![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de zakelijke post, zeker tussen bedrijven, verdwijnt helemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Mijne facteur is wel degelijk een vrouw en ze is zeker niet de enige... Hebt gij altijd tijd en goesting om tegen iedere hond met een hoed op goeiedag te zeggen....?? Ik ook niet! Dat staat los van de werkdruk....ooit al eens in een lokaal sorteercentrummetje geweest waar de facteurs hun ronde indelen....? Doe dat eens..je kan er meestal zo binnenlopen...geen kat die uw legitimatie zal vragen...ze moeten werken...maar slavenarbeid is het zeker nog niet... Natuurlijk in vergelijking met andere ambtenaren........ ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgische Post dreigt in ernstige problemen te geraken wegens tekort aan postbodes.
Dit postte ik op 5 juli 2018: Citaat:
En dus privatiseren? Niet altijd maar dikwijls een slecht zaak. En zeker wat het stimuleren van tijdelijke contractuele en niet meer vastbenoemde jobs betreft. En te lage lonen. Wat zeg ik, allemaal een zéér slechte zaak! De post is een schoolvoorbeeld hiervan. Besluit: eigen schuld, dikke bult. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 oktober 2018 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VRT NWS -Vandaag. 300 openstaande vacatures, alleen al in Vlaanderen. De mensen die postbode willen worden zijn schaars en diegene die het zijn, geven er vaak snel de brui aan. “Velen haken snel af omdat ze de werkdruk niet aankunnen en het werk zwaarder is dan verwacht”, verduidelijk Nyns. Door het te kort moeten de bestaande postbodes almaar harder werken én langer. “Een postbode heeft zijn fierheid. Hij wil mensen bedienen. Maar hij ziet alle dagen de achterstand toenemen”, zegt Nyns. Die achterstand groeit niet aan omdat de postbodes te laat aan hun job beginnen. “Integendeel”, zegt Nyns. Normaal begint een postbode om 7u te werken, tot 15u. Nyns kent postbodes die ’s ochtends uren vroeger dan normaal beginnen om ’s avonds toch op tijd te kunnen stoppen en tijd te hebben voor een sociaal leven. Anderen werken toch langer. Tot 18u of 19u is al lang geen uitzondering meer. Het te kort aan postbodes kan intern niet meer worden opgevangen. “Soms zijn er vijf postbodes te kort, vijf rondes die niet kunnen bediend worden. Dan moeten anderen die bijkomende rondes onderling verdelen en er bij nemen”, zegt Nyns. “Maar zelfs dat lukt niet meer.” "Het kan (niet meer) verkeren", zei Bredero. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ligt meer aan de hoge en langdurige uitkeringen en aan erfenissen dan aan de lage lonen. Ik ken verschillende buren die gemakkelijk de job van postbode aankunnen maar die gewoon niet willen en hoeven te werken.
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Waarom zou je MOETEN werken als je van je dividenden kan leven? Omdat je buur jaloers is? Fuck him.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BPost heeft van de EU een licentie gekregen om geld te printen.
Had een €5 pakje buiten de EU besteld en betaald eind maart. Maar nu pas bericht van BPost gekregen "Uw pakje is bij ons, maar u zal nog een kleine bijdrage moeten betalen . €1.05 BTW en €15 behandelingskost".
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige van mijn buren leven van uitkeringen en ik vermoed aangevuld met erfenissen want ik zie niet in hoe ze huisdieren en auto's betalen van enkel de dop. Iemand die van dividenden leeft daar heb ik niets op tegen. Die heeft geïnvesteerd en risico genomen. Het zijn de mensen die erin slagen te overleven zonder zelf iets bij te dragen waar ik een hekel aan heb.
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist wel. Veel mensen die weigeren te werken voelen zich gewoon te goed voor de jobs die ze krijgen voorgeschoteld. Het zijn mensen uit gegoede families die er niet in geslaagd zijn aan een deftige bullshitjob te geraken doordat ze bvb niet in hun studies geslaagd zijn of de verkeerde richting hebben gekozen.
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Ik koop heel wat boeken via internet. Bpost is altijd vrij snel. Men kan het pakket ook traceren. Bpost doet niet onder voor postNl. Zeer tevreden over Bpost. Ook over postNL ben in tevreden.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2021 om 18:25. |
![]() |
![]() |