Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2017, 12:12   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Oorspronkelijke post van Monsieur Le Duc: "Na de ontsnapping van twee verdachten uit het Antwerps jusititiepaleis in juli, laat de antwerpse politie een verdachte ontsnappen uit het cellencomplex aan de Noorderlaan."

Waar lees jij ergens "ontsnapping uit de gevangenis van Antwerpen' of 'uit de Begijnestraat'?
Maar geen zorg hoor, ook inde pers zal je hetzelfde vaststellen, als je de moed hebt uiteraard om je eigen kronkels tegen te spreken.
Antwerpen heeft geen gevangenis, alleen een huis van bewaring.

Eso es un clásico.
Oud 18 augustus 2017, 12:13   #82
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb in het lang en het breed uitgelegd waar Belgische nationalisten het voor in hun broek doen.

Daarmee verantwoorden ze hun zogenaamde gevecht om "een" land te verdedigen tegen andere separatisten dan hun francofone meesters.

Een gevecht met leugens, bedrog en het demoniseren van de "foute" separatisten.

Je hoeft niet te vragen waarom zij in hun Vlaamse schulp kruipen. Voorbeelden zat dankzij de ervaringen met de "goede" separatisten.
Ben jij het, Marie?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 12:15   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Fiets er maar rustig om heen.
Ik zal wel doen alsof er niets aan de hand is.
Zoals uw gescheld aan mijn adres gisteren, dat heel discreet is verwijderd...
In tegenstelling tot jou en je geloofsgenossen fiets ik nergens om heen.

Fijn om te weten wat jij verstaat onder "doen alsof er niets aan de hand is".
Oud 18 augustus 2017, 12:16   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij het, Marie?
Was het raak?
Oud 18 augustus 2017, 12:18   #85
Another Jack
Banneling

Standaard

"Desalniettemin kan je niet om het feit heen dat noch koning Carlos noch koning Boudewijn ook maar één stap hebben gedaan om de Waalse collaborateur te helpen veroordelen."

Deze zin pleit echt wel in het voordeel van koning Boudewijn.
Je zou bijna zweren dat Knuppel heel pragmatisch omgaat met begrippen zoals een parlementaire democratie, de scheiding der machten....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 augustus 2017 om 12:21.
Oud 18 augustus 2017, 12:23   #86
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Was het raak?
Zo raak als uw mosselenrecept.
Oud 18 augustus 2017, 12:25   #87
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Eso es un clásico.
Klassiek is dat "huis van bewaring" in België officieel niet bestaat.
Het wettelijk juiste woord is immers "gevangenis":
"gevangenis : een door de Koning aangewezen inrichting bestemd voor de tenuitvoerlegging van veroordelingen tot een vrijheidsstraf en van vrijheidsbenemende maatregelen ;"

wat zich dan ook vertaalt in de benaming:
https://justitie.belgium.be/nl/thema...is_antwerpen_0

Nog iets?
Oud 18 augustus 2017, 12:27   #88
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
"gevangenis : een door de Koning aangewezen inrichting bestemd voor de tenuitvoerlegging van veroordelingen tot een vrijheidsstraf en van vrijheidsbenemende maatregelen ;"

Nog iets?
Laat...
Straks begint hij voor x-ste keer zijn jailbirdverhalen te vertellen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 augustus 2017 om 12:27.
Oud 18 augustus 2017, 12:28   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het cellencomplex/ prison/ gevang maakte onder invloed van die vermaledijde Ollanders in Antwerpen plaats voor een huis van bewaring. Of de bajes.

Nog even en het Antwerpse "cellencomplex" heet hapishane of السجن
Oud 18 augustus 2017, 12:34   #90
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat...
Straks begint hij voor x-ste keer zijn jailbirdverhalen te vertellen...
Bwah, dan vliegt hij zoals bijna steeds met zijn gezicht tegen de muur.

Ook een klassieker.
Oud 18 augustus 2017, 12:36   #91
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het cellencomplex/ prison/ gevang maakte onder invloed van die vermaledijde Ollanders in Antwerpen plaats voor een huis van bewaring. Of de bajes.

Nog even en het Antwerpse "cellencomplex" heet hapishane of السجن
Als ik een suggestie mag geven:
Muyters' Open Deuren Complex.
Oud 18 augustus 2017, 12:38   #92
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Bwah, dan vliegt hij zoals bijna steeds met zijn gezicht tegen de muur.

Ook een klassieker.
Heeft Jung daar ooit geen type op vastgekleefd?
Oud 18 augustus 2017, 12:40   #93
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat niet past in jouw kraam zijn indianenverhalen.
Of iets past of niet in mijn kraam heeft geen enkel belang, waar het om gaat is dat er geen enkel bewijs bestaat dat er enige protectie bestond vanuit de koninklijke familie. Trouwens, hoe zou dat in mijn kraam kunnen passen ? Ik ben en blijf overtuigd dat cyriel und leon zeer terecht de doodstraf kregen. En ik vind het jammer dat die nooit uitvoering kreeg, dus je vergist je nog geen klein beetje in je veronderstelling...

Citaat:
Desalniettemin kan je niet om het feit heen dat noch koning Carlos noch koning Boudewijn ook maar één stap hebben gedaan om de Waalse collaborateur te helpen veroordelen.
-helpen veroordelen ? dat gebeurde al in 1946 hoor
-in 1974 verlengde de belgische regering het bevel voor verlenging van de doodstraf niet langer. Vanaf dan was hij feitelijk vrij.
-vergeet hierbij niet dat hij tot de dood van franco (1975) de facto onaantastbaar was in spanje.
-pas daarna had juan carlos -puur theoretisch- iets kunnen doen tegen hem, maar wat ? Hij was vrij sinds 1974...
-de belgische koning heeft nul komma nul te zeggen in het spanje van franco, zowel als dat van juan carlos

Citaat:
Je kan ook evenmin om het feit heen dat niemand de collaborerende opa van ons Lauretje het leven zuur maakte.
Citaat:
Maar is ze zelf het kleinkind van een man die collaboreerde? De vraag werd eind vorig jaar opgeworpen in de Franstalige pers en Terzake probeerde het gerucht te checken. Terzake kwam niet tot een eenduidige conclusie, maar viste wel uit dat grootvader Maurice Onkelinx, die als gemeenteraadslid in de oppositie zat, zich onder de Duitse bezetter heeft opgewerkt tot schepen en later tot dienstdoend oorlogsburgemeester van Jeuk.

Na de oorlog werd hij, omwille van collaboratie met de bezetter en lidmaatschap van het VNV uit zijn burgerrechten ontzet en enkele maanden opgesloten. In 1950 werd die veroordeling ongedaan gemaakt en kreeg hij zijn burgerrechten terug. Of hij inderdaad ooit lid was van het collaborerende VNV is niet duidelijk. Als dienstdoend burgemeester stelde hij volgens een van de historici die Terzake raadpleegde alleen daden van 'goed bestuur', en kon hem geen specifieke collaboratie ten laste gelegd worden, al kan men ook stellen dat alle burgemeesters onder het Duits bewind collaboreerden.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/wa...al-566337.html

Uit zijn burgerrechten gezet omdat hij dienstdoend oorlogsburgemeester was, later eerherstel gekregen, geen criminele feiten gekend.
Ga je dat vergelijken met zware misdadigers als Leon Degrelle en Cyriel Verschaeve ? of wil je gewoon wat trollen ?

Citaat:
De belgicisten zijn er altijd als de kippen bij om op de Vlaamse collaboratie te veroordelen maar als het over de collaborerende opa van een nep anti-separtiste van de PS gaat geeft geen énkele belgicist thuis.
Je weet wel beter : ik verdedig hier al jaren de these dat franstalige en vlaamse collaboratie even erg was. Ik zit daarbij niet onzin uit mijn mouw te schudden, maar baseer me op onderzoek van Bruno De Wever, Koen Aerts en Luc Huyse. En trouwens : je weet toch dat grootvader Onckelinx een vlaming was hee ?

Citaat:
Idem als ik met feiten de ware reden aantoon voor het herhaaldelijke oprakelen van de "foute" collaborateurs: hun "foute" separatisme.
-geen enkele franstalige, separatist of unionist zal het ooit in zijn hoofd halen om collaboratie te verdedigen
-geen enkele nederlandstalige belg behalve een (gelukkig kleine) groep van de separatisten haalt het in zijn hoofd om collaboratie te verdedigen
-die kleine groep zeiken we af met veel plezier en een sterke overtuiging omwille van hun vergoelijken van misdadigers.
-dat separatisme is gewoon een grappig fenomeen, een folkloristische hobby die op de lachspieren werkt van zij die geen last hebben van die microbe
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 12:43   #94
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Of iets past of niet in mijn kraam heeft geen enkel belang, waar het om gaat is dat er geen enkel bewijs bestaat dat er enige protectie bestond vanuit de koninklijke familie. Trouwens, hoe zou dat in mijn kraam kunnen passen ? Ik ben en blijf overtuigd dat cyriel und leon zeer terecht de doodstraf kregen. En ik vind het jammer dat die nooit uitvoering kreeg, dus je vergist je nog geen klein beetje in je veronderstelling...

-helpen veroordelen ? dat gebeurde al in 1946 hoor
-in 1974 verlengde de belgische regering het bevel voor verlenging van de doodstraf niet langer. Vanaf dan was hij feitelijk vrij.
-vergeet hierbij niet dat hij tot de dood van franco (1975) de facto onaantastbaar was in spanje.
-pas daarna had juan carlos -puur theoretisch- iets kunnen doen tegen hem, maar wat ? Hij was vrij sinds 1974...
-de belgische koning heeft nul komma nul te zeggen in het spanje van franco, zowel als dat van juan carlos

http://www.knack.be/nieuws/belgie/wa...al-566337.html

Uit zijn burgerrechten gezet omdat hij dienstdoend oorlogsburgemeester was, later eerherstel gekregen, geen criminele feiten gekend.
Ga je dat vergelijken met zware misdadigers als Leon Degrelle en Cyriel Verschaeve ? of wil je gewoon wat trollen ?

Je weet wel beter : ik verdedig hier al jaren de these dat franstalige en vlaamse collaboratie even erg was. Ik zit daarbij niet onzin uit mijn mouw te schudden, maar baseer me op onderzoek van Bruno De Wever, Koen Aerts en Luc Huyse. En trouwens : je weet toch dat grootvader Onckelinx een vlaming was hee ?

-geen enkele franstalige, separatist of unionist zal het ooit in zijn hoofd halen om collaboratie te verdedigen
-geen enkele nederlandstalige belg behalve een (gelukkig kleine) groep van de separatisten haalt het in zijn hoofd om collaboratie te verdedigen
-die kleine groep zeiken we af met veel plezier en een sterke overtuiging omwille van hun vergoelijken van misdadigers.
-dat separatisme is gewoon een grappig fenomeen, een folkloristische hobby die op de lachspieren werkt van zij die geen last hebben van die microbe
Allez, allez...
Je moet nu ook niet alle Belgicistische geheimen vrijgeven, hè Panda...
Oud 18 augustus 2017, 12:44   #95
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik een suggestie mag geven:
Muyters' Open Deuren Complex.
Oud 18 augustus 2017, 12:46   #96
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nog iets?
Een gevangenis is inderdaad voor veroordeelden.

Weet je hoeveel er daar van in de Begijnenstraat zitten?

Nul, uitgezonderd de die die even overgeplaatst worden om voor te komen in Antwerpen op het beroepshof en die dingen.

Wie in Antwerpen zit en veroordeeld wordt vertrekt binnen een paar dagen tijd op transfer naar een gevangenis om zijn straf te doen.

Dat is de realiteit.
Oud 18 augustus 2017, 12:56   #97
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een gevangenis is inderdaad voor veroordeelden.
En voor verdachten...

Citaat:
Weet je hoeveel er daar van in de Begijnenstraat zitten?

Nul, uitgezonderd de die die even overgeplaatst worden om voor te komen in Antwerpen op het beroepshof en die dingen.

Wie in Antwerpen zit en veroordeeld wordt vertrekt binnen een paar dagen tijd op transfer naar een gevangenis om zijn straf te doen.

Dat is de realiteit.
Dat is de theorie. Maar misschien kan je uitleggen hoe het komt dat er gemiddeld 78 veroordeelden in Antwerpen zaten in 2016, oftewel 13% van de bevolking daar?
DAT is de realiteit.
Oud 18 augustus 2017, 13:07   #98
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En voor verdachten...

Dat is de theorie. Maar misschien kan je uitleggen hoe het komt dat er gemiddeld 78 veroordeelden in Antwerpen zaten in 2016, oftewel 13% van de bevolking daar?
DAT is de realiteit.
Dat heb ik al uitgelegd, maar ik zal me herhalen. Iemand die in de gevangenis in Hasselt zit als veroordeelde en hij moet in een Antwerpse rechtbank verschijnen, zij het correctioneel of voor het beroepshof, die verhuist naar de Begijnenstraat tot het proces voorbij is. Daarna vertrekken ze binnen de paar dagen terug naar een gevangenis voor veroordeelden. Wortel, Leuven, Merksplas, die dingen, de gevangenis waar je naartoe gaat wordt bepaald volgens de grote - of lengte - van de straf.

Uw link geeft het trouwens aan, 'De inrichting doet grotendeels dienst als een arresthuis ...'
Oud 18 augustus 2017, 13:14   #99
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik al uitgelegd, maar ik zal me herhalen. Iemand die in de gevangenis in Hasselt zit als veroordeelde en hij moet in een Antwerpse rechtbank verschijnen, zij het correctioneel of voor het beroepshof, die verhuist naar de Begijnenstraat tot het proces voorbij is. Daarna vertrekken ze binnen de paar dagen terug naar een gevangenis voor veroordeelden. Wortel, Leuven, Merksplas, die dingen, de gevangenis waar je naartoe gaat wordt bepaald volgens de grote - of lengte - van de straf.

Uw link geeft het trouwens aan, 'De inrichting doet grotendeels dienst als een arresthuis ...'
Het enige is, daarmee geraak je nooit aan een gemiddelde van 77 man per dag. . Ergo, er zitten daar wel degelijk "echte" veroordeelden.
Net zoals de link het schrijft: "Een kleinere groep illegale vreemdelingen en veroordeelden wachten op een overbrenging naar een inrichting voor strafuitvoering". Dat wachten kan maanden tot jaren duren.

Uw poging om te beweren dat er "nul behalve een paar uitzonderingen" veroordeelden in Antwerpen verblijven, is dan ook totaal van de pot gerukt.
Oud 18 augustus 2017, 13:14   #100
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een ontsnapping van een verdachte, dus nog onschuldige mens staat op t zelfde niveau als de ontsnapping van een veroordeelde Dutroux ?? over zever vertellen moet Knuppel jou niks meer leren hé BA...
Ja, want het gebeurde in Antwerpen. Daar gaat niks meer goed sinds oktober 2012 als ik de pers, en zeker GVA, mag geloven.

In Gent hadden ze 'm een statutaire benoeming gegeven.
Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be