Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2019, 09:50   #81
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Een schuimende Anuna klinkt als een pittig blond biertje dat nog niet voldoende gerijpt is.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 11 april 2019 om 09:50.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 09:52   #82
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Oei alle bomen en planten dood dan, keuzes maken noemen ze dat.
En dat staat waar?

Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2019 om 09:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 10:05   #83
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als men rationeel de dingen bekijkt, heeft ze gelijk. Waarom moet de school inderdaad zo vroeg beginnen? Dat is voor niets goed. Laat de school beginnen om negen uur. Geef 's middags een uur vrij om te eten. En namiddag om 4 h is het afgelopen.

Dan hebben de leerlingen 6 uur les gehad (- de speeltijden). Men kan ook de speeltijden laten vallen en stoppen om 11h 50 . Dan hebben de leerlingen iets meer tijd om te eten. En zo opteren voor twee blokken van 3 uur les. Een blok voor het middagmaal en een blok erna. De lessen zijn dan afgelopen om Dit is 6 uur les in totaal. Dat is genoeg. Meer lesuren is niet meer productief en ze zijn in feite weinig zinvol. Vergeet trouwens niet dat in de meeste scholen een zogenaamd 'lesuur' = 50 minuten.

Met een beetje goede wil zou de school gerust wat later kunnen beginnen en niemand zou schade lijden (behalve de leerkrachten die aan hun 'uren' zouden moeten kunnen komen om een volledige opdracht te hebben. Maar ook dit zou moeten worden herzien. Immers ons onderwijs zit nog altijd in een lesschema van véle decennia geleden).
Waarom kunnen jongeren hoe langer hoe moeilijker uit hun bed? Omdat ze tot in de kleine uurtjes bezig zijn met smart- en andere phones en absoluut geen goede slaapkwaliteit halen.
Die dingen uitschakelen om 9.30 's avonds en laat ze de rest van de avond vullen met een boek of desnoods een TV-programma maar ook niet te laat TV.
Als ze later beginnen, hebben ze later gedaan en hebben ze weer geen plezier aan de lange namiddag en de avond, zeker in de zomer.
Speeltijden hebben een reden van bestaan, daar zijn studies over gedaan, er moeten onderbrekingen zijn. Dat wisten ze zelfs in mijn tijd al!
De hedendaagse jeugd heeft het al zo gemakkelijk, amper 4 1/2 dag school in een week en dan nog relatief korte dagen.
School is zich ontwikkelen, niet leren de luiwammes uit te hangen. School is voorbereiding op het volwassen leven, niet op een eeuwigdurende kindertijd.
Oud 11 april 2019, 10:07   #84
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
dat ideetje van te vroeg opstaan is NIET origineel van Anuna !!!
Maar ze maakt er heel graag reclame voor!
Oud 11 april 2019, 10:18   #85
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vanaf nu moeten we samenwerken om de klimaatproblemen op te lossen.
"Samenkomen is een begin, samenblijven is vooruitgang, samenwerken is een succes"
Henry Ford.
Samenwerken? Ik denk dat u bedoelt dat we ons de ideeën van Greta en Anuna moeten laten opdringen.
Er zijn meer dan genoeg mensen van mijn generatie die heel energiezuinig geleefd hebben.
Neem batterijen. Hoeveel batterijen verbruikt een jonge mens tegenwoordig?
Wij hadden er vroeger 2 in huis voor het geval dat nodig was voor de pillamp, hoewel we bij electriciteitspanne die lamp in de eerste plaats gebruikten om kaarsen te zoeken en aan te steken.
Hoeveel plastieken flesjes en metalen blikjes verbruiken ze? Dat ze een thermos gebruiken, dat gaat even goed. Water uit fonteintjes in de school in plaats van drankautomaten. En andere dranken kunnen ook in bakken geleverd worden (dat kon vroeger ook in de scholen, waarom nu niet meer?).
Hoeveel soorten plastieken flesjes hebben ze in de badkamer staan? Waarom niet een gewoon stuk zeep en één fles shampoo? Vroeger hadden we zelfs geen shampoo! Maar ons haar - gewassen met regenwater en gespoeld met zelfgemaakt aftreksel van lindebloesems - was even verzorgd als dat van de mensen nu.
Plastieken zakjes? Ik heb heel mijn leven herbruikbare tassen gebruikt als ik boodschappen doe. En mijn boodschappen doe ik nog altijd met de fiets, al ben ik 70.
En da's een gewone fiets. Geen met een batterij.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 11 april 2019 om 10:23.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 10:20   #86
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
School moet afgeschaft worden. Prive bedrijven kunnen altijd onderwijs dienstverlening aanbieden. Ouders kopen dan, tussen concurrentieel aanbod, wat hen het beste lijkt voor hun kids. Of kopen niks.
Het aanbod van onderwijsdiensten is dan enkel beperkt tot de vindingrijkheid van de ondernemer die een onderwijsbedrijf opricht, met alle denkbare vormen van onderwijs techniek. En inderdaad, men kan in dat aanbod onder andere ook "klassiek klassikaal onderwijs" als product verkopen. Maar ook vele andere dingen, zoals audio-visuele middelen, MOOGS, en weet ik veel. De ouders kopen wat ze willen voor hun kinderen.

Niks verbiedt de overheid om ook een dienstenaanbod te doen, en dat moet echt niet "klassikaal" zijn. Men zou het gros van de openbare leerkrachten kunnen buitengooien, en enkel een editoriale ploeg en wat experten overhouden, die multi-media materiaal van de overheid gratis ter beschikking stellen. En dat is het dan.
Ja, waarom kleuters ook laten spelen onder een toeziend oog?
Waarom kinderen leren lezen door een geduldige leerkracht?

Oud 11 april 2019, 10:57   #87
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En dat staat waar?
Zonder CO2 geen bomen. En BTW waar haal je uw elektriciteit vandaan om uw autootjes te laten rijden? Juist ja van iets dat we heel duur betalen in Frankrijk maar hier heel hypocriet zou moeten verdwijnen.
Oud 11 april 2019, 11:55   #88
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neenee Marie heeft gelijk hoor dat kind is te lui om te helpen bedonderen, dat hebt ge met dat groen links gespuis, die totaal geen naschoolse sportactiviteiten doen.

Klimaatactiviste Anuna De Wever maakt zich in Humo de bedenking waarom scholen zo vroeg starten. Ze pleit ervoor om een schooldag pas om tien uur te laten aanvangen.

Elke week geeft Anuna De Wever een kijkje in haar leven in de Humo-rubriek ‘Dagboek van een klimaatactivist’. Deze keer heeft ze het onder meer over de schooluren, die in haar ogen te vroeg op de dag van start gaan. “Ik ben het vroege opstaan kotsbeu! Als mijn wekker weer eens om zeven uur gaat, sta ik op met hoofdpijn. Het is tegen de menselijke natuur en bovendien totaal niet verantwoord dat scholen hun leerlingen zo vroeg uit bed halen. Waarom beginnen de lessen niet gewoon om tien uur? Misschien moet ik daar eens voor gaan striken”, schrijft ze.

https://nl.metrotime.be/2019/04/09/m...n-voor-school/
Hoe langer en meer ik lees over dat kind hoe meer ik begin te geloven dat ze nog meer wereldvreemd is dan de gemiddelde politieker.
Oud 11 april 2019, 11:56   #89
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Waarom kunnen jongeren hoe langer hoe moeilijker uit hun bed? Omdat ze tot in de kleine uurtjes bezig zijn met smart- en andere phones en absoluut geen goede slaapkwaliteit halen.
Die dingen uitschakelen om 9.30 's avonds en laat ze de rest van de avond vullen met een boek of desnoods een TV-programma maar ook niet te laat TV.
Als ze later beginnen, hebben ze later gedaan en hebben ze weer geen plezier aan de lange namiddag en de avond, zeker in de zomer.
Speeltijden hebben een reden van bestaan, daar zijn studies over gedaan, er moeten onderbrekingen zijn. Dat wisten ze zelfs in mijn tijd al!
De hedendaagse jeugd heeft het al zo gemakkelijk, amper 4 1/2 dag school in een week en dan nog relatief korte dagen.
School is zich ontwikkelen, niet leren de luiwammes uit te hangen. School is voorbereiding op het volwassen leven, niet op een eeuwigdurende kindertijd.
En ook omdat we kinderen niet meer leren hard te zijn voor zichzelf. Discipline is taboe.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 11:56   #90
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Hoe langer en meer ik lees over dat kind hoe meer ik begin te geloven dat ze nog meer wereldvreemd is dan de gemiddelde politieker.
Ze heeft dan ook een mooie carrière als politica/-us van Groen in het verschiet.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 12:25   #91
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ze zal nog eens gaan uitkramen dat luie mensen een lage ecologische voetafdruk hebben en dat luiheid daarom moreel te verkiezen valt.

Vroeger richtte men een standbeeld op voor de onbekende soldaat. In de toekomst zou dat voor de anonieme luiaard kunnen zijn.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 12:37   #92
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ze zal nog eens gaan uitkramen dat luie mensen een lage ecologische voetafdruk hebben en dat luiheid daarom moreel te verkiezen valt.

Vroeger richtte men een standbeeld op voor de onbekende soldaat. In de toekomst zou dat voor de anonieme luiaard kunnen zijn.
Naam: sorrykids.jpg
Bekeken: 152
Grootte: 41,7 KB
Oud 11 april 2019, 12:44   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet noodzakelijk waar. Wat wel waar is, is dat de dode luiaard een kleinere voetafdruk heeft...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 21:19   #94
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wil je kweken luierikken of mensen met karakter? Dat is maar de vraag. De school is de voorbereiding op het volwassen leven (jammer genoeg), Den je dat je later bij een sollicitatie kan aangeven dat je niet voor tier begint want dat je dat niet gewoon bent? Ze gaan u zien komen. Jongens toch.
Alle jongeren verplicht elke morgend tien minuten douchen met ijskoud water en nen boterham met paardengerookt daar staan ze fris,monter en kloek van voor de rest van de dag. Soyboys en Anunalikes gelieve zich te onthouden van deze.
U zo te horen bent u goed op weg om op termijn te opteren voor NAPOLA-scholen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 april 2019 om 21:21.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 08:00   #95
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een schuimende Anuna klinkt als een pittig blond biertje dat nog niet voldoende gerijpt is.
Da's inderdaad het gemeenschappelijke punt tussen beiden. Ze klinken allebei veel beter dan ze feitelijk zijn,.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 08:05   #96
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Samenwerken? Ik denk dat u bedoelt dat we ons de ideeën van Greta en Anuna moeten laten opdringen.
Er zijn meer dan genoeg mensen van mijn generatie die heel energiezuinig geleefd hebben.
Wij hadden er vroeger 2 in huis voor het geval dat nodig was voor de pillamp, hoewel we bij electriciteitspanne die lamp in de eerste plaats gebruikten om kaarsen te zoeken en aan te steken.
Hoeveel plastieken flesjes en metalen blikjes verbruiken ze? Dat ze een thermos gebruiken, dat gaat even goed. Water uit fonteintjes in de school in plaats van drankautomaten. En andere dranken kunnen ook in bakken geleverd worden (dat kon vroeger ook in de scholen, waarom nu niet meer?).
Hoeveel soorten plastieken flesjes hebben ze in de badkamer staan? Waarom niet een gewoon stuk zeep en één fles shampoo? Vroeger hadden we zelfs geen shampoo! Maar ons haar - gewassen met regenwater en gespoeld met zelfgemaakt aftreksel van lindebloesems - was even verzorgd als dat van de mensen nu.
Plastieken zakjes? Ik heb heel mijn leven herbruikbare tassen gebruikt als ik boodschappen doe. En mijn boodschappen doe ik nog altijd met de fiets, al ben ik 70.
Vwalla se. Eindelijk ene die het snapt.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 08:16   #97
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wind mee en bergaf heb je geen elektrische fiets nodig maar voor bergop en tegenwind is het toch zalig dit te kunnen gebruiken.

Laatst gewijzigd door alberto : 12 april 2019 om 08:18.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2019, 06:20   #98
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Wat boeit het een mens nog wat dat kind roept en tiert. Ze zou beter haar eigen leven wat op orde zetten. Waarschijnlijk teveel last van haar hormonen. De vraag is : is ze nu lesbiennes of niet? En zo ja is ze de man of de vrouw? Mijn mening : lesbienne en zij zal wel de strapon om doen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2019, 06:51   #99
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hou je bij de scholierenacties wil je?
Zijn rectoren dan ook scholieren?

Laatst gewijzigd door reservespeler : 14 april 2019 om 06:51.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2019, 06:52   #100
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=BigF;8983403]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Hou zo'n commentaar voor jezelf wil je?

Ik kies nog altijd zelf waarover ik schrijf.
Hij zal een weekje of ... zwijgen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be