![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen is er positief over, en het liedje met bijpassend dansje heeft al duizenden mensen plezier gebracht. Een aanwinst voor onze Vlaamse culturele uitstraling in de wereld en een bevestiging dat België geen Franstalig land is. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 oktober 2018 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit hier na te denken over de politieke implicatie destijds van La Bamba, de hucklebuck en In Zaire.
https://www.youtube.com/watch?v=QWbvk2FaEHQ
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zelfs de "sossen" van de Morgen vallen voor het succes van het Smidje bij de nonnetjes in Polen ![]() https://www.demorgen.be/buitenland/-...olen-bc9c464c/ Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 2 oktober 2018 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=6lI1-uGy2T4 niecodzienna radosc ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 2 oktober 2018 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse cultuur die succes in het buitenland heeft ![]() Polen die dansen op een Nederlandstalig liedje ![]() Dat moet doodgezwegen worden voor de Franstaligen van Wallo-Brux , want dat past niet in hun cultuurbeeld ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weten die Polen veel welke taal dat is. Ze kennen het als ‘Taniec belgijski’ of ‘Belgische dans’.
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dat België geen Franstalig land is, dit in tegenstelling tot wat de Belgische diplomatie hen vroeger probeerde wijs te maken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen paniek, ze hebben ook Franstalige liedjes. We zouden niet willen dat je uit je comfort zone moet treden he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou de Franstalige pers interesse moeten hebben voor de Beatles, je verstaat niet eens de woorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat maar vreemd, het lijkt er op alsof ze de beperkingen en de tekortkomingen van hun eigen (Franstalige) cultuur als positief zien en toejuichen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat Nederlands of dialect dat ze zingen. Ik versta nochtans de meeste dialecten of anders is het hun manier van zingen. Voor mij doet het dansen en de toon eerder Keltisch aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is daar nu zo moeilijk aan om te verstaan ? Lais " 't Smidje " Wie wil horen een historie Al van ene jonge smid Die verbrand had zijn memorie Daaglijks bij het vuur verhit Was ik nog, nog met mijnen hamer Was ik nog met geweld op mijn aambeld 'k Geef den bras van al dat smeden Ik ga naar de Franse zwier 'k Wil mij tot den trouw begeven Nooit een schoner vrouw gezien Was ik nog, nog met mijnen hamer Was ik nog met geweld op mijn aambeld 't Is de schoonste van de vrouwen Maar nooit was er zo'n serpent Nooit kan zij haar bakkes houden Nooit is zij eens wel content Was ik nog, nog met mijnen hamer Was ik nog met geweld op mijn aambeld Nooit mag ik een pintje drinken Nooit mag ik eens vrolijk zijn Nooit kan ik iemand beschinken Met een glaasje bier of wijn Was ik nog, nog met mijnen hamer Was ik nog met geweld op mijn aambeld 'k Geef den bras van al dat trouwen Werd ik maar eens weduwnaar 'k Zou mij in een hoeksken houden En mij stellen uit gevaar Was ik nog, nog met mijnen hamer Was ik nog met geweld op mijn aambeld Was ik nog, nog met mijnen hamer Was ik nog met geweld op mijn aambeld Lyrics licensed by LyricFind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Historie =verhaal Aambeld =aambeeld Memorie =geheugen Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 2 oktober 2018 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vroeg de zigeuner waarom de Franstalige pers aandacht voor de Beatles zou moeten hebben, ze, hij en de andere Franstaligen, begrijpen die teksten toch niet. Je weet wel, zoals Leterme zei, ze zijn intellectueel daar niet toe in staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste liedjes zijn echter in het Nederlands gezongen, zonder overdreven dialect. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 2 oktober 2018 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |