Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2019, 16:38   #81
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jullie generatie haalde vooral de migratie binnen 'omdat jullie t vuile werk niet meer wilden doen'.
Wie strooit er die verhaaltjes rond?
De eerste migranten, die kwamen inderdaad om te werken en daar waren zo goed als geen problemen mee! Vanaf wanneer is men begonnen met die "gezinshereniging", die open grenzen enz ?
En zoals sommigen er nu nog tegenaan kijken en ze laten binnenstromen, met veel kabaal als iemand daar een stokje wil voor steken of er een weer buiten gooien, is dat ook de "vorige generatie"?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 16:41   #82
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is erg dat te zeggen: ik en mijn broers zijn oorlogsslachtoffers: ons vader & grootvader zijn gemitrailleerd, kort vóór het einde v.d. oorlog in Belgie.
Ons moeder, 31 jaar stond alleen...
Mijn grootouders hebben de twee wereldoorlogen doorspartelt. Moet ik mij nu schuldig voelen omdat ze niet gesneuveld zijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 16:42   #83
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ze kamen voor het vuile werk te doen en liggen nu in de hangmat.
Ze kwamen hier om het vuile werk te doen maar dat was toch uit vrije wil omdat ze het daarmee nog altijd beter hadden dan "thuis", of niet?
Pas achteraf is men ze beginnen "opstapelen" ook al had men ze niet nodig om de ocmw's plat te lopen, de sociale woningen en de gevangenissen te vullen.
Het is niet "de vorige generatie" die ze hier nu zit te pamperen en laat aangroeien...

Laatst gewijzigd door andev : 15 februari 2019 om 16:43.
Oud 15 februari 2019, 16:44   #84
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
Bompa?
Bompa uit Vlaanderen?

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rgen~a07f34d4/

Gerechtelijk onderzoek naar bewoner van huis met nazisymbolen in Keerbergen

heel normal hoor
Hoe zielig als je daar nog mee moet afkomen...
Oud 15 februari 2019, 16:46   #85
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Mijn grootouders hebben de twee wereldoorlogen doorspartelt. Moet ik mij nu schuldig voelen omdat ze niet gesneuveld zijn.
Mijn grootouders (bijna) ook.
Het ging erover dat het "erg" is om dat te zeggen.
Toen wij klein waren kregen we voor onze Sinterklaas elk een banaan !!!
Ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel !
Ieder jaar beloonde moeder zichzelf met Nieuwjaar met een lotje v.d. koloniale loterij...Het mens dacht ieder jaar dat ze ooit eens zou winnen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 16:49   #86
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik denk dat "bompa" gewoon gelijk heeft!
De jeugd van nu zwelgt in de luxe vergeleken met de jeugd van hun ouders.
Toen waren er minder reisjes te doen, op restaurant te gaan, allerlei dure spullen aan te kopen enz
De toekomst voor de jeugd van nu ziet er misschien wat minder schitterend uit dan ze denken dat hij zou moeten zijn!
Binnenkort zou "het klimaat" wel weer eens de minste van hun zorgen kunnen worden...
Heel waarschijnlijk. Na opwarming is er al altijd een periode van afkoeling geweest en men moet zich meer zorgen maken voor de mogelijke gevolgen van de afkoeling dan van de opwarming.

De jeugd zou beter gaan betogen tegen de banken die massa's kapitaal verdienen aan de vele palmplantages waarvoor duizenden hectaren regenwoud aan opgeofferd worden die de longen van onze wereld zijn en die massaal veel meer impact zullen hebben op ons klimaat dan al de rest, maar daarover hebben ze waarschijnlijk hun idiote leerkrachten nog niet over horen piepen.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 februari 2019 om 16:51.
Oud 15 februari 2019, 17:04   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Mijn grootouders (bijna) ook.
Het ging erover dat het "erg" is om dat te zeggen.
Toen wij klein waren kregen we voor onze Sinterklaas elk een banaan !!!
Ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel !
Ieder jaar beloonde moeder zichzelf met Nieuwjaar met een lotje v.d. koloniale loterij...Het mens dacht ieder jaar dat ze ooit eens zou winnen...
Daar had ik blij mee geweest.

In mijn tijd bracht Sinterklaas een vogelpik, als vader in het vogelpik-clubje was.

Toen vaderlief in het sjotterclubje was, dan bracht Sinterklaas een sjotterkaske.

Een banaan is meer dan ik ooit gehad heb van de Sint.
Oud 15 februari 2019, 17:10   #88
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uiteraard is het een visie als een andere.Als je onder migratie natuurlijk alleen maar denkt aan die onnozele Marokkaanse hangjongeren in de Brusselse metro stations kan dat kloppen. Maar migratie is ook heel wat ruimer dan dat.

Hier een visie van de ECB

Migranten houden onze welvaart in stand’
Veel Europeanen geloven dat hun welvaart bedreigd wordt door migranten uit arme landen. Maar een rapport van één van de grootste banken beweert net het omgekeerde: migranten houden onze welvaart in stand.
Migranten zijn de afgelopen tien jaar verantwoordelijk geweest voor gemiddeld twee procent van de jaarlijkse economische groei in Europa, aldus het rapport. Zonder hun aanwezigheid zou het bruto binnenlands product per hoofd van de bevolking met 0,2 procent gedaald zijn.
De invloed van immigranten is van doorslaggevend belang voor het verbruik van consumptiegoederen en de vraag naar huizen. Factoren die zoals bekend de twee steunpilaren zijn van de groei van het bruto binnenlands product”.
In de meeste Europese landen zou de economische activiteit krimpen zonder buitenlandse arbeiders, vooral in Duitsland (-1,5 procent per jaar) en Italië (-1.2 procent per jaar). De bevolking van die landen zou inkrimpen zonder de toevloed van migranten, en dat zou meteen ten koste gaan van de welvaart. Migranten injecteren immers geld in de sociale zekerheid, die leeggezogen wordt door de vergrijzende autochtone bevolking.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen denk ik.
Komt toch een beetje over als bullshit!
Het binnenlaten/halen van migranten die onze maatschappij nodig heeft en kan gebruiken, dat wel! Maar niet wat er nu al een tijdje aan de gang is!
Vraag naar meer huizen, gevangenissen enz om ze in onder te brengen, en inkomsten voor al diegenen die kunnen "leveren" om ze hier te laten rondhangen, dat wel. En onze sociale zekerheid zijn ze ook al rijker aan het maken misschien? Onze "pensioenbetalers"...
Oud 15 februari 2019, 17:14   #89
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gij hebt daar geen probleem mee. Aangezien gij op korte termijn dood zijt.

Mensen die nog pakweg 70 jaar te gaan hebben, zoals deze jongeren, denken daar anders over.
Vraag me af of ze binnen 30,40... jaren nog zo over hun fratsen van nu zullen denken!
Oud 15 februari 2019, 17:21   #90
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komt toch een beetje over als bullshit!
Het binnenlaten/halen van migranten die onze maatschappij nodig heeft en kan gebruiken, dat wel! Maar niet wat er nu al een tijdje aan de gang is!
Vraag naar meer huizen, gevangenissen enz om ze in onder te brengen, en inkomsten voor al diegenen die kunnen "leveren" om ze hier te laten rondhangen, dat wel. En onze sociale zekerheid zijn ze ook al rijker aan het maken misschien? Onze "pensioenbetalers"...
Nu zijn het geen migranten maar kolonisten.
Oud 15 februari 2019, 17:27   #91
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag me af of ze binnen 30,40... jaren nog zo over hun fratsen van nu zullen denken!
Dan is de helft al dood, Want op hun 70ste zal anna listig euthanasie toepassen voor diegenen die nog niet dood zijn.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 17:29   #92
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Dan is de helft al dood, Want op hun 70ste zal anna listig euthanasie toepassen voor diegenen die nog niet dood zijn.
Bedoel je Anna van Brossen voor de bossen ?
Oud 15 februari 2019, 18:48   #93
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jullie generatie haalde vooral de migratie binnen 'omdat jullie t vuile werk niet meer wilden doen'.
Nee, het probleem is begonnen met de dwang van verplichte politieke correctheid en het ideaal van multiculturalisme. En dat dateert van de jaren 1990. Je vergist je totaal van generatie. Ik nodig de bosbrossers van harte uit om te gaan leven zoals een gemiddeld arbeidersgezin 50 jaar geleden. Ik denk niet dat ze ertoe in staat zullen zijn.
Oud 15 februari 2019, 19:22   #94
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Onze generatie krijgt de blaam.

Misschien moeten die snotneuzen eens met op de harde realiteit geconfronteerd worden.

Wij speelde buiten, dikwijls met wat we vonden. Een boog maakte we zelf wel van een tak en een koortje.

Onze melk, spuitwater of frisdrank, voor zo ver we die ter beschikking hadden, kwam uit glazen flessen waar statiegeld voor betaald werd.

Wij hadden geen GSM's, computers en geen dure merkkledij die van god weet waar met schepen aangevoerd werd.

Wij werden niet om de haverklap met de auto naar school of naar de voetbal gebracht.

Wij hadden geen brommer op ons 16 jaar.

Bij de meeste onder ons hadden ze thuis zelfs niet eens een auto en diegene die er wel een hadden daar hadden ze er hooguit één per gezin.

Het waren zelfs al uitzonderingen die thuis een TV hadden.

Wij reden met de fiets, geen elektrische hé, nee een gewone met alleen maar trappers en zelfs zonder Vitesse en namen ons vriendin mee op de buis of achterop de portbagage, maar dat mag al een hele tijd niet meer want oeioeioeioeioei, dat is gevaarlijk hoor. Ja,... daar zijn er zeker al veel doden mee gevallen hé.

Maar wij zijn de generatie die de wereld verknoeid hebben hoor.

Schud die bende rotjongen nu is eindelijk eens wakker!!!!!
Hoe het vroeger was... Een magistraal werkstuk van Kaat Steppe, regisseur van o.a. "Dagelijkse Kost". https://vimeo.com/54189202
Oud 15 februari 2019, 19:47   #95
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Nee, het probleem is begonnen met de dwang van verplichte politieke correctheid en het ideaal van multiculturalisme. En dat dateert van de jaren 1990. Je vergist je totaal van generatie. Ik nodig de bosbrossers van harte uit om te gaan leven zoals een gemiddeld arbeidersgezin 50 jaar geleden. Ik denk niet dat ze ertoe in staat zullen zijn.
Dat is niet nodig.
Onze (groot)ouders hebben gewerkt als slaven om onze huidige welstand te bereiken.
Onze kinderen mogen hiervan de vruchten plukken.
Oud 15 februari 2019, 20:50   #96
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met alle respect maat met “jullie” ben ik niet akkoord. Kijk voornamelijk de Kolen en staal baronnen weigerden hun personeel en mens waardig loon te betalen. De Vlamingen die ginder toen in de mijnen en hoogovens gingen werken werden net zo uitgebuit met de goedkeurende steun van de toen almachtige Franssprekende CVP met steun en donderpreken van de kerk.
Net als toen den Leopold in zijn privé kolonie Congo ginder de beest uit hing.
De Vlamingen eisten meer loon naar werd en om dat te omzeilen zijn de Kolen en staal baronnen mensen uit het buiten land gaan halen.
Eerst uit Italië, maar omdat de Italiaanse staat klacht neerlegde tegen de Belgische staat “dat hun Italiaanse onderdanen hier als slaven werden behandeld en met een hongerloon vergoed ( het loon dat voordien aan de Vlamingen uitbetaald werd) is men dan maar begonnen met slaven te zoeken in Marokko en Turkije.
Jan en alle man hebben jaren massa’s geld betaald aan belastingen dat naar de vreemdelingen industrie stroomde om die mensen in te burgeren, hen van gastarbeiders te zien omvormen naar mensen met schizofrene dubbele nationaliteit…. Omdat de kolen en staal baronnen hun zakken zouden kunnen vullen. Bij het sluiten van kool en staal bedrijven kregen de kolen en staal baronnen terug veel geld en moest het volk weeral veel belastinggeld ophoesten om die gast arbeiders te vergoeden met weerloosheid steun……..!!!
Dat is waarom de maffia vreemdelingen industrie ontstaan is en werd tot op heden. De strategie van Merkel is in principe nog steeds het zelfde, steeds nieuw volk voor de lage loon jobs.
Dat de levenssfeer en onze maatschappij er door verloederd, dat kan de groot industrie echt niets schelen.
Met alle respect maar met “jullie” hebben de boel verknoeit ….. de gewone man heeft echt zen best gedaan om te overleven en een toekomst voor hun kinderen te maken die beter was dan het hunne. Alleen is en was de technologie onder impuls van de kool en nadien olie lobby zéér vervuilend.
We moeten vooruit en niet achteruit, dus de bedrijven moeten voor niet vervuilende producten zorgen waarmee we onze levenssfeer kunnen behouden!
Extreem links Agalev heeft hun geiten wollen sokken gewisseld voor en costume en hun extreem links economisch programma verborgen onder groene perceptie. Om zo de bevolking dictatoriaal eigen aan extreem links, te verplichten geiten wollen sokken te dragen ……..
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 21:03   #97
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoeveel slachtoffers heeft hij al gemaakt? Overvallen, neergestoken, verkracht, gekeeld? Laat die mens gerust.
Correctie : Übermensch.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 21:06   #98
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat is de aanklacht, eigenlijk ????
Ademen ?
Oud 15 februari 2019, 21:10   #99
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn nog andere minder gevaarlijke gekloesjte :

https://youtu.be/jsYdoy0quRc
Oud 15 februari 2019, 21:28   #100
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daar krijg je automatisch levenslang lidmaatschap van de SPa en Groen voor.

Na verloop van tijd een lintje/rozet en pensioen van de Kroonorde en soms ministerschap van Staat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be