![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is trouwens gerede twijfel over de aanwezigheid van de heilige Nikolaas op het concilie. Laat staan dat hij daar een vuistslag uitgedeeld zou hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vind het wel opmerkelijk dat je meegaat in de twijfel aan zijn aanwezigheid. Ik had je eerder aan de paleokatholieke kant verwacht, gezien je creationisme.
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, … Veel haal ik er zelf ook niet terug uit. Doei. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dan is er zijn beeldenstorm in Lycia: http://www.stnicholascenter.org/page...le-of-artemis/ Iemand die voorgesteld wordt als een persoon die naar geweld grijpt als woorden het niet halen, en als iemand die grootschalig vandalisme pleegt… hoe kan ik dat anders bestempelen dan een haatbaard?
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, … Veel haal ik er zelf ook niet terug uit. Doei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogal raar om een mep uit te delen op een plaats waar men niet is geweest. Kijk, als u zelf stelt dat de hagiografie van Nikolaas kritisch moet worden bekeken, dan valt het nu toch wel op hun selectief u met die bronnen omgaat. U weerhoudt schijnbaar alleen wat u zint, los van enig historisch onderzoek. Dat heeft een woord: vooringenomenheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.johnsanidopoulos.com/201...f-artemis.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Burger
|
![]() Die datum is irrelevant. De Catholic Encyclopedia neigt sterk naar historische kritiek, en is niet meteen een geliefde bron bij de belezen paleokatholiek.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie geen enkel probleem met het kritisch beschouwen van volksverhalen en legendes die ongetwijfeld rond heiligen zijn ontstaan. Als katholiek valt of staat het geloof niet met het antwoord op de vraag naar Nikolaas aanwezigheid op het concilie. De bollandisten zijn trouwens al langer werkzaam dan de jaren zestig van vorige eeuw. Iets wat u toch zou moeten weten. Hopelijk. En trouwens: het heeft niet onmiddellijk met historische kritiek te maken. De naam van de bisschop komt nu eenmaal niet voor in de bisschopslijsten van dat concilie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, … Veel haal ik er zelf ook niet terug uit. Doei. Laatst gewijzigd door Hephaistos : 6 mei 2018 om 14:03. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Burger
|
![]() Verdere discussie met jou heeft geen zin, als ik jouw geloof serieuzer neem dan jij het neemt. Liegen en drogredenen uitspuwen, men zou al haast beginnen te geloven dat jij de werkelijke christenhater bent: het enige dat je bereikt is christenen een slecht imago geven.
Bied je excuses aan en ga biechten, of stop met het Christendom belachelijk te maken. Ik zoek me wel een betere christen om tegen te debatteren.
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, … Veel haal ik er zelf ook niet terug uit. Doei. Laatst gewijzigd door Hephaistos : 6 mei 2018 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind dat je je verontschuldigingen moet aanbieden omdat:
Verdere discussie heeft geen zin, wanneer je zulke malafide praktijken blijft voortzetten.
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, … Veel haal ik er zelf ook niet terug uit. Doei. Laatst gewijzigd door Hephaistos : 6 mei 2018 om 14:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Dat Rome de plaats van oorsprong was, is nog niet helemaal zeker. Men gaat er wegens taalgebruik gewoonweg vanuit dat het geschreven werd in Rome of een ander belangrijk centrum. Nu soit, waar ik over spreek is vooral zichtbaar in het initiële wantrouwen van de eerder contemplatieve christelijke auteurs tegenover Romeinse filosofie. Vaak waren dat mannen van Romeinse origine, die zich na hun bekering afzetten tegen hun filosofische voorgeschiedenis. Een heel duidelijk voorbeeld is Tertullianus. Dat het tij snel keerde maakt de kwestie van Julianus Apostata heel duidelijk. Zijn visie op Romeinse filosofie en polytheïsme, zoals David Bentley Hart aangeeft in zijn boek, is sterk beïnvloed door het Christendom. Dat maakte zijn campagne tegen het Christendom des te tragischer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mysteriecultus Het is pas onder Constantijn dat men deze cult-scholen heeft herwerkt tot een religie ongeveer zoals we nu kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Aton : 6 mei 2018 om 15:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mag ik suggereren om toch ook die ring achterwege te laten ? Anders schiet je het doel voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |