![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bleek bijvoorbeeld uit een studie dat als je dagelijks door de tunnels in Brussel rijdt je zoveel toxische stoffen inademt gelijk aan het smoren van 2 pakjes sigaretten per dag. Het moet wel ergens terug te vinden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bonne chance aan de rokers. Ge doet u het zelf aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Ge hebt een knopke "intern ciculueren" in je auto he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, ik ben zelf roker geweest. Ik rookte iets meer dan een pakje per dag.
Op uitgangsavonden soms 2 per dag. Ik ben daar uit vrije wil mee begonnen, de verslaving heeft me dat doen voortzetten, maar uiteindelijk uit vrije wil gestopt. Ik ben ook helemaal niet tegen vrijheid, je rookt zoveel je wenst wat mij betreft. Ik ben er ook niet van overtuigd dat van enkele avonden per maand in een café te zitten waar gerookt wordt je longkanker gaat krijgen (als passieve roker). Maar het stinkt écht enorm hard en het is uiterst onaangenaam. Ik heb aan beide zijden gestaan wat dat betreft, en als roker kan je je gewoon niet inbeelden dat dat nu echt zo hard stink. Maar geloof me, een roker die bv van buiten terug het restaurant binnenkomt, die stinkt echt keihard uit zijn mond. Waarom ben ik gestopt met roken? Ten eerste omdat mijn schoonvader ook overleed aan longkanker en ik ouder dan 60 wou worden. Dit was lang voor mijn eigen vader overleed aan hetzelfde. Ten tweede omdat je er echt niet gelukkiger van wordt en je er uiteindelijk ook niet beter van voelt. Je maakt je als roker wijs dat die nicotine rush zalig is, en effectief zal uw geluksgevoel even pieken, maar het gaat niet hard boven het geluksniveau van een niet roker zijn. En roken draait uiteindelijk alleen om die piekmomenten, niet? Wel, uw algemeen geluksniveau ligt een eind onder dat van een niet roker. Dat komt door de diepe dalen net voor uw piekmomentje. Het overheersende verlangen naar een sigaret trekt dat naar beneden en zorgt dat je van andere dingen veel minder kan genieten. Dus voor mij was het klaar: weg ermee. En effectief heb ik ondervonden dat ik gelukkiger en rustiger ben. Want je bent tegelijk ook verlost van dat dwangmatige gedrag om om de haverklap die piek mee te maken en alles in functie daarvan te gaan bekijken. Vertel een aan een roker die de laatste sigaret uit zijn pakje haalt dat alle winkels dicht zijn en de automaat leeg is… lol. Een cinema bezoek duurde me al te lang zonder rookpauze. Hoe zielig is dat eigenlijk, achteraf bekeken?
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk wel dat ge niet zo zijt Tavek maar ik krijg het schijt van mensen die hun eigen ascetische levensstijl willen opdringen aan anderen. Ik hou van de geneugden van het leven en soms overdrijf ik allicht maar ik heb dan toch , bij momenten, van het leven genoten. En hoe lang je precies gaat leven, weet niemand. J.P Van Rossum is 75 met 3 pakskes Belga per dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook gestopt met roken Ik begon toch wat bang te worden nadat mijn peter er keelkanker door kreeg. Tong moeten weghalen en nog meer van die ellende .....laatste maanden zelfs niet meer kunnen praten miserie maar t'ja uiteindelijk sterft men altijd wel van iets en meestal is dat niet door het lachen. Toch vond ik roken wel plezant. Eigenlijk een hobby. Vond het ook altijd gezellig als mensen op bezoek kwamen.....drankje nuttigen en dan sigaretje erbij. Had de indruk dat toen mensen nog massaal rookten het er wat gemoedelijker aan toe ging....mensen hadden nog de tijd om samen een sigaretje te roken. Het geluid van die zippo aanstekers....het kloppen op een pakje sigaretten om er ééntje uit te halen. Gezellig vond ik dat Duur was het misschien maar ook dat is relatief...roken is ook een bezigheid. Wie niet rookt gaat dan wel weer op zoek naar andere dingen die ook geld kosten. Terwijl je rookt kan je bij manier van spreken niet tennissen. Die vakantie ritten naar het zuiden en dan onderweg stoppen voor koffietje en sigaretje.....of dat safje na een lekkere maaltijd. Ik heb er eigenlijk goeie herinneringen aan. In feite zou iedereen een tijdje er moeten van genieten maar op tijd mee moeten stoppen ttz liefst voor je 35 ste. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 maart 2018 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik geniet meer als ik fit en gezond ben. En niemand gaat u verbieden uw kasteelbierke te drinken of uw stuk kaas te eten. Maar roken is echt zwaar ongezond, hoe je het draait of keert. Vanaf sigaret nr 1 (iit kaas of bier). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar vergiftig uw lichaam niet. Je hebt er maar 1. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat de mensen roken op café als ze daar plezier in hebben er zullen heus wel genoeg café"s zijn met een andere politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn broer die 51 is (ik 53) loopt marathons en vindt daar plezier in, awel ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indertijd, juist voor het rookverbod...
Waren alle niet-rokers aan 't janken dat zij niet op café konden komen vanwege de rook. Maar nu er een rook verbod is, hebben we ze nog altijd niet gezien. ![]()
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze konden niet op café omdat er gerookt werd... Blijkt nu dat die mensen sowieso niet op café gaan, rookverbod of niet. Nu er niet meer gerookt mag worden sluit immers de ene café na de andere. Dat betekent dat de rokers die wegblijven op zijn minst niet vervangen zijn door niet-rokers die terugkwamen. Kortom; een grote groep mensen ondervind nadelen van het rookverbod (de rokers) en van degene die er een voordeel bij hebben maakt niemand er gebruik van. Enkel nadelen dus...
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat je nu ook vaak ziet is dat het buiten aan een café gezelliger is dan binnen. De rokers staan buiten een babbeltje te slaan en de niet-rokers zitten zich moederziel alleen binnen te vervelen.
Waarna ze ook maar buiten gaan staan om tenminste van de gezelligheid te kunnen profiteren. Volgende stap gaat dus waarschijnlijk worden dat je buiten bij café's ook niet meer mag roken want het gaat niet te lang meer duren vooraleer er niet-rokers opstaan die gaan klagen dat ze de gezelligste plek van een café (buiten bij de rokers) niet meer kunnen opzoeken omdat daar gerookt wordt...
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom; degenen die kloegen dat ze niet meer op café konden omdat er gerookt werd staan nu samen buiten met de rokers.
Hun geklaag heeft er nu dus voor gezorgd dat iedereen voortaan buiten aan de café's staan. Nu kunnen de niet-rokers eindelijk eens binnen, gaan ze nog buiten staan... Altijd wat...
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook ooit meegemaakt:
ik sta aan een grote bushalte met enkele mensen te wachten op de bus. Er staan enkele mensen in het bushokje, ik sta 2 meter verder te roken. Mijn rook waait de andere kant op. Voor ons staan een vijftal bussen op een rij hun dieseldampen naar buiten te stuwen. Begint één van die wachtenden in het bushokje overdreven te hoesten en boos naar mij starend met zijn handen voor zijn gezicht te wapperen. En aan zijn blik te zien was mijn antwoord: "Ja, dat stinkt nogal eh? Zo'n draaiende bus." niet hetgeen wat hij van mij verwachtte... 't Is dat ik er meer van zou gaan roken dan ik wil want bij zo'n figuren zou ik onmiddellijk na mijn sigaret een tweede op willen steken.
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een zwoele zomer avond kan ik je bijtreden. Maar in putteke winter voel ik me toch niet geroepen om buiten bij die rokers te gaan staan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar had die mens niet van terug! Geen wonder dat de argumenten van rokers niet gehoord worden.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 24 maart 2018 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |