Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2018, 09:29   #81
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En wat dacht u van de traditionele windmolen? Ook gevaarlijk voor mens en dier?
Ja, die zijn ook gevaarlijk voor mens en dier.
Al eens gedacht aan lawaai vervuiling?
Die dingen maken constant een lawaai van +65 dB.
Niet alleen belastend voor het gehoor, maar ook voor de zenuwen en de hersenen.
Je kan in de omgeving van windmolens ook nooit tot rust komen, juist door de lawaaivervuiling.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 09:46   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je kan in de omgeving van windmolens ook nooit tot rust komen, juist door de lawaaivervuiling.
Daarom dat er op molendagen mensen naar onze historische, in werking zijnde molen komen kijken...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 09:53   #83
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doodnormaal? Dat beweert u. Een apparaat met problemen wordt nooit als "doodnormaal" ervaren. Stel je eens voor dat ze bruggen met voortdurende problemen als "doodnormaal" zouden beschouwen.
Wel, men doet dat ook.
Waarom denk je dat er regelmatig onderhoud word gedaan aan technische installatie?
Waarom denk je dat men jaarlijks naar de technische controle moet met een vrachtwagen?
Waarom denk je dat men jaarlijks zijn verwarming moet laten onderhouden?
Waarom denk je dat bedrijven zo veel geld uitgeven een technische onderhoudsdiensten?

Wel, allemaal gewoon omdat men weet dat technische installatie ook slijtage problemen krijgen en dat die pannes veroorzaken.
VAB leeft zuiver van technische pannes op voertuigen.
Technische snel diensten leven zuiver op pannes van toestellen.
De wettelijke 2 jaar garatie bij nieuwe toestellen, is er enkel omdat men weet dat toestellen technische problemen kunnen hebben.

Dus ja, technische problemen zijn doodnormaal en worden ook zo ondervonden en behandeld binnen onze maatschappij.

Een kerncentrale is een technische installatie en daar zijn dus constant problemen mee die moeten opgelost worden.
Leidingen die lekken, koppelingen die los komen, opslagtanks die scheuren en barsten vertonen, pompen die vervuild geraken.

Natuurlijk zijn die zaken heel normaal, alleen moeten ze bij kerncentrales beter opgevolgd worden en steeds vermeld worden.
Als een reserve waterpomp van de wateropslagtank het 3de koelsysteem vervuild word bij het proefdraaien, dan moet dit vermeld worden.
Ook al heeft die pomp dus niets te maken met de kernreactor en heeft die totaal niets te maken met de werking van de centrale.
Oud 30 april 2018, 09:57   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, men doet dat ook.
Wanneer wordt er dan wel een FANC opgericht voor de bruggen in dit land? U doet alsof de gevaren en problemen van dezelfde aard zijn... Dat lijkt me een totaal verkeerde inschatting.
Oud 30 april 2018, 09:57   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn die zaken heel normaal, alleen moeten ze bij kerncentrales beter opgevolgd worden en steeds vermeld worden.
Als een reserve waterpomp van de wateropslagtank het 3de koelsysteem vervuild word bij het proefdraaien, dan moet dit vermeld worden.
Ook al heeft die pomp dus niets te maken met de kernreactor en heeft die totaal niets te maken met de werking van de centrale.
Aha. Nog iemand die de incidenten in onze stokoude kerncentrales tracht te minimaliseren!
Oud 30 april 2018, 10:06   #86
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom dat er op molendagen mensen naar onze historische, in werking zijnde molen komen kijken...
Mensen gaan ook naar wedstrijden met voertuigen kijken.
Volgend weekend gaan veel mensen gewoon kijken naar de oude brullende wagens in Brasschaat.
Dus er is geen probleem met voertuigen en ze zijn niet schadelijk voor de gezondheid en het milieu.
Mensen gaan dagelijks naar boerderijen, dus boerderijen hebben geen schadelijke impact op het milieu.
Mensen zitten dagelijks voor hun pc en spelen daar spelletjes op, dus dat is niet schadelijk voor de gezondheid en de samenleving.
Gevolg trekking, mensen gebruiken dagelijk stroom van de kerncentrales, sommige kijken dagelijks naar de stoomuitlaat van de centrales, andere doen teoristische bezoekjes aan kerncentrales, dus kerncentrales zijn niet gevaarlijk.

En probeer dat nu nog maar te weerleggen, het is je eigen redenering.
Mensen gaan er naar kijken en brengen er bezoeken aan, dus het is niet gevaarlijk en heeft geen impact op milieu, samenleving en gezondheid.
Oud 30 april 2018, 10:14   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen gaan ook naar wedstrijden met voertuigen kijken.
Volgend weekend gaan veel mensen gewoon kijken naar de oude brullende wagens in Brasschaat.
Dus er is geen probleem met voertuigen en ze zijn niet schadelijk voor de gezondheid en het milieu.
Mensen gaan dagelijks naar boerderijen, dus boerderijen hebben geen schadelijke impact op het milieu.
Mensen zitten dagelijks voor hun pc en spelen daar spelletjes op, dus dat is niet schadelijk voor de gezondheid en de samenleving.
Gevolg trekking, mensen gebruiken dagelijk stroom van de kerncentrales, sommige kijken dagelijks naar de stoomuitlaat van de centrales, andere doen teoristische bezoekjes aan kerncentrales, dus kerncentrales zijn niet gevaarlijk.

En probeer dat nu nog maar te weerleggen, het is je eigen redenering.
Mensen gaan er naar kijken en brengen er bezoeken aan, dus het is niet gevaarlijk en heeft geen impact op milieu, samenleving en gezondheid.
Ik wil wel eens het eerste buurtcomité opgericht zien dat zich verzet tegen het weer molenvaardig maken van een historische molen. Als ik uw reactie lees, lijkt het erop dat zo'n molen enorm veel overlast met zich meebrengt. Dan neem ik aan dat mensen zich daar tegen verzetten.
Oud 30 april 2018, 10:26   #88
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer wordt er dan wel een FANC opgericht voor de bruggen in dit land?
Die is er al heel lang, namelijk de dienst bruggen en wegen.
En die houden de dossiers met alle problemen en herstellingen van alle bruggen en wegen bij.
Ja, zelfs van niet ophaalbare bruggen.
En moeten die regelmatig doorgeven aan de Europese dienst mobiliteit.
Citaat:

U doet alsof de gevaren en problemen van dezelfde aard zijn... Dat lijkt me een totaal verkeerde inschatting.

Nee, van mij mochten de kerncentrales zelfs allang gesloten zijn.
Eigenlijk hadden ze NOOIT gebouwd mogen worden.

Citaat:
Aha. Nog iemand die de incidenten in onze stokoude kerncentrales tracht te minimaliseren!
En natuurlijk zijn alle problemen bij alle technische installatie totaal anders in hun impact tegenover de maatschappij en het milieu.
En ik ga de problemen niet minimaliseren, maar je moet ook niet overdrijven.
Een reserve leiding van het secundaire koelsysteem die lekt bij de maandelijkse test, is nu niet direct iets om over te paniekeren.
Men vervangt die leiding en het probleem is opgelost en er is nooit gevaar geweest voor stralingsvervuiling, want het secundaire koelsysteem komt niet mee in aanraking met de kern.
Oud 30 april 2018, 10:28   #89
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, dat zal Thuleander niet graag horen! Hij loopt nogal hoog op met de Germanen van hem...

Ik niet, hoor.
Jij schaamt je voor je heidense voorouders?

Natuurlijk schaam je je daarvoor.

Dat is wat een goed gristen hoort te doen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 10:33   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Jij schaamt je voor je heidense voorouders?

Natuurlijk schaam je je daarvoor.

Dat is wat een goed gristen hoort te doen.
"Mijn" heidense voorouders? We leven in 2018. Clovis liet zich in 506 dopen en met hem, het Frankische volk.

Ik voel trouwens geen schaamte voor wat anderen deden. Ik geloof in persoonlijke verantwoordelijkheid, waardoor ik me helemaal niet gebonden voel door wat mensen vele eeuwen geleden zouden hebben gedaan.
Oud 30 april 2018, 10:41   #91
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil wel eens het eerste buurtcomité opgericht zien dat zich verzet tegen het weer molenvaardig maken van een historische molen. Als ik uw reactie lees, lijkt het erop dat zo'n molen enorm veel overlast met zich meebrengt. Dan neem ik aan dat mensen zich daar tegen verzetten.

Er zijn regels waaraan zo'n molen zich moet houden.
Om te beginnen mag die niet dag en nacht draaien. Zelfs niet alle dagen.

Zie je, zelfs voor zo'n molen zijn er regels en normen waar die zich moet aan houden.
Oud 30 april 2018, 10:52   #92
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol uit welke duim zuig jij dit ?

Mijn colruyt winkel staat onder een windturbine, en enkel als het erg hard waait hoor je een zacht gezoem op de parking.

Slagschaduw is veel hinderlijk, maar dan moet je die turbines steeds ten noorden van woonzones plaatsen he.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 10:54   #93
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Mijn" heidense voorouders? We leven in 2018. Clovis liet zich in 506 dopen en met hem, het Frankische volk.
Lol.
Op papier misschien (volgens de gristelijke geschiedenisboekjes).
In werkelijkheid bleef dat Frankische volk haar heidense feesten vieren tot op de dag van vandaag.
Want dat zijn Kerstmis, Pasen, meiboomvieringen, Allerheiligen etc. natuurlijk: heidense feesten die het christendom heeft proberen te integreren in haar eigen cultus.
Zonder veel succes trouwens.

Citaat:
Ik geloof in persoonlijke verantwoordelijkheid, waardoor ik me helemaal niet gebonden voel door wat mensen vele eeuwen geleden zouden hebben gedaan.
Je bent dan ook een ontworteld individu dat een vreemde, anti-Europese religie omarmd heeft.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 10:55   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn regels waaraan zo'n molen zich moet houden.
Om te beginnen mag die niet dag en nacht draaien. Zelfs niet alle dagen.

Zie je, zelfs voor zo'n molen zijn er regels en normen waar die zich moet aan houden.
Ook de inwoners van een private woning moeten zich aan bepaalde regels houden. U had het echter over "gevaren" die verbonden zijn aan een traditionele molen en waarover u deed alsof mensen er zich zouden tegen verzetten.
Oud 30 april 2018, 10:57   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lol.
Op papier misschien (volgens de gristelijke geschiedenisboekjes).
In werkelijkheid bleef dat Frankische volk haar heidense feesten vieren tot op de dag van vandaag.
Want dat zijn Kerstmis, Pasen, meiboomvieringen, Allerheiligen etc. natuurlijk: heidense feesten die het christendom heeft proberen te integreren in haar eigen cultus.
Zonder veel succes trouwens.
Tijd dat u toch iets leert over de geschiedenis van de christelijke feesten: Kerstmis, Pasen... waren feesten die al lang bestonden in de christelijke gemeenschap voor dat de Germanen hier werden bekeerd.

Meiboomviering is geen christelijk feest en komt ook niet voor in de Kerk. Meiboomvieringen zijn trouwens verworden tot pure folklore en zijn in Vlaanderen zo goed als uitgestorven.

En die paar feesten die, inderdaad, een heidense achtergrond hebben, worden al eeuwen niet meer geassocieerd met enig heidendom. Uw heidendom is trouwens dood en begraven. U hebt trouwens al veel vroeger aangegeven zelf niet te geloven in het bestaan van de Germaanse goden.
Oud 30 april 2018, 10:58   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent dan ook een ontworteld individu dat een vreemde, anti-Europese religie omarmd heeft.
Daarom dat de westerlingen die de band met het christendom verloren hebben, zich onderdompelen in aards genoegen, te weinig kinderen hebben en iedere weerbaarheid missen.
Oud 30 april 2018, 11:11   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik voel trouwens geen schaamte voor wat anderen deden. Ik geloof in persoonlijke verantwoordelijkheid, waardoor ik me helemaal niet gebonden voel door wat mensen vele eeuwen geleden zouden hebben gedaan.
Maar blijkbaar moeten we ons nog schamen voor wat Eva ooit deed.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 11:13   #98
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Ik geef de lijst van incidenten. Ik heb de lijst niet geïnterpreteerd, maar blijkbaar werkt die lijst alleen al ongelooflijk op uw zenuwen. Waarom?
O, die werkt niet op de zenuwen, integendeel. Het feit dat net jij die post, wekt hoogstens wat hoongelach op
Je snapt immers niet wat je post (maar geen zorg, dat is een ven jouw kenmerken)
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 11:13   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar blijkbaar moeten we ons nog schamen voor wat Eva ooit deed.
Waar haalt u dan nu weer vandaan?
Oud 30 april 2018, 11:15   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
O, die werkt niet op de zenuwen, integendeel. Het feit dat net jij die post, wekt hoogstens wat hoongelach op
Je snapt immers niet wat je post (maar geen zorg, dat is een ven jouw kenmerken)
Wel, beste vriend, voel u dan geroepen om het uit te leggen. De lijst die ik geef, is trouwens een reactie op de bewering dat er zo goed als nooit een incident gebeurt (hoogstens eentje in drie jaar of zoiets).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be