![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Misschien wordt ik het een beetje beu dat je mijn beroep marginaliseert met je "ik kan dit, ik kan dat". Ik kan niet met mijn ogen blijven draaien en bij mezelf blijven denken "laat hem maar, hij weet niet beter".
Bij Airbus zitten er hele afdelingen die niks anders doen als sterkteberekeningen op vleugels. En dat is nog steeds zeer uitdagend. Er zit daar behoorlijk wat numerieke wiskunde, mechanica, en materiaalkennis achter waar mensen inderdaad vele jaren voor moeten studeren, en dan nog wat jaren ervaring nodig hebben. Jij doet net alsof het "niks" is. Allez dan, bel Airbus dat ze u direct inhuren, je kan en weet het toch beter. Maar nee, meneer voelt zich daar te goed voor, hij blijft liever doppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het zal inderdaad wel geen schande zijn maar een kwestie van onkunde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Ik ben er ook van overtuigd dat hij thuis abaqus draait op zijn pc
![]() Licentie kost slechts 11k euro. Voor Ansys en Patran/Nastran zal het niet veel schelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Mij stoort het helemaal niet om te weten waar mijn beperkingen zitten. Tussen Disney figuurtjes tekenen en vleugels van airbus ontwikkelen zitten nog een hele hoop andere levels. Levels die meer en meer toegankelijk worden voor diegenen die de tijd willen opbrengen zich hierin te verdiepen en dit dank zij steeds beter programma's. Waarom voel jij je hierdoor aangevallen? Ben je bang de de ervaring van de vakman je later aftroeft? Dat de digitale revolutie zelfs de ingenieur overbodig maakt? Ja, dan blijft natuurlijk alleen de vakman over... Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 31 december 2016 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Ik vind het een schande dat al onze mogelijkheden 7 jaar geleden zijn afgepakt en op een rekening van de overheid zijn gestort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als ik van u was zou ik niet meer zeggen dat je dit kan, dat kan, en toevallig zijn dat allemaal knelpuntberoepen waar je dik geld mee kan verdienen. Want je staat wel lekker op de dop. En je gevecht met de fiscus gebruik je voor je "miserie". Uw huis ben je voorlopig kwijt, ga werken. Als je al die skills hebt liggen de bedrijven te smeken voor u, ongeacht uw leeftijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat die van Amazon zelfs vrij ver gingen, tot zelfs in Network van uw PC zitten die eu-central-1.compute.amazonaws.com en je krijgt ze er bijna uit al blokkeer je het boeltje in de Hosts file.
Ik kan mij vergissen maar toch ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Zij die op het niveau blijven zitten van hun diploma zijn vervangbaar.
De ingenieurs die het stapje extra kunnen en durven nemen, die gaat men nooit kunnen vervangen. Vooruitgang komt uit het vermogen van die mensen om verder te kijken dat hun 'schoolboeken'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ontbreekt een self made man uiteraard. Die kent zijn vakgebied door ervaring en dan houdt het een beetje op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat zelfs zo ver, dat een IR elektriciteit of machanica niet zonder bij studeren de job van een IR electromachanica kan uitvoeren. De computer kan sneller rekenen dan de mens, maar de computer heeft nog steeds de beperking enkel te kunnen wat de mens in zijn geheugenkaart steekt. De computer is nog steeds een hulpmiddel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is veelal noodzakelijk daar de markt en de technieken constant veranderen. Het feit dat men een Ir diploma heeft bewijst niet enkel dat men een basiskennis heeft opgedaan maar bewijst ook dat men deze skill heeft en dit is m.i. belangrijker dan de kennis op zich. Een niet -Ir kan dit eventueel ook maar zal zich toch moeten bewijzen. Er zijn ook Ir's die deze skill niet echt of niet voldoende hebben, naar mijn ervaring is dit echter slechts een minderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik heb al meer dan genoeg wereldvreemde ingenieurs tegengekomen om zeer wantrouwig te zijn bij het ontmoeten van een "nieuwe", die weeral het warme water gaat heruitvinden.
Maar een goeie ingenieur is er eentje waarmee goed samen te werken is. Eentje die luistert naar de uitvoerders.
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige doen het inderdaad nog binnen de normale studietijd, maar vele doen er 2X zolang over, sommige doen er zelfs de normale studietijd³ over om het diploma te behalen. Als 57jarige zit ik vandaag nog op de schoolbanken om nieuwe technieken te leren en ondervindt ik dat IR's die reeds enkele jaren van de schoolbanken zijn, totaal niet meer meekunnen en de nieuwe technieken er maar niet in krijgen. Sommige hebben zelfs niet eens het benodigde inzicht binnen de wiskunde om de nodige berekeningen te kunnen maken, maar hebben dankzij het huidige onderwijssysteem wel een IR of master diploma. Andere hebben dan wel het nodige wiskundige inzicht, maar niet het technisch inzicht, gewoon omdat ze overal zijn doorgeraakt met alles vanbuiten te leren, zonder enig inzicht in wat ze hebben geleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je dat helemaal zelf verzonnen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga geen uitspraak doen over het IQ en/of de studiejaren. Dat staat soms niet in verhouding tot de capaciteiten van een persoon. Zoals geschreven, samenwerken met een ingenieur die wel inzicht en praktijkervaring heeft is een veel groter plezier dan samenwerken met eentje die gelooft dat er zonlicht uit zijn gat schijnt. En het lijkt erop dat de "jongeren" onder deze , en dan voornamelijk burgelijke, ingenieurs er een hoop zijn die met hele zonnebanken in hun aars rondlopen. Kwispels die het verschil niet kennen tussen een waterpomptang of een pijptang, maar wel komen vertellen hoe ge een bout moet aandraaien.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 5 januari 2017 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar er is een keerzijde. Indien er een prof tussenzit die studenten er maar moeilijk door laat kan men niet zomaar meer delibereren. Ik heb nog een prof gehad waarbij men goede studenten delibereerde met een 4 op 20, vandaag kan dit niet meer. Zelf heb ik volgens de oude methode gestudeerd en mijn zoon volgens de nieuwe methode, ik zie geen fundamenteel verschil. Ik denk trouwens dat de materie die hij te verwerken kreeg moeilijker was maar hij had natuurlijk ook veel meer middelen ter ondersteuning zoals het internet bijvoorbeeld. Het is altijd een moeilijke studie geweest en het zal er één blijven. Maar natuurlijk, een ir. die er 8 jaar over doet zou ik zelf niet aanwerven, behalve indien hij het zwijn heeft uitgehangen tijdens zijn studentenjaren, dit is een geldig excuus maar hij zal het dan wel moeten bewijzen ![]() |
|
![]() |
![]() |