Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2019, 10:56   #81
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Proficiat. Jij bent de eerste die komt zeveren; zoals voorspeld in mijn vorige bijdrage. En op café moet je gaan om uw verstand te laten aftakelen.
Het eindresultaat is wel dat je denkt dat je slim bent en daarom begin je meer te zeveren als voor je vijfde pint.
Jij hebt een voordeel tov mij, jij hoeft niet zat te zijn om te zeveren en denken dat ik slim ben? Datgene dat ik slimmer ben dan iemand anders, daar kan je zelfs geen karamel voor kopen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:03   #82
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En omgekeerd bestaat dus niet? Wat doen Vlaamse partijen anders dan Waalse partijen qua indoctrinatie?
Ik noem het gewoon elkaar beschijten.
En waaruit bestaat de huidige indoctrinatie van onze zogenaamde Vlaamse media vandaag???
- Hewel dat het een schande is om er fier op te zijn Vlaming te zijn...
- Dat we absoluut onze Nederlandse taal verder moeten verkavelen in meerdere, voor vreemdelingen, onverstaanbare dialecten want dat zou zogezegd dichter bij de werkende Vlaamse burger staan die morgen buiten zijn dialect absoluut frans zal moeten leren om zich nog buiten zijn gemeente verstaanbaar te maken...
- dat op straffe van om voor racist, extremist en egoïstische wereldvreemde door te gaan de Vlamingen zich absoluut moeten aanpassen aan de nieuwkomers en niet omgekeerd en Unia waakt daar, met de Vlaamse media als toeter heel nauw over...

enfin ik moet u niet zeggen waar de huidige indoctrinatie zit want jij schijnt ze volledig te onderschrijven...

Maar je hebt gelijk het was de fout van de Vlamingen zelf dat vandaag de dag Bruxelles totaal verfranst is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:25   #83
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Pas maar op: overberijpen is erover!
Inderdaad een letter vergeten ,het moet" begrijpen" zijn ipv" berijpen".

Een bank vooruit en een kus van de Juf voor Jay

Ondertussen hebben de Belgicisten van de PVDA/PTB nog steeds niet geantwoord waarom zij Franstalige meetings in Vlaams Brabant organiseren maar geen Nederlandstalige meetings in Waals Brabant.

Vlaanderen tweetalig en Wallonië eentalig Frans is ,

als voorbode van een Franstalig België,

is duidelijk de bedoeling van deze Belgicisten.

Gelukkig zal de komende Vlaamse onafhankelijkheid

hier een stokje voor steken .

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 maart 2019 om 11:30.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:30   #84
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En waaruit bestaat de huidige indoctrinatie van onze zogenaamde Vlaamse media vandaag???
- Hewel dat het een schande is om er fier op te zijn Vlaming te zijn...
- Dat we absoluut onze Nederlandse taal verder moeten verkavelen in meerdere, voor vreemdelingen, onverstaanbare dialecten want dat zou zogezegd dichter bij de werkende Vlaamse burger staan die morgen buiten zijn dialect absoluut frans zal moeten leren om zich nog buiten zijn gemeente verstaanbaar te maken...
- dat op straffe van om voor racist, extremist en egoïstische wereldvreemde door te gaan de Vlamingen zich absoluut moeten aanpassen aan de nieuwkomers en niet omgekeerd en Unia waakt daar, met de Vlaamse media als toeter heel nauw over...

enfin ik moet u niet zeggen waar de huidige indoctrinatie zit want jij schijnt ze volledig te onderschrijven...

Maar je hebt gelijk het was de fout van de Vlamingen zelf dat vandaag de dag Bruxelles totaal verfranst is...

En dan komen we weer op hetzelfde uit als wat ik al sedert 1964 altijd gezegd heb, de dubbele nationaliteit. Gewoon afschaffen die handel.
Waarom zou iemand zich Belg voelen als ze hun oude nationaliteit samen met de Belgische kunnen behouden.
Van 2 walletjes eten noemen ze dat.

Alle oude verdragen met andere landen opzeggen en een nieuwe start.

Laatst gewijzigd door subocaj : 3 maart 2019 om 11:32.
Oud 3 maart 2019, 12:32   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan komen we weer op hetzelfde uit als wat ik al sedert 1964 altijd gezegd heb, de dubbele nationaliteit. Gewoon afschaffen die handel.
Waarom zou iemand zich Belg voelen als ze hun oude nationaliteit samen met de Belgische kunnen behouden.
Van 2 walletjes eten noemen ze dat.

Alle oude verdragen met andere landen opzeggen en een nieuwe start.

Hoe voelt dat eigenlijk U Belg voelen ? Is dat leuk of pijnlijk of jeukt dat alleen een beetje ? Is dat zo innemend dat je je ook daarbij niet een beetje Noor zou kunnen voelen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 12:42   #86
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe voelt dat eigenlijk U Belg voelen ? Is dat leuk of pijnlijk of jeukt dat alleen een beetje ? Is dat zo innemend dat je je ook daarbij niet een beetje Noor zou kunnen voelen ?

Mensen; jullie kunnen zeveren!
En Marie; we moeten geen dialecten cultiveren.
Er zijn er hier miljaarde veel te veel die zich niet geargumenteerd kunnen uitdrukken in het Nederlands. Ze doen zelfs de moeite niet om te lezen wat anderen schrijven en beperken zich tot drollen kakken.
Deze topic gaat ook weer dezelfde weg op.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 13:06   #87
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn er hier miljaarde veel te veel die zich niet geargumenteerd kunnen uitdrukken in het Nederlands. Ze doen zelfs de moeite niet om te lezen wat anderen schrijven en beperken zich tot drollen kakken.
Tuurlijk moeten we geen dialecten cultiveren... Maar zeg dat tegen de officiële linkiewinkies die er blijkbaar nog enkel zitten om de Nederlandse taal verder uit te hollen...
Oud 3 maart 2019, 13:15   #88
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reageer op de post in plaats van te zeveren.
Oud 3 maart 2019, 14:58   #89
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
In Vlaanderen is het Nederlands de taal waarin overheid zich tot de bevolking richt.

In Vilvoorde en Buizingen zijn er geen faciliteiten voor Franstaligen

en toch organiseert de PVDA ,als mogelijke toekomstige overheid ,

daar een politieke meeting in het Frans.

In Wallonië durven ze duidelijk niet in het Nederlands een meeting organiseren ,

maar in Vlaanderen moeten wij hun Franstalige meetings wel slikken.
Privé is iedereen in België (dus ook in het Vlaamse gewest) vrij de taal te gebruiken die hij zelf wenst. In een onafhankelijk Vlaanderen zal volgens u natuurlijk taaldictatuur heersen. Hetgeen elke Vlaming er moet toe aanzetten 10x maal na te denken alvorens voor Vlaamse onafhankelijkheid te kiezen. Het begint bij taaldictatuur, en het eindigt bij totale dictatuur. Voor sommigen een droom, voor anderen, zoals ikzelf, een nachtmerrie.

Laatst gewijzigd door pajoske : 3 maart 2019 om 14:58.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 15:01   #90
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk moeten we geen dialecten cultiveren... Maar zeg dat tegen de officiële linkiewinkies die er blijkbaar nog enkel zitten om de Nederlandse taal verder uit te hollen...
Typisch flamingantenpraat. Een grote bek openzetten over eigen volk, en eigen taal, maar de eigen eeuwenoude (streektaal-)cultuur in het verdomhoekje zetten ten dienste van hun politieke agenda.

Wat een stel idioten.

Laatst gewijzigd door pajoske : 3 maart 2019 om 15:02.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 15:04   #91
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Typisch flamingantenpraat. Een grote bek openzetten over eigen volk, en eigen taal, ...Wat een stel idioten.
Fixed.
('k Weettet, 't kan mij bandinges kosten asge aan de kittelaar rammelt)
Oud 3 maart 2019, 15:10   #92
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Privé is iedereen in België (dus ook in het Vlaamse gewest) vrij de taal te gebruiken die hij zelf wenst. In een onafhankelijk Vlaanderen zal volgens u natuurlijk taaldictatuur heersen. Hetgeen elke Vlaming er moet toe aanzetten 10x maal na te denken alvorens voor Vlaamse onafhankelijkheid te kiezen. Het begint bij taaldictatuur, en het eindigt bij totale dictatuur. Voor sommigen een droom, voor anderen, zoals ikzelf, een nachtmerrie.
Probeer eens een Nederlandstalige politieke meeting te organiseren in Wallonië en kijk dan eens wat er zal gebeuren .
Dan zal je weten waar er taaldictatuur heerst.

Zelfs de tweetalige PVDA/PTB durft geen Nederlandstalige meeting organiseren in Wallonië, terwijl ze wel Franstalige meetings organiseren in Vlaanderen .

Die weten dus ook al waar de taaldictatuur nu al regeert in dit land.

Maar dat vind je als Belgicist waarschijnlijk geen nachtmerrie.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 maart 2019 om 15:13.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 18:01   #93
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Fred, het gaat niet over Belg of eender welke andere nationaliteit voelen, het gaat om het feit dat je een ongelijkheid schept tussen burgers van hetzelfde land.

Als die ongelijkheid er niet was bleven nieuwkomers niet hangen in hun oude gewoonten en religies.
Vind je het normaal dat een Turk zijn eigendommen verliest in Turkije als hij zich Belg, Duitser, Brit of Nederlander laat maken?

Daarom onmiddellijk komaf maken met die oude verdragen, dat vergemakkelijkt het integreren.
Oud 3 maart 2019, 18:12   #94
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk Bruxelles totaal verfranst en dan hier komen lullen over de Vlaamse taaldictatuur...
en dan nog menen dat men verdiend om ernstig genomen te worden...
Oud 3 maart 2019, 18:14   #95
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Typisch flamingantenpraat. Een grote bek openzetten over eigen volk, en eigen taal, maar de eigen eeuwenoude (streektaal-)cultuur in het verdomhoekje zetten ten dienste van hun politieke agenda.

Wat een stel idioten.
Ga dat aan de franstaligen vertellen die jij wel door dik en dun blijft steunen... Hoever staat het Waals denk je of is het niet op stervens na dood???
Dus jou heel blablabla is enkel en alleen achterlijke blablabla...
Oud 3 maart 2019, 18:22   #96
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Ga dat aan de franstaligen vertellen die jij wel door dik en dun blijft steunen... Hoever staat het Waals denk je of is het niet op stervens na dood???
Dus jou heel blablabla is enkel en alleen achterlijke blablabla...
Walen hebben geen interesse in Waals. Dat is hun individuele keuze en hun individueel recht.
In welk Waals trouwens, er waren er zoveel.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 18:58   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fred, het gaat niet over Belg of eender welke andere nation?aliteit voelen, het gaat om het feit dat je een ongelijkheid schept tussen burgers van hetzelfde land.

Als die ongelijkheid er niet was bleven nieuwkomers niet hangen in hun oude gewoonten en religies.
Vind je het normaal dat een Turk zijn eigendommen verliest in Turkije als hij zich Belg, Duitser, Brit of Nederlander laat maken?

Daarom onmiddellijk komaf maken met die oude verdragen, dat vergemakkelijkt het integreren.
Voor sommige mensen is die dubbele nationaliteit gewoon een handig administratief instrument. Mijn vriend is gehuwd met een Filipijnse. Als die vrouw haar nationaliteit opgeeft moet ze iedere keer ze haar familie wil gaan bezoeken een visum aanvragen. Geeft ze haar Belgische nationaliteit op moet ze ingeval ze weduwe wordt en terug bij haar naasten wil gaan wonen een visum aanvragen om hier in België haar dochter op te zoeken.Dat visum moet dan worden toegekend en is beperkt in tijd.
Stel dat ik morgen huw met een Amerikaanse. Zij geeft haar VS nationaliteit op. Het huwelijk loopt spaak maar de vrouw kan niet meer terug naar de VS want ze is ondertussen Belgische .....ik vind dat dramatisch voor die mensen.Niemand knipt graag de navelstreng met zijn geboorteland door.
Ik begrijp niet waarom U een dubbele nationaliteit altijd en alleen maar ziet als een negatief en crimineel gegeven ? Opdat er alle 10 jaar eens een crimineel onvatbaar door is ? Voor 99,9 % van de mensen is het gewoon een instrument om de administratieve rompslomp wat te vereenvoudigen. Al die mensen doen bij die dubbele nationaliteit niet meer of minder dan wij met onze enkele.Ze gaan werken en betalen hun belastingen als iedereen. Mensen met een dubbele nationaliteit zijn niet crimineler als anderen en buiten een heel kleien uitzondering belanden ook zij als het moet in de gevangenis .Sommige mensen hebben nu éénmaal bindingen wat verder reikend dan het dorp waar ze zijn geboren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 maart 2019 om 19:13.
Oud 3 maart 2019, 19:02   #98
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fred, het gaat niet over Belg of eender welke andere nationaliteit voelen, het gaat om het feit dat je een ongelijkheid schept tussen burgers van hetzelfde land.

Nochtans beweerde jij dat als je de dubbele nationaliteit hebt je je nooit een Belg zal voelen.

Uw woorden;

En integreren heeft niks maar dan ook niks te maken met het soort ID kaartje je in uw zak hebt steken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 maart 2019 om 19:07.
Oud 3 maart 2019, 19:28   #99
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Walen hebben geen interesse in Waals. Dat is hun individuele keuze en hun individueel recht.
In welk Waals trouwens, er waren er zoveel.

Wij hebben ook geen interesse in West-Vlaams of het taaltje uit de Marollen. En als die mensen onder mekaar kunnen praten in hun taaltje dan mogen ze dat natuurlijk in heel Vlaanderen. Zelfs Walen mogen dat. Waarom niet trouwens? Maar als ze proberen in mijn streek van Frans tegen mij te praten dan zullen ze beleefdheidshalve zich moeten verontschuldigen en toegeven dat de reden is dat ze geen Nederlands kennen.
En anders doe ik dat ik hun niet versta en kan ik dus niet antwoorden.

En niet komen zagen over Montaigu of je vliegt zo bij mij. En Louvain bestaat ook niet. Ik ga ook niet vragen in de provincie Liège echter de stad Luik of in Namur achter de stad Namen. En die stomme kloten die hiervoren mij uit mijn schulp proberen te halen met hatelijk te doen hebben geluk dat ze in mijn jeugd zulke taal niet kwamen gebruiken in mijn streek want ze kregen een blauw oog mee naar huis.
Dus ze moeten hier niet komen pretenderen dat de Vlaming niet zou geëvolueerd zijn. Soms wel te veel.
Vroeger moesten ze er dus ook niet aan denken om in mijn streek ruzie te komen stoken. Er waren uitzonderlijk wel af en toe kandidaten.
Maar ik heb meegemaakt dat er sommigen zonder onderbroek naar huis mochten? Wat ik zelfs leutig vond. Want ook in hun broek presteerden ze niet enorm. Daarom noemden wij hen ook kweddelaars.

Laatst gewijzigd door werkman : 3 maart 2019 om 19:30.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 19:41   #100
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De PVDA trekt zich blijkbaar niets aan van het Vlaams karakter van de Vlaamse Rand.
Zij maken openlijk reclame voor hun Franstalige partijmeetings in Vlaams Brabant.
In Vilvoorde en in Buizingen.

Bijlage 110204
PVDA de nieuwe Pest voor Vlaanderen .

zouden zij ook het ook aandurven om Nederlandstalige partijmeetings te organiseren in Waals Brabant ?

Of hebben de Franstalige arbeiders dan toch meer taal voorrechten dan de Nederlandstalige arbeiders voor hen.

Foei" kameraad " Raoul en foei "kameraad" Peter.
Pest Voor De Autochtoon.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be