![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb vergelijkend materiaal gevraagd dat je blijkbaar niet kan geven. Geen gezwam uit "De Zorgen" , een krantje dat van zijn eerste leugen niet gebarsten is. Waarom zou ik me trouwens moeten excuseren? Ik zie de reden niet.
Laatst gewijzigd door robert t : 19 juni 2019 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Subtiel was het bij mijn aanwerving niet, ze moesten dat namelijk weten voor het geval ik mee aan de "Kirchenstauer" wilde bijdragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Draad al te lang om hem nog volledig te kunnen lezen;
dus misschien herhaling, maar kom ... er is al eens een partij geweest die op een spreekwoordelijke seconde tijd een regeerakkoord dat ze niet mee onderhandelden, goedkeurden. Ze deden dit alleen maar om er bij te mogen zijn. Nu zeg ik niet dat die partij, of een andere, mee op de kar gaan springen in een nva-belang-regering, maar wel dat ze de teksten gaan goedkeuren. Verder wil ik de aandacht vestigen op het schaakvermogen van De Wever. Hij doet nu twee dingen tegelijk: onderhandelen enerzijds, en anderzijds de volgende verkiezingen voorbereiden, ttz het succes daarvan nu al inplannen en voorbereiden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het cordon is in feite een afspraak om een aantal kiezers tot melaatse paria's te verklaren omwille van hun electorale keuze. M.a.w. partijen die zichzelf als democratisch beschouwen besluiten iets dat inherent is aan de parlementaire democratie, namelijk de electorale keuzevrijheid, te saboteren. Dat een politieke partij liever niet in een coalitie treedt met een bepaalde andere partij en dat ook openlijk verkondigt, daar is niets op tegen. Maar het feit dat diezelfde politieke partijen er zich toe leenden om dat tot twee keer toe op papier te laten zetten en als een "pact" te ondertekenen, dat vind je nergens elders in Europa. Er zijn nog heel wat Europese staten met extreem rechtse partijen. Maar het is slechts in dit abnormaal land dat dit tot in het gekke werd doorgedreven. Toen deze fatwa aanvankelijk werd bedacht en afgekondigd door Ayatollah Gheysels kreeg je het gevoel dat er zelfs een soort politieke politie actief was. Vooral dan in de media. Want de interpretatie die aan het "pact" werd gegeven was scherper dan hetgeen op papier werd gezet. Er mocht niet alleen met het VB worden samengewerkt, er mocht zelfs met hen niet gesproken worden. Boertigheden zoals het weigeren te groeten of een hand te drukken werden als "normaal" beschouwd. Sedert 26 mei is er wel een en ander veranderd me dunkt. Toch bij de Vlaamse politici. De Franstaligen, dat is wat anders. Ik weet niet waar Gheysels ooit de mosterd gehaald heeft om dergelijke schutkring te ontwerpen. Het zou mij geenszins verbazen mocht blijken dat het, via de relaties met Ecolo, weer eens in Franstalige "têtes éclairées" moet gezocht worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() dat materiaal dat je vraagt is openbaar. zoek het uit. Laatst gewijzigd door Anna List : 19 juni 2019 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() De Morgen schrijft alleen dat BDW 70.000 voorkeurstemmen verloren heeft. Jij trekt daar de conclusie uit dat de partij 1/3 van haar stemmen kwijt is. Een leugen dus. Ik moet de cijfers niet bekend maken, dat is jouw taak. Ik noteer dat je het niet kan. Ook goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het politieke landschap is al sinds 1993 aan het veranderen. Voor die verkiezingen moest men 21 zijn om landelijk te mogen stemmen. Het is immers pas begin de jaren 90 van vorige eeuw dat men meerderjarig is vanaf 18 jaar. Maar men gaat nu massaal naar de hoge scholen. En jongeren zijn zwaar beïnvoeldbaar. Buiten wat vakantiewerk hebben die kiezers dus geen voeling met de maatschappij. Het enige dat zij echt zien, is hoe de cultuur in hun scholen steeds verder afdwaalt van wat hun ouders over hun schooltijd vertellen. Vaak zien die kiezers zelf de veranderingen tussen het begin van hun schoolperiode en het einde ervan. En voor hen is niet de Vlaamse; maar de westerse identiteit belangrijk. Een andere belangrijke factor is het verdwijnen van de oorlogsgeneratie als keizers. Die zagen in het VB en sommige zelfs in de N-VA een nieuwe NAZI-partij, daarom gaven zijn hun stem aan de tradie's |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 1981 werd, onder de regering-Eyskens, ook voor parlementsverkiezingen de leeftijd van 21 naar 18 jaar verlaagd. Dit werd voor het eerst toegepast bij de verkiezingen van 8 november 1981.
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar zeg ik dat? Nergens. Ik zeg alleen dat het verlies van 70.000 voorkeurstemmen niet
overeenstemt met het zogezegde 1/3 verlies dat de N-VA zou geleden hebben. Te moeilijk voor jou? Spijtig dan. Laatst gewijzigd door robert t : 19 juni 2019 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En je mag ook niet vergeten dat het vanaf dan ook duidelijk is voor de andere mensen in het bedrijf dat ze moeten samenwerken met een fascist. Niet onbelangrijk en vaak nefast voor een goeie werksfeer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over wat NVA en VB nu aan het onderhandelen zijn is weinig gekend. Misschien weet jij als intimus meer Schoof? ![]() Het enige wat ik gelezen heb is dat men over het onderwijs bezig is: - m decreet wijzigen - dubbele contingentering wijzigen en De toegang tot de sociale zekerheid beperken voor allochtonen. (is dat wel de bevoegdheid van Vlaanderen????) Die dubbele contingentering afschaffen en sociale zekerheid beperken zullen voor de meeste partijen moeilijk te slikken zijn en dan is het maar de vraag wat er nog uit de bus gaat komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook voor onderhoudswerkzaamheden aan telecom en zo idem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat kunnen die allochtonen dan wel wat zij niet kunnen ? Laatst gewijzigd door Tavek : 19 juni 2019 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |