Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2018, 15:41   #81
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Hoor ik net op de radio dat de dutsen alle medewerking met het gerecht weigeren. Zelfs wie de chauffeur is, en dus de enige rechtsreeks verantwoordelijke voor de dood van het kind, weigeren de "migranten" aan te duiden. De politie weet op dit moment dus nog niet wie van de inzittenden bij de mensensmokkelaars hoort.
Oud 22 mei 2018, 15:49   #82
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Hoor ik net op de radio dat de dutsen alle medewerking met het gerecht weigeren. Zelfs wie de chauffeur is, en dus de enige rechtsreeks verantwoordelijke voor de dood van het kind, weigeren de "migranten" aan te duiden. De politie weet op dit moment dus nog niet wie van de inzittenden bij de mensensmokkelaars hoort.
Wat zou je verwachten ?
De mensensmokkelaars hebben ze nog nodig bij een volgende poging, de politie niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 16:20   #83
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lees ik zojuist in het Nieuwsblad online:
Citaat:
Agent niet opgepakt, mensensmokkelaars vrijgelaten
De familie van Mawda is dinsdag het gerechtelijk verslag gaan inkijken bij het hof van beroep in Bergen. “De ouders willen gerechtigheid voor hun dochter”, zei hun advocaat Olivier Stein. Eerder op de dag maakte de raadsheer al bekend dat de agent die het fatale schot zou hebben afgevuurd,is geïdentificeerd maar niet opgepakt. De advocaat zei bovendien dat de mensensmokkelaars inmiddels zijn vrijgelaten. Ze werden enkel als getuigen verhoord.
Moet er nog zand zijn?
Klopt dat, of is de media er weer op los aan het zeveren met halve waarheden en halve leugens?
En neen, de agent "werd niet opgepakt"! Leven we nog niet genoeg in de omgekeerde wereld?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 17:03   #84
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

De ouders horen de kassa al rinkelen, de gebraden kippen vliegen al in hun richting.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...jven~af007b89/
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 17:10   #85
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De ouders horen de kassa al rinkelen, de gebraden kippen vliegen al in hun richting.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...jven~af007b89/
Moeten ze dan niet minstens die mensensmokkelaars aanwijzen ?
Ge kunt geen slachoffer zijn van geesten.
Oud 22 mei 2018, 17:30   #86
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Moeten ze dan niet minstens die mensensmokkelaars aanwijzen ?
Ge kunt geen slachoffer zijn van geesten.
Blijkbaar niet. Mijn glazen bol wist me zelfs al te vertellen dat ze een forse schadevergoeding mogen verwachten.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 17:32   #87
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar niet. Mijn glazen bol wist me zelfs al te vertellen dat ze een forse schadevergoeding mogen verwachten.
Ge méént het.
Oud 22 mei 2018, 17:46   #88
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Skobelev;8721678]De ouders horen de kassa al rinkelen, de gebraden kippen vliegen al in hun richting.

Citaat:
hln.be/nieuws/binnenland/ouders-doodgeschoten-mawda-kunnen-wellicht-een-tijdlang-in-belgie-blijven
Verschillende parlementsleden vroegen naar het verblijfsstatuut van de ouders van Mawda en drongen er op aan dat zij langer in ons land kunnen blijven om hun kind te kunnen begraven en om deel te nemen aan het gerechtelijk onderzoek. De premier bevestigde dat alle inzittenden van de bestelwagen meteen na de arrestaties het bevel hadden gekregen om het grondgebied te verlaten. De premier liet verstaan dat er binnen de rechtsstaat wel mogelijkheden waren voor de ouders om langer in ons land te blijven. Ze kunnen bijvoorbeeld het statuut van slachtoffer van mensenhandel aanvragen.
Kijk eens aan: het fameuze briefje vermeldend dat ze het grondgebied moeten verlaten! Het grootste risico dat ze hierdoor lopen is dat ze om vallen van het lachen!
Dus, als de mensenhandelaar er niet in slaagt je te brengen waar je wil of bent... dan is er nog "het statuut van slachtoffer van mensenhandel"!
Hoe dan ook, je zit en blijft veilig, niks "grondgebied verlaten..."! Ze zijn uiteindelijk allemaal slachtoffers van mensenhandelaars.

Laatst gewijzigd door andev : 22 mei 2018 om 17:48.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 17:57   #89
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

[quote=andev;8721700]
Citaat:
Ze zijn uiteindelijk allemaal slachtoffers van mensenhandelaars.
"Slachtoffer" uit vrije wil in dit geval. Ze werden naar Duitsland teruggestuurd, dus daar moesten ze waarschijnlijk asiel aanvragen. Maar ze wilden persé terug naar de UK. Waarom zouden ze dat in België wel willen ?
Oud 22 mei 2018, 18:16   #90
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Waarom willen al die gasten eigenlijk kost wat kost naar de UK? Is het daar zoveel beter voor illigalen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 18:38   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom willen al die gasten eigenlijk kost wat kost naar de UK? Is het daar zoveel beter voor illigalen?
Blijkbaar hebben ze daar geen papieren nodig.
Oud 22 mei 2018, 19:02   #92
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Identiteitskaarten zijn daar onbestaande, en dus een prima speeltuin om ongestoord in de anonimiteit te toeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 20:39   #93
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenaardig maar mijn glazen bol gaf dat ook al aan.

We mogen dus van de veronderstelling uitgaan dat zelfs de illegalen die op 'doorreis' zijn in ons transit landje alles zomaar toegelaten is.

Ze waren zelf in fout (illegaal), negeerden een commando en nu wat gaan janken om er 'sommen' te kunnen proberen af te halen? Yeah right!!!

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 mei 2018 om 20:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 22:38   #94
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dus, als de mensenhandelaar er niet in slaagt je te brengen waar je wil of bent... dan is er nog "het statuut van slachtoffer van mensenhandel"!
Hoe dan ook, je zit en blijft veilig, niks "grondgebied verlaten..."! Ze zijn uiteindelijk allemaal slachtoffers van mensenhandelaars.
Ik vind dat straf, zich opgeven als "slachtoffer van mensenhandelaars", en tegelijk medewerking met het gerecht te weigeren, en weigeren de mensensmokkelaars in de groep aan te wijzen.
Als je beweert slachtoffer te zijn van iemand, dan moet je ook bereid zijn de daders daarvan aan te duiden.
Indien niet, dan lijkt mij dat totaal ongeloofwaardig.
Oud 22 mei 2018, 23:41   #95
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard

En dan moet de begrafenis met "eeuwigdurende concessie" nog plaatsvinden, of de repatriëring naar ...
Maar op een euro'tje meer of minder gaan we niet kijken, solidair als we zijn.
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 22 mei 2018 om 23:42.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 00:19   #96
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard

Hoe zou zo'n verhaal in het buitenland overkomen?

Citaat:
According to the BBC, a group of 60 migrants blocked a motorway near Dunkirk, south of the Belgian border in France, in protest against the death of the Kurdish child.

Speaking to Kurdistan 24, Mawda’s parents, who had migrated from the city of Raniya in the Kurdistan Region, accused the Belgium police of being responsible for their daughter’s death.
http://www.kurdistan24.net/en/news/3...e-2f454709f4a8
Het kan nog een ontradend effect hebben, hoewel ontvangen worden door een eerste minister is iets wat niet iedereen overkomt.

De ironie: Door de Britten naar Duitsland "gedeporteerd" worden.
Citaat:
They did make it to the UK at one point. “They had stayed in the UK for six months, but since their daughter had born in Germany, they were deported to there by the British authorities
http://www.rudaw.net/english/world/22052018

En Verhofstadt vindt het en passant een opportuniteit voor meer europa
Read my proposals to avoid such tragedies in the future.
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 23 mei 2018 om 00:47.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 04:18   #97
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Lees ik zojuist in het Nieuwsblad online:
Moet er nog zand zijn?
Klopt dat, of is de media er weer op los aan het zeveren met halve waarheden en halve leugens?
En neen, de agent "werd niet opgepakt"! Leven we nog niet genoeg in de omgekeerde wereld?
Schieten op een wegrijdende bestelbus of de chauffeur ervan is natuurlijk wel veilig voor de inzittenden. Die schietgrage overijverige agent moet worden aangehouden, verhoord en evt een tuchtprocedure doorlopen, lijkt me.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 04:47   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Schieten op een wegrijdende bestelbus of de chauffeur ervan is natuurlijk wel veilig voor de inzittenden. Die schietgrage overijverige agent moet worden aangehouden, verhoord en evt een tuchtprocedure doorlopen, lijkt me.
Stoppen voor een controle is inderdaad de enige veilige reactie.
Inrijden op agenten is dat zeker niet.
Blijkbaar denkt niemand aan het gevaar voor de politie.
Tenzij uit het onderzoek blijkt dat ze fouten gemaakt hebben heb ik alvast meer vertrouwen in de politie dan in mensensmokkelaars.
Oud 23 mei 2018, 05:04   #99
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Michel waarschuwde voor politieke recuperatie van de zaak en het eeste wat hij deed was met de ouders op de foto gaan.
Verder vernam ik dat het hier blijkbaar mogelijk is politiek asiel te verkrijgen als je "slachtoffer " van mensensmokkelaars bent. Hoe ? Werden ze dan gedwongen? Ze zijn dus niet uit vrije wil meegegaan.
Het wordt hier zotter met de minuut.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 05:07   #100
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Stoppen voor een controle is inderdaad de enige veilige reactie.
Inrijden op agenten is dat zeker niet.
Blijkbaar denkt niemand aan het gevaar voor de politie.
Tenzij uit het onderzoek blijkt dat ze fouten gemaakt hebben heb ik alvast meer vertrouwen in de politie dan in mensensmokkelaars.
Toch dient de politie zich niet te verlagen tot het niveau van de criminelen.
Ik heb dan minder of geen vertrouwen meer in de politie.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be