![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, duh.
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Regelmatig toch een wagen gehuurd omdat de reistijden met het OV van de pot gerukt waren, of omdat we niet geraakten waar en wanneer we ergens wilden zijn. Een tripje Ikea is altijd een goed voorbeeld. Na een paar keer een auto huren liep het tijdverlies ook op*, en leek de aankoop van een wagen toch veel interessanter. * Blijkbaar zijn de autoverhuurbedrijven in de buurt niet zo zuiver op de graad. De eerste keer was het terugkrijgen van de waarborg een hele klus, want elk spikkeltje dat niet op de "inspectiekaart" stond was enorm dure schade. Gelukkig voor ons kon ik onze familiale/rechtsbijstandsverzekering ter hulp roepen, en na een leuk telefoontje met een advokaat heeft de desbetreffende verhuurfirma ons de waarborg teruggegeven en in 1 keer op een "niet gewenst" lijstje gezet. De keren daarop maakten we van elke wagenhuur (bij een andere firma) een fotosessie. Maar ook dat was tijdrovend en vermoeiend. (CD branden met een Pentium laptopje en de verhuurders laten tekenen voor ontvangst van rauwe data, grote en rare ogen dat we kregen.)
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 3 juli 2018 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ford heeft indertijd geen aanspraak gemaakt op staatsteun omdat ze anders inzage moesten geven in hun projecten wat ze niet wensten. Citaat:
Laatst gewijzigd door dpg : 3 juli 2018 om 19:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Awel, daar waar ook geen benzinestation is. Maar. Als je weet dat je zo'n gebied intrekt, dan is het meenemen van een paar bidons brandstof een normale voorzorg. Als je het niet weet, dan verdien je niet beter. En dat is met een elektrische wagen net hetzelfde. Alleen is een bidon elektriciteit niet zo evident.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 4 juli 2018 om 01:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat je dat eerst moet vragen en vervolgens nog in je eigen laadsysteem moet voorzien. Geldt trouwens ook voor andere via een batterij voorziene E-gereedschappen. Lader meebrengen en aan de eigenaar van het stopcontact vragen of je dat mag gebruiken. Vervolgens betalen wat die eigenaar graag wil ontvangen. Ik weet dat er door derden links en rechts voor E-wagens laders worden geplaatst. Het gemak en de toelating om die te gebruiken gaat moeten worden betaald. Dus ja, er is in Europa overal elektriciteit. Er is in Europa overal grond om een benzine of E-station te zetten. Er zijn overal wegen om naar deze plaatsen toe te rijden... Dat betekent nog altijd niet je overal benzine of een stopcontact kan krijgen, om eender welke wagen op eender welke plaats op te laden. Ondertussen is een lege benzine of diesel geholpen met een klein kruikje brandstof - eender waar, eender wanneer. Voor een lege E-wagen dien je er een stroomgroep naartoe te sleuren of de wagen te verplaatsen op trailer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
De wereld wordt dommer en dommer. Is ook opgemeten en grondig gedocumenteerd. Het zijn gouden tijden voor de mensen die wind verkopen. Van waar die komt en hoe hard die waait maakt helemaal niks uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zowat alle leasewagens die ik heb gehad, hadden geen reserve wiel mee. Met eentje (een ford) ben ik twee keer in panne gevallen. Twee keer de wegenwacht gebeld en binnen het uur was ik geholpen. Ik bestel wel nooit nog een ford, wat een rommel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben een paar jaar geleden eens zo een nieuw fordje bestelwagen bij gekocht. Zag er goed en mooi uit. 14 dagen later hebben we hem terug verkocht. Rommel.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 4 juli 2018 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
pokpolPOKPOKPOK.....gedaan Motor om zeep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je op google zoekt kom je zelfs 1,5 miljoen kilometers tegen zonder lekke band, het is vervelend als het gebeurd, maar niet minder vervelend als een motorpanne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb flatruns en rij gewoon verder.
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En anders kan die maar beter een hotelletje zoeken waar er rustig aan geladen kan worden. Een brandstofwagen heeft momenteel nog het voordeel van letterlijk op elke straathoek binnen een kwartier voorzien te zijn van brandstof en desnoods nog wat andere geplogenheden.
![]() |