![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee dat is niet biefstuk en schapekotteletjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje geduld hebben. De vooruitgang gaat (veel te ) snel. Kijk maar eens rond u in de trein tegenwoordig.......Zie jij nog veel mensen met elkaar praten ??
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 april 2017 om 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Caviar en foie gras ook niet.
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ik zou toch oppassen met de woordenkeuze, zijn de Sikhs dan achterlijk en barbaars omdat zij geen ritueel geslacht vlees mogen eten? Citaat:
De vraag is dus niet of varkensvlees geweerd mag worden om pragmatische redenen, de vraag is of varkensvlees verplicht op het menu moet staan, enkel om ideologische redenen. Al is er een andere oplossing: gewoon de warme maaltijd weren en bokes in de plaats geven. Geen ruzie meer. En ondertussen komt er nog steeds geen sossis op tafel. Citaat:
Citaat:
Jullie reageren écht alsof er ergens een verplichting bestaat om varkensvlees te eten...
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen enkel van mijn kinderen heeft ooit 1 warme maaltijd genuttigd op school, en die van jullie waarschijnlijk ook niet. Het gaat hier zelfs niet over de kleuterschool maar over een creche dus kinderen tot 2.5 jaar jong, over welke maaltijden spreken we dan, kunnen de moeders dan geen bereide maaltijd meegeven in een tupperware potteke dat maar een beetje op te warmen is in de micro. Probleem opgelost wat een drama zeg die moslims.
Dus eten wat de pot schaft of een zelf bereide maaltijd meebrengen, zaak opgelost zou den Hoomer zo denken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Onze kinderen krijgen nu wel de keuze he.
Ritueel geslacht vlees of bokes van thuis. Ritueel geslacht vlees hoort niet thuis op scholen van een land diens staat en geloven gescheiden zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
![]() Citaat:
Als het niet erg is voor niet moslim kinderen om geen varkensvlees meer te eten, is dan omgekeerde dan ook niet erg? Ik hekel de houding (en ik zeg niet dat gij die houding hebt) dat de religieuze normen serieus genomen worden. Wat Hans Teeuwen het 'maar wat hebben jullie een leuke cultuur'-syndroom noemt. Citaat:
Ik zie geen verschil tussen beide. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oh ja, we verbieden niet, thuis doe je wat je wil en mag je nog varkensvleeseten eten... Hewel voor ons mogen de Islamieten thuis ook gekleed rondlopen zoals ze willen... En erop wijzen dat het altijd dezelfde groep is, nl. de modale Vlaming die de rekeningen betaald en dat het zeker niet de Islamgroep als geheel is die het doet in ons land... Een waarheid als een koe dat zou dan wel veralgemening en vooroordelen betekenen... Treed uit je ivoren toren en bekijk de werkelijkheid zoals hij is en niet zoals jullie zouden willen dat hij is; want het ideaal dat jullie je voorstellen willen de Islamieten in ieder geval niet en zoveel te sterker dat ze worden dank zij jullie gedogen medewerking zoveel te meer ze de macht die jullie hen geven zullen nemen om hun idealen, maar niet jullie idealen uit te voeren... Het omgekeerde komen vertellen is zuiver laster en eerroof... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zal de rekeningen betalen als we onze eigen economie verder de grond inboren... Weet dat gratis niet bestaat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is eveneens niet erg voor niet Moslimskinderen om varkensvlees te eten. Citaat:
Citaat:
Niks verbiedt een school om varkensvlees te serveren, maar niks verplicht haar om het te doen. Dat is de nuance. Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je waar ik zo'n zaken zie gebeuren: in een communistisch land... Ooooooo, Marie is communist geworden, zij wordt binnenkort lid van de PTB!!! Kortom, Marie heeft zich eindelijk volledig geïntegreerd in Wallonië.
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon wel sossis geven voor de liefhebbers en de rest hun bokes meebrengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlamingen die een maand lang vleesvrij voorstelden aan vrijwilligers over het hele land werden wekenlang aangevallen in het franstalige nieuws dat ze de Waalse boeren in een slecht daglicht stelden en de Waalse economie ondermijnden... Ze hadden moeten voorstellen om vleesprodukten direct van de boerderij en van de eigen bodem te eten ipv de 'brol' uit de grootwarenhuizen industrie... En Bad Attila die voorstelt om de ingeweken Islam broeders ter willend te zijn het hele jaar door, jaar in jaar uit, varkensvleesvrije maaltijden aan te bieden in alle creches, alle scholen van Vlaanderen.... Kun je je de economische aderlating voorstellen... En u heeft gelijk, dat zou de laatste van mijn bekommernissen kunnen zijn... Maar uw voorstel afdoen als het toppunt van vrijheid van iedereen, terwijl het dat niet is, dat is er niet één maar vele maten over... Ik herhaal waarom dan al dat gezever over de kopvod??? Wij verbieden hen toch niet om thuis aan te doen wat ze willen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
![]() Citaat:
Maar ik zie geen verschil tussen een gelovige in Jehova,god en Allah en een gelovige in de kerstman. Ik vind dat we beide dan ook op dezelfde manier moeten behandelen. Namelijk als menen die zich vergissen. En wat we zeker niet mogen doen, heb privileges geven! Het gaat natuurlijk wel om het volgende: moet de school chopssticks aankopen omdat Chinezen dat vragen? Citaat:
Alle 2 denken ze dat het moet van hun opperwezen. |
||
![]() |
![]() |