Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2017, 11:42   #81
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nochtans zegt de studie die jij aanhaalt dat het Hof het wél als een dictatoriale wetgeving beschouwt.
Dat is voor mij persoonlijk nog geen reden om U.K. dictatuur in de schoenen te schuiven. Je kunt niet verlangen dat een land, na herhaalde terroristische aanslagen, weerloos bij de pakken blijft zitten omwille van de opinie van het Hof. Het standpunt van het Hof is zinvol in tijden van sereniteit en harmonie op internationaal vlak. Overigens, iemand 72 uren in hechtenis houden om een politioneel onderzoek een grotere kans op slagen te geven is, in vergelijking met de brutaliteit en onmenselijkheid van terroristische aanslagen, volstrekt geen catastrofe.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 11:49   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is voor mij persoonlijk nog geen reden om U.K. dictatuur in de schoenen te schuiven. Je kunt niet verlangen dat een land, na herhaalde terroristische aanslagen, weerloos bij de pakken blijft zitten omwille van de opinie van het Hof. Het standpunt van het Hof is zinvol in tijden van sereniteit en harmonie op internationaal vlak. Overigens, iemand 72 uren in hechtenis houden om een politioneel onderzoek een grotere kans op slagen te geven is, in vergelijking met de brutaliteit en onmenselijkheid van terroristische aanslagen, volstrekt geen catastrofe.
Laat het onderzoek maar over aan het parket, de zatte wijkagent is daar niet de geschikte persoon voor.

Verder, wat ga je zeggen op je werk als je na drie dagen onwettige afwezigheid terug opdaagt?
Oud 18 juni 2017, 12:55   #83
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat het onderzoek maar over aan het parket, de zatte wijkagent is daar niet de geschikte persoon voor.

Verder, wat ga je zeggen op je werk als je na drie dagen onwettige afwezigheid terug opdaagt?
Gearresteerd worden voor terrorisme is voor zover ik weet nog altijd een wettige reden van afwezigheid. Of uw baas daar gaat kunnen mee lachen is een andere vraag (tenzij het ook een linkse rakker is natuurlijk).
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 12:58   #84
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Gearresteerd worden voor terrorisme is voor zover ik weet nog altijd een wettige reden van afwezigheid. Of uw baas daar gaat kunnen mee lachen is een andere vraag (tenzij het ook een linkse rakker is natuurlijk).
Hoeveel bazen zijn er links ?

Ondernemers zijn wel slimmer dan dat
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 12:59   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent niet gearresteerd, want dan verschijn je voor een onderzoeksrechter en de raadkamer die een vonnis velt over uw aanhouding, bij een administratieve aanhouding niet, komt geen rechter aan te pas.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 juni 2017 om 13:01.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 14:14   #86
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dus, volgens u gebeurt politioneel onderzoek in verband met terrorisme door "zatte wijkagenten"?
Oud 18 juni 2017, 14:17   #87
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als je het niet drastisch noemt om mensen door de overheid 48u te laten aanhouden en 72u van zodra het woord "terrorisme" erbij komt, dan weet ik niet wat burgerrechten voor jou nog waard zijn...
Zelfs de onderzoeksrechters die hierover in het parlement getuigden, zeiden dat het voorstel veel te ver ging.
Ben jij al ooit aangehouden op verdenking van terrorisme?
Iemand in je kennissenkring?
Binnen je familie, collega's?
Zou er al iemand op dit forum, dit allegaartje van meningen en strekkingen, daarvoor zijn aangehouden?

Laten we er eens een poll over houden.

Of is er iemand die de cijfers kent betreffende het totaal aangehouden personen op verdenking van terrorisme de afgelopen jaren?

Het moet enorm zijn, gezien het feit dat sommigen hier voor een uitbreiding van de detentie bij vermoeden van dit specifiek misdrijf onze maatschappij zien instorten.

Men moet zichzelf wel echt graag bezig horen om te grossieren in zo'n exuberante aggravaties...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 juni 2017 om 14:20.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 15:08   #88
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Er was wel een meerderheid voor een veralgemeende mogelijkheid de aanhouding te verlengen tot 48 uur. Hetgeen is hetgeen de federale procureur, die de strijd tegen terreur coördineert, vraagt.

Maar in het theater rond terreur komt het er niet zozeer op aan de terreur te bestrijden. Het komt er vooral op aan bij de mensen het meest op te vallen met straffe voorstellen. Er is altijd wel iemand die een straffer voorstel moet doen dan haalbaar.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 15:10   #89
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus, volgens u gebeurt politioneel onderzoek in verband met terrorisme door "zatte wijkagenten"?
Neen, ik heb het over de administratieve aanhouding om o.a. de openbare orde te verzekeren, de aangehouden personen zitten dan op het politiebureel opgesloten en er wordt helemaal niets onderzocht en er wordt helemaal niemand in verdenking gesteld.

Of geloof je nu werkelijk dat het parket het onderzoek naar terrorisme uit handen gaat geven aan de zatte wijkagent?

Iemand die verdacht is van terrorisme die wordt niet administratief aangehouden, die wordt aangehouden door het parket en voor de onderzoeksrechter geleidt die hem aanhoudt voor vijf dagen, binnen die vijf dagen verschijnt de in verdenking gestelde dan voor de raadkamer die hem (eventueel) aanhoudt voor een maand en waarna de in verdenking gestelde maandelijks terug de raadkamer passeert om te kijken of het voorarrest nog nodig is in verband met het belang van het onderzoek.
Oud 18 juni 2017, 15:13   #90
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb het over de administratieve aanhouding om o.a. de openbare orde te verzekeren, de aangehouden personen zitten dan op het politiebureel opgesloten en er wordt helemaal niets onderzocht en er wordt helemaal niemand in verdenking gesteld.

Of geloof je nu werkelijk dat het parket het onderzoek naar terrorisme uit handen gaat geven aan de zatte wijkagent?

Iemand die verdacht is van terrorisme die wordt niet administratief aangehouden, die wordt aangehouden door het parket en voor de onderzoeksrechter geleidt die hem aanhoudt voor vijf dagen, binnen die vijf dagen verschijnt de in verdenking gestelde dan voor de raadkamer die hem (eventueel) aanhoudt voor een maand en waarna de in verdenking gestelde maandelijks terug de raadkamer passeert om te kijken of het voorarrest nog nodig is in verband met het belang van het onderzoek.
Nochtans wordt bestrijding van het terrorisme door zowat iedereen aangehaald als het voornaamst motief om de voorlopige hechtenis op 72 uren te brengen.
Oud 18 juni 2017, 15:18   #91
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans wordt bestrijding van het terrorisme door zowat iedereen aangehaald als het voornaamst motief om de voorlopige hechtenis op 72 uren te brengen.
Ja, daarom dat ik u zeg dat het één grote leugen is.

Terroristen worden nu eenmaal niet door de politie administratief aangehouden en na 24 uur terug losgelaten.

Terroristen worden aangehouden door de onderzoeksrechter en in voorarrest opgesloten en in verdenking gesteld.
Oud 18 juni 2017, 15:34   #92
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Er was wel een meerderheid voor een veralgemeende mogelijkheid de aanhouding te verlengen tot 48 uur. Hetgeen is hetgeen de federale procureur, die de strijd tegen terreur coördineert, vraagt.

Maar in het theater rond terreur komt het er niet zozeer op aan de terreur te bestrijden. Het komt er vooral op aan bij de mensen het meest op te vallen met straffe voorstellen. Er is altijd wel iemand die een straffer voorstel moet doen dan haalbaar.
Haalbaar?

Een meerderheid vinden en het was gefikst.

Daar is heus niets zo moeilijk aan als de term "haalbaar" waar je gebruik van maakt, doet uitschijnen.

Ik zie niet in waarom de maatregel tot aanhouding overigens algemeen naar 48 uur zou moeten worden opgedreven.

Maar wat betreft terreur, in een tijd van gesofisticeerde dataversleuteling en geraffineerde netwerken zie ik geen graten in de verlenging tot 72 uur.

Ik vind dat, in tegenstelling tot u, wel degelijk een effectieve manier om terreur te bestrijden.

Ik begrijp weliswaar dat voor sommigen, die tot de strekking van de Rik Coolsaets van deze wereld behoren, het racisme bestrijden in scholen waar jongeren uit een welbepaalde groep leraren een middelvinger geven omdat de leerstof niet compatibel is met de koran, weliswaar een veel efficiëntere en minder ijle maatregel vormt.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 15:51   #93
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet 'zowat iedereen'. Het is weggestemd.
Oud 18 juni 2017, 15:52   #94
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Haalbaar?

Een meerderheid vinden en het was gefikst.

Daar is heus niets zo moeilijk aan als de term "haalbaar" waar je gebruik van maakt, doet uitschijnen.

Ik zie niet in waarom de maatregel tot aanhouding overigens algemeen naar 48 uur zou moeten worden opgedreven.

Maar wat betreft terreur, in een tijd van gesofisticeerde dataversleuteling en geraffineerde netwerken zie ik geen graten in de verlenging tot 72 uur.

Ik vind dat, in tegenstelling tot u, wel degelijk een effectieve manier om terreur te bestrijden.

Ik begrijp weliswaar dat voor sommigen, die tot de strekking van de Rik Coolsaets van deze wereld behoren, het racisme bestrijden in scholen waar jongeren uit een welbepaalde groep leraren een middelvinger geven omdat de leerstof niet compatibel is met de koran, weliswaar een veel efficiëntere en minder ijle maatregel vormt.
Dus jij denkt dat terreur het enige domein is waar gesofisticeerde dataversleuteling voorkomt?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 16:29   #95
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft 65,5% gehaald wat een duidelijke meerderheid betekent.
Alleen was er hier, door het grondwetbepaling, 2/3 of 66% nodig.
Dit heeft men niet gehaald door de uitzonderlijke en georganiseerde voltallige aanwezigheid van de oppositionele linkerzijde!( tot de hoogzwangeren toe)
Kamerbreed is van wegstemmen dus geen sprake.
Het heeft dus meer met een politiek maneuver te maken om de meerderheid te jennen dan met hoge burgerrechtelijke principes.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 18 juni 2017 om 16:34.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 16:37   #96
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Die 72 uur is om het weekend te overbruggen ...
Klopt. "maar ik ging juist vertrekken, mijn vrouw ophalen en naar Knokke gaan voor het weekend..."

"okee, we sluiten hem voor 72 u op en bekijken het maandag wel, die loopt ondertussen niet weg en we geven hem kost en inwoon ha ha" Bon weekend, et mes compliments a Mme"
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 16:41   #97
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gaat me toch niet vertellen dat agenten zomaar op straat Jan met de Pet gaan oppakken en de doos indraaien om dan eens uit te zoeken wat hij de dag ervoor gedaan heeft. Kom zeg........Of ben je toevallig soms eens uit je bed geplukt achter een avondje "kaarten"????????
Het gebrek aan historisch inzicht bij veel proleten inzake de trias politica is echt aanstootgevend...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 16:42   #98
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met "zowat iedereen" bedoel ik intelligente mensen.
Oud 18 juni 2017, 16:42   #99
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Klopt. "maar ik ging juist vertrekken, mijn vrouw ophalen en naar Knokke gaan voor het weekend..."

"okee, we sluiten hem voor 72 u op en bekijken het maandag wel, die loopt ondertussen niet weg en we geven hem kost en inwoon ha ha" Bon weekend, et mes compliments a Mme"
Als dit tot de geplogenheden behoort en dus regelmatig gebeurt, kunnen er zeker cijfers op geplakt worden hoeveel lieden er jaarlijks zo behandeld werden en onterecht zo lang in de amigo gezeten hebben.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 16:48   #100
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies, iemand lukraak administratief aanhouden en opsluiten en dan eens kijken of hij iets gedaan heeft.

Een betere samenvatting is niet nodig.
Natuurlijk doen ze dat met de natte vinger in de lucht en om zich te amuseren.. De ene of andere wat aanhouden, met zijn voeten spelen en daarna buitenstampen...
We leven nu eenmaal, zoals Frankrijk, Engeland, Spanje in regelrechte schijndemocratieën waar de overheid er een plezier in heeft de brave burgers te koeioneren...

Man, man, man, wat moeten we hier allemaal horen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be