Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2018, 00:07   #81
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht

Die jongen straalde anders ook wel een arrogante agressie uit. Hij ging de confrontatie zeker niet uit de weg. Eenmaal op de sporen was het toch wel die jongen die de vuistslagen uitdeelde hoor.
Dat leek me geen zelfverdediging meer. Haast om van het spoor te geraken leek de jongeman niet te hebben. Hij leek eerder geïnteresseerd de dronkaard bewusteloos te slaan. En in die toestand ben je nog niet snel van het spoor af. Dus dat was ook spelen met het leven van mensen zou je kunnen zeggen.

Dat zou moeten kunnen opgelost worden zonder daar een voorbeeldzaak in de strijd tegen racisme van pogen te maken. Beledigingen vielen er precies toch langs de twee kanten. En de opmerking "mongolen" lijkt me toch ook niet van 'racisme' ontdaan. Allen verdienen ze gemeenschapsdienst lijkt me. Verstoring van de openbare orde.

De motivatie van degene die de 15 jarige op het spoor gooit dient onderzocht. Het lijkt me niet uitgesloten dat hij geweld verwachte en daarop anticipeerde. Wilde hij bewust iemand op het spoor duwen met de bedoeling te doden? Wilde hij iemand beschermen? Was het onverantwoord ondoordacht dronken gedrag? Dat individu verdient waarschijnlijk (maar niet zeker) een zwaardere straf. Hij begon met de fysieke agressie. Gevangenis lijkt me een slechte oplossing echter.

Legaal is de jongeman een kind. Dat speelt met in het nadeel van de dronkaard.

Hoe is dit begonnen? Noodzakelijke vraag.

Laatst gewijzigd door Bach : 30 augustus 2018 om 00:27.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 05:59   #82
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat leek me geen zelfverdediging meer. Haast om van het spoor te geraken leek de jongeman niet te hebben. Hij leek eerder geïnteresseerd de dronkaard bewusteloos te slaan. En in die toestand ben je nog niet snel van het spoor af. Dus dat was ook spelen met het leven van mensen zou je kunnen zeggen.

Dat zou moeten kunnen opgelost worden zonder daar een voorbeeldzaak in de strijd tegen racisme van pogen te maken. Beledigingen vielen er precies toch langs de twee kanten. En de opmerking "mongolen" lijkt me toch ook niet van 'racisme' ontdaan. Allen verdienen ze gemeenschapsdienst lijkt me. Verstoring van de openbare orde.

De motivatie van degene die de 15 jarige op het spoor gooit dient onderzocht. Het lijkt me niet uitgesloten dat hij geweld verwachte en daarop anticipeerde. Wilde hij bewust iemand op het spoor duwen met de bedoeling te doden? Wilde hij iemand beschermen? Was het onverantwoord ondoordacht dronken gedrag? Dat individu verdient waarschijnlijk (maar niet zeker) een zwaardere straf. Hij begon met de fysieke agressie. Gevangenis lijkt me een slechte oplossing echter.

Dank u, u treed me bij wat betreft de motivatie van die jonge knaap. Wanneer ik zeg dat die afrikaanse jongen óók agressief is, dan ben ik maar aan het trollen. Die pocos zijn gewoon niet geïnteresseerd in het volledige verhaal, zolang ze maar met de vinger kunnen wijzen.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 06:42   #83
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank u, u treed me bij wat betreft de motivatie van die jonge knaap. Wanneer ik zeg dat die afrikaanse jongen óók agressief is, dan ben ik maar aan het trollen. Die pocos zijn gewoon niet geïnteresseerd in het volledige verhaal, zolang ze maar met de vinger kunnen wijzen.
Ook al had die donkere jongen die dronkaard dood geklopt dan nog zouden sommigen dit goedpraten door te stellen dat er racisme in het spel was. Zo werkt het nu eenmaal voor de pocos.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 06:53   #84
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

't zit blijkbaar toch een heel klein beetje anders in elkaar:

Onbeleefde zwarte racist lokt vechtpartij uit, kopschopt en stompt blanke op het hoofd – de blanken zijn schuldig volgens de media
bron :

https://fenixx.org/2018/08/29/onbele...gens-de-media/
Er valt niks racistisch te horen. De Belgische dames vragen of de zwarte iets minder onbeleefd wil doen waarop hij reageert met ‘kanker op’.

https://twitter.com/SONlAMRA/status/...178177/video/1

De ‘eerlijkesos’ heeft de tekst uitgeschreven onder deze tweet met het filmpje.

‘Hele video’. Wel geupload door een mattie van de zwarte
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 07:27   #85
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht

Citaat:
Het is zeer duidelijk dat die 15 jarige zwarte in de fout is. Waarschijnlijk is het zelfs een moslim.

Als je door een blanke op trainrails gegooid wordt dien je daar stil te blijven staan en wachten tot de blanken uit zichzelf vertrekken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 07:29   #86
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is zeer duidelijk dat die 15 jarige zwarte in de fout is. Waarschijnlijk is het zelfs een moslim.

Als je door een blanke op trainrails gegooid wordt dien je daar stil te blijven staan en wachten tot de blanken uit zichzelf vertrekken.
Oh maar elk incident is genoeg om 'Vlaanderen racistisch' te roepen...

Over racisme gesproken....
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 08:07   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Erop blijven kloppen als je je aanvaller hebt afgeschud, is geen zelfverdediging.
Dat klopt. In de situatie zoals ik het zag op het filmpje, noem ik de kloppen na de zelfverdediging "beloning".

Ik zou gul zijn met het belonen van de agressieveling: veel meer beloning ter plaatse, maar daar is het helaas te laat voor, en minstens 20 jaar bak.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 08:17   #88
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
kun je eens ophouden met je racistische opmerkingen? Want steeds over mensen hun huidskleur beginnen is racisme, stop daar eens mee want jij bent dus geen haar beter dan die randdebielen op dat spoor!
Hij kan er niks aan doen. Racisme zit gewoon in zijn genen.
Oud 30 augustus 2018, 08:22   #89
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe dat nog kan. Zo in het openbaar onder invloed zijn en nog gebruiken ook. De war on drugs laat precies de belangrijkste steek vallen
Alcohol is geen drug. Het is een sociaal bindmiddel, maar ge moet het met maten drinken. Of was het nu met mate?
Oud 30 augustus 2018, 08:23   #90
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
kun je eens ophouden met je racistische opmerkingen? Want steeds over mensen hun huidskleur beginnen is racisme, stop daar eens mee want jij bent dus geen haar beter dan die randdebielen op dat spoor!
Nog eentje die denkt dat witmenskes met afkomst of huidskleur te maken heeft.

Laatst gewijzigd door dpg : 30 augustus 2018 om 08:23.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 08:27   #91
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wie een ander op de sporen duwt, zou vervolgd moeten worden voor poging tot doodslag.

Met slagen en verwondingen komt hij er goedkoop van af.
Mee eens.
Oud 30 augustus 2018, 08:28   #92
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Alcohol is geen drug. Het is een sociaal bindmiddel, maar ge moet het met maten drinken. Of was het nu met mate?
Een vredespijp met de gepaste kruiden zou daar geschikter voor zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 09:08   #93
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat klopt. In de situatie zoals ik het zag op het filmpje, noem ik de kloppen na de zelfverdediging "beloning".
Ik noem het eerder het recht in eigen handen nemen. Met een vuist herhaaldelijk van dicht bij iemand in het gezicht slaan die op de sporen ligt in plaats van die gevaarlijke plaats zo vlug mogelijk te verlaten. Ik vind dat dus geen normaal gedrag.

Citaat:
Ik zou gul zijn met het belonen van de agressieveling: veel meer beloning ter plaatse, maar daar is het helaas te laat voor, en minstens 20 jaar bak.
Is het uw bedoeling racisme te stimuleren misschien?
Oud 30 augustus 2018, 09:11   #94
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Geen van deze twee zaken beweer ik.

Citaat:
En ook dit niet.

We dienen de situatie niet zo zwart wit te zien.
Oud 30 augustus 2018, 09:18   #95
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Op de NOS werd het filmpje in verkorte versie ook getoond. De editing geeft de indruk van een grotere eenzijdigheid dan dat het geval was.
Oud 30 augustus 2018, 10:27   #96
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

https://nos.nl/artikel/2248022-video...in-belgie.html

De jonge knaap is blijkbaar kickboxer. Ik dacht al van in het begin dat hij maar al te graag zijn technieken eens wou uitproberen. Dat hij deze technieken op een zatlap uittestte vind ik een beetje flauw.

Laatst gewijzigd door djoebidoebidoe : 30 augustus 2018 om 10:28.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 10:31   #97
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

https://nos.nl/artikel/2248022-video...in-belgie.html

De jonge knaap is blijkbaar kickboxer. Ik dacht al van in het begin dat hij maar al te graag zijn technieken eens wou uitproberen. Dat hij deze technieken op een zatlap uittestte vind ik een beetje flauw.
met die bekentenis dat hij zijn kickboxtechnieken gebruikte terwijl hij wist dat dit verboden is, daar gaat de rechter niet mee lachen, de sportfederatie ook niet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 11:39   #98
dpg
Banneling

Standaard

Ocharme de strohalm waaraan de witmenskes zich optrekken.

De jongen gebruikte zijn kickbox techniek toen een racistische witmens hem laf in de rug aanviel en op de sporen smeet en zich aan hem bleef vastklampen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 12:04   #99
Tavek
Banneling

Standaard

dpg doet het altijd he

Zinnige argumenten gebruiken dan opeens zijn eigen ruiten ingooien door over "witmensen" te beginnen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 12:19   #100
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
dpg doet het altijd he

Zinnige argumenten gebruiken dan opeens zijn eigen ruiten ingooien door over "witmensen" te beginnen.
Je begrijpt hem verkeerd, komt allemaal door zijn Zuid-Afrikaans accent.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be