Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2018, 14:31   #81
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Dank u mannen voor het medeleven. Zo simpel kan het zijn om werk te moeten zoeken maar geen werkgever bereid te vinden die u wilt aannemen. En dus mag ik vanaf nu ook aannemen dat jullie akkoord zijn dat ik vanaf 01/10/2018 in de werkloosheidsstatistieken kom en daarna een opleiding volg om terug in de maatschappij een job te kunnen vinden

Tot 01/10/2018 is het maandelijks een mooi getal waar velen van dromen op mijn rekening zonder 1 seconde nog te moeten gaan werken. Ja het ontslag was wel echt een zware slag
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2018, 14:44   #82
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Dank u mannen voor het medeleven. Zo simpel kan het zijn om werk te moeten zoeken maar geen werkgever bereid te vinden die u wilt aannemen. En dus mag ik vanaf nu ook aannemen dat jullie akkoord zijn dat ik vanaf 01/10/2018 in de werkloosheidsstatistieken kom en daarna een opleiding volg om terug in de maatschappij een job te kunnen vinden

Tot 01/10/2018 is het maandelijks een mooi getal waar velen van dromen op mijn rekening zonder 1 seconde nog te moeten gaan werken. Ja het ontslag was wel echt een zware slag
Ach je bent zo slim, hoe lang hebben ze je dan uitbetaald? 12 maanden?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2018, 14:46   #83
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

ik begrijp dat t hard moet zijn om op uw leeftijd opzij geschoven te worden.

nog veel geluk gewenst toch. hier gaat ge medestanders vinden : https://www.seniorennet.be/forum/
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2018, 17:08   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet worden aangenomen is makkelijker dan wel. Heb destijds een kerel gekend en die deed gewoon een soort pyjama aan en een klakske van Pollentier op zijn hoofd wanneer hij werd uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

Hij wilde wel werken maar niemand nam hem aan

Welke werkgever zou nu interesse hebben in iemand die in feite toch niet wil werken ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juni 2018 om 17:09.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2018, 17:12   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik begrijp dat t hard moet zijn om op uw leeftijd opzij geschoven te worden.

nog veel geluk gewenst toch. hier gaat ge medestanders vinden : https://www.seniorennet.be/forum/
Vraag is of hij daar gelukkiger van zal worden ?
Oud 12 juni 2018, 17:15   #86
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ge zijt niet op de wereld gezet om gelukkig te zijn !!
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2018, 17:51   #87
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Brugpensioen op 56 jaar bij Carrefour België

Citaat:
Het sociaal akkoord dat Carrefour met de vakbonden afsloot, voorziet in brugpensioen vanaf 56 jaar. Werknemers houden 95 procent van hun nettoloon. Wie zich aanmeldt voor ontslag, krijgt een premie van 35 procent bovenop de wettelijke regeling. Zowel BBTK als LBC zijn gematigd positief

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 juni 2018 om 17:51.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2018, 21:38   #88
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Indien U katholiek bent is dat inderdaad zo. U bent op de wereld gezet om te lijden. Mea culpa
Oud 13 juni 2018, 11:43   #89
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mijn plan is eentje waar ik nu al helemaal gelukkig van ben

En tot begin volgende week ben je van mij hier vanaf. Deze namiddag even richting Punte Prima om te gaan uitblazen. Want de prijs van mijn vliegtuigtickets zijn nog steeds enkel luchthaventaksen en een klein supplement. Dus ik moet er nog wat van profiteren

Eens kijken of er daar iets interessant staat. Wie weet een plaats om te gaan "overwinteren"

Laatst gewijzigd door Profiteur : 13 juni 2018 om 11:48.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2018, 12:11   #90
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien U katholiek bent is dat inderdaad zo. U bent op de wereld gezet om te lijden. Mea culpa
Altijd dat gezever over geluk hier en gelukkig zijn daar, wees blij dat ge leeft of maak er een einde aan.

Mijn manager vroeger zei altijd tegen de mensen die niet gelukkig waren met bepaalde feiten en beslissingen, ge zijt hier om geld te verdienen, niet om gelukkig te zijn, als ge naast uw loon ook nog gelukkig zijn wilt zijn kunt ge beter ergens anders gaan werken.
Oud 13 juni 2018, 12:13   #91
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De NV-Azijn is daar niet gelukkig mee, maar goed we weten ondertussen ook dat je niet in de politiek moet gaan om gelukkig te zijn, dus fuck off Muyters !!

Laatst gewijzigd door dpg : 13 juni 2018 om 12:38.
Oud 13 juni 2018, 12:23   #92
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Nee zeg, stel je voor, gelukkige mensen? Dat moet je wantrouwen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2018, 15:29   #93
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn plan is eentje waar ik nu al helemaal gelukkig van ben

En tot begin volgende week ben je van mij hier vanaf. Deze namiddag even richting Punte Prima om te gaan uitblazen. Want de prijs van mijn vliegtuigtickets zijn nog steeds enkel luchthaventaksen en een klein supplement. Dus ik moet er nog wat van profiteren

Eens kijken of er daar iets interessant staat. Wie weet een plaats om te gaan "overwinteren"
Ik weet niet of leven op een tropisch eiland mensen echt gelukkiger maakt. De eerste weken maanden zal je daar wel wat van opkikkeren. Maar alles went ...en wordt normaal. Ik zou de depressievelingen die overwinteren in paradijselijke oorden niet te eten willen geven.
Depressie is een aandoening. En die aandoening gaat met je mee. Desnoods ook naar Tahiti.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juni 2018 om 15:30.
Oud 13 juni 2018, 20:25   #94
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

De NVA kan op zijn kop gaan staan ik stop met werken wanneer ik het wil en dat zal veel vroeger zijn dan 60 jaar !!!!!!

Ik ben momenteel aan het sparen om de termijn tussen het stoppen met werken en de pensioenleeftijd te financieren en dan zal het daaag arbeidsmarkt zijn

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2018, 20:43   #95
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De NVA kan op zijn kop gaan staan ik stop met werken wanneer ik het wil en dat zal veel vroeger zijn dan 60 jaar !!!!!!

Ik ben momenteel aan het sparen om de termijn tussen het stoppen met werken en de pensioenleeftijd te financieren en dan zal het daaag arbeidsmarkt zijn
Niemand verplicht U om te werken. Er zijn genoeg mensen die niet hoeven te werken want geld genoeg.
Wie werkt kan altijd stoppen. Op uw pensioen is het dan wel eventjes wachten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juni 2018 om 20:44.
Oud 13 juni 2018, 23:48   #96
Tavek
Banneling

Standaard

Sparen om vroeger te stoppen met werken vind ik onzin.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2018, 09:38   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Sparen om vroeger te stoppen met werken vind ik onzin.
Ik heb heel wat vrienden die nooit ( meer) hoeven te werken. Als je als enige kind huwt met een ander enig kind en je beiden ouders hebt met meer dan 1 eigendom hoef je,éénmaal erfgenaam, niet meer te werken.
6 huishuren van om en bij de 750 euro is meer dan voldoende om geen klop meer hoeven te doen.

Je kan dan eventueel nog iets doen om bezig te zijn. In de eerste plaats is dat uiteraard iets dat je niet echt aanziet als werk maar wel iets dat je graag doet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 juni 2018 om 09:40.
Oud 14 juni 2018, 09:40   #98
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Caissière is wel een zwaar beroep hè, net als bij de Nationale Bank van België werken. (Of gelijk welke bank eigenlijk, zo mogen daar allemaal op pensioen na een vijfendertig tal jaren 36 uren week, net als de hogere ambtenaren.)

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 14 juni 2018 om 09:41.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2018, 09:43   #99
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Caissière is wel een zwaar beroep hè, net als bij de Nationale Bank van België werken.
Ik heb dat destijds nog gedaan als jobstudent. Ik vond het inderdaad geen lachertje. Het was wel nog de tijd dat je alle prijzen of codes moest intikken dus lang voor de scans bestonden. Bankcontact bestond ook nog niet. Dus alles cash.
Denk dat het nu ietsje minder zwaar is daardoor

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 juni 2018 om 09:44.
Oud 14 juni 2018, 09:56   #100
dpg
Banneling

Standaard

Iedereen in Belgie kreeg alle mogelijke kansen door de overheid om iets van zijn leven te maken, als men dus vandaag jaloers moet zijn om een kassierster die op 56 jarige leeftijd op SWT mag gaan dan zegt dat alles over hoe men met die kansen is omgegaan.

Sukkelaars !!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be