Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2017, 17:50   #81
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Voor de verkiezing predikte BDW ook de splitsing van België. Pas toe ze aan de macht waren zijn ze anders gaan piepen. Natuurlijk ze zouden anders geen partij gevonden hebben waarmee een coalitie gesloten kon worden en de macht en de postjes waren belangrijker dan hun woord.

Volgende verkiezing gaan ze weer plechtig beloven dat ze onafhankelijk Vlaanderen gaan uitroepen en de kans is groot dat ze genoeg naïevelingen vinden die daar weer terug in trappen.

Maar wanneer ze volgende keer in de oppositie belanden, ja dan zullen ze weer een groot bakkes op zetten over onafhankelijk Vlaanderen, ook samen met het VB.
Inderdaad.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 18:44   #82
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze weten zeer goed dat er geen meerderheid voor de splitsing van het land is en dat de traditionele partijen er niets van willen weten.
Inderdaad die sjoemelen liever lustig verder en zonder dat Vlaams gesjoemel kan la Belgique niet overleven...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 18:44   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik vind het anders wel frisjes vandaag...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 18:45   #84
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind het anders wel frisjes vandaag...
Bonjour Jack.
Oud 20 februari 2017, 18:51   #85
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze weten zeer goed dat er geen meerderheid voor de splitsing van het land is en dat de traditionele partijen er niets van willen weten.
Er was ook geen meerderheid om toe te treden in de eu.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 19:00   #86
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meerderheid of niet en of de traditionele partijen er al dan niet van willen weten, België is in wezen reeds gesplitst en een definitieve scheiding (boedelscheiding) zal niet lang meer op zich laten wachten. Alleen zal die scheiding er niet komen door de Vlaamse partijen maar eerder door de Franstalige.

De dag dat er van Vlaanderen geen geld meer stroomt naar Wallonië is de dag dat de scheiding definitief wordt met of zonder meerderheid in Vlaanderen. Of je dat nu graag hoort of niet, dat is wat je te wachten staat.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 februari 2017 om 19:01.
Oud 20 februari 2017, 19:07   #87
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Over wie heb je het??? Of over wie heb je het niet???
Ken jij andere Vlaamse partijen die niet hun kiezers bedriegen???
Nee, maar die propagandeerde niet dat er verandering zou komen en dat zij geen postjespakkers zouden zijn.
Oud 20 februari 2017, 19:37   #88
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, maar die propagandeerde niet dat er verandering zou komen en dat zij geen postjespakkers zouden zijn.
Wablief??? Welke partij propagandeerd dat hij steelt, liegt en bedriegt???
Geen enkele, maar ze doen het wel allemaal...
De anderen durven beweren dat zij de beste partij zijn voor Vlaanderen terwijl zij Vlaanderen gewoonweg laten doodknijpen door la Belgique om hun eigen gegraai in ere te houden...
Natuurlijk, ieder wat hij wil...
Ik weet wel wat ik wil.
Oud 21 februari 2017, 00:42   #89
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Er zijn er te weinig in Vlaanderen waaruit BDW geen geld uit hun zakken heeft gehaald, om nog op hem te stemmen.
Enkel zijn VOKA is gespaard gebleven.

Het enige waar jullie schrik voor hebben is dat alle inkomsten even zwaar belast zullen worden en dan komen jullie af met de flagrante leugen, dat ze de gewone werkmens in zijn zakken gaan zitten.

De enige partij in België die nog opkomt voor de kleine man, ook de kleine zelfstandige, beschuldigen van hem te willen uitzuigen.

Vind je die uitleg zelf niet belachelijk?
Als u alle inkomsten aan marginaal 53-54% wil belasten, dan zal ik mij daar inderdaad tegen verzetten.

Ik wil alle inkomsten gerust aan dezelfde inkomstenbelasting onderwerpen. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Alleen: we zijn het oneens over het niveau van die belasting. Ik wil die zo dicht mogelijk bij 0% brengen, PVDA wil die zo dicht mogelijk bij 100% brengen. Ik stel voor dat we de handicap van loontrekkenden wegwerken; zij stellen voor om iederéén een handicap te bezorgen.

Los van de terreur van onvrijheid die PVDA predikt, is hun economisch programmma:
1. onhaalbaar: de PVDA lijkt het bestaan van 'belastingincidentie' (ik ken geen Nederlandse vertaling van 'tax incidence') niet te erkennen
2. onwenselijk: economische achteruitgang is in het bijzonder slecht voor de zwaksten in de samenleving.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 08:52   #90
marie daenen
Banneling

Standaard

De wind waait nog altijd uit het zuiden...

En wat voor een wind... Hij stinkt uren in het rond van de corruptie die hij meebrengt... De corruptie die hij geinstalleerd heeft en waardoor alleen nog maar verdorven elementen mee mogen zitten (niet beslissen) aan de regeringstafel...

Vlaanderen heeft zich, ondanks la Belgique, kunnen opwerken tot een van de beste regio's van Europa en nu, dank zij het meespelen van de Vlaamse Vazallen (we mogen wel vermoeden dat ze anders zelfs niet aan de tafel toegelaten werden) wordt dat allemaal onder het gegraai van stinkende politiekers afgebroken tot op het bot...

Leve de francofonie... Zo houdt men het zuiden in de ban en arm...
Verdomd de Vlamingen... Zo temt men de enige factor in dit land die het land nog had kunnen redden...

Vandaag blijft er alleen nog maar de afgrond in het vooruitzicht...

Het 'ancien régime' van de grote francofonie heeft weer eens zijn ware gelaat laten zien...
En wat denken ze van zichzelf dat ze zoveel beter zijn dan de rest, terwijl hun grote francofonie de beerput van waaruit hij voorkomt overal met zich meesleept en uitzaait...
Oud 21 februari 2017, 09:12   #91
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De wind waait nog altijd uit het zuiden...

En wat voor een wind... Hij stinkt uren in het rond van de corruptie die hij meebrengt... De corruptie die hij geinstalleerd heeft en waardoor alleen nog maar verdorven elementen mee mogen zitten (niet beslissen) aan de regeringstafel...

Vlaanderen heeft zich, ondanks la Belgique, kunnen opwerken tot een van de beste regio's van Europa en nu, dank zij het meespelen van de Vlaamse Vazallen (we mogen wel vermoeden dat ze anders zelfs niet aan de tafel toegelaten werden) wordt dat allemaal onder het gegraai van stinkende politiekers afgebroken tot op het bot...

Leve de francofonie... Zo houdt men het zuiden in de ban en arm...
Verdomd de Vlamingen... Zo temt men de enige factor in dit land die het land nog had kunnen redden...

Vandaag blijft er alleen nog maar de afgrond in het vooruitzicht...

Het 'ancien régime' van de grote francofonie heeft weer eens zijn ware gelaat laten zien...
En wat denken ze van zichzelf dat ze zoveel beter zijn dan de rest, terwijl hun grote francofonie de beerput van waaruit hij voorkomt overal met zich meesleept en uitzaait...
Ben je wel zeker dat de francofonie niet verantwoordelijk is voor het uitsterven van de trilobieten?
Oud 21 februari 2017, 10:02   #92
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Als u alle inkomsten aan marginaal 53-54% wil belasten, dan zal ik mij daar inderdaad tegen verzetten.

Ik wil alle inkomsten gerust aan dezelfde inkomstenbelasting onderwerpen. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Alleen: we zijn het oneens over het niveau van die belasting. Ik wil die zo dicht mogelijk bij 0% brengen, PVDA wil die zo dicht mogelijk bij 100% brengen. Ik stel voor dat we de handicap van loontrekkenden wegwerken; zij stellen voor om iederéén een handicap te bezorgen.

Los van de terreur van onvrijheid die PVDA predikt, is hun economisch programmma:
1. onhaalbaar: de PVDA lijkt het bestaan van 'belastingincidentie' (ik ken geen Nederlandse vertaling van 'tax incidence') niet te erkennen
2. onwenselijk: economische achteruitgang is in het bijzonder slecht voor de zwaksten in de samenleving.
Als je alle inkomsten ook uit kapitaal hetzelfde belast, boven een bepaald inkomen, kan je de belastingen verlagen voor de laagste inkomens.

Voor de gemiddelde inkomens verandert er niets, maar voor de hogere inkomens en dan bedoel ik boven 50.000 netto per jaar kan men zoals N-vb ook reeds stelde per schijf van 5.000 meer, de belasting progressief verhogen.

Wie met 50.000 netto per jaar niet kan leven, maar wel beslist dat anderen het moeten kunnen met 15.000 is, wat ik noem een varken.

Dus alle verhaaltjes dat communisten iedereen alles willen afpakken is zever in pakjes.

Samen met de terug genationaliseerde nutsbedrijven kun je eindelijk beginnen met de winsten daarvan, de staatsschuld af te betalen en de consumptie van de gewone burger aanzwengelen.

Nu verarm je de ganse maatschappij ten voordele van de echt grote vermogens.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 10:05   #93
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ben je wel zeker dat de francofonie niet verantwoordelijk is voor het uitsterven van de trilobieten?
Dat ze enorm veel doden op hun geweten hebben door de eeuwen heen, staat wel vast... Hitler heeft dan ook heel veel van hen afgekeken...
Hoe durfde hij; dat vergeven ze hem de eerte duizend jaren niet...
Oud 21 februari 2017, 10:08   #94
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad het midden kader van de N-VA heeft ondertussen bestuur

ondervinding kunnen opdoen.
Die ondervinding is relatief.
Als potelaar Vandendriessche in Brugge kopman wordt op de lijst voor de verkiezingen van volgend jaar, zal de ondervinding zijn dat de NVA in Brugge een mini-parijtje wordt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 10:11   #95
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We weten zeer goed dat vanaf '19 er een goede kans bestaat dat Belgie uiteindelijk een confederatie wordt.
Het zal dus nog niet voor "morgen" zijn, maar het komt.
Oud 21 februari 2017, 10:16   #96
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
...
De dag dat er van Vlaanderen geen geld meer stroomt naar Wallonië is de dag dat de scheiding definitief wordt met of zonder meerderheid in Vlaanderen. Of je dat nu graag hoort of niet, dat is wat je te wachten staat.
Juist: als de geldstroom ingedamd wordt, ziet het er GOED uit voor Vlaanderen !
Hopelijk in 2020 !
Oud 21 februari 2017, 10:21   #97
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als je alle inkomsten ook uit kapitaal hetzelfde belast, boven een bepaald inkomen, kan je de belastingen verlagen voor de laagste inkomens.

Voor de gemiddelde inkomens verandert er niets, maar voor de hogere inkomens en dan bedoel ik boven 50.000 netto per jaar kan men zoals N-vb ook reeds stelde per schijf van 5.000 meer, de belasting progressief verhogen.

Wie met 50.000 netto per jaar niet kan leven, maar wel beslist dat anderen het moeten kunnen met 15.000 is, wat ik noem een varken.

Dus alle verhaaltjes dat communisten iedereen alles willen afpakken is zever in pakjes.

Samen met de terug genationaliseerde nutsbedrijven kun je eindelijk beginnen met de winsten daarvan, de staatsschuld af te betalen en de consumptie van de gewone burger aanzwengelen.

Nu verarm je de ganse maatschappij ten voordele van de echt grote vermogens.
In theorie klopt alles natuurlijk heel mooi... Maar de praktijk is natuurlijk wel een heel ander liedje...
Waarop steunde de PS om zijn zogezegde sociale beloften na te komen??? Waarop steunden de zuilen om hun zogezegde sociale bevoegdheden in te vullen???
En wat hebben ze opgebouwd??? Kapitalistische openbare instellingen in handen van een kleine (in aantal) maffia die heel de boel belazeren...
Wat betekent het liedje dat alles van iedereen, van de staat is???
Hewel Trump zegt dat toch ook; hij en hij alleen vertegenwoordigd de kiezer, de naam kiezer waardig, die hem en zijn clubje en hen alleen een mandaat hebben gegeven en dus werkt Trump in naam van alle anderen aan zijn eigen imperium.
Dat is wat alle communistische systemen tot nu toe hebben gedaan...
En oh wee de mensen die hen durven in vraag stellen; dan stellen die mensen zogezegd de macht van het hele volk in vraag; alleen heeft niet het hele volk, maar wel slechts enkele verkozenen die macht in handen en daar draait het telkens en telkens opnieuw totaal verkeerd...

Het volk is slechts een nebuleuze waarachter, hier op zogenaamde communistische wijze, het groot kapitaal verder aan de macht blijft...
Ik verkies de regels van het patronaat, waar iedereen zijn eigen imperium kan uitbouwen; ten minste als hij de wettelijke regels volgt en ik denk dat, ten minste wanneer er een wil is bij de verkozenen des volks het daar veel gemakkelijker is om grootschalige corruptie tegen te werken dan wanneer iedere verkozene met handen en voeten gebonden zitten in een centraal geleid systeem, ook en vooral als dat systeem op zogenaamde communistische leest gestoeld is...

Het kan zijn dat Van Herrebout, of hoe hij ook heet, het goed meent en te vertrouwen is... Maar dat kan men van op voorhand niet zeggen van al diegene die na hem komen en het zullen die zijn de uiteindelijk de macht in handen zullen hebben... Niet het volk.
Oud 21 februari 2017, 10:44   #98
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die ondervinding is relatief.
Als potelaar Vandendriessche in Brugge kopman wordt op de lijst voor de verkiezingen van volgend jaar, zal de ondervinding zijn dat de NVA in Brugge een mini-parijtje wordt.
Geen zorg ! Pol heeft de volle steun van zijn lokale afdeling, én de steun van het partijbestuur. Hij kan er dus in vliegen, en in het zog van zijn succes kunnen zijn partijgenoten mee eten uit de ruif van de schepenmandaten. Wie weet heeft hij er zelfs nog eentje voor die blonde Gilf die hem dacht weg te zetten.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 10:45   #99
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We weten zeer goed dat vanaf '19 er een goede kans bestaat dat Belgie uiteindelijk een confederatie wordt.
Het zal dus nog niet voor "morgen" zijn, maar het komt.
Vanaf 2024 bedoel je zeker ? Want Bart gaf reeds duidelijk mee dat hij gaat voor een verderzetting van dit beleid in Michel II in 2019. Dus : nikske over confederale dinges.
Oud 21 februari 2017, 10:50   #100
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist: als de geldstroom ingedamd wordt, ziet het er GOED uit voor Vlaanderen !
Hopelijk in 2020 !
Vreemd scenario...
De 'geldstromen' regelt men middels de bijzondere financieringswet. Die kent een uitdoofscenario over tien jaar, gestart in 2014. Dus dat is eigenlijk al verworven.

En hoe zou je die termijn kunnen inkorten ? Deze regering heeft geen akkoord om art 195 GW te herzien dus dat komt er niet tenzij men in science fiction wil geloven. En de volgende regering zou preferent de verderzetting van de huidige zijn, in Michel II.
Dat weten we uit onverdachte bron : uit de mond van BDW zelf.
Dan komen we uit in 2024, waar zie jij dan iets veranderen in 2020 ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be