hun kosten opleiden gingen ze niet doen. Uiteindelijk is hij dan op eigen kosten (VDAB kwam niet tussen) van die peperdure Microsoft cursussen gaan studeren. Maar hij was er dus 40, ik denk dat als je 50 bent, dat je het dan wel mag vergeten. Werkgevers doen al moeilijk om je aan te werven, gewoon door de leeftijd. Bovendien is het serieus oneerlijk dat je als werknemer nog eens cursussen van wel 2.500€ zelf moet betalen, terwijl het wel in je vakdomein ligt.
![]() |