Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2018, 08:36   #81
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Dreigementen, wij kiezers moeten daar rekening mee houden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Aangezien N-Va toch niet in staat is van ons die onafhankelijkeid (meer welvaart) te geven kunnen wij beter stoppen met de kosten. Lees die overbodige partijen en leden van de loonlijst publiek geld schrappen. Geen stemmen meer.
Als je vandaag vaststelt wat e beweging van Puigdemont ervoor gedaan heeft en nog altijd doet. Terwijl dat Volksunie en noem maar op al tientallen jaren bezig zijn. Met welk resultaat, geen . Juist een van "eigen belang" voor hen van poen en postjes. Lid van het Vlaams parlement, Kamer senaat, provincies. Alleen zij zijn er beter van geworden allemaal op de rug van de Vlaamse welvaart.
Krack – Apachen- die media, die toch nog iets durven schrijven over al het aanwezige onfatsoen, met al direct excuses en bedreigingen van de “arrogante” politiek-politici aan te spreken is erover.
De kiezers moeten daar rationeel en dus niet emotioneel rekening mee houden…
Iets geheim houden is dus niet vanzelfsprekend en waarom als het dan toch de straat op is een mediaorgaan zich zou moeten inhouden van het te publiceren. Privacy om het algemeen recht op informatie te beperken.

<< Eigen schuld, dikke bult.>>

LA PRIVACY USATA COME SCUDO PER RIDURRE L'INFORMAZIONE

http://ricerca.repubblica.it/repubbl...mazione41.html

Bart De Wever qualifie «Knack» de «presse de caniveau» après une enquête sur Tom Meeuws

1/04/2018

http://www.lesoir.be/148852/article/...nquete-sur-tom

De Wever: “Knack heeft zich op niveau van boulevardblad gezet, en daar zal ik rekening mee houden”

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...uden~a3611516/

PS

Zouden sommigen die Puigdemont met hun eigen clubje en statuten ertoe aangezet hebben (misschien sneller dan zij zelf dachten, denkend op steun) om voor de “onafhankelijkheid” te gaan deze niet beter steunen in het openbaar. In plaats van een zekere journalisten die hun werk doen te bedreigen?

Quid: Puigdemont, Judas waar ben je?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 19:27   #82
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht

Zouden sommigen die Puigdemont met hun eigen clubje en statuten ertoe aangezet hebben (misschien sneller dan zij zelf dachten, denkend op steun) om voor de “onafhankelijkheid” te gaan deze niet beter steunen in het openbaar. Quid: Puigdemont, Judas waar ben je?
Internationaal zal “onafhankelijkheid” nooit aanvaard worden of het moet zoals met de krim gesteund met oorlog geweld worden door en groot macht, in dit geval Rusland! Is het zo moeilijk om zelfbeslissende deelstaten te verwezenlijken? Kijk naar Zwitserland bv hoe goed het daar werkt met hun zelf beslissende kantons, referendum kiezen waardoor de politiek steeds uitvoert waarvoor het volk bij meerderheid per onderwerp kiest!!!!

Er is hier niets maar dan ook niets waar de landsdelen ook maar over eens zijn, hoe kan dan en land economisch en vooruitstreven goed functioneren????? Blijven zitten en niets doen....Tja misere word men ook gewoon, maar ondertussen stijgt de staatsschuld hier steeds meer. Met Afrikaanse mis toestanden.

Als ik zie hoe Zwitserland zonder schelden en ruzie maken het economisch zéér goed doet, de politiek draait als en “Zwitserse klok” dan weet ik wat ik zou willen.

De Zwitsers zijn met miljoenen minder dan de Belgen, alleen de tunnels die ze maakten hebben méér gekost dan de volledige staatsschuld van België en hun Economie staat er toch schitterend bij zonder schulden.

Zwitserland heeft géén leger maar hun defensie / verdediging apparaat is beter uitgerust dan het onze. Is 100% berekend om gans de eigen bevolking te beschermen >>> want van kind tot 101 jarige = de bevolking is daar het leger!!! Hier zullen we met zen allen in de metro van Brussel moeten gaan schuilen zeker? Maar onze F16's vliegen wel in Afrika!!!!

Zwitserland heeft protocollaire "NANO federale", heeft zelf beslissende kantons en kiezen via de persoonlijke stem van op de werkvoer van de maatschappij via referendums.
Dat is en democratie die aantoonbaar werkt en waar Frans, Duits, Italiaans en dialect Zwitsers géén probleem is als er samen iets gerealiseerd moet worden dat zelfs miljarden kost zoals, bruggen, tunnels bouwen of goede defensie realiseren !

Daar droom ik dus van!

Sjoemel merk België met grotere bevolking aantal dan Zwitserland, waar wij al decennia het meest belastingen van EU betalen is het meubileer versleten, verouderd of ontoereikend. De gelden verdwijnen in allerlei opgedrongen solidariteit waar de meerderheid NIETS voor terug krijgt.
Het steeds gaat naar de vriendjes en de omgekochten

België waar de politiek om te kunnen schelden: via pers en TV theater voert op/over geloof toestanden terwijl “scheiding kerk en staat NIET in de grondwet vermeld staat”

Cinema dus, waardoor de geloof toestanden en hun belangen groepen doen wat hen past >>> de wetten die géén fundatie hebben in de grondwet worden zo verworpen en vervangen door geloof interpretaties.

Hun eigen clan interpretatie steeds meer toepassen.
Open VLD= vrijzinnig,
Links/Agalev-groen = Mao stelde geloof is opium,
Vlaams belang tegen de islam…..
NVA zou de Joden steunen….

Wanneer komt in de grondwet “scheiding kerk en staat”

Koning Boudewijn is al lang dood en van de CD&V schiet ook niet veel meer over, dus stap af van sjeven mentaliteit we zullen de problemen oplossen als ze zich stellen en maak van het sjoemel merk België en echt democratisch land met degelijke fundering!

Wat wil je als hier nog gewerkt word met de wetboek van de zelf gekroonde Franse keizer Napoleon!!!!!

Ik vind het bijgevolg logisch te dromen van en echte democratie naar het voorbeeld van Zwitserland
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 3 april 2018 om 19:46.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 21:45   #83
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Internationaal zal “onafhankelijkheid” nooit aanvaard worden of het moet zoals met de krim gesteund met oorlog geweld worden door en groot macht, in dit geval Rusland! Is het zo moeilijk om zelfbeslissende deelstaten te verwezenlijken? Kijk naar Zwitserland bv hoe goed het daar werkt met hun zelf beslissende kantons, referendum kiezen waardoor de politiek steeds uitvoert waarvoor het volk bij meerderheid per onderwerp kiest!!!!

Er is hier niets maar dan ook niets waar de landsdelen ook maar over eens zijn, hoe kan dan en land economisch en vooruitstreven goed functioneren????? Blijven zitten en niets doen....Tja misere word men ook gewoon, maar ondertussen stijgt de staatsschuld hier steeds meer. Met Afrikaanse mis toestanden.

Als ik zie hoe Zwitserland zonder schelden en ruzie maken het economisch zéér goed doet, de politiek draait als en “Zwitserse klok” dan weet ik wat ik zou willen.

De Zwitsers zijn met miljoenen minder dan de Belgen, alleen de tunnels die ze maakten hebben méér gekost dan de volledige staatsschuld van België en hun Economie staat er toch schitterend bij zonder schulden.

Zwitserland heeft géén leger maar hun defensie / verdediging apparaat is beter uitgerust dan het onze. Is 100% berekend om gans de eigen bevolking te beschermen >>> want van kind tot 101 jarige = de bevolking is daar het leger!!! Hier zullen we met zen allen in de metro van Brussel moeten gaan schuilen zeker? Maar onze F16's vliegen wel in Afrika!!!!

Zwitserland heeft protocollaire "NANO federale", heeft zelf beslissende kantons en kiezen via de persoonlijke stem van op de werkvoer van de maatschappij via referendums.
Dat is en democratie die aantoonbaar werkt en waar Frans, Duits, Italiaans en dialect Zwitsers géén probleem is als er samen iets gerealiseerd moet worden dat zelfs miljarden kost zoals, bruggen, tunnels bouwen of goede defensie realiseren !

Daar droom ik dus van!

Sjoemel merk België met grotere bevolking aantal dan Zwitserland, waar wij al decennia het meest belastingen van EU betalen is het meubileer versleten, verouderd of ontoereikend. De gelden verdwijnen in allerlei opgedrongen solidariteit waar de meerderheid NIETS voor terug krijgt.
Het steeds gaat naar de vriendjes en de omgekochten

België waar de politiek om te kunnen schelden: via pers en TV theater voert op/over geloof toestanden terwijl “scheiding kerk en staat NIET in de grondwet vermeld staat”

Cinema dus, waardoor de geloof toestanden en hun belangen groepen doen wat hen past >>> de wetten die géén fundatie hebben in de grondwet worden zo verworpen en vervangen door geloof interpretaties.

Hun eigen clan interpretatie steeds meer toepassen.
Open VLD= vrijzinnig,
Links/Agalev-groen = Mao stelde geloof is opium,
Vlaams belang tegen de islam…..
NVA zou de Joden steunen….

Wanneer komt in de grondwet “scheiding kerk en staat”

Koning Boudewijn is al lang dood en van de CD&V schiet ook niet veel meer over, dus stap af van sjeven mentaliteit we zullen de problemen oplossen als ze zich stellen en maak van het sjoemel merk België en echt democratisch land met degelijke fundering!

Wat wil je als hier nog gewerkt word met de wetboek van de zelf gekroonde Franse keizer Napoleon!!!!!

Ik vind het bijgevolg logisch te dromen van en echte democratie naar het voorbeeld van Zwitserland

Groot verschil tussen Zwitserland en dit land.
In Zwitserland respecteren de Franstalige Zwitsers de anders taligheid van de
niet-Franstalige kantons.
In dit land vinden de Franstaligen dat zij overal in het Frans terecht moeten moeten kunnen en dat de Nederlandstalige tevreden moeten zijn met bijvoorbeeld Franstalige hulpverleners die in Vlaanderen actief zijn .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 16:29   #84
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Vlaamse Onafhankelijkheid komt dichterbij ,tot wanhoop van de Belgicisten

https://www.unsertirol24.com/2018/04...nicht-belgien/

"„Flandern ist nicht Belgien“

Ook in Tirol weten ze het nu.

Naam: 20113149-147962.jpg
Bekeken: 237
Grootte: 135,3 KB

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 4 april 2018 om 16:32.
Oud 4 april 2018, 17:37   #85
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Bijlage 108675
Maak anders een thread "Vlaanderen gaat er morgen een lap op geven"

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 18:52   #86
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
In dit land vinden de Franstaligen dat zij overal in het Frans terecht moeten moeten kunnen
Mijnen besten vriend, dat is hoegenaamd niet waar!! Dat vinden de Franstaligen hoegenaamd niet! Feit is wel dat de Franstaligen tot nu toe nog altijd in het Frans terecht kunnen in Vlaanderen. Net daarom leren zij geen Nederlands. Twee jaar geleden heb ik nog een Waalse vrouw ontmoet die al 30 jaar in Antwerpen woonde en intussen nog geen woord Nederlands sprak. Niet moeilijk: ging zij naar de beenhouwer, de kapper, de supermarkt, de kledingwinkel, het stadhuis of wat dan ook: steeds werd zij in het Frans geholpen! Waarom moest zij dan nog Nederlands leren? Ge zoudt het zelf niet gedaan hebben moest ge in haar plaats gestaan hebben! In Nederland is de situatie anders! Nederlanders spreken haast geen Frans, of met ongelooflijke gebreken. Daar voelen Franstaligen zich wel gedwongen om de plaatselijke taal aan te leren en dat doen zij ook! Als een Franstalige aanvoelt dat hij er schade door zal lijden om de plaatselijke taal niet te leren dan dan doet hij echt wel. Dat is echt al gebleken in andere landen van de wereld, bijvoorbeeld in Zuid-Afrika! Ze mochten daar destijds geen Frans gebruiken in de overheidstaal door het Nederlandse bestuur en dan leerden ze maar Nederlands, wat achteraf gedevalueerd is tot het Afrikaans. Moet weet dis 'n taal wat ekself ook praat!
Wat wilt gij nu? Ge beseft het zelf niet dat het gewoon Vlaanderen zelf is dat de afstand van de Franstaligen tot het Nederlands vergroot. Waarover zit gij u hier dan hele dagen te beklagen? Gij zoudt beter eens op de kap van de Vlamingen zitten dan op de kap van de Walen. Als de Vlamingen de Walen niet kunnen dwingen om Nederlands te leren dan komt daar nooit iets van. En, wat gaat onafhankelijkheid ook opbrengen? Niets! Want om de handelsrelaties gaande te houden gaan de Vlamingen nog harder Frans leren dan ooit tevoren! 't Wordt tijd dat gij de realiteit eens begint in te zien!

Norbert de strandkruier

Laatst gewijzigd door Strandkruier : 4 april 2018 om 19:15.
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 19:24   #87
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Groot verschil tussen Zwitserland en dit land.
In Zwitserland respecteren de Franstalige Zwitsers de anders taligheid van de
niet-Franstalige kantons.
In dit land vinden de Franstaligen dat zij overal in het Frans terecht moeten moeten kunnen en dat de Nederlandstalige tevreden moeten zijn met bijvoorbeeld Franstalige hulpverleners die in Vlaanderen actief zijn .
Omdat ieder kanton zich met zen eigen zaken bemoeit. De Zwitser zich totaal niet bezig houd met totaal nutteloze taal gereutel, zich niet laten opmaken door machtswelustige politieke partijen.
Ze van uit hun kanton doorgronden en persoonlijk kiezen via referendum wat nodig is … en op die basis samen werken!!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 4 april 2018, 19:27   #88
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Stop AUB met het woord gebruik “onafhankelijkheid” want dat is in deze hoedanigheid nooit realiseerbaar.

Zelf beslissende deelstaat zal internationaal niet tegen gehouden kunnen worden daarentegen!!! Zelf beslissende deelstaat of zelf beslissende provincie het volk zou moeten kunnen kiezen wat het word, misschien ook wel kanton zoals in Zwitserland!

Daarom verwijs ik verder ook naar wat men in Zwitserland / tirol denken over Duitse aanhouding van Carles Puigdemont.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 4 april 2018 om 19:40.
Oud 4 april 2018, 19:34   #89
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Maak anders een thread "Vlaanderen gaat er morgen een lap op geven"
Wellicht komische bedoeld, maar oooh zo cynisch als men leest hoe men over het volgende in en echte democratie Zwitserland denkt, waar het volk echt de vrijheid heeft om via referendum te kiezen !

Carles Puigdemont
Georg Dekas 27.03.2018
Freiheit von Unterdrückung zu unterscheiden ist leicht im Nachhinein, aber viel schwieriger während die Dinge geschehen. https://www.unsertirol24.com/blog/carles-puigdemont/
Onderscheid maken tussen vrijheid van onderdrukking is gemakkelijk achteraf, maar veel moeilijker als er dingen gebeuren.

Vandaag zijn de meeste Europeanen overtuigd van de Democraten en maken ze een duidelijk oordeel over de dictaturen van de 20e eeuw. Terug in Rusland in 1917, in Italië in 1921 en Duitsland in 1933 was alle macht laat staan een overweldigende meerderheid van het volk kiezen hun leiders en een feestje. In de naam van het "goede" begonnen mensen andersdenkers en vervolgens "anderen" onder druk te zetten - tot op het punt van collectieve uitroeiing zonder rekening te houden met de persoon.

Waren de mensen stupider of blinder dan vandaag? Nee. Ze wisten niet op tijd welke politieke opvatting en welke dagelijkse politieke actie de kiem was voor onderdrukking en geweld.

Wat is het kompas of de ster die ons vertelt of een karavaan onheil gaat doen? Het is het individu, de individuele mens: net als de kracht van de manier waarop de staat is aan de individuele wat hun rechten en plichten opgelegd aan hem, welke vrijheden hij hem laat of geweigerd, kun je je vertellen wat later volgt.

Een paar dagen geleden in de "democratische" en "bourgeois" Duitsland Carles Puigdemont is gearresteerd: Zonder habeas corpus, het "habeas corpus", een van de meest fundamentele beginselen van de rechtsstaat voor de bescherming van het individu tegen tirannieke willekeur.

De man wordt beschuldigd door de Spaanse staat van gewelddadig tumult en wordt ervan beschuldigd de "territoriale eenheid van de staat" te hebben vermoord. Maar het openbaar ministerie miste de rechtsgrondslag, omdat Madrid het referendum van de Catalanen juridisch non-existent verklaarde. Een aanklacht gebaseerd op een niet-bestaand misdrijf heeft niets verloren in een rechtsstaat.

Berlijn kondigde onmiddellijk na de arrestatie van de afgezette Catalaanse regionale president aan dat het aan de kant van Madrid lag en zag Spanje als een rechtsstaat. Wat er gaande is, is het tegenovergestelde van de rechtsstaat. Politieke naleving prevaleert boven fundamentele en positieve individuele vrijheidsrechten.

Zelfs in de overkoepelende morele wet ziet Madrid's onderdrukking van de bevrijdingsaspiraties van burgers van zijn eigen staat er niet bijzonder goed uit. Niemand zou vandaag de slavernij of apartheid legitiem verklaren, maar beide waren volkomen legaal op het moment van hun geldigheid. Ze waren wet en dat zelfs in staten met een democratische grondwet.

Wetticisme waarnaar de Duitse federale overheid en niet een paar commentatoren aandringen van Zuid-Tirol, staat op lemen voeten - of liever gezegd op de voeten die ooit in laarzen zaten vast. Laarzen die de vrijheid in Europa in een ganzenstap doven. Het zou te stom zijn als we de nieuwe laarzen niet stap voor stap zouden horen boven de herwonnen en vrij uitbreidbare vrijheid.
Oud 4 april 2018, 19:39   #90
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Mijnen besten vriend, dat is hoegenaamd niet waar!! Dat vinden de Franstaligen hoegenaamd niet! Feit is wel dat de Franstaligen tot nu toe nog altijd in het Frans terecht kunnen in Vlaanderen. Net daarom leren zij geen Nederlands. Twee jaar geleden heb ik nog een Waalse vrouw ontmoet die al 30 jaar in Antwerpen woonde en intussen nog geen woord Nederlands sprak. Niet moeilijk: ging zij naar de beenhouwer, de kapper, de supermarkt, de kledingwinkel, het stadhuis of wat dan ook: steeds werd zij in het Frans geholpen! Waarom moest zij dan nog Nederlands leren? Ge zoudt het zelf niet gedaan hebben moest ge in haar plaats gestaan hebben! In Nederland is de situatie anders! Nederlanders spreken haast geen Frans, of met ongelooflijke gebreken. Daar voelen Franstaligen zich wel gedwongen om de plaatselijke taal aan te leren en dat doen zij ook! Als een Franstalige aanvoelt dat hij er schade door zal lijden om de plaatselijke taal niet te leren dan dan doet hij echt wel. Dat is echt al gebleken in andere landen van de wereld, bijvoorbeeld in Zuid-Afrika! Ze mochten daar destijds geen Frans gebruiken in de overheidstaal door het Nederlandse bestuur en dan leerden ze maar Nederlands, wat achteraf gedevalueerd is tot het Afrikaans. Moet weet dis 'n taal wat ekself ook praat!
Wat wilt gij nu? Ge beseft het zelf niet dat het gewoon Vlaanderen zelf is dat de afstand van de Franstaligen tot het Nederlands vergroot. Waarover zit gij u hier dan hele dagen te beklagen? Gij zoudt beter eens op de kap van de Vlamingen zitten dan op de kap van de Walen. Als de Vlamingen de Walen niet kunnen dwingen om Nederlands te leren dan komt daar nooit iets van. En, wat gaat onafhankelijkheid ook opbrengen? Niets! Want om de handelsrelaties gaande te houden gaan de Vlamingen nog harder Frans leren dan ooit tevoren! 't Wordt tijd dat gij de realiteit eens begint in te zien!

Norbert de strandkruier
2222222222222222

Echter zoals ik steeds naar Zwitserland verwijs >>> is de taal niet het probleem maar partijen die de taal misbruiken uit electoraal belang om de macht van de partijen.
En op die wijze mensen discrimineren en onderdrukken. Wat in Zwitserland niet het geval is
Oud 4 april 2018, 19:55   #91
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Norbert de strandkruier
Zoals je zelf zegt ,in Nederland zijn de Walen verplicht Nederlands te leren.
In een Onafhankelijk Vlaanderen zullen zij hetzelfde meemaken,daar het Frans daar een even vreemde taal zal zijn als in Nederland.

Zolang België blijft bestaan zullen zij inderdaad de nood niet voelen om Nederlands te leren want ook in Vlaanderen zijn zij "quand même en Belgique" volgens hen en vinden zij het maar normaal dat zij in het Frans geholpen worden .

Het enige middel om de verfransing van Vlaanderen terug te dringen is dus de Vlaamse Onafhankelijkheid en daarom ijveren wij dan ook voor de Vlaamse Onafhankelijkheid.

U begint het te begrijpen

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 4 april 2018 om 19:57.
Oud 4 april 2018, 20:04   #92
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een Onafhankelijk Vlaanderen zullen zij hetzelfde meemaken,daar het Frans daar een even vreemde taal zal zijn als in Nederland.

Zolang België blijft bestaan zullen zij inderdaad de nood niet voelen om Nederlands te leren want ook in Vlaanderen zijn zij "quand même en Belgique" volgens hen en vinden zij het maar normaal dat zij in het Frans geholpen worden .

Het enige middel om de verfransing van Vlaanderen terug te dringen is dus de Vlaamse Onafhankelijkheid en daarom ijveren wij dan ook voor de Vlaamse Onafhankelijkheid.

"ijveren" ? dat klinkt wel heeel open ended en totaal zonder ambitie. In 2019 ging het toch zo ver zijn volgens jou ? Dan ga ik toch wakker worden in de republiek vlaanderen ?

Of ben je weer veranderd van gedacht ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 20:04   #93
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bijlage 108675
Er heeft er ene weer een erectie omdat hij wat vlaggen heeft gezien op tv.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 20:25   #94
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:

Mijnen besten vriend, Vlaanderen heeft géén behoefte aan onafhankelijkheid! Vlaanderen heeft behoefte aan klanten aan dewelke het zijn producten kan verkopen, ongeacht welke taal die klanten spreken. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.

Norbert de strandkruier
Oud 4 april 2018, 22:12   #95
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Er heeft er ene weer een erectie omdat hij wat vlaggen heeft gezien op tv.
Inderdaad
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 23:28   #96
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En, wat gaat onafhankelijkheid ook opbrengen?
Alvast dit:

"Vlamingen zien jaarlijks zo'n 7 miljard euro van het belastingsgeld naar Franstalig België verdwijnen."

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170707_02961606

Citaat:
Mijnen besten vriend, Vlaanderen heeft géén behoefte aan onafhankelijkheid! Vlaanderen heeft behoefte aan klanten aan dewelke het zijn producten kan verkopen, ongeacht welke taal die klanten spreken. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.
Voila, en de Walen mogen gerust produkten blijven kopen in - een onafhankelijk - Vlaanderen.
Oud 5 april 2018, 07:17   #97
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Alvast dit:

"Vlamingen zien jaarlijks zo'n 7 miljard euro van het belastingsgeld naar Franstalig België verdwijnen."

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170707_02961606

Voila, en de Walen mogen gerust produkten blijven kopen in - een onafhankelijk - Vlaanderen.
Krijgen de Walen maar 7 miljard van u? Awel, zulle! Wat voor 'n gierigaard zijt gij feitelijk?
En de Walen mogen producten blijven kopen in een onafhankelijk Vlaanderen? Très bien! Maar de vraag is alleen maar of ze dat wel verder gaan willen blijven doen eens wij onafhankelijk zullen worden.
Ik ben grootgebracht, in Vlaanderen, met Franstalig kapitaal! Ik vind derhalve dat wij, Vlamingen, wel eens een wederdienst mogen bewijzen, tenminste aan onze Franstalige landgenoten. Ze hebben meer voor ons gedaan dan ge wel zoudt willen aannemen.
En, wat zal Vlaanderen worden in de nabije toekomst? Een land vol met amechtige gepensioneerden. Een sociaal kerkhof! Wallonië heeft een jongere bevolking dan wij nu hebben. We zullen de Walen in de toekomst wellicht nog meer nodig hebben dan we nu willen toegeven. L'union fait la force. Ik weet nu wel niet in welke sociale omgeving gij leeft en werkt maar daar geldt dat principe ook! En als ge dat nu zelf nog niet beseft dan wordt het hoogtijd dat ge dat ge dat eens ontdekt, want ik vind u maar een sukkelaar!

Norbert de strandkruier
Oud 5 april 2018, 07:44   #98
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schaalvoordeel in dit land??
Onze supermarkten zitten al met een schaalnadeel omdat alle producten in dit land tweetalige of zelfs drietalige etiketten moeten krijgen.

In Vlaanderen zullen er enkel Nederlandstalige etiketten nodig zijn en zullen de prijzen in de supermarkt dus zakken
Denk eens 2 minuten na voor ge iets schrijft.

Hoeveel producten in onze supermarkten worden in Vlaanderen gemaakt en van een etiket voorzien? Dat zal bitter weinig zijn.

Wanneer op die etiketten volgens de enge-Vlaamse-vendeliers-denkwijze enkel Nederlandse* tekst mag staan betekent dat dat voor de Vlaamse supermarkten aparte etiketten moeten ontworpen en gedrukt worden. Vanwege de relatief kleine afname, Vlaanderen is een prutske op gebied van schaalgrootte tegenover Europa of de wereld. Die etiketten enkel voor Vlaanderne gaan de producten dus merkelijk duurder maken.

* denkt gij nu echt dat in Nederland de etiketten enkel in het Nederlands zijn? Kom eens van onder uw kerktoren vandaan, en doe uw oogkleppen af.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2018, 11:48   #99
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
"ijveren" ? dat klinkt wel heeel open ended en totaal zonder ambitie. In 2019 ging het toch zo ver zijn volgens jou ? Dan ga ik toch wakker worden in de republiek vlaanderen ?

Of ben je weer veranderd van gedacht ?
Wees maar gerust in 2019 start de finale politieke ontwikkeling

op weg naar de Vlaamse Onafhankelijkheid.
Oud 5 april 2018, 11:52   #100
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Norbert de strandkruier
En de Vlaamse export kan alleen maar stijgen,eens we verlost zullen zijn van het Waals blok aan ons been.
Of ben je de stommiteiten van Waals politicus Magnette al vergeten,die de Canadezen zodanig op de heupen heeft gewerkt , dat de Canadese Premier de Belgische koning weigerde te ontmoeten tijdens zijn recente handelsmissie in Canada.

Zolang we in het Belgische keurslijf blijven zitten benadelen deze Waalse
"politici" ook ons imago in het buitenland.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 april 2018 om 11:53.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be