Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2018, 17:54   #81
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Very well said Henri!

And I shall add: de gemiddelde Vlaming heeft gewoon niet de capaciteiten verstandig om te springen met geld..... daarmee bedoel ik: ze geven meer uit dan zou moeten, maar achteraf wel klagen dat het leven zó duur is... Ah ja als men een dure hypotheek aangaat, al dan niet gepaard met dure auto leases, allerlei verbouwingen wenst uit te voeren - die veelal niet eens nodig zijn, maar tja men heeft een baksteen in de maag, den Delhaize als een noodzaak ziet, same goes for Hello Fresh boxen a volonté, iedere dag een broodje op het werk (want we zijn te lam om thuis zelf iets klaar te maken), een peperduur Telenet abonnement, Netflix, de nieuwste gadgets, en terwijl neerkijkt op den Aldi, markten, allochtoonse winkeltjes..... enz. enz. Dan tja.....
En hier heb je wel echt gelijk!
Een maatschappij zonder "mensen die het moeilijk hebben" bestaat gewoon niet! In ons landje hebben de mensen echt niet te klagen...
Velen komen uit andere landen... niet omdat ze gehoord hebben dat het er hier zo slecht aan toe gaat!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 18:07   #82
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat men vooral het grootapitaal aanpakken dat massaal aan belastingontduiking doet. Die afromen zal véél meer teweeg brengen dan sukkelaartjes nog méér de dieperik in te duwen.

Maar ja, 'Voka is mijn baas'... niet te verwonderen dat N-VA een sociaal bloedbad wenst
Het grootkapitaal aanpakken, juist. Alleen probleem als dat grootkapitaal zich dan gewoon elders gaat vestigen nietwaar? Sneuvelen er wat jobjes en krijgen we nog meer werklozen...
Als we anderzijds een land als kwekerij van "sukkelaartjes" krijgen, waar de "sukkelaartjes" van de planeet zomaar mogen binnenstromen en vertellen dat ze "sukkelaartjes" zijn die "recht hebben op..."dan zijn we ook nog niet jarig.
Duizenden jobs die niet ingevuld geraken, duizenden "werklozen" die geen werk hebben...
Allemaal de schuld van de NVA, met voortdurend en enkel de PS aan het bewind was dat niet waar geweest!
Oud 9 mei 2018, 18:42   #83
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Een maatschappij zonder "mensen die het moeilijk hebben" bestaat gewoon niet! In ons landje hebben de mensen echt niet te klagen...
Velen komen uit andere landen... niet omdat ze gehoord hebben dat het er hier zo slecht aan toe gaat!
Wat was het ook, meer dan 50.000 mensen wonen op straat in een kartonnen doos.

Niks te klagen?
Oud 9 mei 2018, 19:41   #84
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is populistische taal. Zelfs al is het de waarheid.

Juister: voorzie de juiste taken voor de staat, en om die taken uit te voeren de juiste procedures en middelen. Waardoor het gevolg zal zijn dat de staat ontvet wordt en vele ambtenaren overbodig worden.

Zoals jij het stelt, geef je de schuld aan "alle" ambtenaren,
terwijl de echte schuldigen niet meer of niet minder "alle oude machtspartijen" zijn. (en in die oude machtspartijen inbegrepen, zijn de politiek-actieve ambtenaren die aangesloten zijn bij die oude machtspartijen ...)
Reclameren op populistische taal..... en dat uit de mond van een N-va’er met partij oogkleppen....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 19:44   #85
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
zo sprak de grootste raciste van dit forum...
Past het schoentje ?
Oud 9 mei 2018, 19:45   #86
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lezen jullie die woordenbrij nog? Als ik die rommelige berichten zie, vraag ik me echt af of iemand daar nog enige zin in kan ontdekken.
Ik heb net hetzelfde als ik naar N-va en VB debaters luister.
Oud 9 mei 2018, 19:47   #87
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het zijn wel 20% vlaamse gezinnen die van andere landen komen daar nog bovenop.
Oud 9 mei 2018, 22:03   #88
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Links heeft er voor gezorgd dat de werkmens het nu sowieso stukken beter heeft. Dus hou uw klep maar want jij zit daar ook tussen, of niet soms.
Mij lijkt het eerder dat links er voor gezorgd heeft, en nog zorgt, dat de niet werkende mens het zo goed heeft als de werkende mens.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 22:07   #89
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Mij lijkt het eerder dat links er voor gezorgd heeft, en nog zorgt, dat de niet werkende mens het zo goed heeft als de werkende mens.
Iedereen tevreden.
Oud 9 mei 2018, 22:11   #90
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb net hetzelfde als ik naar N-va en VB debaters luister.
Dan gaat ge u daarvoor toch moeten verplaatsen naar de één of andere lokale zaal, in plaats van ermee overstelpt te worden door de (gesubsidieerde) media.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 09:10   #91
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 op de 5 Vlaamse gezinnen heeft nauwelijks financiële marge: extra uitgave of vakantie zit er niet in

20 procent van de Vlaamse gezinnen heeft onvoldoende financiële ruimte voor een weekje vakantie of voor onverwachte uitgaven van 1.000 euro. 1 op de 10 komt zeer moeilijk rond. Dat blijkt uit een grootschalige gezinsenquête van de Vlaamse overheid waar De Morgen over bericht. Uit het onderzoek blijkt voorts dat voor veel Vlamingen het klassieke kerngezin hét streefdoel blijft.

-----------------------------------------------------------------

Regering met N-VA in de hoofdrol op alle niveau's is zeer goed bezig.

Althans volgens de N-VA partijslaven op dit forum.

Als je eens spreekt dat steeds meer mensen het moeilijk hebben om rond te komen dan gaat het niet over landgenoten, maar migranten...

Zo wilden ze ons toch doen geloven.....

20% van de vlamingen heeft het moeilijk :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05...quete-welzijn/

Eat that rakkertjes !
Tja, de armoe druipt er hier in Vlaanderen af. Dat zie je duidelijk aan de kleine SUV 's waar ze de snelwegen mee vol zetten. Ze moeten zelfs van armoe Turkije uitkiezen voor hun vakantie's omdat het daar goedkoper is en aan de volle restaurants waar ze moeten gaan eten omdat ze thuis hun gas rekening niet kunnen betalen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 09:17   #92
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Iedereen tevreden.
Spijtig dat zoiets "in mijn tijd" niet bestond. Een paar huizen voorbij ons woont een gast die nog nooit een klop gegeven heeft (tenzij misschien aan zijn vrouw) en die rijdt in een Mercedes en ik heb mijn gans leven gewerkt en rijd met een Dacia. Moest ik nu nog jong zijn ik deed geen klop meer en leefde op de kap van alles en iedereen, er is genoeg binnen te halen zonder er iets te moeten voor doen. Leve de sossen...................Stem ervoor en ge moet niet meer werken. € 1.500 voor iedereen;;;;;;;;;meer moet dat niet zijn.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 09:38   #93
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
20% stemt ook voor linkse partijen en is dus de facto lui. Moesten ze wat meer werken en minder lui zijn, dan zouden ze dat probleem niet hebben
Je zegt daar zo iets.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 10:07   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Spijtig dat zoiets "in mijn tijd" niet bestond. Een paar huizen voorbij ons woont een gast die nog nooit een klop gegeven heeft (tenzij misschien aan zijn vrouw) en die rijdt in een Mercedes en ik heb mijn gans leven gewerkt en rijd met een Dacia. Moest ik nu nog jong zijn ik deed geen klop meer en leefde op de kap van alles en iedereen, er is genoeg binnen te halen zonder er iets te moeten voor doen. Leve de sossen...................Stem ervoor en ge moet niet meer werken. € 1.500 voor iedereen;;;;;;;;;meer moet dat niet zijn.

Kans gehad en verkeken.
Oud 10 mei 2018, 11:09   #95
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lezen jullie die woordenbrij nog? Als ik die rommelige berichten zie, vraag ik me echt af of iemand daar nog enige zin in kan ontdekken.
Ik alvast niet (meer) . Je kan er geen touw meer aan vastknopen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 11:15   #96
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Iedereen kan nu toch met een Mercedes rijden ? . Hoe kun je daar nu een oordeel mee vellen ?
Die vlieger ging tot een dertigtal jaar geleden nog op maar tegenwoordig alstublieft zeg.
De kans is groot dat die Mercedes minder heeft gekost dan uw Dacia.

https://www.2dehands.be/autos/merced...423238621.html

Een vriend van mij rijdt met een mooie Porsche. Nog geen 10.000 euro betaald. 50.000 km 10 jaar oud van oudere mensen als nieuw.
Een nieuwe polo kost meer als het dubbele. Op café is hij wel The King nu....Hubert rijdt met een Porsche zou hij de lotto hebben gewonnen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 mei 2018 om 11:17.
Oud 10 mei 2018, 11:57   #97
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn wel 20% vlaamse gezinnen die van andere landen komen daar nog bovenop.
Weten wie, wat en waarom bij al die armen zou ook interessant kunnen zijn...
Oud 10 mei 2018, 12:02   #98
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Iedereen kan nu toch met een Mercedes rijden ? . Hoe kun je daar nu een oordeel mee vellen ?
Die vlieger ging tot een dertigtal jaar geleden nog op maar tegenwoordig alstublieft zeg.
De kans is groot dat die Mercedes minder heeft gekost dan uw Dacia.

https://www.2dehands.be/autos/merced...423238621.html

Een vriend van mij rijdt met een mooie Porsche. Nog geen 10.000 euro betaald. 50.000 km 10 jaar oud van oudere mensen als nieuw.
Een nieuwe polo kost meer als het dubbele. Op café is hij wel The King nu....Hubert rijdt met een Porsche zou hij de lotto hebben gewonnen
Ik ken dat, die mensen reden er op zondag enkel mee naar de Delhaize.
Er worden er veel verkocht zo, tot men er een ongelukje mee voor heeft, dan zegt de garagist dat er twaal lagen verf op staan en het chassis nog kromstaat van een eerder (pertotal) accident.
Oud 10 mei 2018, 12:31   #99
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ken dat, die mensen reden er op zondag enkel mee naar de Delhaize.
Er worden er veel verkocht zo, tot men er een ongelukje mee voor heeft, dan zegt de garagist dat er twaal lagen verf op staan en het chassis nog kromstaat van een eerder (pertotal) accident.
Zou kunnen. Maar niet in dit geval. Uiteindelijk zijn er heel heel veel goede tweedehands auto's op markt...De mijne bijvoorbeeld volgend jaar

Uw uitleg over kromme chassis neem ik met een korrel zout.
Oud 10 mei 2018, 12:46   #100
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zou kunnen. Maar niet in dit geval. Uiteindelijk zijn er heel heel veel goede tweedehands auto's op markt...De mijne bijvoorbeeld volgend jaar
Uw uitleg over kromme chassis neem ik met een korrel zout.
Vanwege de corrosie?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be