Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2019, 17:31   #81
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Privacy?

De doodstrijd van Belgie is bezig, er gaan nog veel van die zaken zoals o.a. privacy sneuvelen.

Prioriteit is het profitariaat aan de gang houden.
Klopt absoluut maar wat doe je er aan?
Een bonus voor wie de boel hier eens opklaart zoals een forumlid voorstelde is misschien een goed idee maar hoe los je dat practisch op?
Oud 8 mei 2019, 17:44   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Klopt absoluut maar wat doe je er aan?
Een bonus voor wie de boel hier eens opklaart zoals een forumlid voorstelde is misschien een goed idee maar hoe los je dat practisch op?
Er is niets meer aan te doen, de neergang is niet meer te stoppen.

Wat denk je dat er gaat gebeuren als de rente stijgt?

Dan stort de SZ/pensioenstelsel in wegens onbetaalbaar, en dan zal de razernij losbarsten.
Oud 8 mei 2019, 17:51   #83
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.hln.be/de-krant/nieuwe-r...jard~a9173a2a/

Voila zie wie er ook aanzit of aankomt dat is een constante.
Waarom gaan we eigenlijk nog stemmen als er niemand bekwaam is dit land "deftig" op de sporen te houden?
We betalen steeds meer voor steeds minder terwijl ze in "Brussel" grote sier houden met ons centen.
Wat zou je denken van een onafhankelijk Vlaanderen. De schuld zal snel weggewerkt zijn dan.

Ik heb nog geen enkele loper, hoe goed hij ook mag zijn, weten een marathon winnen wanneer hij een andere persoon op zijn rug moet meedragen, ...gij wel misschien? Idem voor Vlaanderen!!!
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 19:13   #84
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die hebben jaarlijks 11 miljard overschot, tussen dit en 20 jaar kopen die sowieso hier elk bedrijf op dat enigszins waarde heeft hoor ... dacht je dat tegen te houden dan???

me dunkt trouwens dat de regering in Den Haag iets efficiënter regeert dan al onze regeringen samen.

vergeet ook niet, naast dat overschot, staat ook al een volle spaarpot om alle toekomstige pensioenen te betalen hé.
Je moet daar eens prijs gaan vragen voor een auto. Informeer ook eens hoe het dan fiscaal verder gaat.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 21:05   #85
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Meest gebruikte term in Nederland op de werkvloer en tussen managers van productie en andere diensten: dat is mijn taak niet.
Het is dan wel hun taak niet maar het werkt wel schijnbaar.
Oud 8 mei 2019, 21:13   #86
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wat zou je denken van een onafhankelijk Vlaanderen. De schuld zal snel weggewerkt zijn dan.

Ik heb nog geen enkele loper, hoe goed hij ook mag zijn, weten een marathon winnen wanneer hij een andere persoon op zijn rug moet meedragen, ...gij wel misschien? Idem voor Vlaanderen!!!
Zo iets in die zin vertelde Hitler ook over de Joden aan de Duitse "Ubermenschen" destijds?
Hier is gewoon eerlijk staatsmanschap nodig, een integer iemand die doorzet en uiteindelijk de bevolking op zijn kant krijgt.
We weten allemaal wel hoe het moet maar zolang ze daar in Brussel vrij spel hebben zal het gegrabbel doorgaan.
Oud 8 mei 2019, 21:29   #87
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Je moet daar eens prijs gaan vragen voor een auto. Informeer ook eens hoe het dan fiscaal verder gaat.
Er is een reden waarom ze allemaal met een Toyota Auris of een andere koekendoos rijden he! ... De bijtelling! ... En ook geen salariswagen, dat vergat ik nog te zeggen!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 08:02   #88
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

https://www.hln.be/geld/economie/we-...ioen~afa347b2/

Voila zie het resultaat van onze inzet mag gezien worden.
Zouden ze dezelfde berekening van de pensioenleeftijd van stoppende ambtenaren en overheid ook durven berekenen / publiceren?
Ze krijgen wel 2x zoveel pensioen dus als ze minder lang werken moet je het percentage minder werken bij hun penioen tellen.
Ik denk dat we achterover vallen als we dan merken voor hoeveel we ook daar bedrogen worden door onze zichzelf verijkende overheid.
Oud 9 mei 2019, 08:10   #89
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Net mijn wegentaks binnen gekregen, 823€.
Niet moelijk dat je overweegt om met de tram te gaan rijden als je met zelfstandigen penioen bent ....
Weer een aftakeling van vrijheid / blijheid na een gans leven werken.
Oud 9 mei 2019, 08:12   #90
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
https://www.hln.be/geld/economie/we-...ioen~afa347b2/

Voila zie het resultaat van onze inzet mag gezien worden.
Zouden ze dezelfde berekening van de pensioenleeftijd van stoppende ambtenaren en overheid ook durven berekenen / publiceren?
Ze krijgen wel 2x zoveel pensioen dus als ze minder lang werken moet je het percentage minder werken bij hun penioen tellen.
Ik denk dat we achterover vallen als we dan merken voor hoeveel we ook daar bedrogen worden door onze zichzelf verijkende overheid.
cijfers ivm arbeidsmarkt of pensioen voor heel België zijn compleet nietszeggend.
Oud 9 mei 2019, 08:22   #91
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
cijfers ivm arbeidsmarkt of pensioen voor heel België zijn compleet nietszeggend.
In dit geval verschil pensioenleeftijd in de prive en de overheid zou je wel een beeld krijgen van hoe we ook daar bedrogen worden.
Je kan dit verder uitsplitsen naar de gewesten indien gewenst maar ik zou het alvast nationaal eens willen zien ....?
Oud 9 mei 2019, 08:28   #92
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Om dit te verhelpen stel ik voor dat we de pensioenen optrekken tot €2400, en stoppen met werken op 52.
Oud 9 mei 2019, 08:54   #93
fabianen
Gouverneur

Standaard

Ik vond het toen we indertijd bijna 2 jaar geen regering hadden,alles veel meer op wieltjes liep.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 09:20   #94
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Ik vond het toen we indertijd bijna 2 jaar geen regering hadden,alles veel meer op wieltjes liep.
dat kan zijn, maar de volgende fedreg gaat 8 miljard Euro per jaar moeten besparen, terwijl Nederland jaarlijks 11 miljard Euro over houdt.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 mei 2019 om 09:21.
Oud 9 mei 2019, 09:48   #95
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Een aansluiting bij Nederland? Daar lijkt mij toch maar een heel klein percentage van de Vlamingen voor te vinden. Heel wat minder dan voor Vlaamse onafhankelijkheid. En in Nederland ligt al helemaal niemand op Vlaanderen te wachten.

Ik ben zelf meer en meer voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen. Niet vanuit enige nationalistische sentimenten. Maar uit de hoop dat de regering dan een stuk performanter en goedkoper wordt.

Wat er echter met Brussel zou moeten gebeuren, geen idee. Een Franstalig Brussel als hoofdstad van een onafhankelijk Vlaanderen zou gewoon een verderzetting van de Belgische problematiek met zich meebrengen.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 09:55   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Een aansluiting bij Nederland? Daar lijkt mij toch maar een heel klein percentage van de Vlamingen voor te vinden. Heel wat minder dan voor Vlaamse onafhankelijkheid. En in Nederland ligt al helemaal niemand op Vlaanderen te wachten.

Ik ben zelf meer en meer voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen. Niet vanuit enige nationalistische sentimenten. Maar uit de hoop dat de regering dan een stuk performanter en goedkoper wordt.

Wat er echter met Brussel zou moeten gebeuren, geen idee. Een Franstalig Brussel als hoofdstad van een onafhankelijk Vlaanderen zou gewoon een verderzetting van de Belgische problematiek met zich meebrengen.
ach, het zal geen keuze zijn ... België is compleet bankroet, heeft geen geld meer voor justitie, voor gezondheidszorg, wegenonderhoud of pensioenen en NL heeft tegelijk elk jaar 11 miljard over op de begroting ... België valt als een goedkope stock uit een faillissement in NL handen.
Oud 9 mei 2019, 09:59   #97
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Om dit te verhelpen stel ik voor dat we de pensioenen optrekken tot €2400, en stoppen met werken op 52.
Juist dat wil ik eens zien, hoe groot ie het verschil in jaren en herbereking dan van het bijkomend verschil in pensioen?
Oud 9 mei 2019, 10:02   #98
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dat kan zijn, maar de volgende fedreg gaat 8 miljard Euro per jaar moeten besparen, terwijl Nederland jaarlijks 11 miljard Euro over houdt.
Héhé begin jij nu Waalse of regeringstrekjes te krijgen, pakken waar het zit en waar het kan?
Oud 9 mei 2019, 10:09   #99
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht

Brugge hoofdstad van Vlaanderen daar durven ze nog iets te regelingen met "schild en vriend" en zijn er nog de minste moskëen.
Brussel schrijven we af, die zijn dan binnen het jaar failliet en de Walen zorgen zelf voor hun frietjes.
Oud 9 mei 2019, 10:10   #100
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Héhé begin jij nu Waalse of regeringstrekjes te krijgen, pakken waar het zit en waar het kan?
je onderschat de ondernemende ingesteldheid van de Nederlanders.
ze zullen hier alle kersen van de taart opkopen. ongetwijfeld. wat zou jij doen als je ziet dat je buur zijn rekeningen niet meer kan betalen, maar dat hij tegelijk nog een mooi oldtimertje in zijn garage heeft staan?

ik koop dat oldtimertje en krijg zijn garage erbij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be