Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2017, 07:41   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Je hebt de pedagogische tik voor een kind, en je hebt de verkiezings-tik voor een politieke partij.

Beke zal wellicht graag hebben dat de kiezers zijn partijtje niet meer mogen afstraffen. De tsjeven zouden op basis van het verleden, graag een automatisch recht hebben op minstens 25 procent van de kamerzeteltjes, welke de kiesuitslag ook is.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 07:59   #82
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt de pedagogische tik voor een kind, en je hebt de verkiezings-tik voor een politieke partij.

Beke zal wellicht graag hebben dat de kiezers zijn partijtje niet meer mogen afstraffen. De tsjeven zouden op basis van het verleden, graag een automatisch recht hebben op minstens 25 procent van de kamerzeteltjes, welke de kiesuitslag ook is.

.
Dat zou pedagogisch niet verantwoord zijn.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 08:43   #83
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat deed die van mij vroeger ook. Nu niet meer.

Hij luistert al veel beter en is een zeer aangenaam kind geworden !
misschien worden kinderen wel gewoon meer vatbaar voor rede naarmate ze ouder worden en staat die ontwikkeling los van de uitgedeelde slagen.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 09:08   #84
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat deed die van mij vroeger ook. Nu niet meer.

Hij luistert al veel beter en is een zeer aangenaam kind geworden !
Dat heeft niks met klappen te maken maar gewoon met de leeftijd. Ik heb die van mij nooit klappen gegeven. Wij hebben een aparte hoek waar kussen liggen en een boksbal staat. Als ze koppig en in een colère schoot dan plaatsten we haar daar en mocht ze haar frustraties botvieren. Op den duur liep die daar zelf naartoe en na verloop van tijd was zelfs dat niet meer noodzakelijk. Hetzelfde stramien herhaalt zich nu met onze zoon. Ook dat komt wel in orde.

Ik ga mijn kinderen nooit slaan, simpelweg omdat ik dat niet noodzakelijk vindt . Er zijn andere manieren om hun gedrag te corrigeren. Ik ben ook meer voorstander van een positieve benadering (belonen in de vorm van lieve woorden of knuffel als ze iets goed doen) dan van straffen. Dat wil echter niet zeggen dat het nooit gebeurt, want soms is het onvermijdelijk.

Dit gezegd zijnde ben ik absoluut tegenstander van het voorstel van de tjeeven. Ouders kiezen nog altijd zelf hoe ze hun kinderen opvoeden. Zolang er maar geen fysieke en psychische mishandeling aan te pas komt. Dat laatste is trouwens iets wat volgens mij veel meer kwaad kan dan de occasionele pedagogische tik. Het blijft echter heel vaak verborgen voor de buitenwereld.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 6 januari 2017 om 09:16.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 09:11   #85
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
misschien worden kinderen wel gewoon meer vatbaar voor rede naarmate ze ouder worden en staat die ontwikkeling los van de uitgedeelde slagen.
Ik denk dat dit een veel te ingewikkelde redenering is voor dit forum
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 09:18   #86
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Schaam u.

Niemand hier, maar dan ook niemand, geeft zijn kinderen slaag. De redenering dat een pedagogische tik een slippery slope is naar "linkse hoeken" is intellectueel oneerlijk en eigenlijk belachelijk. Mensen die hun kinderen een boks verkopen horen het hoederecht afgenomen te worden en in de cel gestoken te worden.
nee nee, ik hang de step-stone theorie aan in deze, wie zijn kind niet door positieve motivatie kan opvoeden, die glijdt meer en meer af in de machteloosheid die dit pedagogische tik kenmerkt.

wie pleit voor de pedagogische tik mag er ook wel eens op letten dat het over pedagogische tik gaat, wat ruimer is dan een ouder die zijn kind op de billen tikt ... ge zet de deur open voor alle "pedagogen" om uw kind naar believen te 'corrigeren' ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 januari 2017 om 09:43.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 09:54   #87
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat heeft niks met klappen te maken maar gewoon met de leeftijd. Ik heb die van mij nooit klappen gegeven. Wij hebben een aparte hoek waar kussen liggen en een boksbal staat. Als ze koppig en in een colère schoot dan plaatsten we haar daar en mocht ze haar frustraties botvieren. Op den duur liep die daar zelf naartoe en na verloop van tijd was zelfs dat niet meer noodzakelijk. Hetzelfde stramien herhaalt zich nu met onze zoon. Ook dat komt wel in orde.

Ik ga mijn kinderen nooit slaan, simpelweg omdat ik dat niet noodzakelijk vindt . Er zijn andere manieren om hun gedrag te corrigeren. Ik ben ook meer voorstander van een positieve benadering (belonen in de vorm van lieve woorden of knuffel als ze iets goed doen) dan van straffen. Dat wil echter niet zeggen dat het nooit gebeurt, want soms is het onvermijdelijk.

Dit gezegd zijnde ben ik absoluut tegenstander van het voorstel van de tjeeven. Ouders kiezen nog altijd zelf hoe ze hun kinderen opvoeden. Zolang er maar geen fysieke en psychische mishandeling aan te pas komt. Dat laatste is trouwens iets wat volgens mij veel meer kwaad kan dan de occasionele pedagogische tik. Het blijft echter heel vaak verborgen voor de buitenwereld.
En op verplaatsing ? (Bezoek, winkel, straat,...) ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 10:05   #88
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
En op verplaatsing ? (Bezoek, winkel, straat,...) ?
Daar ligt dat dus inderdaad iets moeilijker hé. Al moet ik zeggen dat ze op verplaatsing nooit erg veel problemen hebben veroorzaakt Maar goed, de momenten dat het voorvalt durf ik al eens sneller te straffen, dat klopt. Zoals ik zeg, soms is het onvermijdelijk. Maar meestal volstaat het vermanende vingertje in die gevallen. Slaan, jamais.

Nu ja, ik heb misschien ook gemakkelijke kinderen...Daarom ga ik niet snel de rekening maken van anderen. Ik heb ondertussen wel geleerd dat elk kind een andere aanpak vereist.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 6 januari 2017 om 10:07.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 14:20   #89
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Zolang het geen mishandeling inhoudt vind ik dat ouders hun kind(eren) mogen slaan, er wordt hier door sommigen precies gedaan alsof kinderen allemaal doetjes zijn maar er zitten heuse ettertjes tussen die bijna enkel maar met billenklets te 'temmen' zijn. Er zijn zelfs kinderen die meedogenloos hun klasgenootjes pesten, treiteren, jennen dat het een lievelust is. Voor zo'n gevallen is even in de hoek zetten of extra huiswerk maken volgens mij geen oplossing. Die dienen (hard) gecorrigeerd te worden - zij het imo door de ouders, niet de school.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 14:25   #90
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ligt dat dus inderdaad iets moeilijker hé. Al moet ik zeggen dat ze op verplaatsing nooit erg veel problemen hebben veroorzaakt Maar goed, de momenten dat het voorvalt durf ik al eens sneller te straffen, dat klopt. Zoals ik zeg, soms is het onvermijdelijk. Maar meestal volstaat het vermanende vingertje in die gevallen. Slaan, jamais.

Nu ja, ik heb misschien ook gemakkelijke kinderen...Daarom ga ik niet snel de rekening maken van anderen. Ik heb ondertussen wel geleerd dat elk kind een andere aanpak vereist.
Moest mijn kind beginnen brullen onderweg, het zou zijn beste tijd niet meemaken. Geen pardon hier, een goeie tik op zijn/haar smoel. Dan zullen ze het wel leren dat ze zich dienen te 'gedragen'. Harde woorden, ik weet het, maar kinderen zijn nu eenmaal geen porseleinen poppen - ook al zijn nogal wat ouders die mening toegedaan tegenwoordig. Sommige van die zogezegde doetjes trekken zelfs achter de rug van mama & papa moedwillig vleugels van vliegen enz. uit, mishandelen de kat enz. enz. Maken er een sport van om de boel bijeen te brullen. Treiteren en pesten hun broertjes, zusjes, klasgenootjes. Wel, dan is een 'pedagogishe tik' meer dan op zijn plaats.

Laatst gewijzigd door bembem : 6 januari 2017 om 14:31.
Oud 6 januari 2017, 14:34   #91
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Plus, kinderen zijn op dat vlak niet te onderschatten, ze weten het maar al te goed als papa en mama mossels zijn.
Oud 6 januari 2017, 14:36   #92
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Plus, kinderen zijn op dat vlak niet te onderschatten, ze weten het maar al te goed als papa en mama mossels zijn.
Wat ben je weer heerlijk aan het trollen

Geen botjes te stelen vandaag ?
Oud 6 januari 2017, 14:49   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Wat ben je weer heerlijk aan het trollen

Geen botjes te stelen vandaag ?
Op dat punt heeft ze nochtans gelijk, sommige kinderen bespelen hun ouders als instrumenten.

En als dat al van die geitenwollensokken zijn om te beginnen - zo zot als Mitje zeggen ze in Antwerpen - dan werken die daar nog actief aan mee ook.
Oud 6 januari 2017, 15:50   #94
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is een waarheid, mijn dochter is ook veel gemakkelijker te straffen dan mijn zoon. Die moet ik geen klets verkopen. Gewoon in de hoek zetten is voldoende.

Mijn zoon kreeg ik bij momenten nog niet eens in de hoek....laat staan in een aparte kamer. Ik denk dat velen hier niet beseffen dat kinderen van 3-4 jaar soms bijzonder moeilijk kunnen doen. En ik spreek hier wel degelijk over een klets met de open hand op de poep he, of eens aan de oren trekken. Niet over boksen, slagen of stampen....

Anekdote die er eigenlijk niks mee te maken heeft: mijn vrouw en ik zijn ooit eens blijven liggen op een zondag ochtend. Mijn zoon vond dat maar niks, en was naar onder geslopen, en heeft uit de kast verfstempels genomen. En ja, u raad het al, het hele huis onder handen genomen. We hebben honderden euros kunnen uitgeven aan verf om de boel terug te schilderen.

We hebben er eens goed mee gelachen, want dat vind ik wel normaal gedrag voor een 4 jaar oud kind, en het was onze eigen fout.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 16:05   #95
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Op dat punt heeft ze nochtans gelijk, sommige kinderen bespelen hun ouders als instrumenten.

En als dat al van die geitenwollensokken zijn om te beginnen - zo zot als Mitje zeggen ze in Antwerpen - dan werken die daar nog actief aan mee ook.
2!!!
Oud 6 januari 2017, 16:07   #96
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang het geen mishandeling inhoudt vind ik dat ouders hun kind(eren) mogen slaan, er wordt hier door sommigen precies gedaan alsof kinderen allemaal doetjes zijn maar er zitten heuse ettertjes tussen die bijna enkel maar met billenklets te 'temmen' zijn. Er zijn zelfs kinderen die meedogenloos hun klasgenootjes pesten, treiteren, jennen dat het een lievelust is. Voor zo'n gevallen is even in de hoek zetten of extra huiswerk maken volgens mij geen oplossing. Die dienen (hard) gecorrigeerd te worden - zij het imo door de ouders, niet de school.
Waarom? Door uw kinderen naar school te laten gaan, leg je een erg groot deel van de opvoedingstaak in de handen van de school.

Als je dan van mening bent dat het geven van een "pedagogische tik" nuttig/noodzakelijk kan zijn om het kind op te voeden (waar ik het overigens niet mee eens ben), dan moet men consequent zijn en ook de school de mogelijkheid geven dit te doen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2017, 16:09   #97
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een waarheid, mijn dochter is ook veel gemakkelijker te straffen dan mijn zoon. Die moet ik geen klets verkopen. Gewoon in de hoek zetten is voldoende.

Mijn zoon kreeg ik bij momenten nog niet eens in de hoek....laat staan in een aparte kamer. Ik denk dat velen hier niet beseffen dat kinderen van 3-4 jaar soms bijzonder moeilijk kunnen doen. En ik spreek hier wel degelijk over een klets met de open hand op de poep he, of eens aan de oren trekken. Niet over boksen, slagen of stampen....

Anekdote die er eigenlijk niks mee te maken heeft: mijn vrouw en ik zijn ooit eens blijven liggen op een zondag ochtend. Mijn zoon vond dat maar niks, en was naar onder geslopen, en heeft uit de kast verfstempels genomen. En ja, u raad het al, het hele huis onder handen genomen. We hebben honderden euros kunnen uitgeven aan verf om de boel terug te schilderen.

We hebben er eens goed mee gelachen, want dat vind ik wel normaal gedrag voor een 4 jaar oud kind, en het was onze eigen fout.
Ik vind dat helemaal niet normaal, en nog minder dat de ouders dat goedpraten. Het zou bij mij niet pakken. Ik weet niet wat ik voor hem in petto zou hebben maar alleszins niet 'er eens goed mee lachen'. En dan zit dat hier mensen die van een uitkering dienen te overleven uit te maken voor rotte vis. Mensen die het helemaal niet gezocht hebben als dat - sorry dat ik het zeg - 'ettertje'.
Oud 6 januari 2017, 16:12   #98
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom? Door uw kinderen naar school te laten gaan, leg je een erg groot deel van de opvoedingstaak in de handen van de school.

Als je dan van mening bent dat het geven van een "pedagogische tik" nuttig/noodzakelijk kan zijn om het kind op te voeden (waar ik het overigens niet mee eens ben), dan moet men consequent zijn en ook de school de mogelijkheid geven dit te doen.
Waarom? Om misbruik te voorkomen tiens. Ik leg het lot van m'n dierbaren namelijk niet graag in handen van 'vreemden'.
Oud 6 januari 2017, 16:15   #99
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat helemaal niet normaal, en nog minder dat de ouders dat goedpraten. Het zou bij mij niet pakken. Ik weet niet wat ik voor hem in petto zou hebben maar alleszins niet 'er eens goed mee lachen'. En dan zit dat hier mensen die van een uitkering dienen te overleven uit te maken voor rotte vis. Mensen die het helemaal niet gezocht hebben als dat - sorry dat ik het zeg - 'ettertje'.
Zoek eens werk, zeg.
Oud 6 januari 2017, 16:17   #100
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Trolmeister bem.

Tgaat niet pakken hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be