Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2018, 22:25   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja hoor
Er zijn hier al meerdere verwijzingen gepasseerd. Uw onwil om dit te lezen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 22:34   #82
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja lach maar gerust, as if I care
Uw eigen schrijfsels al vergeten zeker....

Als ik u was zou ik maar zwijgen tegen het systeem....

Het spekt uw kas dank zij onze bijdrages....

Laatst gewijzigd door Svennies : 7 mei 2018 om 22:35.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 22:46   #83
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er wordt helemaal niet beweerd dat kennis van het Nederlands een zekerheid is voor een vaste job. Er zijn ook andere elementen: je job goed willen doen, betrouwbaar zijn, je taak goed uitvoeren, enzovoort.

En blijkbaar schort het bij u op een van die andere punten!
Jan ,wat haar betreft leg je de vinger op de wonde....
Oud 7 mei 2018, 22:59   #84
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ah bon. Nu is het ineens "een deel vd hangmatproblematiek." Welke zijn die andere delen, en wordt men daar dan ook maar best voor gekort?
Er zijn zeker andere delen van de hangmat-politiek.

Onze sociale zekerheid was niet bedoeld om een hangmat te zijn, maar een opvangnet voor hen die tijdelijk pech hadden.

Dat er modellekes zijn die door moeder natuur niet in staat zijn mee te draaien in een moderne maatschappij, da's een punt waarover discusie heerst.

De ironie wil dat er gehandicapten zijn (blinden, doven, mensen met ontbrekende lichaamsdelen, zelfs syndroom van downs) die willen werken, maar daar in tegengewerkt worden.
En dan hebben we modellen zoals u, een zelfverklaarde hangmatter.

En dan wordt het steeds pijnlijker duidelijk dat er een hele bevolkingsgroep is die de sociale hangmat als hun godgegeven recht zien. Er bestaat zelfs een woord voor. Yizah.
Oud 7 mei 2018, 23:22   #85
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans beweert de N-VA dat taalachterstand leidt tot de hangmat.
Een goede kennis van het Nederlands zal inderdaad geen garantie zijn op het verkrijgen van een job.
Met een gebrekkige kennis van het Nederlands wordt het evenwel een pak moeilijker.

Is dat zo moeilijk?
Oud 7 mei 2018, 23:29   #86
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er zijn zeker andere delen van de hangmat-politiek.

Onze sociale zekerheid was niet bedoeld om een hangmat te zijn, maar een opvangnet voor hen die tijdelijk pech hadden.

Dat er modellekes zijn die door moeder natuur niet in staat zijn mee te draaien in een moderne maatschappij, da's een punt waarover discusie heerst.

De ironie wil dat er gehandicapten zijn (blinden, doven, mensen met ontbrekende lichaamsdelen, zelfs syndroom van downs) die willen werken, maar daar in tegengewerkt worden.
En dan hebben we modellen zoals u, een zelfverklaarde hangmatter.

En dan wordt het steeds pijnlijker duidelijk dat er een hele bevolkingsgroep is die de sociale hangmat als hun godgegeven recht zien. Er bestaat zelfs een woord voor. Yizah.
Listen mon cher maddox ik ben geen zelfverklaarde hangmatter, maar een psychisch gestoorde vrouw die door de Vdab opgejaagd werd omdat ze lange tijd zonder dat etiket door het leven ging. Dat ik momenteel in behandeling ben voor mijn opgelopen trauma's hieromtrent gaat precies aan jullie voorbij. Maar tja, jullie zijn dan ook leken die veel toogpraat verkopen maar geen greintje benul hebben hoe het systeem mensen de verdommenis in helpt.

Laatst gewijzigd door bembem : 7 mei 2018 om 23:37.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 23:43   #87
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Listen mon cher maddox ik ben geen zelfverklaarde hangmatter, maar een psychisch gestoorde vrouw die door de Vdab opgejaagd werd omdat ze lange tijd zonder dat etiket door het leven ging. Dat ik momenteel in behandeling ben voor mijn opgelopen trauma's hieromtrent gaat precies aan jullie voorbij. Maar tja, jullie zijn dan ook leken die veel toogpraat verkopen maar geen greintje benul hebben hoe het systeem mensen de verdommenis in helpt.
Dé post van het jaar,crying,crying........

U bent uw eigen trauma..

Te lam om dood te doen....

En toch maar kappen op de samenleving die haar de nodige sollen geeft om te overleven....
Oud 7 mei 2018, 23:46   #88
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dé post van het jaar,crying,crying........

U bent uw eigen trauma..

Te lam om dood te doen....

En toch maar kappen op de samenleving die haar de nodige sollen geeft om te overleven....
Nope, ik kap enkel op de specimens die mij het licht in de ogen niet gunnen.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 00:07   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Listen mon cher maddox ik ben geen zelfverklaarde hangmatter,
Ik zou uw palmares op dit forum maar even nalezen.
Citaat:
maar een psychisch gestoorde vrouw die door de Vdab opgejaagd werd omdat ze lange tijd zonder dat etiket door het leven ging.
Ik wist niet dat aandachtshoer een erkende pychische aandoening was.
Langs de andere kant, een gebrek aan kortetermijngeheugen en/of een meervoudige persoonlijkheid, dat zijn wel erkende medische problemen.
Citaat:
Dat ik momenteel in behandeling ben voor mijn opgelopen trauma's hieromtrent gaat precies aan jullie voorbij.
Neen, u beweert in behandeling te zijn. We hebben bitter weinig garantie dat uw verhaal hier wel klopt.
Voor dezelfde moeite bent u een redbull zuipende gangsta liefhebber met rijke ouders.
Citaat:
Maar tja, jullie zijn dan ook leken die veel toogpraat verkopen maar geen greintje benul hebben hoe het systeem mensen de verdommenis in helpt.
Denkt u nu echt dat niemand anders problemen kan hebben?
En het systeem dat voor veel mensen het leven minder dan comfortabel maakt, tja, als we het dood hout en de bijhorende parasieten zouden kunnen wegsnijden, dan kan het systeem ten volle ingezet worden voor mensen die het opvangnet wel nodig hebben.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 mei 2018 om 00:09.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 00:10   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u uw elektriciteitsrekening met uw uitkering betaald, dan mag u eigenlijk schrijven dat we verplicht zijn uw licht in de ogen te betalen.
Oud 8 mei 2018, 00:21   #91
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u uw elektriciteitsrekening met uw uitkering betaald, dan mag u eigenlijk schrijven dat we verplicht zijn uw licht in de ogen te betalen.
Strike...
Oud 8 mei 2018, 00:22   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Strike...
Like taking candy from a baby.

Langs de andere kant, het zou bevredigender zijn dat de baby in deze zaak het door zou hebben.
Oud 8 mei 2018, 00:23   #93
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent Aziaat, biseksueel, psychisch gestoord, uitkeringstrekker, niet goed in wiskunde; dat zijn 18 privilege punten. Politieke correctheid heeft gewonnen. "My little sunshine."

Oud 8 mei 2018, 00:33   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Je bent Aziaat, biseksueel en
niet goed in wiskunde
Hier zie ik geen probleem an sich. Zolang ze maar golfballen door een 50m tuinslang kan zuigen. Vind ik persoonlijk trouwens indrukwekkender dan een topvoetballer die op regelmatige basis bolides van €100k+ in de prak rijdt.
Citaat:
psychisch gestoord, uitkeringstrekker, ; dat zijn 18 privilege punten.
Zelfverklaard. Indien correct, is het dan niet beter daar een permanente oplossing aan te bieden?
Citaat:
Politieke correctheid heeft gewonnen. "My little sunshine."
Katching...

Maar om daar nu een downertje als voorbeeld te nemen, da's beledigend naar het downertje toe.
Oud 8 mei 2018, 00:42   #95
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zie ik geen probleem an sich. Zolang ze maar golfballen door een 50m tuinslang kan zuigen. Vind ik persoonlijk trouwens indrukwekkender dan een topvoetballer die op regelmatige basis bolides van €100k+ in de prak rijdt.

Zelfverklaard. Indien correct, is het dan niet beter daar een permanente oplossing aan te bieden?

Katching...

Maar om daar nu een downertje als voorbeeld te nemen, da's beledigend naar het downertje toe.

Tja; "Asian dad" zal haar helpen om haar complexen te overwinnen.
Oud 8 mei 2018, 04:26   #96
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

De kleuterschool kan een traumatische ervaring zijn voor kinderen. Dat is mijn eigen ervaring met een van mijn kinderen. Naderhand blijkt het zowat de beste van de klas zijn op de humaniora, terwijl we na een initiële schok het kind zo lang mogelijk uit de kleuterschool hebben gehouden. Het zijn vooral gevoelige en eerlijke kinderen die afzien in een bully en brul omgeving waar alle empathie ontbreekt.

Als het systeem ons wil straffen om het kind thuis op te voeden terwijl dat toch minder kosten voor de staat inhoudt dient daartegenover een duidelijke meerwaarde van scholen voor zeer jonge kinderen te staan. En dat is iets dat geval per geval kan verschillen. Voor het ene kind kan de kleuterschool een redding uit een dysfunctioneel gezin zijn. Voor een ander kind is de kleuterschool een vorm van foltering. In feite zou met deze individuele verschillen rekening moeten gehouden worden in plaats van te veronderstellen a priori dat de overheid beter voor de opvoeding kan zorgen dan de ouders.

Dat zo'n controle van de staat verhogende maatregel om mensen te straffen indien ze hun kind niet naar de kleuterschool sturen van de NVA komt verwonderd me eigenlijk niet.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 mei 2018 om 04:39.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 04:40   #97
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoeveel tijd krijgen de leerkrachten nog om empathie te kunnen gebruiken in een klas waar enkelen alle aandacht opeisen?
Of omdat ze niet kunnen volgen (welke reden dan ook) of omdat ze opgevoed zijn met een superioriteitscomplex om U tegen te zeggen (combineer dat met het standaard egoïsme van kleuters)
Oud 8 mei 2018, 05:15   #98
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De kleuterschool kan een traumatische ervaring zijn voor kinderen. Dat is mijn eigen ervaring met een van mijn kinderen. Naderhand blijkt het zowat de beste van de klas zijn op de humaniora, terwijl we na een initiële schok het kind zo lang mogelijk uit de kleuterschool hebben gehouden. Het zijn vooral gevoelige en eerlijke kinderen die afzien in een bully en brul omgeving waar alle empathie ontbreekt.

Als het systeem ons wil straffen om het kind thuis op te voeden terwijl dat toch minder kosten voor de staat inhoudt dient daartegenover een duidelijke meerwaarde van scholen voor zeer jonge kinderen te staan. En dat is iets dat geval per geval kan verschillen. Voor het ene kind kan de kleuterschool een redding uit een dysfunctioneel gezin zijn. Voor een ander kind is de kleuterschool een vorm van foltering. In feite zou met deze individuele verschillen rekening moeten gehouden worden in plaats van te veronderstellen a priori dat de overheid beter voor de opvoeding kan zorgen dan de ouders.

Dat zo'n controle van de staat verhogende maatregel om mensen te straffen indien ze hun kind niet naar de kleuterschool sturen van de NVA komt verwonderd me eigenlijk niet.
Gelukkig dat ze later niet naar 't leger meer moeten. En, als ze toch gaan zullen ze vandaag wel thuis mogen gaan slapen om niet door heimwee te worden verteerd.
Leuk boekje voor bedlectuur: "Creatie van slijmballen 101"
Oud 8 mei 2018, 06:34   #99
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar mag ik al naar fluiten gezien m'n strafblad*.

En daar staat mr met z'n mond vol tanden.

*opgelopen omdat ik door armoede vd regen in de drop belandde
dus zelfs uw strafblad is niet uw eigen schuld geweest?

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 06:48   #100
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

U bent uw eigen trauma..
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be