Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2018, 13:07   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik heb ooit in de VS een medisch dossier moeten invullen. Een van de eerste vragen was welk ras ik was. Als je dat vraagt dan creëer je juist een rassen divisies. En ik vrees dat men die kant op gaat in Europa ook. Ik weigerde de vraag te beantwoorden, maar dan kon ik mijn medische behandeling vergeten.
Lijkt me logisch als je zelf elke medewerking weigert.
Oud 31 oktober 2018, 13:51   #82
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Lijkt me logisch als je zelf elke medewerking weigert.
Voor mij is dat zo'n beetje als vragen welke partij je bent vooraleer je te willen behandelen. Die vraag wordt echt niet gesteld om medische redenen. Iemand met 5 procent 'zwart' bloed wordt ook al verondersteld 'zwart' te zijn trouwens.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 14:10   #83
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij is dat zo'n beetje als vragen welke partij je bent vooraleer je te willen behandelen. Die vraag wordt echt niet gesteld om medische redenen. Iemand met 5 procent 'zwart' bloed wordt ook al verondersteld 'zwart' te zijn trouwens.
Tja, men houdt daar geen rekening met uw interpretatie van de feiten. Er is de te volgen procedure, in de ziekenhuizen hier bestaan die ook, te volgen procedures.

Ga bijvoorbeeld naar het Middelheim in Antwerpen, dan passeer je eerst langs de kassa, geen geld? Langs het OCMW gaan of oprotten, uw keuze.
Oud 31 oktober 2018, 14:22   #84
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is omdat jij jezelf wel heel politiek correct kan wijsmaken dat er geen rassen zijn, en dat we allemaal mooi gelijk zijn, maar medisch heeft ras nog altijd bepaalde consequenties.

dus neem uw fabeltje, en steek het ergens waar de dokter het er weer uit kan halen indien nodig.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 14:26   #85
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb trouwens geen weet van enige rechtszaak in België waarbij iemand het plaatsen van een kerstboom verboden wil zien in een bepaalde onderneming.
In Amerika waren er in het nabije verleden een aantal rechtszaken met een "kersthema". De luchthaven van Seattle bv waar een rabbijn wilde dat er ook een referentie zou zijn naar het Joodse feest menukah. Uiteindelijk besloot de luchthaven dan maar dat het gemakkelijker was om gewoon alle kerstbomen te verwijderen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 31 oktober 2018 om 14:27.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 23:02   #86
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat zoekt u precies?
Ik zocht op die website naar een discussie over 'false prophet'
Oud 31 oktober 2018, 23:10   #87
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niemand van de bevolking in het algemeen is vragende partij voor dat namen en gebruiken fascisme en toch zien we een soort van import van VS methoden en denkwijzen die eerder dan een rassenprobleem op te lossen er een importeren. Jammer dat dat zo weinig ingezien wordt.
Dat newspeak fascisme van links heeft inderdaad polarisering tussen bevolkingsgroepen tot gevolg.
Oud 31 oktober 2018, 23:17   #88
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Daar is iets van. Maar die mens van de middenstandsvereniging verwees in zijn uitleg naar toeristen. In Brugge zijn dat dan naast mensen uit landen met een christelijke geschiedenis vooral Chinezen en Japanners. Ik vraag me af of die zo op hun ongemak zouden zijn. En hoe men dan weer bij de verklaring komt dat het omwille van moslims is ontgaat me al helemaal. Er zitten er hier al een jaar of 20 in een gedachtengang om eender wat aan moslims te linken. Dat is wel een feit.
Zoals Jan al stelde gaat dit irriterende newspeak fanatisme niet uit van moslims, maar wel van de linkerzijde. En die doet het omdat ze denkt dat ze er bij moslims kan mee scoren. Maar het enige dat ermee bereikt wordt is polarisering tussen bevolkingsgroepen. Dat is ook een feit.
Oud 2 november 2018, 06:45   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kerstkraampjes hebben niet van doen met de Kerk of met het katholieke geloof.

Spreek eens een uitbater van een kraampje aan en stel hem de vraag of hij daar uit religieuze motieven staat. Ik denk dat hij eens smakelijk zal lachen bij die vraag. De man staat daar immers over inkomen te verwerven.

Inderdaad, maar toch moet het woord 'kerstmis" weg dat mensen zoals jij linken aan het christelijke geloof. Het woord dat hen onder geen beding mag schofferen omdat het aan een andere religie dan de hunne gerelateerd is.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 november 2018 om 06:46.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 07:10   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Zoals Jan al stelde gaat dit irriterende newspeak fanatisme niet uit van moslims, maar wel van de linkerzijde. En die doet het omdat ze denkt dat ze er bij moslims kan mee scoren. Maar het enige dat ermee bereikt wordt is polarisering tussen bevolkingsgroepen. Dat is ook een feit.
Zo is dat. Men kan er niet omheen dat het" irriterende newspeak fanatisme" van links uitgaat. Dat dit polariserend werkt merk je al op dit forum.

De kerstmarkten bestaan nog maar enkele tientallen jaren in Belgique. "Kerst" herinnnert de overtuigde katholieken die er nog overschieten aan de geboorte van hun heiland. Noch gelovige noch ongelovige heeft zich al die jaren aan dat woord gestoord, maar sinds links ervan uitgaat dat welbepaalde andersgelovigen er zich door geschoffeerd zouden kunnen voelen moet het plaats maken voor een "neutraal" woord.
KERSTmarkt is sinds korte tijd dus géén "neutraal" woord meer. De vraag is: WAAROM?
Oud 2 november 2018, 10:37   #91
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo is dat. Men kan er niet omheen dat het" irriterende newspeak fanatisme" van links uitgaat. Dat dit polariserend werkt merk je al op dit forum.

De kerstmarkten bestaan nog maar enkele tientallen jaren in Belgique. "Kerst" herinnnert de overtuigde katholieken die er nog overschieten aan de geboorte van hun heiland. Noch gelovige noch ongelovige heeft zich al die jaren aan dat woord gestoord, maar sinds links ervan uitgaat dat welbepaalde andersgelovigen er zich door geschoffeerd zouden kunnen voelen moet het plaats maken voor een "neutraal" woord.
KERSTmarkt is sinds korte tijd dus géén "neutraal" woord meer. De vraag is: WAAROM?
Het is toch al lang meer dan duidelijk dat als er iets is dat Vlaanderen verdeelt, dat het links is...
En dan maar afkomen als rechts weer eens vooruitgang geboekt heeft dat Vlaanderen meer verdeeld dan ooit is...
Je moet maar durven, als zogezegde objectieve officiële staatszender, zulke leugens te blijven oreren... Maar ja voor la Belgique is alles dat de Vlamingen verder en verder verdeeld goed meegenomen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 13:09   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Inderdaad, maar toch moet het woord 'kerstmis" weg dat mensen zoals jij linken aan het christelijke geloof. Het woord dat hen onder geen beding mag schofferen omdat het aan een andere religie dan de hunne gerelateerd is.
Nogmaals: haal mij één bron aan waaruit blijkt dat de vraag naar naamsverandering uitgaat van een andere religieuze groep. Vragen moslims het? Geef een bewijs. Willen Joden dat? Leg de bewijzen op tafel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 13:14   #93
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals: haal mij één bron aan waaruit blijkt dat de vraag naar naamsverandering uitgaat van een andere religieuze groep. Vragen moslims het? Geef een bewijs. Willen Joden dat? Leg de bewijzen op tafel.
Het is id. een onbegrijpbare zaak.
België wil met zijn cultuur toeristen aantrekken.
België wil geen cultuur meer?

Sabotage.
Oud 4 november 2018, 20:09   #94
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is id. een onbegrijpbare zaak.
België wil met zijn cultuur toeristen aantrekken.
België wil geen cultuur meer?

Sabotage.

It's all about the money, no money no honey.

Laatst gewijzigd door dpg : 4 november 2018 om 20:10.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be