Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2017, 23:46   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Fitness is geen specifiek vrouwelijk product.
Klopt ...net als onderwijs. Of is Jan ook voorstander om meisjes te verbieden in het onderwijs ....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 09:56   #82
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Het grootste probleem lijkt me toch de inconsistentie te zijn.

Jan pleit voor een absolute keuzevrijheid voor de onderneming. Een stelling waar men het eens of oneens mee kan zijn, maar die wel consistent is.

Heel wat mensen zullen echter geen probleem zien in een verbod voor mannen of vrouwen, maar wel in een verbod op bijvoorbeeld huidskleur.

Een overheid mag niet toelaten dat men mannen de toegang weigert als men dat bijvoorbeeld ook niet met zwarten of moslims mag doen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 10:37   #83
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het grootste probleem lijkt me toch de inconsistentie te zijn.

Jan pleit voor een absolute keuzevrijheid voor de onderneming. Een stelling waar men het eens of oneens mee kan zijn, maar die wel consistent is.

Heel wat mensen zullen echter geen probleem zien in een verbod voor mannen of vrouwen, maar wel in een verbod op bijvoorbeeld huidskleur.

Een overheid mag niet toelaten dat men mannen de toegang weigert als men dat bijvoorbeeld ook niet met zwarten of moslims mag doen.
Dit. Ik heb er geen probleem mee, zolang een onderneming dan ook kan kiezen om geen moslims/christenen in zijn zaak toe te laten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 10:48   #84
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Langs de andere kant bestaan er gaybars vs heterogelegenheden, en zijn er dancings die bvb moslims weigeren, voor zover de inconsistentie.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 10:51   #85
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Langs de andere kant bestaan er gaybars vs heterogelegenheden, en zijn er dancings die bvb moslims weigeren, voor zover de inconsistentie.
gaybars vs heterogelegenheden ?

ik ken geen enkele van die twee waar andersgeaarde mensen niet binnen zouden mogen ... zou ook onmogelijk zijn om te bepalen wie wel en wie niet binnen mag natuurlijk

dat moslims weigeren door dancings is dan ook illegaal ...

dus?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 11:00   #86
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In gaybars mogen heteros gewoon binnen hoor. Dancings mogen tot op heden geen moslims weigeren. Nu, als een fitness mannen mag weigeren, moet dit natuurlijk wel aangepast worden in de wet hé. Discriminatie is dan de bevoegdheid van de ondernemer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 3 februari 2017, 11:01   #87
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gaybars vs heterogelegenheden ?

ik ken geen enkele van die twee waar andersgeaarde mensen niet binnen zouden mogen ... zou ook onmogelijk zijn om te bepalen wie wel en wie niet binnen mag natuurlijk
Ik bedoelde van het andere geslacht, andersgeaard staat niet op het gezicht geschreven idd... En ja, er zijn van zo'n gelegenheden waar ze parties houden op basis van gender.

Citaat:
dat moslims weigeren door dancings is dan ook illegaal ...

dus?
Maar het wordt geduld....
Oud 3 februari 2017, 11:04   #88
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In gaybars mogen heteros gewoon binnen hoor. Dancings mogen tot op heden geen moslims weigeren. Nu, als een fitness mannen mag weigeren, moet dit natuurlijk wel aangepast worden in de wet hé. Discriminatie is dan de bevoegdheid van de ondernemer.
Heteromannen wel; geen vrouwen hoor!
Vandaar ook meestal geafficheerd als 'men only'!!!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 11:04   #89
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde van het andere geslacht, andersgeaard staat niet op het gezicht geschreven idd... En ja, er zijn van zo'n gelegenheden waar ze parties houden op basis van gender.
Kan je me eens een vb geven van een party waar geen vrouwen of mannen binnenmogen?

Citaat:

gedoogd. En neen, het wordt niet gedoogd. Of heb je geen weet van de shitstorm die LaGare 27 over zich heeft gekregen?

Laatst gewijzigd door fox : 3 februari 2017 om 11:04.
Oud 3 februari 2017, 11:04   #90
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee er zijn gaybars waar men als man enkel binnen mag als men homo is. Dat er hetero's tussenglippen zal wel zijn maar niet de bedoeling.
Oud 3 februari 2017, 11:05   #91
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

nee, dat wordt niet geduld, indien daar klachten over zijn dan grijpt Unia in.

een consequente houding zou zijn

of iedere eigenaar/uitbater compleet vrij te laten wie wel en wie niet binnen mag, of alle discriminatie aan de ingang verbieden, en dus ook dit Mrs Sporty en de genderzwemuurtjes in de zwembaden verbieden.

nu mag blijkbaar alleen wat moslimconform wordt gemaakt ... en dat op zich is een schending van het gelijkheidsprincipe in het recht.
Oud 3 februari 2017, 11:05   #92
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee er zijn gaybars waar men als man enkel binnen mag als men homo is. Dat er hetero's tussenglippen zal wel zijn maar niet de bedoeling.
Nope, u verkoopt onzin. Dat er geen heteros naar gaybars gaan, dat zal wel zo zijn natuurlijk. Ik heb daar ook weinig behoefte aan, maar dat het niet mag, is onzin. Ik heb weet van vriendengroepen die wel eens naar een gaybar gaan omdat iemand uit de kring gay is.

Laatst gewijzigd door fox : 3 februari 2017 om 11:07.
Oud 3 februari 2017, 11:06   #93
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dit is de grootste bullshit die ik al van je hoorde.

jij bent overduidelijk nog nooit in een gaybar geweest.
Oud 3 februari 2017, 11:07   #94
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nope, u verkoopt onzin. Dat er geen heteros naar gaybars gaan, dat zal wel zo zijn natuurlijk. Ik heb daar ook weinig behoefte aan, maar dat het niet mag, is onzin.
ik ga daar regelmatig uit.

het is daar (meestal in vrouwelijk gezelschap) voor iedereen aangenamer vertoeven ... geen last van opdringerige 'macho's' voor ons vrouwelijk gezelschap ... een verademing voor mooie vrouwen ...
Oud 3 februari 2017, 11:07   #95
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is als hetero niet verboden om gay bars binnen te gaan maar ofwel kijken ze u buiten, ofwel beginnen ze op u te jagen net omdat je hetero bent. Doch dit terzijde. En die dancings staan dan de volgende dag in de krant als het volgende slachtoffer van Unia.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 11:09   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Het is als hetero niet verboden om gay bars binnen te gaan maar ofwel kijken ze u buiten, ofwel beginnen ze op u te jagen net omdat je hetero bent. Doch dit terzijde. En die dancings staan dan de volgende dag in de krant als het volgende slachtoffer van Unia.
ik kom er regelmatig, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Oud 3 februari 2017, 11:09   #97
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ga daar regelmatig uit.

het is daar (meestal in vrouwelijk gezelschap) voor iedereen aangenamer vertoeven ... geen last van opdringerige 'macho's' voor ons vrouwelijk gezelschap ... een verademing voor mooie vrouwen ...
Uw goed recht, ik voel er mij niet altijd op mijn gemak. Ik krijg niet graag mannelijke aandacht en dat durft daar wel eens voor te vallen. Ik heb dan altijd de neiging om mij extreem hetero op te stellen (wat dat ook moge betekenen )
Oud 3 februari 2017, 11:11   #98
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw goed recht, ik voel er mij niet altijd op mijn gemak. Ik krijg niet graag mannelijke aandacht en dat durft daar wel eens voor te vallen. Ik heb dan altijd de neiging om mij extreem hetero op te stellen (wat dat ook moge betekenen )
t is nu niet dat ik daar als man alleen binnenstap, dan komt dat mss voor, ik ben altijd in vrouwelijk gezelschap en ik heb nog nooit last gehad van enige opdringerigheid ... en mijn vrouwelijk gezelschap ook niet, wat hen echt een fijn gevoel geeft.
Oud 3 februari 2017, 11:14   #99
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je me eens een vb geven van een party waar geen vrouwen of mannen binnenmogen?
Ja hoor, bvb de special gay al dan niet gangbang parties die ze aan Madou in Brussel hielden/houden (weet niet of het nog actueel is). Enkel voor mannen; vrouwen niet toegelaten. Werd/wordt expliciet vermeld zelfs.

Citaat:
gedoogd. En neen, het wordt niet gedoogd. Of heb je geen weet van de shitstorm die LaGare 27 over zich heeft gekregen?
Kende ik niet...
Oud 3 februari 2017, 11:16   #100
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja hoor, bvb de special gay al dan niet gangbang parties die ze aan Madou in Brussel hielden/houden (weet niet of het nog actueel is). Enkel voor mannen; vrouwen niet toegelaten. Werd/wordt expliciet vermeld zelfs.

Kende ik niet...
Ah maar jongens toch, we gaan het nu al over gangbangparties hebben in een poging om het gelijk te halen... Jawadde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be