![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
VB gaat vooruit. Theo Francken gaat vooruit. Wat zou de reden kunnen zijn? Maar de godverdomse stomme kloten snappen het weeral niet. Als men echte Belgen gaat tekort doen ten bate van alles en nog wat dan moet ge toch niet meer verschieten zeker? Oh ja. Die Belgen hebben ongelijk. Wij hebben toch gelijk! Wie twijfelt nog? Naar vuile racisten willen en zullen wij nooit luisteren! Desnoods blijven we kijken naar filmkes van de oorlog. We hebben nog altijd schrik van de dode moffen. De levende doden zijn gevaarlijk! Maar Merkel heeft andere zaken verwezenlijkt dan dode moffen binnen halen. Zij heeft Europa gered. Het verleden telt. Het heden heeft geen enkel belang. En de realiteit nog minder. Gaat dat spelletje blijven duren tot hier werkelijk alles naar de kloten is? Doe dus maar verder zoals je bezig bent. Het kan werkelijk niet beter! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ken jij de grootste reporter van de wereld??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kijk rondom mij en ik zie geen enkele reporter die naam waardig. Rapporteren is verslag uitbrengen van hetgeen men waarneemt zonder er een kleursausje over te gieten. En zo zie ik er dus geen enkele. Allemaal omgekochte nitwits die niet objectief kunnen zijn. Daar men zichzelf niet ziet ga ik nog iets vermoeden. Maar dan ben je wel verkeerd. Ook ik heb moeite om proberen te vermijden dat zelfs mijn hersens niet overspoeld worden met currysaus. Ik heb vroeger wel geschreven hoor. Maar niet over politiek en nog minder voor het geld. Maar juist daardoor had ik geen last van sauzen. Maar je mag het mij wel vertellen hoor. Misschien zie jij beter dan ik? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De grootste reporter van de wereld is Kuifje, Tintin in het frans... Dus je hebt mensen die franstalige boeken schrijven... Bij ons blijft dat daarbij... Bij de francofonie wordt er daarna een hele kultus rond die schrijvers, filmmakers, sportmensen... en hun werken, prestaties uitgebouwd... Het is dat wat dan uitgroeit tot de grote franstalige kultuur... Eén grote reclameshow voor en over zichzelf... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar de topic toch handelt over GROEN! wil ik het nog even hebben waarom ik niet voor GROEN! stemde. De voornaamste reden is zelfs niet dat ze ons milieu vervalsen met exoten die hier niet willen gedijen volgens onze waarden als maatschappij.
De reden van mijn aversie is het feit dat ze de echte problemen niet aankaarten of zelfs niet zien. Op dit forum schreef ik reeds dat de droogte een groot probleem zal blijven. Momenteel regent het af en toe. Maar het helpt niks. Meestal regent het zelfs niet maar zevert het. Onvoldoende bossen veroorzaakt droogte. Daarover wil ik niet verder uitweiden. Ik weet waarom dit zo is. Maar zelfs als er zeer okkazioneel een stortbui valt helpt dat niks om diverse redenen. Het overtallig water wordt immers direct afgevoerd via rioleringen naar rivieren en zee. Vroeger was het bijna dagelijkse kost dat onze grachten vol water stonden dat de kans kreeg door te sijpelen naar de ondergrond. Dus dat water is er niet meer. De grondwaterstand is er dus evenmin niet meer. En dat zal gevolgen hebben. De capillariteit tussen oppervlakte en grondwater is verbroken. Dat vooral zal gevolgen hebben voor de landbouw en zal niet meer opgelost worden door werk van de landbouwers. (water oppompen uit rivieren) Nooit heeft GROEN! hier de aandacht op gevestigd! Zij zien het zelfs niet vermoed ik. Onze natuur en landbouwactiviteiten zullen het slachtoffer worden en blijven. België is steeds een land geweest met rijke bodem. Hoe lang nog? Belangrijker voor GROEN! zijn dus de stemmetjes van allochtonen; dus gewin beogen voor eigen zak op korte termijn. Ze verschillen in niks van andere politieke partijen. Dus voor mij, als echte groene en oog voor natuurwaarden; zie ik geen enkele reden om te stemmen voor dezen die de natuur mee verkwanselen voor geldgewin. Ik ben geen landbouwer. Maat ik vind dat stom zijn geen excuus mag worden om niet aan echte natuurbescherming te doen. En veertig jaar terug ijverde ik reeds om de grondwaterstanden te beveiligen in mijn streek. Nooit enige medewerking gekregen van GROEN! Ze wisten het beter!! Zelfs heb ik herhaaldelijk via de pers destijds mijn zorg kenbaar gemaakt. Vijgen na Pasen! Laatst gewijzigd door werkman : 30 mei 2019 om 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga wel graag naar Wallonië en heb er vrienden maar wat cultuur betreft heb ik geen interesse. Wallonië heeft zoveel meer te bieden. Maar.....men is nooit sant in eigen land. Vroeg of laat beseffen ze dat zelf wel en maken hun leefwereld niet zelf kapot zoals Vlaanderen doet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() En al de rest niet he ![]()
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Maar ga je dan niet akkoord dan vandaag links = etatisme, dirigisme, sturen en rechts = individualisme, vrijlaten Dat her en der er een genuanceerder systeem heerst is nogal wiedes.
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rechts laat immers minder vrij dan je vermoed. En links is minder sturend dan je zou verwachten. En als je de partijen in Europa vergelijkt met die van de rest van de wereld, kan je gewoon zeggen dat wij enkel centrum partijen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste gronden waren 50 jaar geleden te drassig om op te kunnen bouwen. Men heeft toen gepompt en verbeterd. Zo niet zaten de helft van de huizen nu in de grond verzakt. Grondwater moet niet overal rijkelijk zijn! Of je krijgt een veel groter probleem.
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Mij interesseert in communicatie vooral wat de meesten verstaan onder links en rechts. oVLD is tegenovergestelde van VB bv. De eerste is "wat men noemt" maatschappelijk links, economisch rechts. De tweede is maatschappelijk rechts, economisch links. Maar de subtiliteit hierin is dat economisch rechts zijn ook op zichzelf een maatschappelijke ideologie is. Dat maakt bv oVLD gemiddeld een typische "liberale" centrumpartij. Terwijl de combinatie van VB net typsiche combi is voor "sociaal-conservatisme". Jan en ik hebben daar al te veel bomen voor afgezaagd (figuurlijk dan, want hier is geen papier nodig)
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 31 mei 2019 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Freya Piryns gaat lesgeven en Wouter Van Besien zoekt noodgedwongen een job buiten de politiek...zelfs goudhaantje Jinnih kreeg geen verkiesbare plek...
Mss hebben de Antwerpse kopstukken zich in de lijstvorming toch wat makkelijk laten wegdrummen door het kalf van Mechelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is "rechts" en "links" nu binnen de huidige politieke context? Wat maakt dat u Open VLD neerzet als "typisch liberale centrumpartij"? Wat is er eigenlijk nog liberaal aan Open VLD als u die partij hoort pleiten bij monde van de voorzitster voor het opleggen van quota, van het beperken van vrije meningsuiting, van een ruime staatsinterventie op allerlei terreinen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom toch blijven woorden gebruiken als "niet snappen" en "fouten". De regimepartijtoppen/politici snappen heel goed dat kiezers hen willen afstraffen voor de smeerlapperij (geen "fouten") die ze bedreven, maar weigeren ermee te stoppen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() En het enige dat ze doen is om te proberen met zo weinig mogelijke aanpassingen,enkel de hoogst nodige om het volk te paaien, feitelijk gewoon verder te doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De twee campagneleiders,almanakske en het kalfke dus hebben door hun incompetentie hun kiescampagne vakkundig de nek omgedraaid waardoor de Antwerpse verloren kost het grootste slachtoffer is geworden van hun onkunde... Daar kunnen we alleen maar ene op drinken... ![]() |
|
![]() |
![]() |