![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
-Een bomaanslag is een bomaanslag ongeacht door welk regime en in naam van welke ideologie hij wordt gepleegd. Ook de manier waarop doet er niet toe: doodgaan door een autobom of door een cruise-raket van 100.000 dollar blijft voor het slachtoffer hetzelfde. -Irak is geen enkele bedreiging voor Amerika, net zo min als al die andere"rogue states". Het gaat hier,idd, om de eigen belangen maar ook om wraakzucht en machtsvertoon. -Mij zult ge alleszins niet horen bleiren als ze op hun eiland blijven zitten. Overal waar ze ingrijpen verergert de toestand alleen maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als er iemand al een dolk gestoken heeft zijn het wel de Amerika-haters. Hormonenvlees? NOOIT werd de schadelijkheid van natuurlijke hormonen aangetoond, dus het feit dat Europa dat vlees boycot is een puur protectionisme. Probeer trouwens maar eens iets in te voeren uit de VS, dan zul je weten wie protectionistisch handelt. Dienen achterlijken met zijne sjaal is inderdaad achterlijk en gebrainwashed door gekke Mollahs. Maar goed, ze komen in de hemel met een aantal maagden naar keuze natuurlijk. Het terrorisme is blind en gaat BEWUST vrouwen, kinderen en onschuldigen opblazen. Als je doelt op de raketaanval op die Al-Qaeda gek in Jemen. Nice job, way to go. Haal er trouwens de Palestijnse kwestie niet bij, dat is enkel een hypocriet schaamlapje voor de misdaden van Bin Laden en co. Het Midden-Oosten? Zou nog een interessant onderwerp kunnen zijn voor een discussie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als je het verschil niet ziet tussen bvb. een bombardement tijdens de oorlog in Joegoslavië en een aanslag zoals in Kenya vorige week, tja... dan is het hopeloos en doe ik er het zwijgen toe. Natuurlijk gaat het om belangen, verdorie toch. Eén van de laatste arbeidersparadijzen Noord-Korea laten ze bvb. relatief gerust. Ipv. naar goede gewoonte miljoenen te laten creperen uit ideologie, had men ook een interventie kunnen uitvoeren. Maar wie zou er dan weer geroepen hebben? Nu roept er echter niemand! En dan heb ik het nog niet over het feit dat men Noord-Korea sowieso heeft laten ontstaan. Hadden ze op hun eiland blijven zitten sprak je nu Duits, waarde vriend, of Russisch. Dat laatste was misschien de bedoeling van sommigen... Nietwaar mijnheer Van Geyt? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In '99 hoorde ik de stafchef van het Belgische leger verklaren dat het na 2 maanden toch eens tijd werd om de Servische burgerbevolking aan te pakken. Onze gevierde ruimteheld F. De Winne zou zich daar dan o.m. mee bezig gaan houden. In uw Americanofilie wilt ge gewoon niet inzien dat voor heel wat mensen, en niet alleen aan de andere kant van de wereld, Amerika de "rogue state" is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
-Er staan ook WTC-torens in Brussel(daar zitten de belastingen...)maar Atta is wel degelijk tegen die in New York geknald. Dat was onze zaak niet. Daarom moet de NAVO ook afgeschaft worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Lada is een fijne kar, vodka een gezonde geestverruimer en het russische staatscircus biedt een briljant spektakel. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Partijlid
|
![]() -->De toestand in Joegoslavië bewijst mijn stelling. I.p.v.Miloseviç toe te laten zijn intern terroristenprobleem op te lossen moest de NAVO er zich mee bemoeien en zitten ze daar nu nog voor decennia in de problemen.Maar ja, er zijn nu wel VS-bases in Skopje en Tuzla en dat was ook de bedoeling van heel die onzalige NAVO-interventie. Zie ook mijn topic "Miloseviç onmiddellijk vrij"op dit podium.
Djeezes jongen toch, jij zou waarschijnlijk ook in Nürnberg staan roepen hebben om vrijlating ? Enne...Europa heeft de VS gesmeekt om iets te doen, dus asjeblieft... De VS wil trouwens niks liever dan Joegoslavië verlaten, maar ja dat zal wel een verzinsel zijn natuurlijk. --> Er staan ook WTC-torens in Brussel(daar zitten de belastingen...)maar Atta is wel degelijk tegen die in New York geknald. Dat was onze zaak niet. Daarom moet de NAVO ook afgeschaft worden.[/quote] Dat was WEL onze zaak. Ik ruik hier een zekere vorm van angst en egoïsme? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen het vermeende militaire gevaar van het Warchau-pakt nog bestond was Somalië aardrijkskundig gezien het bruggehoofd om van daaruit de oostkust van Afrika te bestrijken. Toen bleek dat de militaire machinerie van het oostblok een papieren tijger was, vond men het waarschijnlijk onnodig om die uitstekende tip nog langer als strategisch punt te handhaven. Heel wat anders dan 'de arme zwartjes gaan helpen' dus. Geef toe dat US-interventies op wereldschaal iets te selectief zijn om daar geloof aan te hechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat het Taliban-regime werd weggeblazen was weer eens een zegen voor de ganse planeet. Die vuile smeerlappen die het cultureel erfgoed van de mensheid opblazen en die vrouwen het recht ontzegden om nog maar zelfs naar school te gaan, zonder over de burka's nog te spreken, waren niet waard om mens genoemd te worden. De Amerikanen hebben hier gedaan wat de UNO al lang had moeten doen. Bravo Amerika! Nu zit Afghanistan met een vluchtelingenprobleem: van vluchtelingen die naar Afghanistan terug willen!!! Als de Amerikanen in Irak hetzelfde kunnen bewerkstelligen als in Afghanistan, dan moeten ze maar doen wat ze vinden dat ze moeten doen. Verder is het goed dat er in een onstabiele wereld een sterke leider is die laat zien dat hij als het moet orde op zaken kan stellen. De taal van de macht is de taal die overal verstaan wordt, vooral in de macho-culturen van de moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat Irak betreft,nogmaals; als alle moslimlanden ter wereld dezelfde weg hadden opgaan als Irak in de jaren '70, dan hadden we nu nog amper moslimfundamentelisten gehad. Laat me nog eens duidelijk zijn, voor er hier weer uit hun vel springen. Ik ben niet gelovig. Dus zeker geen supporter van moslims. Ik bekijk dit louter politiek en staatkundig. Voor Irak gold als voorbeeld Turkije. En geef toe, ongeacht wat in Turkije nu nog niet allemaal oké is, als het in alle moslimlanden zo goed was als in Turkije, zouden wij hier veel minder last hebben van fundamentelisten en terroristen. Toch?
![]() |
![]() |
#95 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote="Sven_ De VS wil trouwens niks liever dan Joegoslavië verlaten, maar ja dat zal wel een verzinsel zijn natuurlijk.
Dat was WEL onze zaak. Ik ruik hier een zekere vorm van angst en egoïsme? ![]() -Dat is inderdaad een verzinsel. Maar ik ga dat hier niet allemaal opnieuw uit de doeken doen dus surf maar eens naar de desbetreffende topic. -De Amerikanen hadden op 11.09.01 een probleem met terroristen. De Engelsen, de Fransen(Corsica), de Spanjaarden hebben problemen met terroristen. Dus volgens u moeten we ons daar overal gaan moeien? NOGMAALS: die torens stonden in New York en niet hier en dat was brute pech voor de Amerikanen maar i.p.v. daar een paar lessen uit te leren zijn ze uit blinde wraak her en der aanslagen gaan plegen(jaja, ik weet dat ge een subtiel onderscheid maakt tussen "democratische"en "niet-democratische"aanslagen...). Natuurlijk ben ik bang, niet voor Sadam maar voor het Israëlisch- Palestijnse scenario dat de VS Europa aan het opdringen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Weet je wat een gezegde is onder Amerikaanse politici? Het beste dat je kan doen is ergens een oorlog doen uitbreken, en dan een bepaalde kant steunen. Ze blijven je dankbaar forever, look at Europe.
![]() |
![]() |
#100 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |