Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2017, 10:46   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ga akkoord dat een muziekleraar een wel heel schoon leven heeft; en dat daar wel iets aan dat statuut gewijzigd kan worden.
Maar beste Demonen:
je zegt nooit welke politieke partij daartoe bereid is. Ik weet het niet; ik denk geen enkele. Behalve de nva die globaal het statuut kan en durft wijzigen, omdat ze niet plichtig zijn aan hun zuil-vakboungd.

Maar nu gaat het even over de overheidsvakboungd die een globaal voorstel doet omtrent die 13de maand.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 10:46   #82
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Het is natuurlijk een taboe om te zeggen maar vergeet niet dat het nu al de 2e legislatuur is dat er bespaard wordt op de ambtenaren. Bij de Vlaamse overheid waren er in de vorige regeerperiode 7% minder ambtenaren en in deze regeerperiode is dat 10%.

Door ambtenaren die met pensioen te gaan slechts gedeeltelijk te vervangen bespaar je borrelnootjes omdat die gepensioneerden tot hun dood een zeer zwaar pensioen krijgen.
De N-VA bekijkt tactisch enkel de (kleine) besparing op het personeelsbestand maar zwijgt over de pensioenkost.
Wij betalen jaarlijks 32 miljard Euro meer aan ambtenaren dan Nederland.
Met dat geld kan je de staatsschuld versneld afbetalen en bedrijven tegen dezelfde condities als de buurlanden belasten.
Hier is geen politieke moed voor en blijft men inzetten op ambtenarij en uitgestelde lonen.
Het resultaat zal een collectieve armoede betekenen want de zooi wordt betaald door die bedrijven en die wensen daar niet (meer) aan mee te doen noch hun klanten noch hun aandeelhouders.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 11:00   #83
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wie wilt dit inkaderen?
hij zegt dat ongeveer 10 keer per dag, we kunnen niet alles inkaderen hé.
Oud 9 maart 2017, 11:00   #84
Tavek
Banneling

Standaard

Een normale manier om het aantal ambtenaren te verminderen is simpelweg door de regelgeving zo te maken dat er minder controle/handhaving/administratie voor nodig is.

In feite is het de wetgever die in grote mate bepaalt hoeveel ambtenaren we nodig hebben. Indien we al die aftrekposten buitensmijten en een lager tarief toepassen, kan financien het bvb met veel minder volk doen: er vallen een heel deel controles en administratieve taken weg.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 11:02   #85
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch schandalig dat wij geen volwaardige 13de maand hadden/hebben.

Gelukkig, als het er door komt, dat via de perequatie, wij mee aan deze inhaaloperatie kunnen delen.

Ik schat wel dat het langer zal duren dan de vooropgestelde drie jaren. Maar komt, daar gaan we niet over zagen.

titel: Ambtenaren willen volwaardige dertiende maand
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170307_02767069
En waarom is dit schandalig? Verdienen zij misschien niet genoeg? Let op : ik wil hiermee niet veralgemenen maar kijk eens rondom u Verdienen al die mensen een dertiende maand? Toen in der tijd de wetgever beslist heeft ze geen dertiende maand toe te kennen moeten zij daar toch een goede reden voor gehad hebben?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 11:05   #86
Tavek
Banneling

Standaard

Een dertiende maand is niet verplicht he.

Vakantiegeld wel.

Ambtenaren hebben over het algemeen reeds hoge brutolonen.
Oud 9 maart 2017, 11:07   #87
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een dertiende maand is niet verplicht he.

Vakantiegeld wel.

Ambtenaren hebben over het algemeen reeds hoge brutolonen.
Dat heet in de ambtenarij dan ook een eindejaarspremie.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 12:07   #88
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat heet in de ambtenarij dan ook een eindejaarspremie.
Die is evenmin verplicht.
Oud 9 maart 2017, 12:08   #89
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Die is evenmin verplicht.
Als dat in een CAO staat, wel.
Allez, in een rechtstaat toch.
Oud 9 maart 2017, 12:11   #90
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat in een CAO staat, wel.
Allez, in een rechtstaat toch.
Als dat in de CAO staat wel ja.

Maar werkgevers kunnen er perfect voor kiezen om geen eindejaarspremie toe te kennen.

Bij zelfstandigen en KMO's vind je dat regelmatig terug.
Oud 9 maart 2017, 12:14   #91
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat in de CAO staat wel ja.

Maar werkgevers kunnen er perfect voor kiezen om geen eindejaarspremie toe te kennen.

Bij zelfstandigen en KMO's vind je dat regelmatig terug.
Zonder overleg met de werknemers?
Oud 9 maart 2017, 12:16   #92
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder overleg met de werknemers?
Citaat:
December is een dure maand. Dan komt een eindejaarspremie of ''dertiende maand'' niet ongelegen. Maar slechts de helft van alle werknemers in de privésector krijgen dat extraatje. Heb jij er recht op? En weet je om hoeveel geld het gaat?

Er is geen wet die zegt dat je recht hebt op een eindejaarspremie. In vijf gevallen ben je bij de gelukkigen. Namelijk wanneer een eindejaarspremie is vastgelegd:

in een cao op het niveau van de bedrijfstak (sectorale cao),
in een collectieve arbeidsovereenkomst binnen je bedrijf,
in het arbeidsreglement van de onderneming,
in een individuele overeenkomst tussen je werkgever en jijzelf (schriftelijk vastgelegd, in de arbeidsovereenkomst of in een bijlage ervan) of
indien het een gewoonte is binnen je onderneming.
bron VDAB
Oud 9 maart 2017, 12:18   #93
Tavek
Banneling

Standaard

Tzal dezelfde reflex zijn als bij de bedrijfswagen. Een kleine minderheid rijdt met een firmawagen in de prive. Reactie ambtenaar: ze rijden allemaal met een firmawagen.
Oud 9 maart 2017, 12:19   #94
Another Jack
Banneling

Standaard

Als dat in de CAO staat dat er geen eindejaarpremie is, dan is dat inderdaad zo...
Oud 9 maart 2017, 13:31   #95
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

13e maand bij ambtenaren heeft vroeger bestaan. Verhofstadt heeft dat afgeschaft. Ooit werden ambtenaren de maand vooruit betaald (in 't begin v/d maand ipv op 't eind). Ook dat heeft Verhofstadt afgeschaft.
Oud 9 maart 2017, 14:51   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
13e maand bij ambtenaren heeft vroeger bestaan. Verhofstadt heeft dat afgeschaft. Ooit werden ambtenaren de maand vooruit betaald (in 't begin v/d maand ipv op 't eind). Ook dat heeft Verhofstadt afgeschaft.
Dat op zich, vind ik zo erg niet.
Maar de betaling van de wedde of het pensioen van december: dat is volgens mij fraude.
Die worden in tegenstelling tot de andere maanden, niet uitbetaald op de laatste dag van de maand, maar wel op 3 januari.
Enkel en alleen om de begroting van het jaar waarin dat spelleke begon, op te smukken.
Zo'n boekhoudkundige truk in een bedrijf, en ik betrouw dat bedrijf voor geen haar meer. Nu, ik vertrouw de wanstaat b. al zeer lang niet meer.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 14:56   #97
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat op zich, vind ik zo erg niet.
Maar de betaling van de wedde of het pensioen van december: dat is volgens mij fraude.
Die worden in tegenstelling tot de andere maanden, niet uitbetaald op de laatste dag van de maand, maar wel op 3 januari.
Enkel en alleen om de begroting van het jaar waarin dat spelleke begon, op te smukken.
Zo'n boekhoudkundige truk in een bedrijf, en ik betrouw dat bedrijf voor geen haar meer. Nu, ik vertrouw de wanstaat b. al zeer lang niet meer.
Dat, Schoofken, is Klote-met-ingegroeid haar:
Voor de klanten van een bedrijf gaat het om de producten, niet om hun godverdomse eindejaars boekhouding.
Oud 9 maart 2017, 14:58   #98
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga akkoord dat een muziekleraar een wel heel schoon leven heeft; en dat daar wel iets aan dat statuut gewijzigd kan worden.
Maar beste Demonen:
je zegt nooit welke politieke partij daartoe bereid is. Ik weet het niet; ik denk geen enkele. Behalve de nva die globaal het statuut kan en durft wijzigen, omdat ze niet plichtig zijn aan hun zuil-vakboungd.
U zegt altijd dat uw partij voorstander is van een langzame afbouw vd ambtenarij en haar vele voordelen op voorwaarde dat er niet geraakt mag worden aan de verworven rechten en dat het langzaam uitdovend is over een periode van 50 jaar.
Ik vrees dat de internationale geldmarkten daar heel anders over oordelen.
Jullie zijn het probleem en wij gaan dat rechtzetten in het kieshokje!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 15:00   #99
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Mijn vrouw is vastbenoemd en wordt nog steeds vooruit betaald. Ze heeft dus bij haar benoeming twee lonen gehad in een keer: het loon van de maand die afliep, en het loon van de maand die kwam.

Op haar loonbrief stond ook duidelijk eind februari 'wedde maart 2017".
Oud 9 maart 2017, 15:04   #100
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vrouw is vastbenoemd en wordt nog steeds vooruit betaald. Ze heeft dus bij haar benoeming twee lonen gehad in een keer: het loon van de maand die afliep, en het loon van de maand die kwam.
Op haar loonbrief stond ook duidelijk eind februari 'wedde maart 2017".
So, hebt ge een succesvolle belegging kunnen doen voor 1 maand? En hebt ge dat ingevuld op uw belastingsaangifte?
Oh gij happy chicken!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be