![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Schijnbaar u ook, want ik lees in uw bericht geen argumentatie. Trouwens, het is al meer dan eens voorgekomen in de geschiedenis dat pasgeborenen om een of andere reden werden gedood.
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U gaf duidelijk aan te gaan voor een striktere abortuswetgeving. Minder keuze dus ten opzichte van de huidige (Belgische) wetgeving.
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom? Tegenwoordig is de zorgomkadering veel ruimer dan vroeger het geval was. Inclusief onderwijs kan werken (alhoewel er gerust ook gevallen zijn voor wie je beter bijzonder onderwijs opzoekt).
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat kind word er totaal geen haar beter van maar wel ongelukkiger en face it....hij of zij zal nooit of nimmer ook normaal werk hebben. Ze hebben een uitkering van kinds af aan en een pensioen vanaf meerderjarig. Die werken geen single dag in hun leven. Ouders die dat doen zijn echt verkeerd. Ik kan evengoed brutaal gezegd mijn hond sturen
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 19 november 2018 om 00:24. |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U schijnt totaal niet te beseffen dat er allerlei gradaties zijn bij het syndroom van Down. |
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar behalve wat werk in een home die bezigheidstherapie is zit er niks meer in. En waarom zouden ze? Ze hebben een vol inkomen en alles is geregeld. Ga je ze dat afpakken en een minimum uitkering geven zoals normale mensen die niet sporen? Dat zou echt dom zijn hoor.
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat ik wel soms zie is dat bepaalde mensen profiteren van de uitkering of later hun pensioen als ouder.
En hun thuis houden aan de tv. En al eens een reisje of 2 of 3 extra doen zonder hun. Uiteraard. Per jaar.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 19 november 2018 om 00:47. |
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jouw semantische onzin genierenneuk zal dat niet verhelpen. Noch jouw gezever over pasgeborenen doden en comapatienten, Laatst gewijzigd door eno2 : 19 november 2018 om 00:58. |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Banneling
|
Waar het aan de directe democratie overgelaten wordt, verliest het Pro Life standpunt tegen het legaliseren van abortus en de vrije keus. Mijn ideale samenleving is, waar dat overal gebeurt.
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En waarom zou je ze werk geven? Ze hebben meer in pensioen vanaf meerderjarige. Die werken echt niet. Ze weten zelfs niet over wat je bezig bent.
|
|
|
|
#93 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tegenwoordig kunnen ze dat redelijk goed vaststellen bij de zwangerschap.
Doe je er het voordeel aan.
|
|
|
#94 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar zekerheid heb je nooit, als je een gezonde foetus hebt kan er nog altijd iets mislopen bij de geboorte of kan het een ziekte hebben die niet gedetecteerd werd, dan moet je gewoon verder en er het beste van maken. Er zijn ook limieten uiteraard. Als je zou willen dat een kind blauwe ogen heeft en je aborteert omdat dit niet het geval is, dan ga je een beetje te ver. |
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Europees Commissaris
|
Natuurlijk, wens jij iemand of jezelf dan een gehandicapt kind? Het tegendeel is waar, je wenst iedereen een gezond kind toe. Waarom is dit?
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Klopt ergens iets niet hé.
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vrees dat je de moeilijkheid van deze vraag wat onderschat hebt.
|
|
|
|
#98 |
|
Banneling
|
A no-meat world would be one of the components of my ideal society.
-Also I would begin with reducing the world population to 1/3 ideally. -A lot less inequality. Total equality is totalitarian, I don't want that. -The greening of the economy. -The halting of man-made climate change. -Giving everybody some amount of capital, for instance land. Not in property. Because land should not be privately owned, it belongs to the commons, just like air and water. But for usufruct. -Workers paradise: meaning workers don't have to work (much) anymore. -Cooperation instead of competition. Or at least as much as possible. -No wars, no atrocities -no crime -No religions, only spirituality. -free euthanasia -well regulated abortion -a great amount of direct democracy -free education -poverty eradicated -no drugs - geen grenzen en een (hoogdemocratische) wereldregering en wereldburgerschap. -Vernietiging van alle massavernietigingswapens en verbod op hun ontwikkeling en productie Toegevoegd: -Mijn idee van samenleving is hoofdzakelijk ruraal Gegeven dat be bevolking zou herleid zijn tot op een derde, zou ik ze ook nog ruraal verspreiden onder coondities van sterke natuurbescherming. Met de betonnereing en totale urbanisatie van hele gebieden zou het daarmee afgelopen zijn. En afgelopen met miljoenensteden. Ik heb de utopie niet afgewacht en ben ondertussen al negen jaar aan de betonnen nachtmerrie ontsnapt. |
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Via sociale werkgelegenheid zijn er wel wat kansen voor hun dan weer. Tja als het enigszins kan en is de mentale handicap iets teveel dan is het zelfs beter dat ze daar ook niet werken. Want zo vlotjes en netjes gaat dat daar ook niet heb ik me al laten wijsmaken. Ze hebben een pensioen vanaf hun 21 jaar en de mantelzorg rondom hun die uiteraard wel hun pensioen opslokt maar eerlijk gezegd voor de meesten onder hun is ook hun zorg niet. Ze weten zelfs niet wat hun pensioen is. Tja? Het blijft een probleem. En als de ouders komen te overlijden worden ze nog een groter probleem meestal want dan valt dat enige dat hun nog een beetje kan begeleiden ook weg en is het de rechtbank en de zorginstellingen die verder wel beslissen.
|
|
|
|
#100 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat kleinkind van mij was vijf jaar lang in een instituut voor zwaar gehandicapten toevallig vlak in mijn buurt en ik bezocht regelmatig. |
|
|
|
|