Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2017, 08:19   #81
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Voor mij niet gelaten. Maar ik vrees dat dit voor Vlaanderen niet de beste zet zou zijn. Of lijkt het u verstandig om Limburg af te stoten. Dat is nochtans de provincie waar na het ford-debacle de werkloosheid teruggedrongen is tot 7,6% (aug. 2017) terwijl dat in de provincie Antwerpen 9,3% is.
Antwerpen stad kent een werkloosheid van 15,2%.

Dat betekent dat er een serieuze transfer is van de parking naar de stad. Tijd om Antwerpen buiten te gooien?
Echte centennationalisten zouden de stad antwerpen beter behandelen zoals de walen ==> buiten !!!
Volgens de statistieken zijn dat toch maar hangmattoeristen en beroepsdoppers die aan het geldinfuus hangen dat de rest van vlaanderen financiert.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 08:25   #82
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik zal de stadstaten oorlogen tussen A'pen & Gent misschien nog meemaken in mijn ouwe dag.
Eerst nog de Vlaemsche onafhankelijkheid van de Witte, he.
Alles op zijn tijd.
Gent is ondertussen al overgenomen door de West-Vlamingen, die zitten teveel op hun geld om oorlog te zoeken.
Oud 20 september 2017, 08:25   #83
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Echte centennationalisten zouden de stad antwerpen beter behandelen zoals de walen ==> buiten !!!
Volgens de statistieken zijn dat toch maar hangmattoeristen en beroepsdoppers die aan het geldinfuus hangen dat de rest van vlaanderen financiert.
Brussel - Antwerpen, zelfde strijd!

Wie zou dat gedacht hebben?
Oud 20 september 2017, 08:31   #84
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Brussel - Antwerpen, zelfde strijd!

Wie zou dat gedacht hebben?
Dat heeft onze kaproen nog niet gesnapt, hij wil de armlastige stad brussel niet bij zijn mythische vlaanderen, maar de even armlastige stad antwerpen wil hij er wel bij...

Rare jongens, die centennationalisten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 09:16   #85
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och, heel Vlaanderen zit in een neergaande spiraal, de Walen achterna.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 09:18   #86
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou het niet typisch zijn aan (groot)steden dat zij netto-ontvangers zijn? Zou dit volledig kunnen worden vermeden?

Zo denk ik bijvoorbeeld aan het feit dat veel mensen buiten de stad gebruik maken van faciliteiten/voorzieningen in de stad terwijl zij niet bijdragen d.m.v. gemeentebelastingen.

Een ander aspect is het feit dat immigranten zich vaker in een stad zullen vestigen (waar zij een eigen gemeenschap hebben) dan erbuiten.

Een oprechte vraag trouwens, ik weet het echt niet.

Citaat:
Dat heeft onze kaproen nog niet gesnapt, hij wil de armlastige stad brussel niet bij zijn mythische vlaanderen, maar de even armlastige stad antwerpen wil hij er wel bij...

Rare jongens, die centennationalisten.
Vlamingen die Brussel willen opgeven zouden op hun plaatselijke grote markt moeten worden opgehangen wegens verraad.

Ik moet bovendien ook niets weten van centennationalisme. Iemand die geen voorstander zou zijn van onafhankelijkheid/meer bevoegdheden voor de gewesten indien de transfers omgekeerd waren, is geen Vlaams-nationalist.

Natuurlijk komt het goed uit dat de transfers van Vlaanderen naar Wallonië gaan. Het zorgt alleszins voor extra stemmen (lees: het is goede reclame).

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 september 2017 om 09:23.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 09:47   #87
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zou het niet typisch zijn aan (groot)steden dat zij netto-ontvangers zijn? Zou dit volledig kunnen worden vermeden?

Zo denk ik bijvoorbeeld aan het feit dat veel mensen buiten de stad gebruik maken van faciliteiten/voorzieningen in de stad terwijl zij niet bijdragen d.m.v. gemeentebelastingen.

Een ander aspect is het feit dat immigranten zich vaker in een stad zullen vestigen (waar zij een eigen gemeenschap hebben) dan erbuiten.

Een oprechte vraag trouwens, ik weet het echt niet.
Steden hebben nu eenmaal een aantrekkingskracht op niet productieve elementen, zowel van autochtone, als van allochtone oorsprong.
Maar of veel mensen van buiten de stad, gebruik maken van faciliteiten in de stad, dat zal dan wel een tweesnijdend mes zijn. Naar de kust komen er ook veel mensen van buiten de kust, en de kust vaart er wel bij.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 10:30   #88
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
In tegenstelling tot wat de Belgicisten hier steeds beweren ,
leren de Waalse kinderen niet massaal Nederlands in allerlei immersie scholen ,maar in realiteit kiezen de Waalse kinderen steeds minder voor het Nederlands als tweede taal.
Logisch toch.
Waarom zouden ze nog ?

De Vlaming spreekt toch Frans.
Waarom moeten wij nog moeite doen ?

En daar kan ik me dood aan ergeren.
Leve de verfransing van ons dierbaar Vlaanderen.

Er mogen 10 Vlamingen in een café zitten en er komt éne waal binnen.
Gaat er toch zeker niet één van die Vlamingen in het Frans beginnen zekers ?
Hij verraad zo zijn 9 andere kameraden om één waal een plezier te doen.

Sint-Lambrechts Woluwe, Wezembeek, onze kust van De panne tot Koksijde...enz...

We mogen er fier op zijn gdvd !

Laatst gewijzigd door kojak : 20 september 2017 om 10:30.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 10:38   #89
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Jongens toch. GE loopt decennia achter. op de realiteit.

Citaat:
VBO-topman breekt lans voor Engels in het hoger onderwijs.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170919_03081772

Ps Leuven Vlaams? De Franse taal is daar gewoon vervangen door de Engelse.
pajoske is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 10:40   #90
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Jongens toch. GE loopt decennia achter. op de realiteit.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170919_03081772

Ps Leuven Vlaams? De Franse taal is daar gewoon vervangen door de Engelse.
lap zeg, terwijl de VBO top vroeger altijd zo voor de Vlamingen en het respect voor de landstalen en taalwetten in de bres sprong!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 10:42   #91
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Het verbaast mij meer aan deze berichtgeving dat tieners daar kennelijk maar een taal op school krijgen, en dan nog niet verplicht. Ja, ik snap dat een toekomstig automonteur in Charleroi zelden iets van een vreemde taal gaat nodig hebben, maar maar een derde van de bevolking die basaal Engels leert? Dat zie je nergens in Europa meer, behalve in misschien in Frankrijk en Italie. Op de Balkan spreekt zo'n beetje iedereen goed Engels en Duits, en met een beetje mazzel nog Italiaans of Russisch erbij. Ik dacht dat ik op dat vlak al slecht bezig was, met mijn gebrekkige alles wat geen Engels of Nederlands is.
Oud 20 september 2017, 10:48   #92
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lap zeg, terwijl de VBO top vroeger altijd zo voor de Vlamingen en het respect voor de landstalen en taalwetten in de bres sprong!
Ik heb u toch al altijd gezegd dat die hetze tegen Frans weinig met bescherming van Nederlandse taal en cultuur te maken heeft, maar des te meer met een truc/voorwendsel om de bevolking te bewegen een bepaalde groep meer macht te geven.
pajoske is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 12:30   #93
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Beste tegenzet die Vlaanderen kan doen is bye bye Frans en het Engels in de plaats zetten of het Engels als eerste taal zetten zoals verschillende andere landen het ons al voorgedaan hebben.

U denkt waarom juist het Engels?

Wel kinderen en jongeren zingen liedjes mee die meestal in het Engels zijn, ze leren de teksten vanbuiten ...

Véél meer alledaagse dingen die je her en der tegenkomt zijn in het Engels of schrijvens/handleidingen in de Engelse taal.

Mocht men het Engels als eerste taal 'zetten' denk ik dat het uiteindelijk best wel eens een hoop problemen zou kunnen oplossen?

Trop c'est trop hé
Oud 20 september 2017, 12:33   #94
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Beste tegenzet die Vlaanderen kan doen is bye bye Frans en het Engels in de plaats zetten of het Engels als eerste taal zetten zoals verschillende andere landen het ons al voorgedaan hebben.
U denkt waarom juist het Engels?
Wel kinderen en jongeren zingen liedjes mee die meestal in het Engels zijn, ze leren de teksten vanbuiten ...
Véél meer alledaagse dingen die je her en der tegenkomt zijn in het Engels of schrijvens/handleidingen in de Engelse taal.
Mocht men het Engels als eerste taal 'zetten' denk ik dat het uiteindelijk best wel eens een hoop problemen zou kunnen oplossen?
Trop c'est trop hé
Ik veronderstel dat ge dat niet meent of anders dat ge echt iets hebt tegen de flaminganten. (zie de vet gedrukte tekst.)
Oud 20 september 2017, 12:36   #95
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel dat ge dat niet meent of anders dat ge echt iets hebt tegen de flaminganten. (zie de vet gedrukte tekst.)
Het was toch een goede poging niet?

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 september 2017 om 12:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 12:37   #96
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neeneen, direkt komaf maken met de smurfentalen. Engels als voertaal potverdekke
Oud 20 september 2017, 12:39   #97
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neeneen, direkt komaf maken met de smurfentalen. Engels als voertaal potverdekke
Oud 20 september 2017, 15:10   #98
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Was dat niet de eerder franscofiele burgemeester van Knokke die zo sprak???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 15:14   #99
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
In tegenstelling tot wat de Belgicisten hier steeds beweren ,
leren de Waalse kinderen niet massaal Nederlands in allerlei immersie scholen ,maar in realiteit kiezen de Waalse kinderen steeds minder voor het Nederlands als tweede taal.

http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...euzetaal.dhtml

"Leerlingen in Waalse middelbare scholen zijn minder en minder geïnteresseerd in het vak Nederlands.

Iets minder dan de helft (49 procent) van de leerlingen koos in 2010 voor Nederlands als eerste keuzetaal. Dat cijfer is voor 2014 teruggevallen tot 46,9 procent, schrijft La Libre Belgique vandaag. "

Onze taal minachten ze maar onze miljardentransfers wijzen ze natuurlijk niet af.

Alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse Onafhankelijkheid.

Als ze met ons niet meer willen praten ,
waarom moeten wij voor hen dan nog betalen ?
Dom van hen. N pak minder walen op de vlaamse arbeidsmarkt. Niet dat er al veel waren. En ook niet dat het zoveel in kwaliteit zal afnemen. Uit een steen kun je geen water wringen.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 15:16   #100
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De smurfen; dat is toch een francofone uitvinding, niet???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be