![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je patiëntengegevens zwerven al overal rond, zeker als je de toestemming gegeven hebt, dat ieder ziekenhuis of arts die je behandelt of behandelt heeft, zijn bevindingen mag doorgeven aan andere artsen die je behandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Wat doe je dan met artsen die vragen bij welk ziekenfonds je bent aangesloten? Deontologisch is dan de vraag, ben je bij een ziekenfonds aangesloten, niet bij welk. Laatst gewijzigd door subocaj : 27 december 2016 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Ik krijg van iedereen waar ik of mijn vrouw betaalt met bankkaart mijn mailbox vol, dit terwijl we nooit kortingskaarten of andere kraam invullen of gebruiken. Mijn huisarts, geen PVDA dokter stuurt me zelfs alle uitslagen en verslagen per mail als ik er om vraag, want de gegevensbank die zou moeten zorgen voor onderlinge conversatie en uitwisseling van gegevens tussen jou behandelende artsen werkt nog steeds voor geen kloten (uitspraak van de geneesheren zelf). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zie je echt het verschil niet met een arts die zijn patientengegevens doorgeeft aan een politieke partij die daarop een partijfunctionaris langs stuurt (die daarop nog eens herinnert aan het artsbezoek)???? dit zijn gewoon schendingen van privacygegevens hoor, dit zijn feiten die onmogelijk zijn zonder schending van privacywetgeving. (los nog van de onverenigbaarheden met medische deontologie) vandaar ook dat sommige pvda dokters deze wanpraktijken zelf uitbrachten wsl. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Gezondheid is een basisrecht, een fundamenteel mensenrecht, zoals het recht op onderwijs en huisvesting. De verzekerde toegang tot kwaliteitsvolle gezondheidszorg is een belangrijke voorwaarde voor een goede levenskwaliteit. We constateren echter veel ongelijkheden in gezondheid en in gezondheidszorg. Gezondheid mag geen koopwaar zijn, want de marktwerking is tegengesteld aan het basisrecht van gelijke toegang tot gezondheidszorg. De overheid moet verplicht worden om via solidariteit gelijke toegang tot kwaliteitsvolle gezondheidszorg te organiseren." Een basisrecht hoort net wél een free lunch te zijn. Door er een quid pro quo van te maken ontkent PVDA dat het een basisrecht is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De staat hoort inderdaad in een vorm van onderwijs te voorzien (met name het gemeenschapsonderwijs) waar geen reclame wordt gemaakt voor een godsdienst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Als ik die redenering doortrek'... U bent het dus niet eens met de stelling dat een basisrecht onvoorwaardelijk hoort te zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De staat organiseert ook een gezondheidszorg. Men hoeft niet naar dokters van de PVDA te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat niet alleen onrechtmatig doorgeven van adresgegevens is, maar ook van medische handelingen die onder het beroepsgeheim vallen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |