![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar, maar, kun je je dat voorstellen in Waver een Vlaamse bus en de chauffeur weigert om frans te praten... Hoe kan dat in la Belgique... Ik heb gewoon geantwoord dat ze nu misschien beseft wat vele Vlamingen heel hun leven moeten meemaken... Maar ik denk dat het allemaal niet veel zin heeft... Nous sommes en la Belgique quand même... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Smet had maar gedeeltelijk gelijk. Niet alleen Brussel is een (dure) hoer. Heel Belgique is hoerig, en de grootste hoerenlopers bevinden zich in het Belgisch koningshuis en in de Belgische politiek.
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens hen is een financiële krant, een financieel tijdschrift of een financiële website onmogelijk in staat een ernstig en geloofwaardig artikel te schrijven. Tenzij misschien over financiële zaken. En dan vertrouwen zij het zaakje nog niet. Heren, haal eens uw beste Engels boven en verkondig deze mening ook eens aan de redactie van mijn favoriet weekblad "The Economist". Of op de website van het Amerikaanse "Barron's". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat franstaligen helden zijn op taalgebied is evenzeer om te lachen... Waar staan ze weer, op wereldschaal, wat de kennis van hun eigen taal in het onderwijs betreft??? Maar als ze je je hoofd dwaas praten met onnozele praat dat zij en zij alleen altijd en overal in heel la Belgique het met het frans moeten kunnen... hewel dan noem ik hun houding even laf als de Vlaamse houding en zeker geen haar dapperder... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan mag je nog honderd keren komen vertellen dat het de fout zou zijn van dat deel van lands bevolking... Een 'bruisende' stad is er om de mensen aan te trekken en niet om hen buiten te wimpelen of uit te kotsen... De stad is er voor de mensen en niet omgekeerd... of het moet een 'hell hole' zijn... Wat Bruxelles dan ook geworden is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar heeft het Vlaams-nationalisme geen hol mee te maken. Het discours dat JIJ op dit forum hebt gereden, d�*t getuigt pas van nationalisme, en niet eens van Belgisch, maar van Frans nationalisme. Van een bewezen rattachist heeft niemand lessen te krijgen. Van zo iemand mag met recht en reden gezegd worden dat hij "c' est du caca" is.
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Van Pascalleke Smet kan anders moeilijk beweerd worden dat hij Brussel niet kent.
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt de Federation Bruxelles-Wallonië?
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige plek waar hij iets durft is achter het gordijn van het stemhokje. 200 meter verder broebelen ze weer braaf Frans tegen nog dikwijls een ander Vlaming. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 december 2017 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat had je dan verwacht? Wanneer ik in Brussel kom (en geloof me, dat is vrij regelmatig) dan voel ik mij daar veel minder thuis dan in een Vlaamse of een Nederlandse stad. Brussel staat mentaal even ver van de modale Vlaming af als Luik. Dat de Vlaamse politici er ooit voor gekozen hebben om van die ouwe cocotte ook de hoofdstad van Vlaanderen te maken is volgens mij een vergissing, een slag in het water.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze volstrekt onwettige beslissing om dat "WalloBrux" te gaan gebruiken als alternatieve benaming voor de Franse Gemeenschap staat symbool voor de franstalig Brusselse vijandigheid tegenover de Vlamingen en het Nederlands.
Te veel Vlamingen sluiten (moedwillig?) de ogen voor deze vijandigheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Het zal fake news geweest zijn. De volgende keer als men het over Brussel heeft zal men best bij u aankloppen.
|
![]() |
![]() |