Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2017, 13:43   #81
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mss toch eerst zelf je eigen post daarover nog eens nalezen...
Wat is er mis mee? Verlicht mij.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 13:47   #82
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wat is er mis mee? Verlicht mij.
een miljoen euro is veel, maar een miljoen miljoen € is wel heeeel veel, zelfs voldoende om van een lichte overdrijving te mogen gewagen, dunkt me.

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 september 2017 om 13:47.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 16:03   #83
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
een miljoen euro is veel, maar een miljoen miljoen € is wel heeeel veel, zelfs voldoende om van een lichte overdrijving te mogen gewagen, dunkt me.
Het moet natuurlijk 37 miljoen € zijn, omgerekend in oude belgische franken ongeveer 1 miljard 500 miljoen. Een schandalig hoog bedrag waartegen zwaar protest kwam van de Nederlandse bevolking.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 17:07   #84
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Of het systeem van de capsule hotels in Japan?

Mochten we dat hier invoeren en onze grenzen open laten komen er tienduizenden op af zeker?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 17:12   #85
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb al gezegd dat het een schande is dat er daklozen zijn in België.

Verder vind ik die lockers iets heel concreet dat nuttig is. En 90,000 euro is de prijs van een Tesla zonder opties.
Ken je een land zonder daklozen, in welke hoeveelheid ook?
Laat ons stoppen met al wie hier binnenwaait in onze sociale woonblokken op te stapelen met een richtingsaanwijzer naar het OCMW aan de voordeur.
En er zullen onderkomens over en teveel zijn voor onze mensen ipv voor de ganse wereld te blijven bijbouwen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 17:38   #86
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
omdat het probleem van explosieve wereldbevolking en de nefaste gevolgen daarvan op milieu en leefbaarheid van de planeet taboe moeten blijven?

zelfs aan microflats en/of slaapcapsules zit een absolute ruimtelijke beperking toch ... nog afgezien van voedselvoorziening en milieuproblemen.

vroeg of laat is ingrijpen onvermijdelijk, mag daar niet over nagedacht worden dan?
Natuurlijk moet daarover nagedacht worden.
In België kunnen we beginnen met het beperken van kindergeld.
Voor het eerste kind krijg je redelijk veel.
Voor het tweede kind nog de helft.
Vanaf het derde kind krijg je niets meer.

Daarbij de import stoppen natuurlijk!!!!

Laatst gewijzigd door reservespeler : 6 september 2017 om 17:45.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 17:41   #87
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Terzijde: ik heb ook de indruk dat een aantal hier niet beseft wat dat precies is, een dakloze.
Geef die man (zeer uitzonderlijk een vrouw) een kamer en een bed zou je denken om het op te lossen. Maar zelfs gratis lukt dat niet bij die gasten.
Iemand die met zoiets rondrijdt?
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 6 september 2017, 18:06   #88
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terzijde: ik heb ook de indruk dat een aantal hier niet beseft wat dat precies is, een dakloze.
Geef die man (zeer uitzonderlijk een vrouw) een kamer en een bed zou je denken om het op te lossen. Maar zelfs gratis lukt dat niet bij die gasten.
1 op 4 daklozen is een vrouw - niet zo uitzonderlijk dus

http://www.bruzz.be/nl/nieuws/meer-v...ouwelijkt-niet

Laatst gewijzigd door Zeus : 6 september 2017 om 18:07.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 18:30   #89
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk moet daarover nagedacht worden.
In België kunnen we beginnen met het beperken van kindergeld.
Voor het eerste kind krijg je redelijk veel.
Voor het tweede kind nog de helft.
Vanaf het derde kind krijg je niets meer.

Daarbij de import stoppen natuurlijk!!!!

Waarom niet gewoon het kindergeld volledig afschaffen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 19:23   #90
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De realiteit is dat dit weeral rechtstreeks en probleem is ten gevolge van de enorme grote instroom van gelukzoekers.

Ohja, Europa stelt dat Zwitserland niet humaan is: omdat het de massa instroom van gelukzoekers weigert en NIET tolereert, zelf wil beheren.

Zwitserland stelt daar tegen over: “Waar moeten wij hen huisvesten? >>> OP DE BERGTOPPEN”?

>>>Zwitserland bekijkt het echter ten gronde nuchter >> De valleien zijn al volgebouwd, bergflanken moeten onze landbouw opvangen, alles we er mensen bij nemen moeten huizen, scholen, ziekenhuizen, kortom alles uitgebreid worden wat uit eindelijk en onleefbaar iets word voor onze eigen bevolking.

Bevolking die via directe democratie, referendumkiezen met persoonlijke stem van op de werkvloer van de maatschappij heel duidelijk koos voor het tijdelijk beperkte toelaten voor buitenlanders in Zwitserland.

Terwijl hier politieker's om hun imago en belangengroepen die hypocriet geld verdienen aan de mensenhandel er zelfs hun bestaan aan danken onze maatschappij en levenssfeer doen verstikken!!

Onze plaatselijk sukkels werden vroeger makkelijk opgevangen. Zij die dit weigerden en liever op straat leefden konden toch op winter opvang genieten indien nodig, al was dit soms overwinteren in en gemeenschappelijke zieken zaal.

Nu zit alles vol, ziet men zoals vorige week dat zelfs tot Twee keer toe mensen schrijnende hulp moeten vraag via de pers omdat ze moeten in de auto of garagebox leven.
Ook Mensen die gans hun leven belasting betaald hebben en aan alles voldaan hebben moeten in schrijnende omstandigheden overleven omdat OCMW hen op de wachtlijst zet, voor hen GEEN plaats heeft!!!!

Gevolg van omstandigheden waar ze niets konden aandoen. Zoals het afbranden van de woning, of de gezondheid die het compleet laat afweten, na en loopbaan van jarenlang mensen verzorgt te hebben nu in en garagebox moeten overleven.

Ten gevolge van gelukzoekers die alles ingepikt hebben met veel hulp van belangengroepen die hypocriet geld verdienen aan de mensenhandel er zelfs hun bestaan aan danken!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 19:29   #91
epicurist_dirk
Minister

Standaard

raar weer dubbel....
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 6 september 2017 om 19:32. Reden: raar weer dubbel....
Oud 6 september 2017, 19:56   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
De realiteit is dat dit weeral rechtstreeks en probleem is ten gevolge van de enorme grote instroom van gelukzoekers.
....
De problematiek van autochtone daklozen heeft geen fluit te maken met vluchtelingen.

Ik maak graag en veel van mijn gat door te beweren dat er geen armen meer zijn, aangezien er in de federale regering 26 jaar aan één stuk sossen gezeten hebben.
Ik verwijt die sossen veel, heel veel.
Maar niets ivm het beleid omtrent de problematiek van de daklozen. (voor alle duidelijkheid: beleid is alles behalve diefstal ... ge verstaat me wel, hoop ik)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 september 2017 om 19:57.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 20:45   #93
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
De problematiek van autochtone daklozen heeft geen fluit te maken met vluchtelingen.
Neen?

Ik schreef toch: Onze >>plaatselijk sukkels<< werden vroeger makkelijk opgevangen. Zij die >> liever op straat leefden om wat voor reden ook<< konden toch op winter opvang genieten indien nodig, al was dit soms overwinteren in en gemeenschappelijke zieken zaal. Omdat het steeds om tijdelijk ging!!!!!

Hoeveel waren er vroeger die op straat leefden?, omdat ze er zelf voor kozen of er zich buiten de maatschappij gewerkt hadden door drank….en ook zich ook tijdelijk lieten opnemen omdat de ze oud waren en de verwarming tijdens de winter niet konden betalen?

Zo was er de vriendelijk grappige arm oude man die ik kende omdat hij steeds buiten voor zijn huisje zat, die woonde in en zijstraatje (beluik) waar ik met mijn fietsje passeerde na school.
Die ik als kind tijdens de winter zijn post bracht toen hij overwinterde in De oude Bijloke. Daar heb ik hen gezien..... De meeste waren oud en wilden géén hulp maar ze konden gewoon niet anders. Zodra het niet meer vroor waren ze hoe arm ze ook waren door hun eigen trots weer weg!

In de De oude Bijloke, Met het ziekenhuis de Bijloke bezit Gent één van de oudste en grootste instellingen van die aard in het land, en zonder overdrijven in heel West-Europa. Hoe dan ook, al voor de 13de eeuw waren personen in de industriestad Gent begaan met het lot van de arme zieken.(dus verbonden aan OCMW)

Daar was al eeuwen EEN grote zieken zaal en daar zaten ze dan met zen allen, landlopers, armoede sta mij bij toestanden enz. van gans de regio Gent / Oost Vlaanderen ( ongeveer 20 bedden) om te overwinteren.

Ongeveer 20 personen, omdat de meerderheid toen te trots was om hulp te vragen...... Dit was en is het verschil met vroeger…..
Oud 7 september 2017, 09:55   #94
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Neen?

Ik schreef toch: Onze >>plaatselijk sukkels<< werden vroeger makkelijk opgevangen. Zij die >> liever op straat leefden om wat voor reden ook<< konden toch op winter opvang genieten indien nodig, al was dit soms overwinteren in en gemeenschappelijke zieken zaal. Omdat het steeds om tijdelijk ging!!!!!

Hoeveel waren er vroeger die op straat leefden?, omdat ze er zelf voor kozen of er zich buiten de maatschappij gewerkt hadden door drank….en ook zich ook tijdelijk lieten opnemen omdat de ze oud waren en de verwarming tijdens de winter niet konden betalen?

Zo was er de vriendelijk grappige arm oude man die ik kende omdat hij steeds buiten voor zijn huisje zat, die woonde in en zijstraatje (beluik) waar ik met mijn fietsje passeerde na school.
Die ik als kind tijdens de winter zijn post bracht toen hij overwinterde in De oude Bijloke. Daar heb ik hen gezien..... De meeste waren oud en wilden géén hulp maar ze konden gewoon niet anders. Zodra het niet meer vroor waren ze hoe arm ze ook waren door hun eigen trots weer weg!

In de De oude Bijloke, Met het ziekenhuis de Bijloke bezit Gent één van de oudste en grootste instellingen van die aard in het land, en zonder overdrijven in heel West-Europa. Hoe dan ook, al voor de 13de eeuw waren personen in de industriestad Gent begaan met het lot van de arme zieken.(dus verbonden aan OCMW)

Daar was al eeuwen EEN grote zieken zaal en daar zaten ze dan met zen allen, landlopers, armoede sta mij bij toestanden enz. van gans de regio Gent / Oost Vlaanderen ( ongeveer 20 bedden) om te overwinteren.

Ongeveer 20 personen, omdat de meerderheid toen te trots was om hulp te vragen...... Dit was en is het verschil met vroeger…..
Dus uw redenering is: daklozen dienen trots te zijn, opvang te weigeren, en (behalve in de winter) buiten slapen.
Oud 7 september 2017, 10:04   #95
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus uw redenering is: daklozen dienen trots te zijn, opvang te weigeren, en (behalve in de winter) buiten slapen.
De Winter is gene kangoeroe, he!
Oud 7 september 2017, 10:06   #96
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Er is in Luik een copycat opgedoken van Mayeurke profiteurke.

Een leeg lokaal van de stad, een aantal lockers ... en de rest moet door vrijwilligers gedaan worden.

90.000 euro-knotsen ... ??? Gaan ze daar brandkasten voorzien misschien ?

titel: Luikse daklozen krijgen eigen kastje
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170905_03054076
90.000 euro lijkt mij ook veel te veel. Waarop wacht de plaatselijke oppositie om hierover een vraag te stellen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 10:09   #97
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

En dan maar zagen en klagen dat Vlaanderen te weinig kinderen heeft.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 10:23   #98
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
En dan maar zagen en klagen dat Vlaanderen te weinig kinderen heeft.
In China bestaat kindergeld niet. So?
Oud 7 september 2017, 19:54   #99
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Och, ik ben letter-blind ja, maar velen weigeren blijkbaar te lezen, te zien of te luisteren ….…
Ik schreef toch:

Hoeveel waren er vroeger die op straat leefden?, omdat ze er zelf voor kozen of er zich buiten de maatschappij gewerkt hadden door drank, ….en ook zich tijdelijk lieten opnemen omdat de ze oud waren en de verwarming tijdens de winter niet konden betalen?

In eind de jaren 60, criminelen waren er weinig of zaten veilig “in den bak”
Er was 1 persoon die in Gent op straat leefde en men had de beruchte “Leie-man” vele malen opgepakt maar die kwam steeds terug naar zijn Leie. Voor de rest waren het veelal oude mensen die leefden in oude “ citeetjes” schamele huisjes uit den tijd van de textielindustrie die de verwarming niet konden betalen die zich tijdelijk lieten opnemen tijdens de vries winter.

Maar net als dat oud ventje dat ik kende keken ze allemaal uit naar “den dooi” om terug naar hun huisje te kunnen. Hoe arm ook, Ze hadden en waren trots dat ze met zelfrespect voor zich zelf konden zorgen.

Mentaliteit verschil toen en nu: Ook herinner ik mij en oud vrouwtje die zeer slecht te been was, volledig voorover gebogen door slechte rug.

Ze was zoals dagelijks tot bij de slager gestrompeld/geraakten steunend op haat wandelstok.

Toen ze moest betalen bleek ze haar portemonnee vergeten te zijn.
Oh ze was zo beschaamd, en verontschuldigde zich omdat het vlees al afgesneden was en in gepakt. Ze verzekerde dat ze er onmiddellijk weer om zou komen nadat ze haar portemonnee was gaan halen. Lees >> ovenrentweer gestrompeld!

De slager zei nochtans "dat ze het vlees mocht mee nemen dat ze s’ anderendaags wel mocht betalen", dat hij haar toch goed kende.... Maar daar wou ze allemaal niets van weten. Ze ging eerst en vooral haar portemonnee halen om het vlees te kunnen betalen!!!.

En wat is het verschil met nu, Door jarenlange preken en de perceptie “pakken waar het zit” worden nu de winkeliers, iedereen bestolen waar we bijstaan!!!

Nu zijn er zeer velen en ook de gelukzoekers die zonder scrupules van oordeel zijn dat onze maatschappij met opgedrongen solidariteit voor alles moet zorgen, of als huisvesting niet lukt dat ze privé woningen mogen kraken met door de vingers kijken van Links en onder groen camoufleert-net extreem links Agalev-Groen in Gent die zelfs voor de krakers privé woningen zou willen annexeren enz. zodat ze toch steeds weer naar festivals, op reis zouden kunnen enz. zonder zelf ook maar iets aan de maatschappij te willen bijdragen dan kritiek voeren en alles afbreken, bekladden, levenssfeer verzuren.

En dan zijn er géén woningen beschikbaar voor mensen die gans hun leven gewerkt hebben en door ongeval of ziekt op straat terecht komen, moeten die in de auto of garagebox leven…….

Ook ik zou willen dat iedereen in zijn droom paleis kan leven als goden in Frankrijk.

Alleen is het leven anders in sjoemel land België, zelfs zéér “belastend” door de zeer vele geld verslindende opgedrongen solidariteit “pakken waar het zit” toestanden bij iedereen die wat bezit, die het leven schrikkelijk duur maakt!

Dat zo armoede veroorzaakt bij mensen die werken, die normaal zouden moeten kunnen leven met wat ze zelf doen, die zelf verantwoordelijk willen zijn!
De mensen die vooruit willen worden het moe en verliezen zo echter hun trots!

Het is hem niet over dat kasje met slot te doen, het is de gehele niet aflatende geld verslindende opgedrongen solidariteit “pakken waar het zit” toestanden wat mensen mul maken doordat ze steeds vaker financieel maar net de neus boven water kunnen houden.

Ondanks de misleidende preken van links, met nu weer staking in vooruitzicht die veel geld zal kosten aan de maatschappij

>> alles Met de bedoeling eenheidsworst moegestreden mensen te maken die aan de touwtjes bengelen van Links met dictatuur DNA streven ” alles AAN en VOOR de staat”. Wat steeds leid tot excessen als Venezuela en gedrocht Noord Korea.
Oud 7 september 2017, 19:57   #100
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Mag van mij ook hoor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be