![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is hoe groot dat verschil is en wat er precies aan de vluchtelingen toe te schrijven valt.
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe gaat 5 % van de bevolking de rest overtuigen ook moslim te worden ? dat gaat niet gebeuren. Ik ben niet bereid om uit angst voor islamisering onze eigen normen en waarden over boord te gooien door bijvoorbeeld de moskeeën te sluiten. Dan zijn we zelf schuldig aan de afbraak van onze cultuur. Zorg er gewoon voor dat er geen grote hoeveelheden het land inkomen.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 4 juli 2018 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het tegendeel is al meermaals bewezen dacht ik.
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kleine groepen zijn gedwongen zich aan te passen en vallen veel minder op Citaat:
zich snel aanpast aan het geboortecijfer van de rest van de bevolking . Waar baseert u het idee op dat ze in de toekomst maar blijven doorkweken?
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 5 juli 2018 om 16:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Islamisering ? welk Europees land heeft zijn grondwetten al aangepast onder druk van moslims die hun wetten er willen doordrukken?
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder Turkse Nederlanders is in de periode 2006-2015 een lichte toename in het deel dat niet-gelovig is, onder Marokkaanse Nederlanders niet. Het aandeel moslims is bij Turkse Nederlanders afgenomen (van 93 naar 86 procent), maar niet bij Marokkaanse Nederlanders. Van hen beschouwen 94 van de 100 zich moslim. Vooral hoger opgeleide en tweede generatie Turkse Nederlanders noemen zich relatief vaak niet-moslim. Citaat:
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat de staat en de wet soms last heeft met zulke groepen kan ik aannemen: zij doen hun handeltjes zonder rekening te houden met de staatsafpersing en zij organiseren vrije markten in zaken waar de staat niet van wil dat je eraan deel neemt. Ergens kan ik dat appreciëren. Maar ik had niet het idee dat de bevolking ooit zware problemen had met zulke groepen. Werd het onderwijs totaal ontwricht door het onbeschofte gedrag van Italiaanse of Vietnamese kinderen bijvoorbeeld ? Werden inheemse vrouwen bijzonder lastig gevallen door zulk Italiaans of Vietnamees gespuis ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
geo-engineering IPPC https://forum.politics.be/showthread.php?t=147736 Laatst gewijzigd door zonbron : 6 juli 2018 om 03:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om even in perspectief te plaatsen: EU bevolking: +/- 510M illegale grens-oversteken: 2014: 282.000 2015: 1.822.000 2016: 511.000 2017: 204.000 aantal illegalen in de EU: 2015: 2.200.000 2017: 600.00 Een invasie Patrick? ![]() Je bent toch een cijferman. Wanneer ga je inzien dat de angstverhalen van tarlijke politici niet in overeenstemming zijn met de cijfers...
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 6 juli 2018 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van zodra het geen uitzonderingen meer zijn, ttz, van zodra je de "groep" kan opmerken en die groep een eigen identiteit heeft. Als dusdanig heeft de fractie die "groot" is, te maken met het opmerkbare verschil. Mensen die quasi gelijkaardig zijn qua mentaliteit, gedrag etc... en die dus geen 'aparte groep' vormen, daarvan is de tolerantie heel groot, waarschijnlijk zelfs 1%. Van zodra het over mensen gaat die zich anders gedragen, een andere mentaliteit hebben en dergelijke meer, daalt de tolerantie ver onder het promille niveau. 1 op duizend, ma foi, zolang die niet samenklitten, dat gaat nog. Maar meer, of vaker samenklittend is problematisch.
Citaat:
Trouwens, zelfs uw "gekende illegalen", wat maar een kleine fractie is van de "anders" groep, is al een halve procent. Veel en veel te veel. Een politieke partij kan blijkbaar bestaan met 5%. Zo zijn er maar 20 verschillende mogelijk. Als wij niet willen dat wij beinvloed worden door import, en dus totaal meester willen blijven over ons doen en laten, moet de TOTALE groep (legale, illegale gekenden en onder-de-radar-illegalen die een behoorlijk andere mentaliteit/gedrag/.... vertonen) veel, en veel kleiner zijn dan die 5%. Ordes van grootte kleiner. Onder de promille limiet. Maar nog eens, mensen die een quasi-vergelijkbaar gedrag/mentaliteit en dergelijke hebben, zijn veel minder schadelijk voor de eigenheid, en daarvan kunnen dus veel meer "onzichtbaar" geabsorbeerd worden, want die gaan geen aparte groep vormen. Om een idee te vormen: welke was de fractie Romeinen die nodig was om de Keltische beschaving teniet te doen en als "invasie" te tellen ? Met hoeveel man is Ceasar hier binnengevallen, in vergelijking met de bevolking die hier was ? Dat moet niet altijd overweldigend zijn. Het volstaat van hardnekkiger te zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2018 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja... ![]()
![]() |
![]() |
#95 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is daar mis mee ? (eerlijke vraag, ik ken het wereldje niet zo goed, maar ik dacht dat de maffia belastingen kleiner waren dan de staatsbelastingen, en de diensten beter uitgevoerd...)
Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2018 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon dit: denk je echt dat de gewone man die "belastingen" betaalt aan de mafia daarnaast vrijgesteld wordt van "staatsbelastingen"? En dat hij daarvoor "diensten" aangeboden krijgt? Denk jij echt dat de openbare aanbestedingen in de bouw, als bij toeval vaak "gewonnen" door bedrijven waar Italianen rechtstreeks of onrechtstreeks de plak zwaaien, fantastische openbare gebouwen opleveren? Ik ben er zeker van dat de internationale drugsroutes via o.a. Antwerpen geen last berokkenen. Enz, enz. En wees gerust, in een gevangenis als Charleroi (Jamioulx) zullen zo'n 25% van de gedetineerden een Italiaanse naam hebben. En zoals je weet gaan de grote criminelen niet naar de gevangenis, eerder de kleine garnalen die binnen zitten voor vooral drugs, kleine criminaliteit, diefstal, enz. Wat zou dat zeggen. En, last but not least, een van de beruchtste criminelen van België loopt vandaag nog steeds rond. Als bij toeval draagt hij een Italiaanse naam: een zeker Elio D.R. Dus als je wilt vergelijken met (vooral) de Marokkanen, gebruik dan eerder inderdaad de Vietnamezen (en ook niet de Oost-Europeanen).
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allé, wanneer het jou past uiteraard.
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben daar vrij consequent in hoor. De enige evolutie, de laatste jaren, in mijn "politiek denken", is dat ik geëvolueerd ben van een soort van middelmaat tussen anarcho-kapitalisme en minarchisme, waar ik dacht dat het mogelijk was op een fysiek geweldloze wijze de strijd met elkaar te leveren op louter economisch vlak, waar de minder geschikten dus gewoon omkomen van ontbering, maar er essentieel een "respect voor het contract" is in een gevecht tussen individuen op economisch vlak, maar zonder geweld en dus zonder kapitaalsvernietiging, tot een besef dat er geen enkel spel-theoretische constructie te bedenken valt die zoiets kan in stand houden: immers, als je een loser bent op economisch vlak, en dat je dus met de dood bedreigt, is er geen enkele reden om U aan die regels te houden ; en als er entiteiten zijn die dat respect met geweld kunnen afdwingen, hebben zij tevens de sleutel in handen om het spel te vervalsen en naar hun hand te zetten. Maw, oftewel is er geen enkele entiteit die de spelregels kan afdwingen, en dan hebben die spelregels geen zin ; oftewel is er een entiteit die die spelregels kan afdwingen, en dan zal ze die spelregels veranderen naar haar eigen voordeel (wat men meestal "corruptie" noemt, maar voor mij de normale gang van zaken is). Ik denk dus nu, in tegenstelling tot vroeger, dat geweld een essentieel onderdeel vormt (jammer genoeg) van de interactie tussen individuen, en dus van de strijd van het bestaan. Vroeger dacht ik dat een geweldloze maatschappij mogelijk was, nu denk ik dat niet meer. De enige tijdelijke "vredestoestanden" zijn die van een gewapend mutueel niet-aanvalspact tussen min of meer gelijk-gewapende entiteiten die het niet zien zitten om de aanval te openen want te groot risico. Maar dat is een situatie die slechts tijdelijk kan bestaan tussen entiteiten van min of meer gelijke vuurkracht ; van zodra een van hen zijn kracht verliest, is het normaal om hem te vernietigen of te onderwerpen (maar dat laatste is een gevaarlijk spelletje, en, zoals we gezien hebben met de kolonisatie, kan dat in uw gezicht ontploffen: extermineren is vaak de beste lange-termijn investering - zie de Amerikanen en de Indianen).
Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juli 2018 om 07:00. |
![]() |
![]() |