Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2018, 23:05   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Organiseer voor 3-4-jarigen een verplichte taaltest. Maak het kleuteronderwijs (of een alternatieve vorm van taalonderwijs) verplicht voor wie niet slaagt. Beboet de ouders die aan hun plicht verzaken, liefst na eerst eens grondig uitgevlooid te hebben of er geen andere factoren meespelen dan manifeste onwil.

Het N-VA-voorstel lijkt enkel leefloners te viseren. Sta me toe dat een tikkeltje verdacht te vinden.
Het is niet altijd wat het lijkt. Ik heb genoeg links gepost die bewijzen dat het overwegend kinderen van allochtonen zijn die de kleuterklas missen, en die daar de gevolgen van dragen. Dat de multiculturele verrijking ons heel wat leefloners heeft opgebracht kan ook moeilijk ontkend worden. Nochtans krijgen hun kinderen krek dezelfde kansen als kinderen van allochtonen die hun weg niet in de leeflonerswereld zochten. En vonden. Zuhal Demir is daar een fraai voorbeeld van. Bembem, en heel wat anderen "met kleurtjes" niet.

Ik zeg niet dat alleen mensen met kleurtjes uitkeringstrekkers zijn. Wel dat het in overgrote mate uitkeringstrekkers met een kleurtje zijn die hun koters pas naar school laten gaan als de wet hen daartoe verplicht. En wat de gevolgen daarvan zijn.

Ik kom uit de mijnwerkerstreek in Limburg en was lange tijd bevriend met Turken. Ik spreek dus uit ervaring. Ik was aanwezig bij de geboorte van een vierde zoon. Ik sponserde het gezin rijkelijk maar koesterde de valse hoop dat tenminste de jongste van de vier naar de kleuterklas zou gestuurd worden. Voor zover ik weet heeft geen enkele van de vier jongens een diploma middelbaar onderwijs behaald. Dat was nochtans de enige voorwaarde die gesteld werd om de jongens aan de slag te helpen bij de politie. De moeder was tipgeefster. Dat legde haar geen windeieren. Maar zelfs mijn goede raad om de kabel aan te vragen ipv de kinderen alleen naar Turkse programma's voor te schotelen viel in dovemansoren. De knderen naar Nederlandstalige kabeltv te laten kijken was nochtans ook een manier om beter Nederlands te leren spreken.

Als goede raad in onvruchtbare aarde valt zijn er paardenmiddelen nodig om mensen met een andere cultuur tot de jaren van verstand te helpen komen.

Ik herhaal dat geen énkele leefloner hoeft gekort te worden op zijn uitkering, op voorwaarde dat hij de verantwoordelijkheid neemt voor zijn kinderen.
Oud 6 mei 2018, 23:05   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Graag een link naar die 'studies'?
Waarom?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 23:16   #83
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is er één, ik wacht op de rest.
Gelijk oversteken: geef jij nu eens een referentie die het tegendeel aantoont?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 23:26   #84
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is niet altijd wat het lijkt. Ik heb genoeg links gepost die bewijzen dat het overwegend kinderen van allochtonen zijn die de kleuterklas missen, en die daar de gevolgen van dragen. Dat de multiculturele verrijking ons heel wat leefloners heeft opgebracht kan ook moeilijk ontkend worden. Nochtans krijgen hun kinderen krek dezelfde kansen als kinderen van allochtonen die hun weg niet in de leeflonerswereld zochten. En vonden. Zuhal Demir is daar een fraai voorbeeld van. Bembem, en heel wat anderen "met kleurtjes" niet.

Ik zeg niet dat alleen mensen met kleurtjes uitkeringstrekkers zijn. Wel dat het in overgrote mate uitkeringstrekkers met een kleurtje zijn die hun koters pas naar school laten gaan als de wet hen daartoe verplicht. En wat de gevolgen daarvan zijn.

Ik kom uit de mijnwerkerstreek in Limburg en was lange tijd bevriend met Turken. Ik spreek dus uit ervaring. Ik was aanwezig bij de geboorte van een vierde zoon. Ik sponserde het gezin rijkelijk maar koesterde de valse hoop dat tenminste de jongste van de vier naar de kleuterklas zou gestuurd worden. Voor zover ik weet heeft geen enkele van de vier jongens een diploma middelbaar onderwijs behaald. Dat was nochtans de enige voorwaarde die gesteld werd om de jongens aan de slag te helpen bij de politie. De moeder was tipgeefster. Dat legde haar geen windeieren. Maar zelfs mijn goede raad om de kabel aan te vragen ipv de kinderen alleen naar Turkse programma's voor te schotelen viel in dovemansoren. De knderen naar Nederlandstalige kabeltv te laten kijken was nochtans ook een manier om beter Nederlands te leren spreken.

Als goede raad in onvruchtbare aarde valt zijn er paardenmiddelen nodig om mensen met een andere cultuur tot de jaren van verstand te helpen komen.

Ik herhaal dat geen énkele leefloner hoeft gekort te worden op zijn uitkering, op voorwaarde dat hij de verantwoordelijkheid neemt voor zijn kinderen.
Veel blabla maar je zegt het zelf: de wet verplicht kleuterschool niet.

Individuele gevallen zijn niet representatief voor alle leefloners, laat staan alle allochtonen
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 23:29   #85
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Gelijk oversteken: geef jij nu eens een referentie die het tegendeel aantoont?
Awel Knuppel komt het net te zeggen.

Citaat:
als de wet hen daartoe verplicht...
Oud 6 mei 2018, 23:42   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Individuele gevallen zijn niet representatief voor alle leefloners, laat staan alle allochtonen
Kunt u ons nu eigenlijk één valabele reden geven waarom mensen hun kinderen niet naar een kleuterschool zouden sturen?
Oud 6 mei 2018, 23:43   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik wil eveneens het beste voor die kindjes, echter is er zoals u zei in <maatschappij & samenleving> 'grote flexibiliteit in zelfs de eerste jaren van het lager onderwijs', maw zal de kleuterkas het verschil nu ook niet uitmaken. En daarbij vind ik dat de N-VA met valse voorwendselen de mensen tracht te verdelen/tegen elkaar op te zetten. Immers is kleuterschool niet verplicht en zijn er tal van allochtoonse kindjes die zonder ernaar toe geweest te zijn, perfect meekunnen in de Nederlandse taal. Ik kom geregeld van zo'n kindjes tegen in winkels, de tram, de school hier tegenover mij, en die spreken allemaal Nederlands hoor.
De links die ik postte, en die jij straal negeerde, spreken je tegen.
Ik ben lang niet de enige die uit ervaring spreekt, en die wéét hoe belangrijk het is om kinderen de kleuterklas niet te onthouden.
De vier Turkse jongens die ik als voorbeeld aanhaalde spraken ook "allemaal" Nederlands, maar lang niet voldoende om het niveau te halen van de kinderen die wél de kleuterklas gegund werd. Ook al is dat niet verplicht. De achterstand die kinderen oplopen in het eerste jaar dat ze naar school worden gestuurd kunnen er weinigen nog ooit inhalen. Daar komt nog bovenop dat een hoop allochtone kinderen niet gestimuleerd worden door hun ouders om te studeren. Het is mijn ervaring dat islamieten hun kinderen niet alleen niet (kunnen) helpen met hun huiswerk, maar dat ze hun zonen tot laat in de avond de straten laten afschuimen. Voor hun dochters gelden andere regels. Dat is hun cultuur.

Hoe dan ook. Je kan er niet onderuit dat mijn ervaringen sporen met deze van verschillende politici die er 20 jaar langer over gedaan hebben dan ik om het licht te zien. Er werd geen enkele N-VA-politicus opgenoemd in mijn links. Wel een rooie, een groene en een tsjeef. Dat jij vindt dat de N-VA met valse voorwendselen de mensen tracht te verdelen en tegen elkaar op te zetten vind ik afgelebberde linkse lulkoek.
Oud 6 mei 2018, 23:52   #88
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De links die ik postte, en die jij straal negeerde, spreken je tegen.
Ik ben lang niet de enige die uit ervaring spreekt, en die wéét hoe belangrijk het is om kinderen de kleuterklas niet te onthouden.
De vier Turkse jongens die ik als voorbeeld aanhaalde spraken ook "allemaal" Nederlands, maar lang niet voldoende om het niveau te halen van de kinderen die wél de kleuterklas gegund werd. Ook al is dat niet verplicht. De achterstand die kinderen oplopen in het eerste jaar dat ze naar school worden gestuurd kunnen er weinigen nog ooit inhalen. Daar komt nog bovenop dat een hoop allochtone kinderen niet gestimuleerd worden door hun ouders om te studeren. Het is mijn ervaring dat islamieten hun kinderen niet alleen niet (kunnen) helpen met hun huiswerk, maar dat ze hun zonen tot laat in de avond de straten laten afschuimen. Voor hun dochters gelden andere regels. Dat is hun cultuur.

Hoe dan ook. Je kan er niet onderuit dat mijn ervaringen sporen met deze van verschillende politici die er 20 jaar langer over gedaan hebben dan ik om het licht te zien. Er werd geen enkele N-VA-politicus opgenoemd in mijn links. Wel een rooie, een groene en een tsjeef. Dat jij vindt dat de N-VA met valse voorwendselen de mensen tracht te verdelen en tegen elkaar op te zetten vind ik afgelebberde linkse lulkoek.
Bon je bent niet geheel on topic aangezien de N-VA leefloners viseert en jij maar over 'islamieten' blijft doorbomen. Euh, en nogmaals: kleuterschool missen is helemaal geen garantie dat die kinderen het later zoveel slechter zouden doen zoals jij insinueert. Daarbij je zegt het zelf: de wet verplicht hen daar niet toe. Dus... N-VA veel blabla, weinig boomboom.
Oud 6 mei 2018, 23:55   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bon je bent niet geheel on topic aangezien de N-VA leefloners viseert en jij maar over 'islamieten' blijft doorbomen. Euh, en nogmaals: kleuterschool missen is helemaal geen garantie dat die kinderen het later zoveel slechter zouden doen zoals jij insinueert. Daarbij je zegt het zelf: de wet verplicht hen daar niet toe. Dus... N-VA veel blabla, weinig boomboom.
Waarom maakt u er dan zoveel misbaar over als het toch niets inhoudt? Iets zegt me dat uw houding weer eens iedere vorm van rechtlijnigheid mist.
Oud 6 mei 2018, 23:56   #90
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u ons nu eigenlijk één valabele reden geven waarom mensen hun kinderen niet naar een kleuterschool zouden sturen?
Wel, niet met betweterige Vlamingen in rechtstreeks contact willen treden op reeds zeer vroege leeftijd, kan misschien tellen niet?
Oud 6 mei 2018, 23:58   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, niet met betweterige Vlamingen in rechtstreeks contact willen treden op reeds zeer vroege leeftijd, kan misschien tellen niet?
Aha. Dus kleuterjuffen en -meesters zijn volgens u allemaal "betweterige Vlamingen".

Het plaatje wordt zo stilaan compleet.
Oud 7 mei 2018, 00:00   #92
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom maakt u er dan zoveel misbaar over als het toch niets inhoudt? Iets zegt me dat uw houding weer eens iedere vorm van rechtlijnigheid mist.
Waar beweer ik dat het niets inhoudt? Nogmaals, het is de intentie er achter die ik aanklaag, oftewel een patronizerende houding tov leefloners & kleurtjes.
Oud 7 mei 2018, 00:00   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar beweer ik dat het niets inhoudt?
Sedert wanneer vergeet u zo vlug uw eigen woorden?
Oud 7 mei 2018, 00:01   #94
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aha. Dus kleuterjuffen en -meesters zijn volgens u allemaal "betweterige Vlamingen".

Het plaatje wordt zo stilaan compleet.
Nee, het gros van de N-VA. Met le grand manitou on top.
Oud 7 mei 2018, 00:13   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat probeer je daarmee te bewijzen, bembem? Dat kinderen van allochtonen niet naar de kleuterschool hoeven omdat de wet er hen niet toe verplicht? Voor kinderen van autochtone is het de normaalste zaak van de wereld dat ze naar de kleuterklas gaan. Ook al worden ze daar niet toe verplicht door de wetgever. De kinderen van autochtonen varen daar wel bij, maar voor kinderen met kleurtjes is dat blijkbaar overbodig "want het is geen verplichting".

Dat verschillende partijen eindelijk inzien dat er teveel kinderen met kleurtjes zonder diploma de school verlaten en daar uit arren moede verandering in willen brengen interesseert jou geen bal. De leeflonen en andere uitkeringen horen in jouw ogen onvoorwaardelijk te zijn. Ik weet niet waar jij dat haalt, maar ik vermoed dat je je mosterd in Korea haalt. Hier zijn er wel degelijk voorwaarden verbonden aan het krijgen van een uitkering. Een vast adres hebben bijvoorbeeld, en beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Mij niet gelaten wat jij vindt, maar stop met lullen dat mensen met kleurtjes gediscrimineerd worden als ze niet aan werk geraken. Jij vormt het levende bewijs dat je niet wil werken, ook al heb je wel een diploma.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 mei 2018 om 00:25.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 00:24   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pffft...dat lult er maar op los over racistische en beterweterige Vlamingen, maar is stekeblind voor de eigen racistische instelling.
Voor bembem zijn tweejarigen zo te zien beterweterige Vlamingen waarmee kinderen met kleurtjes beter niet rechtstreeks in contact komen. Als dat geen uitspraak is om in te kaderen!
Oud 7 mei 2018, 00:30   #97
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat probeer je daarmee te bewijzen, bembem? Dat kinderen van allochtonen niet naar de kleuterschool hoeven omdat de wet er hen niet toe verplicht? Voor kinderen van autochtone is het de normaalste zaak van de wereld dat ze naar de kleuterklas gaan. Ook al worden ze daar niet toe verplicht door de wetgever. De kinderen van autochtonen varen daar wel bij, maar voor kinderen met kleurtjes is dat blijkbaar overbodig "want het is geen verplichting".

Dat verschillende partijen eindelijk inzien dat er teveel kinderen met kleurtjes zonder diploma de school verlaten en daar uit arren moede verandering in willen brengen interesseert jou geen bal. De leeflonen en andere uitkeringen horen in jouw ogen onvoorwaardelijk te zijn. Ik weet niet waar jij dat haalt, maar ik vermoed dat je je mosterd in Korea haalt. Hier zijn er we degelijk voorwaarden verbonden aan het krijgen van een uitkering. Een vast adres hebben bijvoorbeeld, en beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Mij niet gelaten wat jij vindt maar stop met lullen dat mensen met kleurtjes gediscrimineerd worden als ze niet aan werk geraken. Jij vormt het levende bewijs dat je niet wil werken, ook al heb je wel een diploma.
Wederom zit je vanalles uit je duim te zuigen, precies alsof alle Vlamingen hun kleuters naar de kleuterschool sturen, daar wil ik dan wel eens een bewijs van zien. En euh, nogmaals; tal van kleurtjes waarvan de ouders een leefloon hebben, kunnen wel degelijk voldoende Nederlands. Btw ik heb omwille van medische redenen - die niemand aangaan, geen job, dus gelieve daar geen verhaaltjes over rond te bazuinen, duh.
Oud 7 mei 2018, 00:32   #98
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pffft...dat lult er maar op los over racistische en beterweterige Vlamingen, maar is stekeblind voor de eigen racistische instelling.
Voor bembem zijn tweejarigen zo te zien beterweterige Vlamingen waarmee kinderen met kleurtjes beter niet rechtstreeks in contact komen. Als dat geen uitspraak is om in te kaderen!
Awel ja het is toch maar mooi de N-VA die met dergelijke voorstellen afkomt. Niet voor niets: Nieuwe Vlaamse Armoede.

Laatst gewijzigd door bembem : 7 mei 2018 om 00:33.
Oud 7 mei 2018, 00:43   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, het gros van de N-VA. Met le grand manitou on top.
Voor zover ik weet heeft le grand manitou van de N-VA nooit les gegeven in een kleuterschool. Je zet jezelf voor aap en slaat wild in het rond. Jouw discours doet me denken aan de Jood waarmee de tsjeven hoopten te scoren, maar waarvoor een vrouwenhand aanraken des duivels is. Joden en moslims zijn zo te zien op veel te jonge leeftijd in contact gekomen met leraars met grand manitou allures.
Oud 7 mei 2018, 00:48   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Awel ja het is toch maar mooi de N-VA die met dergelijke voorstellen afkomt. Niet voor niets: Nieuwe Vlaamse Armoede.
Dat de toekomst van kinderen met een kleurtje jou geen moer interesseert krijg je niet verdoezeld door van onderwerp te veranderen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be