![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt de pedagogische tik voor een kind, en je hebt de verkiezings-tik voor een politieke partij.
Beke zal wellicht graag hebben dat de kiezers zijn partijtje niet meer mogen afstraffen. De tsjeven zouden op basis van het verleden, graag een automatisch recht hebben op minstens 25 procent van de kamerzeteltjes, welke de kiesuitslag ook is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() misschien worden kinderen wel gewoon meer vatbaar voor rede naarmate ze ouder worden en staat die ontwikkeling los van de uitgedeelde slagen.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga mijn kinderen nooit slaan, simpelweg omdat ik dat niet noodzakelijk vindt . Er zijn andere manieren om hun gedrag te corrigeren. Ik ben ook meer voorstander van een positieve benadering (belonen in de vorm van lieve woorden of knuffel als ze iets goed doen) dan van straffen. Dat wil echter niet zeggen dat het nooit gebeurt, want soms is het onvermijdelijk. Dit gezegd zijnde ben ik absoluut tegenstander van het voorstel van de tjeeven. Ouders kiezen nog altijd zelf hoe ze hun kinderen opvoeden. Zolang er maar geen fysieke en psychische mishandeling aan te pas komt. Dat laatste is trouwens iets wat volgens mij veel meer kwaad kan dan de occasionele pedagogische tik. Het blijft echter heel vaak verborgen voor de buitenwereld.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 6 januari 2017 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wie pleit voor de pedagogische tik mag er ook wel eens op letten dat het over pedagogische tik gaat, wat ruimer is dan een ouder die zijn kind op de billen tikt ... ge zet de deur open voor alle "pedagogen" om uw kind naar believen te 'corrigeren' ... Laatst gewijzigd door Anna List : 6 januari 2017 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu ja, ik heb misschien ook gemakkelijke kinderen...Daarom ga ik niet snel de rekening maken van anderen. Ik heb ondertussen wel geleerd dat elk kind een andere aanpak vereist.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 6 januari 2017 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang het geen mishandeling inhoudt vind ik dat ouders hun kind(eren) mogen slaan, er wordt hier door sommigen precies gedaan alsof kinderen allemaal doetjes zijn maar er zitten heuse ettertjes tussen die bijna enkel maar met billenklets te 'temmen' zijn. Er zijn zelfs kinderen die meedogenloos hun klasgenootjes pesten, treiteren, jennen dat het een lievelust is. Voor zo'n gevallen is even in de hoek zetten of extra huiswerk maken volgens mij geen oplossing. Die dienen (hard) gecorrigeerd te worden - zij het imo door de ouders, niet de school.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bembem : 6 januari 2017 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plus, kinderen zijn op dat vlak niet te onderschatten, ze weten het maar al te goed als papa en mama mossels zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als dat al van die geitenwollensokken zijn om te beginnen - zo zot als Mitje zeggen ze in Antwerpen - dan werken die daar nog actief aan mee ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn zoon kreeg ik bij momenten nog niet eens in de hoek....laat staan in een aparte kamer. Ik denk dat velen hier niet beseffen dat kinderen van 3-4 jaar soms bijzonder moeilijk kunnen doen. En ik spreek hier wel degelijk over een klets met de open hand op de poep he, of eens aan de oren trekken. Niet over boksen, slagen of stampen.... Anekdote die er eigenlijk niks mee te maken heeft: mijn vrouw en ik zijn ooit eens blijven liggen op een zondag ochtend. Mijn zoon vond dat maar niks, en was naar onder geslopen, en heeft uit de kast verfstempels genomen. En ja, u raad het al, het hele huis onder handen genomen. We hebben honderden euros kunnen uitgeven aan verf om de boel terug te schilderen. We hebben er eens goed mee gelachen, want dat vind ik wel normaal gedrag voor een 4 jaar oud kind, en het was onze eigen fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dan van mening bent dat het geven van een "pedagogische tik" nuttig/noodzakelijk kan zijn om het kind op te voeden (waar ik het overigens niet mee eens ben), dan moet men consequent zijn en ook de school de mogelijkheid geven dit te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |