![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is je vermogen? | |||
Minder dan 1 miljoen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 62,50% |
Meer dan 1 miljoen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 16,67% |
Meer dan tien miljoen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,83% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik een woning erf. Dan weet de fiscus toch niet of die woning men eigendom blijft, of dat die via huwelijksacte (schenking) direct voor een deel naar het vermogen van mijn partner gaat. Als een auto op mijn naam ingeschreven staat, en de factuur op mijn naam staat, is die volgens mijn huwelijksakte evenveel eigendom van mijn partner. Maar dat weet de fiscus toch niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een auto, als hij ingeschreven is op jouw naam dan is hij van jou geeft niet wie betaald heeft. Maar voor de rest hangt alles af van een eventueel huwelijkscontract. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als dat met geld uit gemeenschappelijk vermogen betaald is zijn beide partners evenveel eigenaar. Idd voor onroerend goed. Zo simpel is dat dus niet. Laatst gewijzigd door pajoske : 18 mei 2019 om 19:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Man heeft eigen huis. Twee jaar afbetaald bij huwelijk. Na huwelijk (gemeenschap van goederen) betalen beiden verder aan de lening. Dat huis behoort dan gedeeltelijk tot het vermogen van de echtgenote. maar staat alleen op naam van de man. Hoe gaat men dat eerlijk verdelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus gaat het weer een zaak zijn van huwelijkscontract. My bad. Edit: en scheidingsperikelen dat is een andere zaak ![]() Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 18 mei 2019 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Dat is mijn probleem. Het is gemakkelijk geschreven: een vermogen van 1 miljoen. Maar wat telt bij dat vermogen? Een eigen huis van 1.200.000= geen vermogensbelasting? Een eigen huis van 200.000 euro en via erfenis mede-eigenaar met 1.000.001 euro: vermogensbelasting betalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind ik. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Vermogenswinstbelasting is de enige belasting die eerlijk is. (fictieve) Winst op immo wordt nu al belast. Een extra vermogensbelasting is een dubbele (eigenlijk trippel) belasting op immovermogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vermogensbelasting met vrijstelling van 1 miljoen is in vergelijking daarmee een bloedeerlijk systeem. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 18 mei 2019 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Geen salariswagen, geen onroerende verheffing op basis van een verouderd KI. Geen uitzonderingen voor Piet en Klaas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is peanuts als je beseft dat vermogende mensen een patrimonium in prive bezit kan verhuren en meer kan opstrijken dan een goede KMO zonder veel omkijken naar vermogensverlies door taxen of bijdragen. Rijk zorgt voor rijk en werkende mensen worden gemangeld om hun rijkdom te vergroten.
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Diezelfde overheid zou jaarlijks de verkoopwaarde van elk onroerend goed kunnen bepalen, rekening houdende met alle snel veranderende situaties zoals huwelijkscontracten (scheidingen), schenkingen enz... Is dat reden genoeg? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je begrijpt het niet?
Stel je hebt vermogen en wil investeren. 1) privé in prive bezit en verhuur/ verkoop. 2) in een bedrijf. Welk denk u is het meest rendabel? Het doel is beide hetzelfde; inkomsten genereren. Het verschil in taksen is gigantisch groot.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 mei 2019 om 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar neem nu de effectentaks. Daar heeft men het nogal pragmatisch opgepakt. Hij op wiens naam de rekening staat, betaalt de taks, en dit ongeacht het huwelijksstelsel... Maar blijft natuurlijk dat we nu al koploper zijn wat belasting van het vermogen betreft. Zou daar nog eens ne Calvotaks bijkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |