Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2018, 12:02   #81
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tja dan kunnen we alleen nog maar spreken in termen van "zakkenvullerij" en "masief kiezersbedrog".
Ik ben pessimist, het zal hen worst wezen.
en ondanks de meme in de msm, vooral NUL strategisch inzicht van de grote lijder me dunkt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 12:05   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en ondanks de meme in de msm, vooral NUL strategisch inzicht van de grote lijder me dunkt.
Schiltz² bedoel je?
Oud 27 april 2018, 12:07   #83
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Schiltz² bedoel je?
ja, maar die had wel nog zijn juridische kennis en inzicht.
Oud 27 april 2018, 12:08   #84
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
https://www.gva.be/cnt/dmf20180426_0...-als-in-belgie

53,7 procent.
Wel gedaald met 0,24 procent zegt men.
Maar met de accijnsverhogingen op elektriciteit en water is het beslag van de staat eigenlijk gestegen en betalen we nu meer dan ooit.
En de mensen blijven elke dag maar in files gaan staan, elke dag moet er carrière gemaakt worden, burn-outs en depressies worden normaal, en dit allemaal voor een aalmoes. Mensen kunnen niet meer leven. Ze leven om te werken maar ze werken niet meer om te kunnen leven.

Het gezegde is hier mooi van toepassing : het zijn zotten die werken. En in België is dat zeker van toepassing. De laatste jaren is de belastingdruk amper gedaald en zijn de verdoken belastingen gigantisch gestegen. Maar niet getreurd we hebben nog steeds ons bier en voetbal.

Ik begrijp de mensen gewoon niet meer
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 12:19   #85
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
En de mensen blijven elke dag maar in files gaan staan, elke dag moet er carrière gemaakt worden, burn-outs en depressies worden normaal, en dit allemaal voor een aalmoes. Mensen kunnen niet meer leven. Ze leven om te werken maar ze werken niet meer om te kunnen leven.

Het gezegde is hier mooi van toepassing : het zijn zotten die werken. En in België is dat zeker van toepassing. De laatste jaren is de belastingdruk amper gedaald en zijn de verdoken belastingen gigantisch gestegen. Maar niet getreurd we hebben nog steeds ons bier en voetbal.

Ik begrijp de mensen gewoon niet meer
In het verkiezingsprogramma van de N-VA stonden nochtans bladzijden en nog eens bladzijden over de vermindering van de belastingsdruk.
Ook op dat punt werd het 0 op het request. De belastingsdruk is in feite zelfs gestegen als men de accijnsverhogingen meerekent.
En de uitgaven saneren? ook nauwelijks wat op gebeurd, alleen wat zaken die pas wat effect gaan hebben als wij al lang dood en begraven zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 12:24   #86
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Ja en helaas geloofde ik ook in hun verhalen. Maar mijn stem zullen ze nooit meer krijgen. Ik begin meer en meer van die NVA te walgen. Ze zijn zoals elke politicus : zakken vullen en de burgers zoveel mogelijk pluimen.
Oud 27 april 2018, 12:31   #87
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en helaas geloofde ik ook in hun verhalen. Maar mijn stem zullen ze nooit meer krijgen. Ik begin meer en meer van die NVA te walgen. Ze zijn zoals elke politicus : zakken vullen en de burgers zoveel mogelijk pluimen.
Van de Cloot
We geven 30 miljard meer uit dan Nederland en Duitsland (in verhouding natuurlijk) maar men saneert niet, men blijft de rekening doorschuiven naar de toekomstige generaties en ondertussen voert men een politiek van blijheid en het tevreden stellen van jan en alleman, terwijl men daar de centen niet voor heeft.
De kracht van verandering voert de politiek van het verleden.
Oud 27 april 2018, 12:41   #88
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Van de Cloot
We geven 30 miljard meer uit dan Nederland en Duitsland (in verhouding natuurlijk) maar men saneert niet, men blijft de rekening doorschuiven naar de toekomstige generaties en ondertussen voert men een politiek van blijheid en het tevreden stellen van jan en alleman, terwijl men daar de centen niet voor heeft.
De kracht van verandering voert de politiek van het verleden.
de aankomende rentestijging wordt geweldig!
Oud 27 april 2018, 12:44   #89
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de aankomende rentestijging wordt geweldig!
Het faillissement volgens Noels.
Oud 27 april 2018, 12:55   #90
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het faillissement volgens Noels.
heb je daar een linkje van?

heb m de laatste tijd niet meer gehoord hij zal alleen gaan fietsen...

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 april 2018 om 12:55.
Oud 27 april 2018, 12:56   #91
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Belastingdruk nog wat optrekken en de werkende Vlaming zal het wel betalen. En dan zal NVA wel verkondigen dat ze goed bezig zijn en meer jobs hebben gecreëerd. In Antwerpen hebben ze nog zo een scharminkel zitten. Annick De Ridder, die denkt dat Antwerpen HET STAD is en al daar rond parking. Ze is al duidelijk aan haar campagne begonnen en dagelijks zit ze onzin en leugens te verkondigen. Trappen mensen daar nu nog echt in? Maar dat mens verdient dus wel gigantisch veel geld. Dat wij mogen ophoesten. Ik erger mij meer en meer aan al die onzin van de politici en bij uitstek NVA.
Oud 27 april 2018, 13:00   #92
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Belastingdruk nog wat optrekken en de werkende Vlaming zal het wel betalen. En dan zal NVA wel verkondigen dat ze goed bezig zijn en meer jobs hebben gecreëerd. In Antwerpen hebben ze nog zo een scharminkel zitten. Annick De Ridder, die denkt dat Antwerpen HET STAD is en al daar rond parking. Ze is al duidelijk aan haar campagne begonnen en dagelijks zit ze onzin en leugens te verkondigen. Trappen mensen daar nu nog echt in? Maar dat mens verdient dus wel gigantisch veel geld. Dat wij mogen ophoesten. Ik erger mij meer en meer aan al die onzin van de politici en bij uitstek NVA.
de werkloosheidsvergoedingen kunnen nog naar beneden en gekort worden in tijd.
Oud 27 april 2018, 13:17   #93
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Mogen ze direct doen! Maar dat is iets wat ze nu net niet zullen doen. Hebben ze zelfs onlangs die niet verhoogd? En als je het aan mij persoonlijk wou zeggen : ik ben nog steeds in betaalde opzegtermijn. En daarna? Als ik het vandaag laat uitrekenen zou ik rond de 1600 euro/maand krijgen als ik werkzoekende wordt. Dus laat ze deze vergoedingen zakken? OK naar hoeveel? 1200 euro/maand? Ook OK voor mij. En beperken in tijd? OK 12 maanden? Ook goed voor mij.

Ik ben er over aan het nadenken om zelf iets op te starten. Samen met mijn zoon. Hij heeft enkele goede ideeën en ik heb de centen om te starten. En de periode die ik nodig heb om alles rond te krijgen is de ideale periode als werkzoekende. Nog eens informeren welke voordelen je krijgt als je als werkzoekende zelfstandige gaat worden

Wie weet koop ik dan toch nog een E-wagen. Fiscale optimalisatie zeker? En volgens wat ik al vernomen heb mag je de eerste jaren zware verliescijfers draaien. Zolang je niet met eigen negatief vermogen komt te zitten. Nu toegegeven ik ben daar een "leek" in en zal de adviezen van enkele betrouwbare mensen moeten in volgen.
Oud 27 april 2018, 13:21   #94
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mogen ze direct doen! Maar dat is iets wat ze nu net niet zullen doen. Hebben ze zelfs onlangs die niet verhoogd? En als je het aan mij persoonlijk wou zeggen : ik ben nog steeds in betaalde opzegtermijn. En daarna? Als ik het vandaag laat uitrekenen zou ik rond de 1600 euro/maand krijgen als ik werkzoekende wordt. Dus laat ze deze vergoedingen zakken? OK naar hoeveel? 1200 euro/maand? Ook OK voor mij. En beperken in tijd? OK 12 maanden? Ook goed voor mij.

Ik ben er over aan het nadenken om zelf iets op te starten. Samen met mijn zoon. Hij heeft enkele goede ideeën en ik heb de centen om te starten. En de periode die ik nodig heb om alles rond te krijgen is de ideale periode als werkzoekende. Nog eens informeren welke voordelen je krijgt als je als werkzoekende zelfstandige gaat worden

Wie weet koop ik dan toch nog een E-wagen. Fiscale optimalisatie zeker? En volgens wat ik al vernomen heb mag je de eerste jaren zware verliescijfers draaien. Zolang je niet met eigen negatief vermogen komt te zitten. Nu toegegeven ik ben daar een "leek" in en zal de adviezen van enkele betrouwbare mensen moeten in volgen.
Tzijn uw spaarcenten, je doet er mee wat je wilt.

Maar enkele jaren "verlies draaien" in een tweemanszaak zou ik toch vermijden. De start ups aan de universiteit worden vaak gebacked door risicokapitaal....en niet uw eigen spaarcenten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 13:21   #95
Tavek
Banneling

Standaard

Kunt gij gene consultant worden en 100 euro het uur factureren ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 13:22   #96
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ze in dat "minimalistisch programma " zetten moeten ze zelf uitmaken maar het moet wel op voorhand duidelijk zijn voor de kiezer. Daarnaast mogen ze ook een "maximalistisch programma" hebben natuurlijk.
Dit is de lijn en daar gaan we niet onder, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Volgens u zou een partij dus twee partijprogramma's moeten schrijven, het maakt voor u niet uit wat de minimum voorwaarden zijn om deel te nemen aan een regering zo lang zij zich daar maar aan houden?

Sta mij toe om hier eens breed bij te grijnzen
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 13:24   #97
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

zie maar al dat ge ineens als NV start om te beginnen.
Oud 27 april 2018, 13:28   #98
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tzijn uw spaarcenten, je doet er mee wat je wilt.

Maar enkele jaren "verlies draaien" in een tweemanszaak zou ik toch vermijden. De start ups aan de universiteit worden vaak gebacked door risicokapitaal....en niet uw eigen spaarcenten.
Bij wijze van spreken natuurlijk. Het zijn ook maar theoretische plannen. Maar de goesting is er wel zeker.

Citaat:
zie maar al dat ge ineens als NV start om te beginnen.
Waarom? Ik dacht eerder aan een BVBA?
Oud 27 april 2018, 13:37   #99
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Volgens u zou een partij dus twee partijprogramma's moeten schrijven, het maakt voor u niet uit wat de minimum voorwaarden zijn om deel te nemen aan een regering zo lang zij zich daar maar aan houden?

Sta mij toe om hier eens breed bij te grijnzen
Tja de N-VA kan om het even wat in dat partijprogramma zetten, ze voeren er toch niets van uit.
Een partij die 33 procent van de stemmen haalt mag toch wel een aantal minimalistische eisen stellen zonder dewelke ze niet eens aan de onderhandelingstafel komen te zitten.
De rest kan dan nog altijd onder de vorm van geven en nemen onderhandeld worden.
Je gaat toch niet beginnen onderhandelen als partij van die omvang als de basis van de basis van de basis van uw programma al ter discussie staat.

Laatst gewijzigd door Pericles : 27 april 2018 om 13:39.
Oud 27 april 2018, 13:52   #100
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang de politiek niet overgaat tot drastische recurrente besparingen, is er voor de belastingen maar ene weg, en dat is omhoog. En in de regering is het vooral de CDV, gevolgd door MR, die besparingen tegenhouden. Dat is het probleem. De rest is politiek.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be