![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nee, kernenergie flirt niet met de dood, enkel met natuurparken. Steenkool heeft al veel en veel en veel meer doden op zijn geweten dan kernenergie. Hernieuwbaar ook trouwens. Enig idee hoeveel doden er bij dambreuken al zijn gevallen ? Wat heb je het liefst ? Gaan lopen voor een kerncentrale met een probleem, of voor een dam met een probleem ? Het probleem met alternatieve energieen is dat het voorlopig nog niet in staat is om de volle electriciteitsvoorziening op zich te nemen, en dat in de komende decennia ook niet kan. En dat sinds decennia al belooft. Ooit zal het er wel van komen, maar ondertussen hebben we, door naar die smoes te luisteren, al zodanig veel CO2 in de lucht gepompt, dat het de moeite niet meer is. Terwijl kernenergie dat probleem al in de jaren 80 van de vorige eeuw had opgelost. De bestaande, werkende, bewezen oplossing sinds nu al 40 jaar afbouwen, voor een verhaaltje dat al 40 jaar beloftes uitvaardigt en er nog altijd niet is, en binnen 20 - 30 jaar er nog altijd niet zal zijn, is gewoon een criminele leugen. Die gepantenteerde leugenaars moeten nu hun bakkes houden over CO2 en klimaat, want zij zijn de voornaamste oorzaak geweest van de essentie van onze uitstoot de laatste decennia, en ze zullen daar nog verantwoordelijk voor zijn gedurende 20-30 jaar. Tegen dat ze dan eindelijk, met 80 jaar vertraging, stilaan beginnen te realiseren wat ze 80 jaar eerder beloofd hadden om de toen bestaande en werkende oplossing weg te doen, is de schade al zodanig groot dat ze voorgoed het recht op spreken kwijt zijn in die materie. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2019 om 18:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grote probleem met alternatieve energie is dat het op elk moment van de dag voldoende energie moet kunnen leveren. Indien dit niet het geval is, ga je dat altijd moeten opvangen met een andere bron. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 1 februari 2019 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila. Tenzij je een opslagsysteem hebt dat zodanig veel kan opslagen dat het dat allemaal kan overbruggen, maar dat is op dit ogenblik niet mogelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ingenieus (maar simpel) systeem dat toepasbaar is op vele plaatsen. Het groenste eiland ter wereld - de Volkskrant Klimaat https://www.volkskrant.nl/kijkverder...limaat/s1.html Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 februari 2019 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://solarlove.org/solar-storage-...rman-inventor/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, en ondertussen maar CO2 pompen omdat ge Athene ondertussen hebt afgebroken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij niet alleen : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01...imaatprobleem/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nieuwe kerncentrales?? N o o i t doen. Meer valt er niet over te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voeg daar de opkomst van een nieuw elektrisch wagenpark bij, dat halen die windmolens niet. Kernenergie blijft natuurlijk iets gevaarlijk daar zijn zoals u terecht schreef al voorbeelden van geweest. Zoals ik hier een tijd geleden al wist te schrijven moet men op zoek gaan met hoe we dat kernafval op een andere manier de wereld uit kunnen helpen. Misschien zoals volgende? Nieuwe onderzoeksreactor in Mol moet langlevend kernafval aanpakken. China gaat kernafval recyclen. Recycling gebruikte splijtstof. Men is daar al een tijdje met bezig met dat onderzoek, hoe het kernafval te recycleren en ik hoop dat er ook een goede oplossing voor gevonden kan worden. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 februari 2019 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() Natuurlijk mag BDW een mening hebben, en zelfs ik vind persoonlijk ook dat men wel degelijk de kerncentrales al of niet >> nieuw >>> niet mag uitgesloten worden al toekomstig energie bron......
>>> ”natuurlijk mag en kan iedereen een persoonlijke mening hebben! Alleen >> en net zoals de spijbelende studenten vragen!!!! De persoonlijke mening is echter irrelevant ten aanzien van de exacte wetenschap dat zich bezeerd op onderzoek, vooruitgang, nieuwe technieken/vaststellingen/ontdekkingen en vooral op >>>door de wetenschap algemeen aanvaard bewijs”<<< Niet alleen BDW maar ook: Voorstel van De Grauwe is meer kernenergie, Of de groene beweging zich kan vinden in het opmerkelijke voorstel van De Grauwe om meer in te zetten op kernenergie, is echter een andere vraag. “Je moet eens kijken naar de omschakeling in Duitsland. Om kernenergie te vervangen, stoken ze daar meer bruine kolen. Dat is toch waanzinnig? Ik ben natuurlijk voorstander van hernieuwbare energie. Maar het aanbod daarvan is vandaag onvoldoende om de vraag te dekken.” De professor ontkent niet dat er aan kernafval gevaren verbonden zijn. Maar “laat ons toch minstens debatteren over de nieuwe generatie kerncentrales”, zegt hij. De Grauwe vreest echter dat dat in België “onmogelijk zal zijn.” Hij bespeurt bij partijen zoals Groen “een irrationele houding tegenover kernenergie.” Een viscerale afkeer die De Grauwe niet begrijpt. “Ik zie religieus fanatisme over kernenergie. Wie er nog maar over nadenkt, wordt als ketter beschouwd. Ik vind dat absurd. Opnieuw fossiele brandstoffen? Waarom niet eens minstens nadenken over de kosten en baten van kernenergie?” Het wordt meer dan hoog tijd dat zoals de spijbelende studenten eisen dat de politiek die steeds ten voordele van hun partij spreken zich terugtrekt uit de milieuproblematiek en nu eindelijk na jaren politiek theater de echte wetenschap de oplossingen mag aanbrengen. De schoolmeesters van Agalev-Groen weten het steeds beter....Het milieu echter >>> is van iedereen en dat De schoolmeesters van Agalev-groen na naamsverandering hun extreem links partijprogramma weg stopt onder hun milieu percepties moet dan ook stoppen. VB, PVDA, NVA enz. is eerlijk over hun partijprogramma, waarom Agalev-groen dan niet …. omdat we niet mogen weten dat hun economisch programma extreem links is waardoor ze weigeren samen te gaan met midden links sp.a. Nu moet inderdaad eindelijk de wetenschap van uit alle disciplines zonder lobby werk van bedrijven of politiek bepalen wat er gedaan moet worden. En zo daadwerkelijk wat ze gezamenlijk uitgedokterd hebben dan ook zonder dralen of tegen wringen door de politiek verwezenlijkt wordt. Blijkt dat ook kernenergie te zijn , ahhhhhhhhhhhwel het zij dan zo!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie 80 jaar extra CO2 uitstoot om zijn irrationele angsten voorrang te geven over een rationele overweging, moet zijn bebber houden over milieu en klimaat he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Biomassa opstoken doen we al sinds de eerste sapiens soms rechtop liep, met een stok sloeg of prikte en met een steen wierp. Windmolens zijn al in gebruik van voor het jaar 0. Watermolens zijn nog veel langer in gebruik. Opslag van energie. In de middeleeuwen gebruikten men al de combinatie van een getijdenbekken/bassin en een watermolen. Oftewel, alternatieve energie jong?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 1 februari 2019 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mantra’s herhalen bent u hier een volstrekte en volleerde meester. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 februari 2019 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zal ik het beamen.
Maar, antwoord u mij eens, hoeveel doden heeft kernenergie in de hele "loopbaan" opgeleverd? e En hoeveel doden zijn er in dezelfde periode gevallen door dambreuken?
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hoera geroep rond "groen" Duitsland is misplaatst en bijzonder hypocriet van de Duitsers die enerzijds de kampioenen van groene energie spelen maar anderzijds de grootste CO2 vervuilers zijn. https://www.forumnucleaire.be/actus/...en-france-2016 Kijk ook eens in dat tabelletje in het artikel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er zijn nog een paar lokaties binnen de vervreemde zone die ongezond zijn. Maar zulke plekken hebben we in België ook, zonder een kernramp.
![]() |