Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2004, 13:08   #81
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Daar wou ik toe komen.
Voorstellen, wishfull thinking, glazenbolwerk, voor een totnogtoe fictieve staat.
Vogels in de lucht interesseren me niet.
Beloftes van een N-VA'er zijn zoveel waard als een schep gratis lucht van Stevaert.
Ik haal enkel dingen aan die in een onafhankelijk Vlaanderen eventueel mogelijk zouden kunnen zijn. Dat zijn dingen die ik mogelijk acht. Er zullen ongetwijfeld nog andere dingen zijn die anderen graag zouden gerealiseerd zien.

Citaat:
Voor elk Belgisch beleidsdébâcle zijn de Vlamingen evengoed verantwoordelijk als de Walen.
Misschien zelfs in verhouding 60/40.
Misshien wel, maar het wordt simpeler in een onafhankelijk Vlaanderen. En om je te helpen, misschien kunnen we de SZ splitsen? Dan zijn een pak problemen al op voorhand opgelost.

Citaat:
Bestaat er een Vlaamse visie op defensie in geval van secessie?
Ik dacht het niet.
Bezint dus eer ge begint.
Tussendroom en daad staan vele obstakels.
Zoek maar, dat hoef ik toch neit voor je te doen?

Citaat:
Als je iets wil bewijzen, dan geef jij de exacte cijfers met bron.
Heb ik gedaan.

Citaat:
Jij kan dat beloven, zweren, veronderstellen, dromen, maar ik kreeg nog geen enkele garantie, laat staan een beleidsplan van een potentieel Vlaams politicus voor jouw 'nieuwe' Vlaamse contekst (die verre van reëel is tot op heden)
Is dat mijn schuld? En verre van reëel? Er staat weer een nieuwe ronde staatshervorming op stapel, dan wordt België weer iets verder ontmanteld. Van elke zaak, elk akkefietje wordt een communautaire zaak gemaakt en Walen en Vlamingen drijven verder uit elkaar.

Citaat:
Allez-joep!
Die 11 miljard voor de zoveelste keer heruitgegeven.
Nogmaals, leer jij eens lezen. Zoals gewoonlijk verdraai je andermans woorden.

Citaat:
Neen jongetje.
Ik wijs jou op een redeneerfout.
Uit één bijzonder geval trek jij algemene conclusies en daardoor is je argument waardeloos.
Ik heb genoeg gevallen aangehaald waar jij binnen het Belgische kader nog altijd geen oplossingen voor hebt aangehaald, je wijst enkel met een beschuldigend vingertje naar Vlaanderen, zoals jullie altijd doen.
Citaat:
Bovendien wens jij aan je foute conclusies drastische maatregelen te verbinden, waar totnogtoe geen politieke meerderheid voor te vinden is.
Omwille van een miniem taalprobleempje, dat perfect binnen het Belgische kader op te lossen is, gaan we geen revolutie maken, nietwaar?
Hoe komt het dan dat dat 'miniem' taalprobleempje nu al j�*�*�*�*ren aansleept en het Belgische kader er nog altijd geen oplossing voor gevonden heeft?

Citaat:
Ah 't was symbolisch bedoeld.
Jij blijft doorleuteren over die halve auto van Bourgeois. Dat je het niet doorhebt, is jouw probleem. Dat je 1900 EUR per Vlaming (groot en klein) peanuts vindt, is jouw probleem.
Citaat:
Nou, splits België dan symbolisch rustig verder.
Neen hoor, dat doen ze reëel (op dat woordje geil je toch zo, hé?)

Citaat:
't IS niet omdat jij je geen feiten herinnert dat ze niet plaatsvonden.
Welke feiten? De feiten dat jij met elk opgesomt probleem naar de Vlamingen wijst? Die feiten?

Citaat:
De N-VA zweert bij een louter vertegenwoordigend syteem (particratie) met enkel schijninspraak voor de burger.
Is dat niet wat momenteel de overgrote meerderheid der partijen aanhangt, dus niet enkel de N-VA?

Citaat:
Wat betreft mijn zogezegde non-argumenten die je zonder weerwoord aldus klasseert:

Over het 'aparte Vlaanderen' fantaseer je er lustig op los, spiegel je gouden bergen voor, geef je fictieve miljarden uit en je gelooft dat het argumenten zijn.
Fictieve miljarden? 11,3 miljard euro per jaar is niet fictief. Als jij op elk probleem met het vingertje naar Vlaanderen wijst en dan de problemen ontkent, noem ik dat inderdaad non-argumenten.

Citaat:
Volkomen onterecht.
Een onbestaande fictie kan je alles toeschrijven, maar een normaal mens hecht daar geen geloof aan.
Heb ik nooit gedaan. Alles wat ik opsom is perfect realiseerbaar, zoals het volledig gratis maken van het onderwijs en de drastische inkrimping van de loonkosten.

Citaat:
Stop dus liever met je wishfull thinking en probeer de bestaande realiteit te aanvaarden. Die is Belgisch.
Doe ik nooit.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 13:39   #82
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Quote (Vlaanderen onafhankelijk)

Citaat:
Sleutelen? Er valt niks meer te sleutelen. Dit land is door en door rot. Nogmaals:

- Justitie draait vierkant.
- Het onderzoek naar een pedofiel duurt 8 jaar en het bijhorend proces is levert buitenlandse journalisten een spontane lachbui op.
Vergelijk dat eens met die pedo Fransman, die slechts dertig jaar na zijn daden wordt veroordeeld (hilarisch: hij had zich laten vertellen dat zo'n dingen verjaren, en gaf dus zijn daden ruiterlijk toe )
Trouwens: sterke zinsconstructie
- Je mag al blij zijn als je een rechtspraak aanspant, dat je nog leeft als de uitspraak komt.
?? Is Onkelinx niet sterk aan het werken om die achterstand aan te pakken (oa assisen moderniseren)
- Gevangenissen zitten barstensvol.
Dat probleem wordt volledig, VOLLEDIG opgelost met het splitsen
- Een degelijk jeugdrecht wordt geblokkeerd door de Minister van justitie.
- Het onveiligheidsgevoel is nog altijd even hoog, een crimineel die opgepakt wordt, loopt enkele uren later alweer vrij rond.
Correctie: 24h later
- Er wordt oeverloos geleuterd over een maatregel (B-H-V) die gewoon een gevolg zou moeten zijn van een gerechtelijke uitspraak.
Zeg jongen, ZEVEN argumenten ivm rechtspraak...
Ben je zeker dat je geen blokker bent?

- De defensie is zo goed als onbestaande (tenzij om een crossparcours te gaan onderhouden).
Afghanistan, Congo, bewaking ambassades, europese oefeningen..
Je weet hier duidelijk niets van.

- De NMBS staat op het randje van failissement (als een privébedrijf zo'n schulden opbouwd, zou het bijlange niet zo lang bestaan) [Vergelijk het eens met de Vlaams 'De Lijn'].
Had de lijn ook geen schulden? Maar ja, als die voor iedere oude Vlaming een abonnement uitbetaald krijgt door de Vlaamse overheid, ja, dan is dat niet moeilijk e.
Leuke dt-fout trouwens.
- De verkeersinfrastructuur heeft twee snelheden.
Leg dat even uit? Bedoel je dat er meerdere rijstroken zijn? Dan heb je dat goed opgemerkt!
- De sociale zekerheid wordt bijna onbetaalbaar.
We hebben de beste SZ ter wereld, dat mag dus een beetje kosten
- Bedrijven trekken weg, de loonkosten zijn bij de hoogste in de wereld.
- Onze voormalige minister van BuZa gaat tegen de schenen schoppen van jan en alleman terwijl België enorm afhankelijk is van de export.
Das een Vlaming. Splitsen zou -opnieuw- ALLES oplossen!
- Politieke tegenstanders worden monddood gemaakt.
u doelt op het VB, echt monddood zijn die toch niet? Ze hebben gewoon hun naam veranderd?
- De meerderheid van de bevolking moet altijd buigen voor een minderheid omdat haar vertegenwoordigers vastgeroeste fossielen zijn.
Wow! Wat een zin! Felicitaties daarvoor! Wat bedoel je ermee?
- Voor alles wat er gebeurd aan Vlaamse kant, moet er een compensatie komen voor Wallonië.
Leuke dt-fout trouwens.
- In Brusselse ziekenhuizen mag je al blij zijn dat ze je been niet afzetten als je gaat met een blindedarmontsteking.
Splitsen lost dat probleem VOLLEDIG op, nietwaar?
- Er wordt jaarlijks 11,3 miljard euro van de NL-talige bevolking gestolen.
NVA en VB komen er onderling al niet uit hoe groot die stromen zijn (de een zegt meer dan de ander), dus vertrouw ik niemand.
WAAUW, zo'n argumentatie!
Ben je écht zeker dat je geen blokker bent? (dt-fouten, zagen over het gerecht...)

//[size=1]de volledige argumentatie werd overgenomen, geen wijzigingen in zijn tekst[/size]

Laatst gewijzigd door rodeo : 21 november 2004 om 13:41. Reden: wijzigingen
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 15:37   #83
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Quote (Vlaanderen onafhankelijk)

WAAUW, zo'n argumentatie!
Ben je écht zeker dat je geen blokker bent? (dt-fouten, zagen over het gerecht...)

//[size=1]de volledige argumentatie werd overgenomen, geen wijzigingen in zijn tekst[/size]
Kijk, kijk, ik duw simpel op de 'Citeer'-knop en alles wat ik krijg is dit als reactie. Raar hé... Je zit wel te leuteren over een dt-foutje, maar je kan nog niet eens fatsoenlijk dit forum gebruiken
En dan ook nog eens even nadat je de topic 'Probleempjes met Vlaanderen onafhankelijk' geopend hebt waar je meermaals je kak terug ingetrokken hebt nadat je posts de grond ingeboord werden. En dan kom je hier de grote Jan uithangen, paljas.

Op jouw argumentatie heb ik al gereageerd tov superstaaf, lees het daar maar na. Wat het leger betreft: Afghanistan? In de volledig beveiligde hoofdstad Kaboel het lokale vliegveld bewaken nadat de Amerikanen het vuile werk gedaan hebben, wat een prestatie. In Congo? Wat in Ivoorkust, waar de Belgische burger schandalig genoeg volledig in de kou stond en geholpen diende te worden door de Fransen. In Rwanda waar de Belgen met de staart tussen de benen gingen lopen toen het hun te warm onder de voeten werd.

Wat BuZa betreft. Heb je bewust over 'voormalige' gelezen of zijn 4 lettergrepen teveel gevraagd? Dat was dus een Waal, geen Vlaming en ik heb liever dat hij tegen de benen van het machtige Congo trapt (zoals De Gucht nu) dan tegen het nietige VS en GB (zoals Loulou indertijd).

Wat het gerecht betreft. Logisch dat ik daarover begin. Mag dat niet? Daarom hoef je echt geen VB'er te zijn. Dit is een probleem dat iedereen aanbelangt. Leuke argumentatie trouwens. "Ik 'dacht' dat Onckelinx daaraan aan het werken was..."? De ballen ja. Het jeugdsanctierecht wordt door haar tegengehouden.

En neen, die problemen worden niet opgelost zomaar omdat Vlaanderen onafhankelijk zou worden, maar met 11,3 miljard los je heel wat op. Een deel (goed gelezen, staaf? 't Is nochtans maar één lettergreep) naar justitie en je kan al heel wat verhelpen. Meer rechters, snelrecht, meer gevangenissen, jeugdrecht, gesloten instellingen,...

Tja, jongeman, binnenkort verschijnt er onder jouw naam waarschijnlijk een BUB-avatar. Ze kunnen je daar goed gebruiken, er is toch geen verschil.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 21 november 2004 om 15:38.
Oud 21 november 2004, 17:10   #84
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan ook nog eens even nadat je de topic 'Probleempjes met Vlaanderen onafhankelijk' geopend hebt waar je meermaals je kak terug ingetrokken hebt nadat je posts de grond ingeboord werden. En dan kom je hier de grote Jan uithangen, paljas.
gewoon dingen waar ik niet precies van wist hoe men het ging doen - (de fac. gemeenten: blijkbaar eenvoudig op te lossen; Brussel: blijkbaar niet zo eenvoudig [NVA/VB hebben in hun programma staan dat Brussel hoofdstad van Vlaanderne wordt], staatsschuld: 60-40 verdelen).
Of ik daarmee argumenten heb aangereikt?

omtrent Onkelinx: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_28656.html, http://www.hetvolk.be/Nieuws/Detail....TN4&cat=REGANT

omtrent BuZa - een aanhanger van de Nederlandse lijn? Zou jij troepen naar Irak gestuurd hebben - ik niet. We zijn geen schoothondjes toch?
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2004, 19:56   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat maar rustig komen wat komen moet, jongens.

Er is geen reden om nog ons op Superstaafse BUBBeltjeswijze sterker te maken dan we zijn.

Wie slechts 0,23% van de stemmen krijgt van de Belgische bevolking, tegenover een volle 25% van één Vlaams-nationalistische partij, die moet al hard roepen om zichzelf nog iets te kunnen wijsmaken, hé?
Oud 21 november 2004, 20:05   #86
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
omtrent BuZa - een aanhanger van de Nederlandse lijn? Zou jij troepen naar Irak gestuurd hebben - ik niet. We zijn geen schoothondjes toch?
Neen. Ik had me alleen wat flexibeler opgesteld dan Michel toen het ging over de NAVO. Als je Nederland een schoothondje noemt van Amerika, mag je gerust ook België een schoothondje noemen van Parijs.

Ook nu ligt de Belgische houding mij dwars. Het gaat niet meer om de Bush-administratie haar leugens. Neen, nu gaat het om vrede, de Irakese burgers en vooral, de wereldeconomie, want de situatie in Irak doen de Westerse economie geen goed, dus ook de Belgische niet.
Oud 21 november 2004, 20:11   #87
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een druppel water op een hete plaat. Bij het Hof van Assisen worden enkel de zwaardere 'misdaden' behandeld met gevangenisstraffen vanaf vijf jaar. De meeste criminaliteit speelt zich af op de lagere niveau's, de overtredingen (politierechtbanken) en wanbedrijven (correctionele rechtbanken) en dit is ook de criminaliteit waarmee de bevolking het meest in contact komt. Waarmee ik niet wil zeggen dat het hoogste niveau geen belang heeft, natuurlijk...
Oud 21 november 2004, 21:48   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Geen verband tussen beide situaties. Geen argument dus.
Dat er 'geen verband' is tussen de Lijn die geregionaliseerd is maar die tenminste efficiënt beheerd wordt, en de NMBS die nog altijd op zijn Belgisch gerund wordt, en dus met miljardenschulden zit, is dus wél een argument.
En nog geen kleintje ook.
Oud 22 november 2004, 14:27   #89
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Sleutelen? Er valt niks meer te sleutelen. Dit land is door en door rot. Nogmaals:
- Justitie draait vierkant.
Onafhankelijk VL is geen garantie voor betere justitie .
Citaat:
- De defensie is zo goed als onbestaande (tenzij om een crossparcours te gaan onderhouden).
Ja en ? Gaat de Vlaamse waffen SS beter draaien ? Allicht , er zullen wel nog ergens een paar oude leden van de brigade langemark zijn die de Vlaamse Weermacht op poten zullen willen zetten .

[quote=Vlaanderen_onafhankelijk - Het onveiligheidsgevoel is nog altijd even hoog, een crimineel die opgepakt wordt, loopt enkele uren later alweer vrij rond. [/QUOTE]Weerom , er is geen vaststaand bewijs dat een Vlaamse republiek dat kan verbeteren . Heel de maatschappij is hier de fout van . Verbeter de maatschappij , zorg ervoor dat ouders hun kinderen were zelf opvoeden , dat er meer sociale controle is , en dergelijke meer . Dat is niet de fout van de staat maar de maatschappij hier in België , Vlaanderen , Europa en de wereld .

Citaat:
- De NMBS staat op het randje van failissement (als een privébedrijf zo'n schulden opbouwd, zou het bijlange niet zo lang bestaan) [Vergelijk het eens met de Vlaams 'De Lijn'].
De Lijn staakt vandaag in Oost-vlaanderen . Reden voor de staking is het afspringen van de onderhandelingen over een aanpassing van de rij- en rusttijden van de buschauffeurs.

De Lijn wordt dus blijkbaar 'stukken' beter beheert dan de NMBS . Plus het feit dat er geen garantie is dat onafankelijk VL de boel verbeterd . Au contraire , de boel zal ingewikkelder worden door de verwevenheid van het Belgische net over de twee gewesten .

Citaat:
- De verkeersinfrastructuur heeft twee snelheden.
Het is opvallend hoe de gewestwegen slecht onderhouden worden en hoe wegenwerken steeds weer uitgesteld wordne of half-en-half uitgevoerd . Alsof een onafhankelijk Vl de boel zou verbeteren . Het kan de wegen die het nu al beheert nog niet goed onderhouden .

Citaat:
- De sociale zekerheid wordt bijna onbetaalbaar.
Hoofdreden : DE SNEL VERGRIJZENDE VLAAMSE BEVOLKING . De Vlaamse republiek zal dara nauwelijks iets aan kunnen veranderen tenzij de republiek euthanasie verplicht . (Dat zou me niet verbazen)

Citaat:
- Bedrijven trekken weg, de loonkosten zijn bij de hoogste in de wereld.
Bedrijven trekken uit HEEL EUROPA weg vanwege de lage lonen in de derde wereld . De republiek zou daar niets aan kunnen veranderen , hij is amper ene klein stukje van heel europa . Zolang je niet onder de lonen van de loonslaven gaat in de derde wereld gan je nauwelijks bedrijven houden . Wil de VL republiek zijn burgers tot loonslaven maken van multinationalis die hen uitmelken . Blijkbara zie je dat wel zitten . Dat zegt alweer genoeg . weerom ; geen garanties .

Citaat:
- Politieke tegenstanders worden monddood gemaakt.
Als je het over het Vb hebt , dan moet je dringend eens gana beseffen wat 'monddood' is . Het VB is niet verboden , het krijgt BELASTINGGELD , het komt massaal aan bod in de media . Anderzijds beslisten de VL-parijen vandaag in de Vlaamse raad om af te stappen van de open debat cultuur . Tot daar het democratisch parlementair overleg in Vlaanderen . Weerom geeft de epubliek geen garanties .

Citaat:
-
- De meerderheid van de bevolking moet altijd buigen voor een minderheid omdat haar vertegenwoordigers vastgeroeste fossielen zijn..
Idd ; de meerderheid wil geen separatisme maar de politici lopen de VB en NV-A minderheid achterna om hun eigen profijt te vergroten . Een schande , maar of de republiek er iets aan veranderd ?

Citaat:
-
- Er wordt oeverloos geleuterd over een maatregel (B-H-V) die gewoon een gevolg zou moeten zijn van een gerechtelijke uitspraak...
Zelfs voor VL-nationalisten is dat geen prioriteit meer ; NVA stapte in de VL-regering ondanks het feit dat BHV niet gesplitst was . Toch had Bourgeois gesteld niet in een regering te stappen voor BHV gesplitst was . Sterk .

Citaat:
-
- Voor alles wat er gebeurd aan Vlaamse kant, moet er een compensatie komen voor Wallonië....
En omgekeerd ; ik weet in VL verschillende niet aan wegen verbonden bruggen liggen die er kwamen omdat met compensaties wilde voor wegenbouw in Wallonnië .

Citaat:
-
- In Brusselse ziekenhuizen mag je al blij zijn dat ze je been niet afzetten als je gaat met een blindedarmontsteking....
Ik heb anders ooit in een Brussels ziekenhuis als nederlandstalige een heel goede behandeling gehad . T was wel niet voor een blinde darm maar ik bven hoedanook geen been kwijt . Je blijkt een voorliefde te hebben voor stadslegendes .

Citaat:
-
- Het onderzoek naar een pedofiel duurt 8 jaar en het bijhorend proces is levert buitenlandse journalisten een spontane lachbui op.....
Zwak , weerom geen garanties binnen de republiek . In Gent pleit vermassen moordenaar na moordenaar vrij . En t waren dan nog allemaal Vlamingen . Sterk hé .
Citaat:
-
- Je mag al blij zijn als je een rechtspraak aanspant, dat je nog leeft als de uitspraak komt......
Alsof de republiek garanties geeft dat het dan beter zou zijn . De zaken zouden mee overgenomen worden van de oude staat , dus blijft de achterstand .
Citaat:
-
- Gevangenissen zitten barstensvol. ......
Vlaamse gevangenissen zitten overvol . Alsof de repuèbliek garanties bied op verbetering . Wat gaat men doen in de republiek die volgebouwd is ; de criminelen vrijlaten ?

Citaat:
-
- Een degelijk jeugdrecht wordt geblokkeerd door de Minister van justitie.......
Wat gaat de republiek dara ana doen ? Weerom geen garanties . Waarom hebben de voorbije Vlaamse ministers van justitie ; Verwilgen en companie er nooit iets aan gedaan ?
Citaat:
-
- Er wordt jaarlijks 11,3 miljard euro van de NL-talige bevolking gestolen........
Cijfers , cijfers . Dan eens 3 miljard , dan weer eens 7 , dan 5 , nu 11.3 . Ze goochelen er mee . Gaat de republiek Antwerpen ook afstoten , want die stad kost ook veel te veel geld aan de rest van het land .

Citaat:
-Wat een prachtig land hebben wij toch...
Als je dat maar weet . Jullie wijten alle problemen die er zijn aan Belgiê terwijl een groot deel voortkomen door de verloedering van de maatschappij . En de maatschappij zijn alle mensen ; Belgen , Vlamingen of walen . Verander de maatschappij in plaats van holle taal uit te slaan en alles af te schuiven op een ander .

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100

Laatst gewijzigd door A : 22 november 2004 om 14:30.
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 18:04   #90
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dat er 'geen verband' is tussen de Lijn die geregionaliseerd is maar die tenminste efficiënt beheerd wordt, en de NMBS die nog altijd op zijn Belgisch gerund wordt, en dus met miljardenschulden zit, is dus wél een argument.
En nog geen kleintje ook.
We hebben deze morgen kunnen constateren hoe efficiënt uw Vlaamse Lijn beheerd wordt:
  • staking
  • onmenselijke werkdruk
  • overvolle bussen
  • ontevreden klanten
Als dat het voorsmaakje is van de wijze waarop Vlaamse afgesplitste sectoren zouden gerund worden in jullie republiek Vlaanderen, geef mijn portie danmaar aan Fikkie!
Oud 22 november 2004, 18:08   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
We hebben deze morgen kunnen constateren hoe efficiënt uw Vlaamse Lijn beheerd wordt:
  • staking
  • onmenselijke werkdruk
  • overvolle bussen
  • ontevreden klanten
Als dat het voorsmaakje is van de wijze waarop Vlaamse afgesplitste sectoren zouden gerund worden in jullie republiek Vlaanderen, geef mijn portie danmaar aan Fikkie!
Hahaha. Overvolle bussen... een teken van een heel groot succes. Ontevreden klanten? Onlangs heeft men voor Brugge een tevredenheidsenquête gedaan. Toen bleek dat 9 van de tien ondervraagden bijzonder tevreden was over de door De Lijn uitgebate stadsnet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 18:49   #92
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hahaha. Overvolle bussen... een teken van een heel groot succes. Ontevreden klanten? Onlangs heeft men voor Brugge een tevredenheidsenquête gedaan. Toen bleek dat 9 van de tien ondervraagden bijzonder tevreden was over de door De Lijn uitgebate stadsnet.
Overvolle bussen betekent:
  • te weinig frequentie
  • absoluut geen comfort voor de reizigers
Voorts behandelt de Lijn haar personeel blijkbaar als werkvee en slaven.
Typisch Vlaams Stachanovisme.
Rijk worden op 't zweet van een ander, en dan maar lekker onsolidair oppotten.

Enfin, ik dacht dat eindelijk iemand een argument had gevonden om de Vlaamse fictie enigszins goed te praten, maar 't blijkt eens te meer boerebedrog te zijn, en wishfull thinking.

Wat we zelf doen doen we beter?
De Lijn als argument voor splitsing:

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 22 november 2004 om 18:49.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be