Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2004, 10:13   #81
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Ik vind dat het eens tijd wordt voor een goei genocide, wa gulle?

Ik denk dat de moderatoren genoeg sjoege gegeven hebben aan dat stuk ganef dat zo'n beetje komt ontkennen wat hij flikt.

Genoeg nu! Laten we weer verder gaan met het dagelijkse forumleven!

Dag kifkif! Thanks for calling!
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 10:15   #82
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Ik stel toch maar opnieuw vast dat de moslims altijd en overal met van alles en nog wat een probleem hebben.
Dit is een publiek forum waar veel meningen geuit worden, ieder is vrij te zeggen wat hij te zeggen heeft, en een oproep tot censuur zoals er nu weer gedaan wordt zijn toestanden die wij niet meer willen meemaken. Als een bevolkingsgroep zich niet kan neerleggen bij de vrije meningsuiting, dan moet die bevolkingsgroep zich bezinnen over het feit als ze al dan niet thuishoren in deze samenleving ipv voor een selectieve censuur te pleiten.
Sommige mensen begrijpen het verschil niet tussen wat gezegd wordt op een forum en wat gezegd wordt door een autoriteit. In een forum is iedereen evenwaardig en kan elke mening weerlegd worden, maar wanneer een moslim organisatie ( in Nederland) een pamflet uitgeeft dat stelt dat homo's met hun hoofd eerst van gebouwen naar beneden moeten gegooid worden is dat natuurlijk andere koek omdat dat geen discussie toelaat.
Onze samenleving, beste Cut the Crap, heeft al lang bepaald dat er grenzen zijn aan de vrije meningsuiting. Ik zou zeggen : leef die wetten na en integreer je een beetje, want je stelt je buiten de normen en regels van onze maatschappij.
Oud 24 november 2004, 10:16   #83
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect

Genoeg nu! Laten we weer verder gaan met het dagelijkse forumleven!

Dag kifkif! Thanks for calling!
informele oproep tot zelfcensuur ja ?

Oud 24 november 2004, 10:16   #84
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
haatdragende boodschappen mogen voor mijn part gerust gecensureerd worden, zowel aan extreem-rechts als aan moslim-fundi kant..
Jij wil dus je kop in het zand stoppen.
Meningen verbieden en ze ondergronds laten de boel verrotten tot de zweer openbarst en er niet langer haatmeningen worden geuit doch daden gesteld?
Is dat beter?

Citaat:
Hoe in godsnaam kan je Imams die haat preken t.a.v het Westen de mond snoeren als je niet hetzelfde doet met vertegenwoordigers van Extreem Rechts die oproepen tot etnische zuiveringen.
Ik wens niemands mond te snoeren.
Daar zit het grote verschil.
Wie iemand de mond wil snoeren viseert bij voorkeur diegenen die zijn mening niet delen........

Citaat:
Superstaaf, volledige vrijheid van meningsuiting is allemaal goed en wel als de 'stakes' niet zo 'high' waren op het ogenblik.
Ben jij de opperbookmaker die bepaalt wanneer de 'stakes' weer laag genoeg zijn om meningen weer toe te laten?
Oud 24 november 2004, 10:16   #85
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Pak de schutters, de bommenleggers, de kopensnellers en de vergassers aan.
Niet mensen of instaties die meningen (laten) ventileren, hoe ablect ook.
Probleem is natuurlijk dat zo'n meningen juist die schutters, de bommenleggers, de kopensnellers en de vergassers creeren.

Pak de oorzaak aan en niet het gevolg is hier van toepassing . IK geef je ten dele gelijk je moet niet teveel censureren, de fijne lijn tussen wat gewoon kritiek is en wat gewoon haat spuien is is soms moeilijk te erkenen maar zou aangehouden moeten worden.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 10:18   #86
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Onze samenleving, beste Cut the Crap, heeft al lang bepaald dat er grenzen zijn aan de vrije meningsuiting. Ik zou zeggen : leef die wetten na en integreer je een beetje, want je stelt je buiten de normen en regels van onze maatschappij.
En wat zijn dan wel de grenzen van de vrije meningsuiting die door de sameleving opgelegd zijn.
Als je bedoelt dat bepaalde zaken niet gezegd mogen worden omdat bepaalde bevolkingsgroepen zich dan aangesproken en beledigd voelen is dat niet het probleem van diegene die de uitspraak doet, maar wel van diegene die zich in het kruis getast voelt. Iedereeen die recht in zijn schoenen staat en die bewust keuzes maak uit eigen overtuiging is onbeledigbaar, kuddedieren zullen zich aangesproken voelen als de leider van de groep zegt dat ze zich beledigd moeten voelen omdat de kuddedieren geen eigen zingeving noch vrije gedachten hebben.

Laatst gewijzigd door CutTheCrap : 24 november 2004 om 10:25.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 10:20   #87
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Probleem is natuurlijk dat zo'n meningen juist die schutters, de bommenleggers, de kopensnellers en de vergassers creeren.
Zever.
Spring jij op bevel van één of andere forumer in de vaart?

Citaat:
Pak de oorzaak aan en niet het gevolg is hier van toepassing . IK geef je ten dele gelijk je moet niet teveel censureren, de fijne lijn tussen wat gewoon kritiek is en wat gewoon haat spuien is is soms moeilijk te erkenen maar zou aangehouden moeten worden.
Je geeft zelf aan dat de lijn moeilijk te trekken valt.
Trek ze dan niet.
LAat de ideeën spelen en zie wat er als waarheid overblijft.
Oud 24 november 2004, 10:21   #88
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We passen ons aan aan die dictatuur, maar we zullen ons blijven verzetten.
Oud 24 november 2004, 10:23   #89
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
informele oproep tot zelfcensuur ja ?

Ha, die lyot! jij bent een valsquoter, je hebt me gecensureerd. Dankje hiervoor.

En nogmaals: kifkif, let op het afstapje als je gaat, en doe de deur maar goed dicht. Dag!!
Oud 24 november 2004, 10:25   #90
k9

Standaard

Citaat:
Zever.
Spring jij op bevel van één of andere forumer in de vaart?
Ik niet maar meer gemakkelijk beivloedbare mensen misschien wel. Het gebeurde bij fortuyn het gebeurde bij van gogh het is dus wel degelijk een realiteit.

Citaat:
Je geeft zelf aan dat de lijn moeilijk te trekken valt.
Trek ze dan niet.
LAat de ideeën spelen en zie wat er als waarheid overblijft.
Dan heb je chaos en haat. De gematigden langs beide zeiden worden dan meegesleurd . Kijk eens naar israel en palestina, de decenia lange haat langs alle media kanalen voed daar het conflict .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 24 november 2004, 10:26   #91
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarik Fraihi
Meneer Tzuvar, ik vraag me af wie blind is. Lees mijn postings er nog eens op na. Ik klaag de posts van Sunshine niet aan en link politics.be niet aan het neonazisme of wat dan ook. Wat ik aanklaag is de inconsequente houding van de overheid.
Wat ik aanklaag is de inconsequente houding van KIFKIF en Tarik Fraihi:

Op het forum kifkif worden autochtone vrouwen zomaar voor hoeren uitgescholden zonder dat de mods, noch Fraihi ingrijpen. Als dat over allochtone gebeurd wordt het lid onmiddellijk geband, zonder waarschuwing. Twee maten en twee gawichten.

Op het forum Kikfif wordt natuurlijk de holocaust geminimaliseerd zonder dat de mods ingrijpen, zelfs Fraihi veegt daar zijn broek aan? En een klacht is neergelegd bij het centrum tegen racisme. Wat Tarik beweert is fout want ze zijn nog aan het onderzoeken.

Het forum Kifkif houdt er een dictatoriale wijze van handelen op na: sommige leden hebben meer rechten dan anderen (zie hierboven) en voeren druk op de mods om gebruikers die hen persoonlijk niet aanstaan (omdat ze gebrek aan argumenten hebben tegen hen) onmiddellijk te bannen.

Ik denk dat het wel interessant zal worden indien ook de methoden van Kifkif eens in de kranten komen.

Oud 24 november 2004, 10:33   #92
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

[quote=camus]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarik Fraihi
Beste,
ik ben blij dat jullie verontwaardigd reageren op mijn uitspraak in De Morgen. Het getuigt van goede wil.
Jullie site associëren met genocide, zoals jullie schrijven, heb ik niet gedaan. Ik heb wel gezegd dat er op jullie site regelmatig oproepen tot genocide werden gepost. Een kleine maar niet onbelangrijke nuance.

Ongeveer 1 minuut snuffelen door het forum leverde mij de volgende citaten op onder ‘Wie is bereid te vechten voor zijn volk?’

Ook niet vergeten kritiek te geven op de moslimforums waar dat facistische uitingen op joden en ongelovigen dagelijkse kost zijn !!! of mag dat niet van 'de morgen'
En dat laatste vindt men vooral op Kifkif, maar Tarik had toch zoveel excuses om niet in te grijpen:

- het is nu Ramadan,
- ik moet eens met de mods spreken,

en ondertussen beweert hij dat schandalige posts werden aangepakt... die er drie weken later nog staan... NEEN Tarik heeft er zelf voor gezorgd om zijn geloofwaardigheid naar den duivel te helpen...
Oud 24 november 2004, 10:36   #93
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine

Op het forum kifkif worden autochtone vrouwen zomaar voor hoeren uitgescholden zonder dat de mods, noch Fraihi ingrijpen. Als dat over allochtone gebeurd wordt het lid onmiddellijk geband, zonder waarschuwing. Twee maten en twee gawichten.

Op het forum Kikfif wordt natuurlijk de holocaust geminimaliseerd zonder dat de mods ingrijpen, zelfs Fraihi veegt daar zijn broek aan? En een klacht is neergelegd bij het centrum tegen racisme. Wat Tarik beweert is fout want ze zijn nog aan het onderzoeken.

Het forum Kifkif houdt er een dictatoriale wijze van handelen op na: sommige leden hebben meer rechten dan anderen (zie hierboven) en voeren druk op de mods om gebruikers die hen persoonlijk niet aanstaan (omdat ze gebrek aan argumenten hebben tegen hen) onmiddellijk te bannen.

Ik denk dat het wel interessant zal worden indien ook de methoden van Kifkif eens in de kranten komen.

Bravo nadine.
Oud 24 november 2004, 10:36   #94
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze samenleving, beste Cut the Crap, heeft al lang bepaald dat er grenzen zijn aan de vrije meningsuiting.
Niet onze samenleving doch onze politieke elite heeft bepaald welke meningen al dan niet toegelaten zijn.
Oud 24 november 2004, 10:38   #95
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine

IK heb eens gezocht en niks gevonden, kan je eens wat voorbeelden geven?

Wat ik wel vond was dezelfde post als hier over arafat als massamoordenaar. Die user is blijkbaar dan toch niet geband en de post verwijdert.

Oud 24 november 2004, 10:39   #96
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij wil dus je kop in het zand stoppen.
Meningen verbieden en ze ondergronds laten de boel verrotten tot de zweer openbarst en er niet langer haatmeningen worden geuit doch daden gesteld?
Is dat beter?
beste Superstaaf,

ik denk dat we van mening verschillen over hoe je best dat probleem aanpakt. Ik ben er geenszins van overtuigd dat je door alle meningen vrijelijk te laten circuleren de lont uit het kruitvat haalt, zoals jouw stelling lijkt te impliceren. Het vrijelijk laten circuleren van meningen zal in mijn ogen namelijk geenszins voorkomen dat de zweer niet openbarst. Op gepasten tijde zal hij ook openbarsten ,maar met dien verstande dat de zweer dan véél groter is dan in geval van censuur van extreme meningen. Dat is mijn visie op de feiten en ik zeg niet dat ik de waarheid in pacht heb, maar ik vrees dat jouw oplossing het onstaan van de zweer niet zal tegengaan. Maar wees natuurlijk zo vrij me van het tegendeel te proberen overtuigen, want ik sta open voor alle argumenten.
.
Citaat:
Ik wens niemands mond te snoeren.
Daar zit het grote verschil.
Wie iemand de mond wil snoeren viseert bij voorkeur diegenen die zijn mening niet delen........

Ben jij de opperbookmaker die bepaalt wanneer de 'stakes' weer laag genoeg zijn om meningen weer toe te laten?
Die rol zie ik voor mezelf niet weggelegd, maar het komt erop neer dat ik alle extreme meningen om bovenstaande redenen wel geweer wil zien , teneinde erger te voorkomen.
Oud 24 november 2004, 10:40   #97
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet onze samenleving doch onze politieke elite heeft bepaald welke meningen al dan niet toegelaten zijn.
politieke elite is een deel van de samenleving en moet er niet van losgekoppeld worden. Ik zie geen schisma tussen samenleving en de politieke elite.
Oud 24 november 2004, 10:41   #98
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Ha, die lyot! jij bent een valsquoter, je hebt me gecensureerd. Dankje hiervoor.

kijk ! ik doe het weer ! ..
Oud 24 november 2004, 10:42   #99
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
We passen ons aan aan die dictatuur, maar we zullen ons blijven verzetten.
sorry, maar ik vind dit geen dictatuur. De vrije meningsuiting is voor mij geen heilige koe
Oud 24 november 2004, 10:43   #100
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
beste Superstaaf,

ik denk dat we van mening verschillen over hoe je best dat probleem aanpakt. Ik ben er geenszins van overtuigd dat je door alle meningen vrijelijk te laten circuleren de lont uit het kruitvat haalt, zoals jouw stelling lijkt te impliceren. Het vrijelijk laten circuleren van meningen zal in mijn ogen namelijk geenszins voorkomen dat de zweer niet openbarst. Op gepasten tijde zal hij ook openbarsten ,maar met dien verstande dat de zweer dan véél groter is dan in geval van censuur van extreme meningen. Dat is mijn visie op de feiten en ik zeg niet dat ik de waarheid in pacht heb, maar ik vrees dat jouw oplossing het onstaan van de zweer niet zal tegengaan. Maar wees natuurlijk zo vrij me van het tegendeel te proberen overtuigen, want ik sta open voor alle argumenten.
Je kan meningen clandestien maken, buiten de wet stellen, strafbaar maken, doch dit verhindert allemaal niet dat ze blijven leven in de hoofden van de mensen.
Als meningen dan al gevolgen hebben, is het beter dat we zo vroeg mogelijk weten wie ze deelt.
Als jke ze ondergronds doet gaan, dan pas is de verrassing groot, en dan helpt misschien de strijd met het woord niet meer.

Citaat:
Die rol zie ik voor mezelf niet weggelegd,
Voor wie zie jij die scheidsrechterlijke rol dan wel weggelegd?
Citaat:
maar het komt erop neer dat ik alle extreme meningen om bovenstaande redenen wel geweer wil zien ,
Wie bepaalt dan wanneer iets extremistsich is?
Citaat:
teneinde erger te voorkomen.
Quatsh.
Een mening is een mening.
Een daad is een daad.
Je linkt zonder enige reden meningen aan daden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be