![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan is de roep van de toog nooit ver weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() 1 op 3 werkenden bouwt geen reserve op? Hoe weet men dat? Omdat die geen groepsverzekering/pensioensparen of spaarrekening hebben?
Ik heb geen spaarrekening en mijn pensioensparen bedraagt momenteel 20,... euro per maand. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even illustreren wat ik bedoel met 'proportioneel gezien'....
Neem nu deze casus: Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik alles bij elkaar tel betalen mijn vrouw en ik zo'n €47K belastingen per jaar op ons inkomen uit arbeid.
En ik spaar in de vorm van gereedschap en ruw materiaal. Waarom geld naar de bank dragen, waar oompje (R)overheid er geilend op kan kwijlen en het moment afwachten er een hoop extra van af te romen. Awel, laat ze maar eens proberen van een paar 100 kilo staal, aluminium en titanium room te trekken.
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ijzerwinkel openen?
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor tweeverdieners met een goede job en duidelijk financieel groeipad hanteert de bank die 1/3 helemaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed zot.
Ik combineer dat met mijn vaardigheden en maak er dingen mee. Dat verhoogd de waarde veel meer dan domweg verkoop van halffabrikaten.
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Wat betreft sparen: nee, we gaan onze rekeningen niet laten aandikken tot 100.000.
We geven gemiddeld zo'n 1000€ per maand uit als 'cheapskirts'. Goed, ik heb ook even offers gebracht mbt mijn ideale woonst. Maar ze zijn de quasi onbestaande huur aan m'n ouders en ligging dicht bij hen zeker waard. Mijn man heeft met zijn spaargeld het huis van z'n ouders in Pakistan laten renoveren en stuurt z'n familie ook bijna maandelijks geld. Dan hebben we hier net een andere auto gekocht. Binnen enkele jaren denk ik te verhuizen naar een ander (groter maar verder gelegen) appartement van m'n ouders, dus hier zal wat spaargeld nodig zijn voor verhuis, renovatie/inrichting. Dan als we voldoende spaargeld hebben zal het volgende de aankoop van een appartement zijn. Daar ben ik bijna zeker van, want (ondanks mijn erfenis) zou het wel leuk voor ons en later onze dochter zijn, en wat doe je anders met veel spaargeld? Mijn man is wel tegen een hypothecaire lening dus misschien wordt het toch rekening laten aandikken... Ach, wie weet wat ons financieel allemaal te wachten staat. De mens wikt, God beschikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe kijken.
gas/elektriciteit €120 Internet en telefoonabo. €50 Water €22 Verzekeringen allerhande €250 Hypotheek €900 Lap op een maand zonder 1 extra rekening of factuurtje zitten we al op €1342 Als we daar dan nog eens de auto en motorfiets bijtellen, da's pakembeet €120 aan brandstof op een maand. (verzekering is al "betaald", onderhoud/slijtage niet)