![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus alle partijen zijn tegen cumuls, maar veranderen zal er niets, omdat ze er zelf door achteruitgaan, in van de belastingbetaler gepikte duiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar N-VA doet dat totaal niet, en doet 100% wat de traditionele partijen al decennia doen. De Grote Leider is van oordeel dat zijn favoriete schepen gerust mag bij schnabbelen omdat die sukkelaar anders veeel te weinig zou verdienen. Ergo : n-va is zelf een traditionele partij geworden. Bewust, uit eigen keuze. Ze zijn nu met 4, dat is gemakkelijker om te kaarten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() En nog minder in heel het achterliggend toneelstuk waarbij de burgers monddood worden gemaakt... Ssst., de dag dat de NVa daar iets in de pap te brokken heeft, die dag zal het wellicht ook aan het licht komen maar tot zolang profiteren de staatsdragende partijen verder...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doe je niet onnozel voor want je weet dat de politieke partijen nooit of te nimmer zullen toestemmen met het afschaffen van de politieke benoemingen; ze leven er gewoon van... En de dag, totaal ten gronde gericht door de schandalen, de dag dat ze het misschien verplicht toch zullen moeten stemmen, die dag zullen ze de grootste cannular van hun bewind stemmen want zelfs gestemd, zullen de politieke benoemingen blijven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuuuuurlijk had de N-VA moeten doen waar geen enkele andere partij in bijna twee eeuwen zelfs maar aan DACHT! ![]() ![]() ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 augustus 2018 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal : -heeel traag nu- : niets belet een partij om neutrale figuren voor te dragen. Vaststelling is dat n-va dat niet doet, net zomin als de andere 3 traditionele partijen dat niet doen. Maar die beloofden dan ook geen verandering. N-VA beloofde dat wel : verandering. ![]() Conclusie : n-va is met recht en rede de 4e traditionele partij in vlaanderen geworden. Wie verandering zit te beloven, en dan continuiteit levert is een even grote tsjeef als de oude CVP. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt niet. Guy Verhofstadt voerde einde vorige eeuw reeds campagne om de kabinetten af te schaffen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je echt doen alsof je ook maar 1 seconde wil geloven dat n-va de capaciteit heeft om bij andere partijen ook maar iets te veranderen ? Wat voor protserig hautain gedoe is dat ? N-VA heeft haar deel van de macht en kan daarbinnen haar eigen ding doen. Op wat de anderen doen, heeft zijn nul komma nul impact. Wat nogal logisch is ook... ![]() Trouwens, waarom zou er iemand uit een andere partij meespelen in het spel van n-va ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijd om eens op een ander riedeltje over te schakelen, panda.
Geen ENKELE partij is zo zot om als enige van de benoemingstrein te stappen. Verandering gaat over veel meer dan alleen politieke benoemingen. Tot echte veranderingen is geen énkele partij meer in staat. Hoe graag ze dat ook zouden willen. De reden hoef ik niet nog eens te herhalen, zeker? Anders bezorg ik je wel een leesbril. Voor vijf euro heb ik er al een als ze in promotie zijn in de Aldi.
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA is 's lands grootste partij. N-VA is op haar eentje groter dan haar twee Vlaamse coalitiepartners. Als 's lands grootste partij komaf maakt met de cumul kunnen de dwergpartijtjes hier amper iets tegen doen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
N-VA doekt het zilverfonds helemaal op |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de stemplicht... Maar het bindend referendum, DAT ging er wél komen! Ik herinner mij dat er een "dag van de democratie" gevierd werd in ....Antwerpen. In grote tenten promootten Vincent van Quickenborne en zijn maten het bindend referendum. Jos Verhulst had daar ook een standje. In het gebouw er pal tegenover debatteerden politici van alle partijen met elkaar. Het leek begot een échte democratie, ware het niet dat de politici van het Vlaams Bolk de toegang geweigerd werd. Met geweld Niet door de politie maar door échte democraten zoals Kristien Hemmerechts. Vechten dat dat wijf deed! Je hebt er geen idee van wat een gewelddadig mens dat is! Ik had toen nog geen pc of internet. Politics.be bestond nog laaaang niet. En toch was ik één van de medewerkers. Verhofstadt werd premier. En? Zijn de kabinetten afgeschaft? De cummuls? Is de stemplicht uit de grondwet gehaald. Is het bindend referendum er IN geraakt? Het eerste dat Verhofstadt deed was de Franstaligen het geëiste geld voor hun eeuwig noodlijdend onderwijs toestoppen, en de Vlamingen de enige stok achter de deur uit handen slaan die ze nog hadden, met als gevolg dat ze nooit nog een ander antwoord kregen op hun vragen dan "NON". Maar ach, dat is toch niet erg? Daar zijn die stomme Vlamingen toch aan gewend? Dat ze door hun eigen politici worden bedonderd?
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet heeft Kennis zich nog altijd geen landgoed met wijngaard aangeschaft in Toscane.
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [/b]QUOTE=Knuppel;8784165]Tijd om eens op een ander riedeltje over te schakelen, panda.
Geen ENKELE partij is zo zot om als enige van de benoemingstrein te stappen. Verandering gaat over veel meer dan alleen politieke benoemingen. Tot echte veranderingen is geen énkele partij meer in staat. Hoe graag ze dat ook zouden willen. De reden hoef ik niet nog eens te herhalen, zeker? Anders bezorg ik je wel een leesbril. Voor vijf euro heb ik er al een als ze in promotie zijn in de Aldi.[/quote] Neen, je zoekt gewoon het klassieke excuus dat overigens al tientallen jaren meegaat bij alle partijen : " ja, maar... zij deden dat ook, dus waarom zouden wij nu moeten anders handelen ? " Dat is nu net de kern van de zaak in politiek, en daarom is elke belofte om het op dat vlak anders te doen pure volksverlakkerij en kiesbedrog van simpelen van geest. En dan moet men vaststellen dat n-va exact hetzelfde doet zoals de sossen, liberalen en tsjeven al tientallen jaren doen. Verandering beloven is gewoon een structurele leugen om het klootjesvolk zijn stem te kunnen capteren en daarna 100% hetzelfde te doen met die verworven macht als de PS doet in wallonië of (vroeger) de CVP in vlaanderen. N-VA is nu die machtspartij die postjes verdeelt en zo heerst. De verandering is gewoon de verschuiving van de portemonnee richting hun achterban en hun acolieten. Waarom denk je dat BDW zijn grootste preocupatie is om zijn partij in een Michel II constellatie mee te krijgen ? Anders kan hij honderden kabinetsleden, en betaalde partijmedewerkers afdanken en stopt de benoemingstrein in de federale administratie. Dan implodeert zijn partij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan jij één staat noemen waar de bevolking niet bedonderd wordt door hun eigen politici ?
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetzelfde wat alle andere partijen deden en doen, zeker? Maar waar we jou nooit EEN woord van kritiek op horen geven?
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat Verhofstadt de boel mag bedonderen dat het geen naam heeft maar dat de Vlaams-nationalisten alle traditionele partijen moet laten voorgaan die het al bijna twee eeuwen doen?