Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Eurosong: wat doet Sennek?
Ze wint uiteraard. 2 15,38%
Top 5. 3 23,08%
In de finale. 1 7,69%
Eruit in de preselektie. 7 53,85%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2018, 07:09   #81
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Deze avond oa Nederland.

https://www.youtube.com/watch?v=RustBTYQ9_w
Oud 10 mei 2018, 09:48   #82
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ge moet goed zot zijn om te willen winnen. Dan mag je de volgende keer dat spel organiseren en dus de kosten ervan in je nek krijgen als land/regio.

In die geest gekeken is het duidelijk. Als Wallonië wint, betaald Vlaanderen. Als vlaanderen verliest, moet Wallonie nog steeds niet betalen.
En zo blijkt alles maar weer eens communautair .
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 09:59   #83
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge moet goed zot zijn om te willen winnen. Dan mag je de volgende keer dat spel organiseren en dus de kosten ervan in je nek krijgen als land/regio.

In die geest gekeken is het duidelijk. Als Wallonië wint, betaald Vlaanderen. Als vlaanderen verliest, moet Wallonie nog steeds niet betalen.
Kosten... de eurosong brengt volgens mij wel wat toerisme op gang. Jobcreatie ook niet vergeten. Daarvoor doet men het. En ja, ook voor het imago of de erkenning natuurlijk. Dat mag wel wat kosten en opbrengen.

Maar ja, België doet niet echt serieus mee, volgens mij. Of vinden ze echt geen top kandidaten? Altijd van die lelijkerds... niemand wil zelfs horen hoe die zingen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 10 mei 2018 om 10:03.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 10:13   #84
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Kosten... de eurosong brengt volgens mij wel wat toerisme op gang. Jobcreatie ook niet vergeten. Daarvoor doet men het. En ja, ook voor het imago of de erkenning natuurlijk. Dat mag wel wat kosten en opbrengen.

Maar ja, België doet niet echt serieus mee, volgens mij. Of vinden ze echt geen top kandidaten? Altijd van die lelijkerds... niemand wil zelfs horen hoe die zingen.

Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 10 mei 2018 om 10:15.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 10:50   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Waarom doen wij eigenlijk nog mee met die zever ?

Zouden we niet beter zelf een festival of show organiseren voor onze Vlaamse artiesten, waar het betere Vlaamse levenslied en schlager ook zijn plaats krijgt ?
Je kan altijd aan de BRT vragen om 'Binnen en Buiten' nog een paar maal uit te zenden.
Paul Severs en Imca Marina, Vlaamse popmuziek bij uitstek, traden daar regelmatig op.

Waren toch hits waar zeker 50 platen van verkocht werden. Je kent het systeem van gouden platen? Zij kregen voor die uitzonderlijke verkoop een kartonnen plaat.

Er zijn shows genoeg van vroeger die men kan heruitzenden, met Luc Kaëll en Bart Appermont bijvoorbeeld.
Oud 10 mei 2018, 20:26   #86
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de vorige halve lang niet alles gezien, ook Sennek niet, het meeste van wat ik wel zag leek redelijk bagger. Maar ik zet hem nu aan en val midden in een viking powerballad van Denemarken. Die zijn hierbij mijn favoriet.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 10 mei 2018 om 20:28.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 20:46   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Kosten... de eurosong brengt volgens mij wel wat toerisme op gang.
Volgens u en realiteit... Volgens u beslist Allah toch alles.
Citaat:
Jobcreatie ook niet vergeten. Daarvoor doet men het.
Nog meer gesubsidieerde jobkes, daar is echt wel nood aan in Blegië
Citaat:
En ja, ook voor het imago of de erkenning natuurlijk. Dat mag wel wat kosten en opbrengen.
Welk imago? Buiten pedofielen, IS strijders nu ook nog een Eurosongwinnaar?
Oud 10 mei 2018, 20:57   #88
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht

Ok. De Belgische kandidaten missen vaak glamour. Bv. dat haar van Sennek kan toch een pak beter dan dat het eruit ziet alsof het dagen niet gewassen, gekamd of gekapt is. Echt een mannenkapsel zoals Herman Brusselmans. Sorry, het is niet enkel de inhoud die telt in de showbizz.
Oud 10 mei 2018, 21:02   #89
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens u en realiteit... Volgens u beslist Allah toch alles.

Nog meer gesubsidieerde jobkes, daar is echt wel nood aan in Blegië

Welk imago? Buiten pedofielen, IS strijders nu ook nog een Eurosongwinnaar?
Je trolt net iets te hard voor een serieus antwoord.
Oud 10 mei 2018, 21:11   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Je trolt net iets te hard voor een serieus antwoord.
Dat verwacht ik van U nu net niet.
Oud 10 mei 2018, 21:13   #91
Bovenbuur

Standaard

Alsof zo'n evenement ooit iets reëels oplevert aan toerisme en banen. Is voor mij geen reden om te stoppen hoor, maar je moet het doen als entertainment, niet als een goede investering.

En hoe groter het evenement hoe erger, Het songfestival valt vast nog wel mee, maar de Olympische Spelen en het WK voetbal zijn bijvoorbeeld enorme geldputten.

Al was het eurosong wel te duur voor Luxemburg, die zijn destijds gestopt omdat ze te vaak wonnen.
Oud 10 mei 2018, 21:57   #92
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat België best stopt met aan dat Eurosongfestival circus deel te nemen.

Zoals ik al eerder schreef is dat gewoon vriendjespolitiek tussen bepaalde landen.

De 'show' zelve daar mag je om een goed oordeel over een 'liedje' te kunnen vellen zeker niet naar kijken maar alleen beluisteren.

Ik heb er al paar keer niet meer naar gekeken maar ik hoorde wel van iemand dat er géén enkel goed liedje bij was.

Een songfestivallied is een liedje waar uw voetjes het spontaan met op een dansen zetten u zelf spontaan en zonder enige aanwijsbare reden begint mee te zingen maar dat blijkt al jaren geleden te zijn dat er nog zo een liedje bij was.
Oud 10 mei 2018, 22:31   #93
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik denk dat België best stopt met aan dat Eurosongfestival circus deel te nemen.

Zoals ik al eerder schreef is dat gewoon vriendjespolitiek tussen bepaalde landen.

De 'show' zelve daar mag je om een goed oordeel over een 'liedje' te kunnen vellen zeker niet naar kijken maar alleen beluisteren.

Ik heb er al paar keer niet meer naar gekeken maar ik hoorde wel van iemand dat er géén enkel goed liedje bij was.

Een songfestivallied is een liedje waar uw voetjes het spontaan met op een dansen zetten u zelf spontaan en zonder enige aanwijsbare reden begint mee te zingen maar dat blijkt al jaren geleden te zijn dat er nog zo een liedje bij was.
Toch heel vaak een wedstrijd om de slechte smaak. Is eerder promo voor diversiteit, anders zijn, etcc..dan een liedjeswedstrijd. Zeer poco. Vandeveire kan zich niet echt laten gaan in zijn commentaar.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 10:10   #94
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik heb de vorige halve lang niet alles gezien, ook Sennek niet, het meeste van wat ik wel zag leek redelijk bagger. Maar ik zet hem nu aan en val midden in een viking powerballad van Denemarken. Die zijn hierbij mijn favoriet.
Ik vond die Vikings ook wel goed. Nederland was goed, maar ik denk toch niet dat die hoog gaan eindigen.
En zeer spijtig dat Malta er niet bij is
Oud 11 mei 2018, 11:25   #95
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vond die Vikings ook wel goed. Nederland was goed, maar ik denk toch niet dat die hoog gaan eindigen.
En zeer spijtig dat Malta er niet bij is
Volgens de commentator was de vijfde keer in zes jaar dat Nederland naar de finale gaat. Als er per halve finale 10 van de 18 landen doorgaan gaat het kennelijk best goed.

Maar ik denk inderdaad ook dat het weleens wat te kitsch zou kunnen zijn, zelfs voor het songfestival. Het heeft wel een heel hoog "de Amerika sectie van een pretpark" gehalte, en blijkbaar had Waylon ook al ruzie gezocht met de (Nederlandse) pers.

Ik heb vrij weinig rocknummers gehoord, dus dat werkt in hun voordeel, maar ik denk eerlijk gezegd dat de Hongaren daar meer van gaan profiteren. En als bijkomend voordeel voor hen is een flink deel van Oost-Europa al uitgeschakeld, en als er wat minder acts met een op wat voor manier dan ook vergelijkbare stijl zijn helpt dat altijd. (De Westelijke helft bevat 6 vrijstellingen, de big five en host Portugal.)

We zullen wel zien, jammer dat Sennek er niet bij is. Vlaanderen heeft tenslotte al maar elke twee jaar een kandidaat, dus dan is een beetje een feestje altijd leuk.
Oud 11 mei 2018, 12:00   #96
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Volgens de commentator was de vijfde keer in zes jaar dat Nederland naar de finale gaat. Als er per halve finale 10 van de 18 landen doorgaan gaat het kennelijk best goed.

Maar ik denk inderdaad ook dat het weleens wat te kitsch zou kunnen zijn, zelfs voor het songfestival. Het heeft wel een heel hoog "de Amerika sectie van een pretpark" gehalte, en blijkbaar had Waylon ook al ruzie gezocht met de (Nederlandse) pers.

Ik heb vrij weinig rocknummers gehoord, dus dat werkt in hun voordeel, maar ik denk eerlijk gezegd dat de Hongaren daar meer van gaan profiteren. En als bijkomend voordeel voor hen is een flink deel van Oost-Europa al uitgeschakeld, en als er wat minder acts met een op wat voor manier dan ook vergelijkbare stijl zijn helpt dat altijd. (De Westelijke helft bevat 6 vrijstellingen, de big five en host Portugal.)

We zullen wel zien, jammer dat Sennek er niet bij is. Vlaanderen heeft tenslotte al maar elke twee jaar een kandidaat, dus dan is een beetje een feestje altijd leuk.
Haja, die Hongaarse hard rockers uit den Aldi. Dertien in een dozijn, maar een goeie kans dat er veel zijn die dat nog nooit gehoord hebben en ervoor gaan stemmen.

En die sign of the horns is al even melig dan dat hartje

Oud 11 mei 2018, 12:01   #97
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Eens kijken wat ik me kan herinneren, bij wijze van geheugentest zeg maar. Laten we als grens voor "jaren geleden" 2012 nemen, want Euphoria van Zweden dat jaar was toch wel gewoon een legitieme hit. Het is geen Finland 2006 misschien, maar het sloeg wel aan. Dus goede nummers van 2013 of later...

Ik vond zelf IJsland 2013 wel een mooi gevoelig nummer. Werd wel maar 17e. De winnaar van dat jaar, Denemarken, vond ik ook erg catchy, maar ik kan een goede tamboer dan ook altijd wel waarderen. Plek 21 voor Griekenland had nog wel wat geweest voor carnaval. Rusland op nummer 5 was enorm cheesy, maar dan ook enorm, maar toch wel een lekker catchy power ballad om een paar keer te horen.

2014 was het jaar dat de Nederlandse inzending (plek 2 na Conchita) toch een bescheiden hit werd, die ik in Oostenrijk op de radio voorbij hoorde komen. Het is niet echt mijn muziek, maar wel een succes. Verder zeggen de titels me niet heel veel meer na 4 jaar, maar plek zes voor Oekraïne is toch wel erg catchy, en ook helemaal de klassieke songfestivalstijl, uptempo en happy.

In 2015 scoorde Zweden de eerste plek met die lijpe lijntjesclip. Een compleet willekeurige die toch ook wel catchy is is Georgië op plek 11. En Australië op plek vijf heeft zeker ook wel wat, klassieke songfestivalstijl weer.

(België scoort trouwens ook goed over de afgelopen jaren nu ik dat zo zie. 2015 én 2017 4e, 2016 10e.)

Enfin, iemand anders mag nog highlights van 2016 en 2017 ophalen. Ik volg het ook niet echt moet ik zeggen, als ik er toevallig achter kom dat het is en het komt uit kijk ik vaak de finale wel.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 mei 2018 om 12:05.
Oud 12 mei 2018, 13:59   #98
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hommeles. China zal Eurosong niet mogen uitzenden omwille van het feit dat ze de liedjes van Griekenland ('homopropaganda') en Albanie (teveel tatoos) willen censureren.

Ook Rusland dreigt ermee Ierland niet uit te zenden.

Ambiance

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180510_03505923
Oud 12 mei 2018, 20:14   #99
Bovenbuur

Standaard

Vanavond ga ik met het Belgische commentaar meeluisteren. Vorige keer was ik nog via de bekende weg bij de Nederlandse stream terechtgekomen, maar speciaal voor de finale kan je zowel op de normale npo site als op bvn niet meekijken vanuit België. Ben benieuwd of de grappen beter zijn.

EDIT: Het was maar een random opmerking, maar de grappen zijn echt beter. Of nou ja, in ieder geval flauwer.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 12 mei 2018 om 20:28.
Oud 12 mei 2018, 20:23   #100
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hommeles. China zal Eurosong niet mogen uitzenden omwille van het feit dat ze de liedjes van Griekenland ('homopropaganda') en Albanie (teveel tatoos) willen censureren.
Ierland, bedoel je. Maar het is een voor de hand liggende vergissing.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be