Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

Discussietools
Oud 10 november 2004, 00:53   #81
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het domste wat je kan doen is je vijand onderschatten. En dat is wat politiek correct doet. Ze hebben een traditie opgebouwd van jarenlang paternalistisch neerzien en knuffelen van allochtonen en denken daarmee dat ze superieur zijn aan die domme islamieten uit die achterlijke landen, terwijl ze niet doorhebben dat ze door diezelfde domme allochtonen bespeeld worden als marionetten.
Ik vind die betutteling en dat geknuffel in ieder geval vernederend voor de allochtonen. Die éne van Groen! zei hier vorig jaar of zo letterlijk dat Agalev opkwam voor de zwakkeren en dus ook de allochtonen. Precies alsof alle allochtonen "zwak" zijn. Precies alsof ze 't zonder betutteling niet kunnen maken. In de V.S. is men net van mening dat immigranten het daar wel kunnen maken (zonder subsidies en uitkeringen en sociale woninngen). The American dream. Dat is misschien hard en koud en rechts, maar wél een compliment naar de immigranten toe.
Stefanie is offline  
Oud 10 november 2004, 12:04   #82
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Bespaar mij die onzin!
Ik ben niet onder het juk van de Roomse kerk uitgesparteld om me nog een veel groter juk te laten opdringen.

Godsdienstfanatisme IS lijden.
Op dat vlak zijn alle godsdiensten elkaar waard.
Sorry maar hier moet ik even op reageren. Je bent niet uit onder het juk van de RKK uitgesparteld. Je hebt die kerk verlaten en die kerk heeft je laten gaan. Hirshi Ali heeft de Islam verlaten maar de Islam laat haar niet gaan. Zij moet immers dood.

Het is dus heel duidelijk niet zo dat alle godsdiensten vandaag elkaar waard zijn op dat vlak.

PS : Ook ik heb de RKK verlaten. En ook mij heeft ze laten gaan.
Kaal is offline  
Oud 11 november 2004, 09:01   #83
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
In Irak zijn er Christenen.
Bij de Palestijnen zijn er Christenen en zelfs redelijk veel.
In Turkije zijn er Armerische Christenen.
In Egypte zijn er Koptische Christenen.
In Congo zijn er Christenen...
Daar trap ik allang niet meer in. Geloof is hier niets meer waard, dus kom mij niet zeggen dat je in die gebieden nog van gedachte zou kunnen veranderen omdat er Christenen zitten. Feit blijft: Ze zijn zwart of bijna zwart. Die Christenen die daar zitten komen vaak beter overeen met ons dan dat wij hier met jullie overeenkomen, dus hoezo Christenen?
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]

Laatst gewijzigd door Ibeke : 11 november 2004 om 09:01.
Ibeke is offline  
Oud 11 november 2004, 09:02   #84
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Extremisten is niet het zelfde als terroristen volgens mij.
Dat u daar direct aan denkt brengt mijn mening over u aan het wankelen.
Je hebt gelijk: Laat ik het zo stellen: het een leidt potentieel tot het ander.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
Ibeke is offline  
Oud 11 november 2004, 09:06   #85
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder de zee over te steken lukt het natuurlijk niet.
Ik wilde alleen aantonen dat de dooddoener “ge hebt ze zelf naar hier gehaald” niet helemaal opgaat.
Ja, maar dat gaat ook niet helemaal op hoor Bobke, want dat oversteken is nog maar recent de mode geworden. Misschien dat er daarvoor wel es ene ofzo overstak, nu is het naar het schijnt met hopen. Volgens mij zitten hier meer gastarbeidergeneraties dan overstekers hoor. Tenzij ge natuurlijk betrouwbaar cijfermateriaal hebt , dan wil ik nog eens verderdiscussiëren.
Ibeke is offline  
Oud 11 november 2004, 09:33   #86
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Ik vind die betutteling en dat geknuffel in ieder geval vernederend voor de allochtonen. Die éne van Groen! zei hier vorig jaar of zo letterlijk dat Agalev opkwam voor de zwakkeren en dus ook de allochtonen. Precies alsof alle allochtonen "zwak" zijn. Precies alsof ze 't zonder betutteling niet kunnen maken. In de V.S. is men net van mening dat immigranten het daar wel kunnen maken (zonder subsidies en uitkeringen en sociale woninngen). The American dream. Dat is misschien hard en koud en rechts, maar wél een compliment naar de immigranten toe.
Wel Stefanie, ik heb het daar recent ook nog over gehad. Het is interessant te zien hoever Arabieren het in Amerika schoppen. Toch vraag ik mij af: Denk je echt dat we die hier niet hebben OF krijgen ze gewoon niet de nodige publiciteit. Niet zolang geleden ben ik overgeschakeld op Nederlandse omroepen en ik moet toch zeggen: daar komen (succesvolle & niet-succesvolle) migranten veel meer op de buis. Pak nu heel simpel he: een debatprogramma, kindershows,...(De museumbende, Naar de brugklas, Rayman is laat, Nederland in beweging,...): Gegarandeerd dat ge daar Marokkanen, zwarten (Surinamers e.a.), Turken... ziet zitten en zelfs actief ziet deelnemen. Zelfs in het nieuws is de kans groter dat ze op straat een allochtoon aanspreken om zijn visie te geven op een nieuwsonderdeel. Hier is alles mooi blank geschikt, zelfs eenderwelke andere nationaliteit met een huidskleur: zwart, Indisch,...kom je met moeite tegen. Je moet er maar eens op letten, je zal snel zien wat ik bedoel. Dus zou het echt zo zijn dat het hier allemaal mislukkelingen zijn ten opzichte van in de VS en zo ja: Hoe zou dat komen? Want een Arabier blijft toch een Arabier. En zou Europa dan werkelijk zo gelijk zijn aan de VS? Als je tijd hebt, luister dan als x-traatje ook eens naar het interview met Van der Bijl: http://www.eo.nl/portals/homepage.jsp
Ibeke is offline  
Oud 11 november 2004, 09:54   #87
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Sorry maar hier moet ik even op reageren. Je bent niet uit onder het juk van de RKK uitgesparteld. Je hebt die kerk verlaten en die kerk heeft je laten gaan. Hirshi Ali heeft de Islam verlaten maar de Islam laat haar niet gaan. Zij moet immers dood.

Het is dus heel duidelijk niet zo dat alle godsdiensten vandaag elkaar waard zijn op dat vlak.

PS : Ook ik heb de RKK verlaten. En ook mij heeft ze laten gaan.
Vind ik vreemd hoor. Eigenlijk zou de islam je toch moeten laten gaan want er is geen dwang in godsdienst. Als jij niet inziet waarom jij je 5 keer per dag klaar maakt voor een gebed, wat voor nut heeft het dan dat je dat verricht, vraag ik mij af.

Ik denk dat dat niet het probleem is met Ali. Haar probleem is dat ze weetikveelwat heeft meegemaakt in Somalië, getraumatiseerd is tot en met, en nu vastbesloten is alle vrouwen moetens willens te bevrijden van de islam.

Als ze haar verhaal wil doen, mij goed. Ik zal luisteren. Maar mag ne mens zelf nog kiezen wat hij ermee doet? En dat is het probleem. Zij kan niet snappen dat mensen na het horen van haar verhaal nog altijd in God willen geloven.

Maar ik vraag mij af of zij werkelijk diep genoeg heeft nagedacht over hoe doorsnee haar Somalië-ervaring is.
Ibeke is offline  
Oud 11 november 2004, 10:31   #88
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Ja, maar dat gaat ook niet helemaal op hoor Bobke, want dat oversteken is nog maar recent de mode geworden. Misschien dat er daarvoor wel es ene ofzo overstak, nu is het naar het schijnt met hopen. Volgens mij zitten hier meer gastarbeidergeneraties dan overstekers hoor. Tenzij ge natuurlijk betrouwbaar cijfermateriaal hebt , dan wil ik nog eens verderdiscussiëren.
Nee ik heb geen betrouwbaar cijfermateriaal, jij?
Het moet nochtans eenvoudig zijn.
Hoeveel waren er in 1979 en hoeveel zijn er nu ?
Bobke is offline  
Oud 11 november 2004, 10:34   #89
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk: Laat ik het zo stellen: het een leidt potentieel tot het ander.
Niet noodzakelijk, dat hangt van de godsdienst af vrees ik.
Ik beschouw de Getuigen van Jehova als een extremistische godsdienst maar ik zie ze helemaal geen terroristen afleveren.
Bobke is offline  
Oud 11 november 2004, 10:37   #90
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee ik heb geen betrouwbaar cijfermateriaal, jij?
Het moet nochtans eenvoudig zijn.
Hoeveel waren er in 1979 en hoeveel zijn er nu ?
Ik jammer genoeg ook niet. Maar we zullen eventjes de test doen. Ik neem jouw vraag: Hoeveel waren er in 1979 en hoeveel zijn er nu ?

We gaan daarop proberen antwoorden. Nu, ik weet ook niet juist hoeveel er nu zijn, dus stel x aantal.

Hoe wou jij uitvissen hoeveel van die x, gastarbeiders (y) zijn en hoeveel overstekers (z), want jouw x= toch y+z?
Ibeke is offline  
Oud 11 november 2004, 10:38   #91
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk, dat hangt van de godsdienst af vrees ik.
Ik beschouw de Getuigen van Jehova als een extremistische godsdienst maar ik zie ze helemaal geen terroristen afleveren.
Ja, daarom dat er ook "potentieel" staat.
Ibeke is offline  
Oud 11 november 2004, 11:07   #92
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel Stefanie, ik heb het daar recent ook nog over gehad. Het is interessant te zien hoever Arabieren het in Amerika schoppen. Toch vraag ik mij af: Denk je echt dat we die hier niet hebben OF krijgen ze gewoon niet de nodige publiciteit. Niet zolang geleden ben ik overgeschakeld op Nederlandse omroepen en ik moet toch zeggen: daar komen (succesvolle & niet-succesvolle) migranten veel meer op de buis. Pak nu heel simpel he: een debatprogramma, kindershows,...(De museumbende, Naar de brugklas, Rayman is laat, Nederland in beweging,...): Gegarandeerd dat ge daar Marokkanen, zwarten (Surinamers e.a.), Turken... ziet zitten en zelfs actief ziet deelnemen. Zelfs in het nieuws is de kans groter dat ze op straat een allochtoon aanspreken om zijn visie te geven op een nieuwsonderdeel. Hier is alles mooi blank geschikt, zelfs eenderwelke andere nationaliteit met een huidskleur: zwart, Indisch,...kom je met moeite tegen. Je moet er maar eens op letten, je zal snel zien wat ik bedoel. Dus zou het echt zo zijn dat het hier allemaal mislukkelingen zijn ten opzichte van in de VS en zo ja: Hoe zou dat komen? Want een Arabier blijft toch een Arabier. En zou Europa dan werkelijk zo gelijk zijn aan de VS? Als je tijd hebt, luister dan als x-traatje ook eens naar het interview met Van der Bijl: http://www.eo.nl/portals/homepage.jsp
Ge gaat toch niet vertellen dat hier geen Arabieren wonen die perfect meedraaien?
In de politic zitten wel een paar goede vertegenwoordigers, mijn vrouw is al behandeld door Turkse dokters enz.
U mag niet vergeten dat de migranten die hier toekwamen laag opgeleid waren en de taal helemaal niet spraken. Zelfs heden ten dage lopen er nog een hoop rond die de taal niet beheersen.
Dat is natuurlijk een enorme handicap om goed in een maatschappij te functioneren en het vraagt tijd én goede wil om die kloof te dichten. Telkens nieuw bloed uit de landen van herkomst blijven importeren komt die evolutie zeker niet ten goede.
Denk maar niet dat de laaggeschoolde Belgen van 40 jaar geleden nu allemaal topfuncties bekleden en die hadden niet de handicap de taal niet te spreken.

Surinamers zijn een slecht voorbeeld.
Suriname behoort nu eenmaal tot Nederland, ze spreken er Nederlands. Vanzelfsprekend kunnen die naadloos in de Nederlandse maatschappij invoegen.
Bobke is offline  
Oud 11 november 2004, 11:11   #93
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik jammer genoeg ook niet. Maar we zullen eventjes de test doen. Ik neem jouw vraag: Hoeveel waren er in 1979 en hoeveel zijn er nu ?

We gaan daarop proberen antwoorden. Nu, ik weet ook niet juist hoeveel er nu zijn, dus stel x aantal.

Hoe wou jij uitvissen hoeveel van die x, gastarbeiders (y) zijn en hoeveel overstekers (z), want jouw x= toch y+z?
Simpel, we hebben geboorteregisters in België weet je.
Bobke is offline  
Oud 11 november 2004, 11:25   #94
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Vind ik vreemd hoor. Eigenlijk zou de islam je toch moeten laten gaan want er is geen dwang in godsdienst. Als jij niet inziet waarom jij je 5 keer per dag klaar maakt voor een gebed, wat voor nut heeft het dan dat je dat verricht, vraag ik mij af.

Ik denk dat dat niet het probleem is met Ali. Haar probleem is dat ze weetikveelwat heeft meegemaakt in Somalië, getraumatiseerd is tot en met, en nu vastbesloten is alle vrouwen moetens willens te bevrijden van de islam.

Als ze haar verhaal wil doen, mij goed. Ik zal luisteren. Maar mag ne mens zelf nog kiezen wat hij ermee doet? En dat is het probleem. Zij kan niet snappen dat mensen na het horen van haar verhaal nog altijd in God willen geloven.

Net als Ayaan kan ik niet snappen waarom vrouwen lid van een oorlogszuchtige godsdienst willen blijven die de vrouw bovendien een minderwaardige, inferieure positie toe bedeelt. Net als Ayaan kan ik niet snappen dat vrouwen zich blijven conformeren naar de voorschriften van een godsdienst die haat predikt tgo al diegenen die die godsdienst afwijzen of simpelweg in vraag stellen.
Je kan in je god blijven geloven Ibeke, maar waarom heel de poespas erbij nemen? De islam is a way of life : een manier van denken, eten, kleden, opvoeding, hersenspoeling, etc. Waarom die broodnodige behoefte om heel die vrouwonvriendelijke islamitische troep er bij te nemen als je enkel in een god wil geloven? Je kan gewoonweg niet ontkennen dat de vrouw in de islamwereld een inferieur wezen is wiens leven en vrijheid in de eerste plaats bepaald wordt door haar vader, broers, echtgenoot en zelfs zonen, en dit allemaal conform de religieuse voorschriften. Je kan niet ontkennen dat de islam een godsdienst is die de vrijheid van de vrouw aan banden legt door allerlei voorschriften die haar tot in het absurde viseren. Ik denk hierbij aan alle strafbepalingen (inperking van persoonlijk vrijheid door die verplichte voddendracht, inperking van persoonlijke ontplooiing (weinig onderwijskansen want niet nodig voor de loutere (zonen)reproductierol van de moslima, genitale verminking om sexuele vrijheid en genot in te knotten, dreiging met uitstoting om haar vrijheid van levensvisie in te perken, tot steniging toe om haar helemaal het zwijgen op te leggen) die zogenaamd van uw god komen.
Heb je al eens kritisch nagedacht waarom die god van jou jouw inferioriteit door al die mannen laat bepalen? Waarom slik je dat? Louter omdat god dat gezegd heeft bij monde van ....een kamelenhoeder? Heb je d'r nooit aan gedacht de uitspraken van uw god eens af te wegen aan de persoonlijke levenswandel en ambities van zijn profeet? Moet je beslist eens doen : dan zal je vaststellen dat al die goddellijke uitspraken en vormvoorschriften precies op maat van de sexuele en oorlogszuchtige ambities van uw profeet zijn gemaakt, en bovendien voor een groot stuk geplagieerd zijn omdat uw profeet duidelijk minder talenten als goddelijke gezant had dan hij zelf hoopte.

Net als Ayaan kan ik niet snappen dat moslima's die van de westerse geneugten hebben kunnen proeven (ons waardensysteem, scholing, academische vorming) toch liever elke vorm van rationaliteit over boord kappen om die vrouwdiscriminerende en haatpredikende godsdienst te vergoeilijken. Hetgeen er mij toe doet besluiten dat angst het vaak wint op rationaliteit, en dat jij je angsten gewoon (nog) niet onder ogen durft te zien.
Hetgeen enigszins begrijpelijk is : als je heel je leven lang psychisch geterroriseerd en gechanteerd wordt of zelfs braafjes gehersenspoeld werd met het verhaaltje van de dag des oordeels, dan kan het niet anders dan dat die angst latent aanwezig blijft.
Na incest is religieuse hersenspoeling de meest wrede vorm van kindermishandeling. Denk daar maar eens over na, want zonder het te willen toegeven, ben jij daar duidelijk een slachtoffer van.

Maar ik vraag mij af of zij werkelijk diep genoeg heeft nagedacht over hoe doorsnee haar Somalië-ervaring is.
Spolpoel is offline  
Oud 11 november 2004, 11:32   #95
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge gaat toch niet vertellen dat hier geen Arabieren wonen die perfect meedraaien?
In de politic zitten wel een paar goede vertegenwoordigers, mijn vrouw is al behandeld door Turkse dokters enz.
U mag niet vergeten dat de migranten die hier toekwamen laag opgeleid waren en de taal helemaal niet spraken. Zelfs heden ten dage lopen er nog een hoop rond die de taal niet beheersen.
Dat is natuurlijk een enorme handicap om goed in een maatschappij te functioneren en het vraagt tijd én goede wil om die kloof te dichten. Telkens nieuw bloed uit de landen van herkomst blijven importeren komt die evolutie zeker niet ten goede.
Denk maar niet dat de laaggeschoolde Belgen van 40 jaar geleden nu allemaal topfuncties bekleden en die hadden niet de handicap de taal niet te spreken.

Surinamers zijn een slecht voorbeeld.
Suriname behoort nu eenmaal tot Nederland, ze spreken er Nederlands. Vanzelfsprekend kunnen die naadloos in de Nederlandse maatschappij invoegen.
Dat zeg ik juist.
Ibeke is offline  
Oud 11 november 2004, 11:35   #96
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Simpel, we hebben geboorteregisters in België weet je.
Goed, dan kunnen we verder. Illegalen niet bijgerekend uiteraard.
Ibeke is offline  
Oud 11 november 2004, 12:16   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik juist.
Ok dan, misverstand.
Ik had de indruk dat ge de schuld bij een gebrek aan geboden kansen wilde leggen.
Bobke is offline  
Oud 11 november 2004, 12:23   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, dan kunnen we verder. Illegalen niet bijgerekend uiteraard.
Ik denk niet dat er zoveel illegalen onder de arabieren te vinden zijn.
De meeste komen wel via gezinshereniging naar hier en zijn hier dus wettelijk.
Dat neemt niet weg dat ze hier niet door ons naar hier gehaald zijn om het vuile werk te komen opknappen.
Bobke is offline  
Oud 11 november 2004, 15:04   #99
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat er zoveel illegalen onder de arabieren te vinden zijn.
De meeste komen wel via gezinshereniging naar hier en zijn hier dus wettelijk.
Dat neemt niet weg dat ze hier niet door ons naar hier gehaald zijn om het vuile werk te komen opknappen.
Nog iets, dat van die geboorteregisters...gaat niet lukken.
Wij willen een duidelijke scheiding maken tussen gastarbeiders en overstekers, ik zie volgende problemen:

- de gastarbeider is hier zelf niet geboren
- wat doe je met mensen die wettelijk een verblijfsvergunning hebben gekregen, dan spreek ik niet over de schijnhuwelijken, dat is nog een categorie apart
- de illegalen zitten er ook niet bij
- als een oversteker trouwt, wordt die weer wettelijk

Hoe maak je de som dan?

+

Mensen die naar hier gekomen zijn via gezinshereniging doen niet af aan het feit dat zoveel jaar terug wél mensen naar hier werden gehaald om het vuile werk te doen.
Ibeke is offline  
Oud 11 november 2004, 15:05   #100
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok dan, misverstand.
Ik had de indruk dat ge de schuld bij een gebrek aan geboden kansen wilde leggen.
Nee, ik leg de schuld bij de media die uiterst selectief zijn in het kiezen van hun "beelden".
Ibeke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be