Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2018, 09:07   #81
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al deze mensen kunnen heel goed geïntegreerd zijn, maar zullen altijd hun eerste identiteit behouden. Een van mijn voorouders was Oostenrijker. Hij is Oostenrijker tot zijn dood gebleven, ook al was hij tot Belg genaturaliseerd. Zijn nakomelingen werden echter Vlamingen onder de Vlamingen. Zo gaat het altijd. Na integratie komt er assimilatie, maar dan wel met de volgende generatie(s).
De bedoeling van islam onderwerping en verovering en NIET integratie.
Hoeveel voorbeelden van geslaagde integratie heb je zoal?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 09:13   #82
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
De bedoeling van islam onderwerping en verovering en NIET integratie.
Hoeveel voorbeelden van geslaagde integratie heb je zoal?
Dat zullen er bitter weinig zijn denk ik, nagenoeg géén.
Oud 19 december 2018, 09:55   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat zullen er bitter weinig zijn denk ik, nagenoeg géén.
Vraag is uiteraard wat je met geslaagde integratie bedoelt ? Zijn de joden die al generaties lang in België leven dan ondertussen al Katholieken geworden ? Zijn er veel joodse meisjes die huwen met niet joodse Vlaamse jongens ? Ik dacht het niet. Zijn die besnijdenissen nu nog steeds verplicht onder joden ??
Hebben die nu nog steeds hun eigen scholen ?

Kent u veel Vlaamse mensen die regelmatig op de koffie gaan bij Spaanse echtparen ? Nochtans zijn er in Benidorm veel vlamingen die daar al decennia lang wonen maar hebben die zich ondertussen gemengd onder de Spaanse bevolking ?

Kijken die daar naar TVE of toch nog steeds naar VTM ? Ik zie daar vooral Vlaamse clubs van van alles en nog wat.
Die zever van dat integreren. Zolang iedereen mekaar respecteert zich niet opdringt en niet tot last is wat maakt het allemaal uit ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 december 2018 om 09:57.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 11:34   #84
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
We weten echter intussen dat stemmen voor het N-VA, voor de Vlaamse zaak, geen soelaas brengt, dat is duidelijk gebleken tijdens de voorbije regeerperiode.
De N-VA heeft meer dan 4 jaar het regeringswerk helpen uitvoeren. Dat er geen enkele maatregel tussen zit die goed is voor Vlaanderen is een leugen.

Citaat:
Steeds doet de N-VA niet anders dan de Vlaamse kiezer trachten op het verkeerde been te zetten. Herhaaldelijk hebben ze in het verleden geuit dat ze niet achter het cordon staan maar wanneer ze naar de verkiezingen toe gaan is daar niets meer van te merken, in tegendeel. De idee dat alleen de N-VA de Vlaming wat te bieden heeft, omwille van dat cordon, kan nu wel met zekerheid de prullenmand in. Zolang de Vlaming N-VA stemt zal hij gekl--t zijn en blijven zitten onder het juk van links, zoveel is zeker.
Stel even dat je wens werkelijheid wordt en dat het VB even groot wordt als de N-VA in mei volgend jaar. Voor mij niet gelaten, het VB is mijn vijand niet. Deze aardverschuiving tussen twee zusterpartijen zou goed zijn voor de verkozenen van het VB en de partijkas maar daar blijft het bij. Geen enkele partij wil (voorlopig?) met jullie regeren. Het zijn dus verloren stemmen. Beter zou zijn dat beide partijen bij de volgende verkiezingen succes boeken en samen minstens 45 % halen. Met dergelijk % is veel mogelijk. Met elkaar te demoniseren bereik je niets, je versterkt er alleen de belgicistische partijen mee. Van die boer geen eieren.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 11:58   #85
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vraag is uiteraard wat je met geslaagde integratie bedoelt ? Zijn de joden die al generaties lang in België leven dan ondertussen al Katholieken geworden ? Zijn er veel joodse meisjes die huwen met niet joodse Vlaamse jongens ? Ik dacht het niet. Zijn die besnijdenissen nu nog steeds verplicht onder joden ??

Kent u veel Vlaamse mensen die regelmatig op de koffie gaan bij Spaanse echtparen ? Nochtans zijn er in Benidorm veel vlamingen die daar al decennia lang wonen maar hebben die zich ondertussen gemengd onder de Spaanse bevolking ?

Kijken die daar naar TVE of toch nog steeds naar VTM ? Ik zie daar vooral Vlaamse clubs van van alles en nog wat.
Die zever van dat integreren. Zolang iedereen mekaar respecteert zich niet opdringt en niet tot last is wat maakt het allemaal uit ?
Naast uw vraagstelling of ze al Katholiek geworden zijn lijkt het mij vrij gepast de vraag iets anders te formuleren in de zin van: Zijn dat groepen mensen waar wij problemen met hebben?

Dat de Joden een eigen leefwereldje hebben maar verder anderen met rust laten en dat wereldje niet gaan opdringen naar anderen toe daar kan niemand een probleem met hebben dacht ik.

Zelfde voor de Spaanse/Chinese, andere mensen in ons land die van einde ende verre gekomen zijn maar zich zonder slag- of stoot weten aan te passen/te gedragen aan "the rules & regulations" die in ons land van toepassing zijn en die wij als brave burgers zijnde ook allemaal braafjes weten na te leven.

Naast bovenstaande zijn er tegenwoordig best veel anderen die weigeren om op die manier samen te leven en hun eigen 'ding' aan anderen willen komen opdringen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 december 2018 om 11:59.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 12:09   #86
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aai second.
Oud 19 december 2018, 12:30   #87
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De N-VA heeft meer dan 4 jaar het regeringswerk helpen uitvoeren. Dat er geen enkele maatregel tussen zit die goed is voor Vlaanderen is een leugen.

Stel even dat je wens werkelijheid wordt en dat het VB even groot wordt als de N-VA in mei volgend jaar. Voor mij niet gelaten, het VB is mijn vijand niet. Deze aardverschuiving tussen twee zusterpartijen zou goed zijn voor de verkozenen van het VB en de partijkas maar daar blijft het bij. Geen enkele partij wil (voorlopig?) met jullie regeren. Het zijn dus verloren stemmen. Beter zou zijn dat beide partijen bij de volgende verkiezingen succes boeken en samen minstens 45 % halen. Met dergelijk % is veel mogelijk. Met elkaar te demoniseren bereik je niets, je versterkt er alleen de belgicistische partijen mee. Van die boer geen eieren.
Tja het is door die redenering dat het VB in de tijd zoveel stemmen verloren heeft aan NVA, het is ook door die redenering dat alles zal blijven zoals het was, nml. een hoop rotzooi.
Door de zure appel heen bijten en het VB groot maken zodat ze wel moeten er rekening mee houden is de enige oplossing om verandering te krijgen in die landje, het NVA groot maken brengt zoals we reeds kunnen ondervinden hebben, geen aarde aan de dijk.
Oud 19 december 2018, 12:43   #88
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tja het is door die redenering dat het VB in de tijd zoveel stemmen verloren heeft aan NVA, het is ook door die redenering dat alles zal blijven zoals het was, nml. een hoop rotzooi.
Door de zure appel heen bijten en het VB groot maken zodat ze wel moeten er rekening mee houden is de enige oplossing om verandering te krijgen in die landje, het NVA groot maken brengt zoals we reeds kunnen ondervinden hebben, geen aarde aan de dijk.
Dan wordt 't Blok VB gewoon toch de nieuwe NVA?
In een land waar de numerieke meerderheid nederlandstalig is kan diezelfde groep niet bepalend zijn voor 't beleid?
Dan stopt het bij mij om te denken dat zij moeten gehoorzamen en whatsoever onrechtvaardigheden moeten ondergaan.
Of... 't zijn mazoo's. Pick one.
Oud 19 december 2018, 12:47   #89
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En dus .... op NVA stemmen
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 13:03   #90
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
En dus .... op NVA stemmen
Bannee, voor 't Blok.
Alleen al om de Panda zijnen tikker naar overdrive te schakelen.
Oud 19 december 2018, 13:18   #91
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de Joden een eigen leefwereldje hebben maar verder anderen met rust laten en dat wereldje niet gaan opdringen naar anderen toe daar kan niemand een probleem met hebben dacht ik.
Ik heb daar wel degelijk een probleem mee en ben niet de enige. In de USA zijn er verschillende religieuze sektes die zelfs tot massazelfmoorden hebben geleid. Er is in ons land geen plaats voor gesloten gemeenschappen. De niet-seculiere Joden die zichzelf afzonderen in hun eigen gemeenschap en afzonderen van de maatschappij en het liefst van al nog indoctrinatie ondergaan waar de evolutieleer wordt ontkend hebben geen plaats in ons land.

De seculiere Joden zijn doorsnee genomen een grote aanwinst voor onze maatschappij. Spijtig genoeg verlaten er velen van deze soort ons land, de stigmatisatie van de Joodse diamantairs is hier een mede-oorzaak van.

Bij de Chassidim Joden is het armoede troef.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rpen~a43e9832/

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 14:07   #92
Hoomer

Standaard

Citaat:
In een land waar de numerieke meerderheid nederlandstalig is kan diezelfde groep niet bepalend zijn voor 't beleid?
Dan stopt het bij mij om te denken dat zij moeten gehoorzamen en whatsoever onrechtvaardigheden moeten ondergaan.
Of... 't zijn mazoo's. Pick one.
Vlamingen zijn niet in de meerderheid zolang een Vlaamse stem voor 1 en een Waalse stem voor 1.5 stem telt. Als je dat in eender wel land verteld verklaren ze je zot.
Oud 19 december 2018, 14:18   #93
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Vlamingen zijn niet in de meerderheid zolang een Vlaamse stem voor 1 en een Waalse stem voor 1.5 stem telt. Als je dat in eender wel land verteld verklaren ze je zot.
Kan je me dat met een mathematisch simpel regeltje + bewijs misschien effe toelichten?
Niet te rap schrijven he. 'k Wil kunnen volgen.
Oud 19 december 2018, 16:06   #94
Hoomer

Standaard

Citaat:
Kan je me dat met een mathematisch simpel regeltje + bewijs misschien effe toelichten?
Niet te rap schrijven he. 'k Wil kunnen volgen.
Weegt een Franstalige stem 50% zwaarder bij de zeteltoewijzing?

Het verschil is opmerkelijk. Vlamingen krijgen maar een zetel voor 47.531 stemmen, en de Franstaligen mogen al juichen bij 35.299 stemmen.
De Zetelverdeling in het Sint-Michielsakkoord

Het aantal zetels dat aan elke taalgroep werd toegekend werd vastgelegd in 1993 in het Sint Michielsakkoord, en de uitvoeringsbesluiten hiervan. De verdeling gaat blijkbaar terug op een volkstelling van 1991, en aandachtige lezers wezen me er op dat hierin een proportioneel voordeel was ingebouwd voor de Franstaligen. Met name zouden er veel meer niet-Belgen in hun taalgebied wonen. Hiervoor kregen ze dus zetels, terwijl er geen kiezers tegenover staan. Dit maakt dat reeds aan de bron een Franstalige zetel 'goedkoper' is. Maar dat zijn de spelregels die de Vlamingen in 1993 hebben aanvaard

Bv.

In de hoop de job van uw Aziatische vriendin gedaan te hebben en u dermate bevredigd bent dat den Hoomer nu op zijn lauweren kan gaan rusten.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 19 december 2018 om 16:08.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 17:18   #95
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

Voor een stuk heb je gelijk, maar geloof maar, hoe meer stemmen het VB behaald hoe Vlaamser de N-VA wordt
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 17:22   #96
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan krijgen de gevestigde machtspartijen schrik. Veel schrik.
En niet alleen dat, maar dan wordt het N-VA Vlaamser dan ooit.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 17:36   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naast uw vraagstelling of ze al Katholiek geworden zijn lijkt het mij vrij gepast de vraag iets anders te formuleren in de zin van: Zijn dat groepen mensen waar wij problemen met hebben?

Zelfde voor de Spaanse/Chinese, andere mensen in ons land die van einde ende verre gekomen zijn maar zich zonder slag- of stoot weten aan te passen/te gedragen aan "the rules & regulations" die in ons land van toepassing zijn en die wij als brave burgers zijnde ook allemaal braafjes weten na te leven.

Naast bovenstaande zijn er tegenwoordig best veel anderen die weigeren om op die manier samen te leven en hun eigen 'ding' aan anderen willen komen opdringen.
Dus als we er geen problemen mee hebben en ze laten ons gerust en wij aan hun dan is de integratie geslaagd ? Dus kan het zijn dat een fanatieke radicale moslimfamilie waar we geen problemen mee hebben en die iedereen gerust laten mogen bestempelen als mensen die geïntegreerd zijn ? Waarom dan zoveel tam tam rond dat al dan niet geïntegreerd zijn terwijl het zo simpel is

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 december 2018 om 17:38.
Oud 19 december 2018, 17:43   #98
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aai second.
Awel ja jij bent toch een goed voorbeeld omtrent integreren.
Ben jij al goed geïntegreerd daar in Hong Kong ? Spreek je al wat de taal ? Al lid van wat plaatselijke verenigingen ? Wat actief op politieke forums aldaar ?
Oud 19 december 2018, 18:38   #99
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En niet alleen dat, maar dan wordt het N-VA Vlaamser dan ooit.
U bedoelt: kleiner?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 18:39   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als we er geen problemen mee hebben en ze laten ons gerust en wij aan hun dan is de integratie geslaagd ? Dus kan het zijn dat een fanatieke radicale moslimfamilie waar we geen problemen mee hebben en die iedereen gerust laten mogen bestempelen als mensen die geïntegreerd zijn ?
Daar zit het hem. Ze zijn in grote aantallen, gebruiken onevenredig veel onze sociale infrastructuur, schoppen soms herrie en ontploffen zo nu en dan eens.
Dat kan je van die "onzichtbare" ongeintegreerden niet zeggen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be