![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blijkbaar slaat deze foto tweet van Trump ook aan bij zijn volgers. Even Iran bedreigen. Internationaal akkoordje breken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een fout die vele maken.
Iedereen denkt dat gewapende diensten enkel hun vuurwapens mogen gebruiken tegen gelijk gewapende. Niets is minder waar. Zelfs in ons land krijgen de gewapende diensten regelmatig toelating om hun vuurwapens te gebruiken. Bij betogingen waarbij geweld word verwacht, krijgen deze diensten zelfs een matrak, rubberkogels, traangasgranaten en een waterkanon. Op het eerste zich ongevaarlijke hulpmiddelen en toch zijn er al gewonden en doden gevallenbij het gebruik van die onschuldige wapens. Maar dat Trump nu bij de aankomst van deze karavaan plots toelating geeft om vuurwapens te gebruiken als ze met stenen durven gooien. Komt dat misschien om deze vluchtelingen al mensen hebben verwond met stenen? Komt dat misschien omdat ze reeds met stenen naar politie en militairen hebben gesmeten in één van de landen waar ze zijn doorgetrokken? Want de toelating om vuurwapens te gebruiken bij het werpen met stenen is beperkt tot deze grote groepen vluchtelingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Staatssecretaris
|
![]() Doe toch niet onnozel. Trump geeft die troepen gewoon een vrijgeleide om op ongewapende mannen, vrouwen en kinderen te schieten. Meer is dat niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs op de foto's hebben ze stokken en waarschijnlijk steken er in hun bagage ook wel messen En het is gewoon een wet van de natuur dat hij met de beste wapens, taktiek en middelen wint. Leeuwen en tijgers gaan ook niet eerst tanden en kauwen uitreiken aan hun prooi voor ze die aanvallen. Olifanten en buffels gebruiken alles wat ze hebben om hun gebied en kudde te beschermen tegen zwakkere concurrenten. Neushoorns en nijlpaarden doden veel meer zwakkere dieren, gewoon omdat ze het kunnen en zij geen andere dieren in hun gebied willen dan roofdieren die ze doden om te overleven. Trump past gewoon de wet van de sterkste en best uitgeruste toe om zijn gebied en zijn kudde te verdedigen en te beschermen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag die rijst is dan: stel dat die allemaal op voorhand door iemand ingelicht zijn om best niet met stenen te gooien naar de militairen, laat men ze dan gewoon door?
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk eerder dat het met centjes te maken heeft dat hij SA geen sancties oplegt.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Welke politici heeft vandaag nog de ballen om in te gaan tegen het publiek en het facebook volk?
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iraanse en Saudische geheime diensten activeren ‘vuile oorlog’ in Europa https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ropa~af95a8a9/ Iran elimineert opposanten in West-Europa, Saudi-Arabië stuurt geheim agenten naar Istanbul voor een liquidatie. Het opruimen van tegenstanders is niet langer een klusje van supermachten, ook regionale grootheden activeren de zogenoemde ‘vuile oorlog’. Het komt 'eindelijk' op gang, gelukkig kunnen we nog op de nuttige tips van de Mossaat rekenen. Laatst gewijzigd door zonbron : 3 november 2018 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk jammer voor de vuistpolitiekmensen hier: Donald is gewoon salondans aan het houden.
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Als je de vraag stelt wie er wint met die 'vuile oorlog' kom je juist bij deze speler uit. Europa laat zich manipuleren om mee te doen aan een oorlog tegen Iran. Het is triest wat een lamzakken de Europese politiek uitmaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
European countries have vowed to maintain “effective financial channels” and to keep trading with Tehran after the US announced that the EU is not among those spared from its sweeping sanctions against Iran. European countries suddenly discovered that they were not on the list of the ‘lucky ones’ that their ally, the US, decided to exempt from the new wave of all-encompassing sanctions it plans to unleash on Iran. The sanctions, targeting Iran’s shipping, finance and energy sectors, which come into force on November 5, are also designed to punish those countries that dared to do business with the Islamic Republic in defiance of the US pressure. Only eight nations were graciously granted exemptions by the US, according to Secretary of State Mike Pompeo. However, Pompeo made it clear that the EU as a single entity is not on the list, sparking an angry reaction from the US’ western allies. Washington also specifically mentioned that it plans to target the special mechanism the EU has been creating to circumvent the restrictions, prompting its allies to fight back. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik jou posting lees is Trump dus geen mens. Iets waar ik eigenlijk best kan inkomen. ![]()
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het ergste is dat er (heel veel) USA (en andere) idioten zijn die dat toejuichen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik naar Amerika wil gaan, niettegenstaande ik een Amerikaanse social security card heb, moet ik een ESTA aanvragen. Ik zie niet in waarom dit crapuul zoals in een duivenkot zou kunnen binnenwandelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |