Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2019, 10:09   #81
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Enkele dagen verlof vragen - zelfs al ben je nieuw - vind ik toch nog iets anders dan een maand lang niet deftig kunnen functioneren.

Nu, moest ik werkgever zijn dan kreeg mijn personeel de vakantiedagen voor Graspop gewoon bovenop de standaard verlofdagen.
Dat, en dan nog eens een maand verlof om naar Marokko/Turkije met vakantie te gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 10:10   #82
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Daar ging de vergelijking niet om, wel (zie reacties hierboven) over het onmiddellijk vragen van "uitzonderlijke faciliteiten" op de eerste dag voor iets dat niet werkgerelateerd is.

En uiteraard zijn vergelijkingen zelden 100% accuraat, maar het principe blijft hetzelfde.

Altijd geweten dat je ne goeie zijt!
Dit jaar helaas wel niet aanwezig.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 10:21   #83
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
straffe taal voor iemand die zelf gewoon wat "uit zijn nek lult" Robert ... ga je je nu excuseren?
Ik heb vergelijkend materiaal gevraagd dat je blijkbaar niet kan geven. Geen gezwam uit "De Zorgen" , een krantje dat van zijn eerste leugen niet gebarsten is. Waarom zou ik me trouwens moeten excuseren? Ik zie de reden niet.

Laatst gewijzigd door robert t : 19 juni 2019 om 10:22.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 10:25   #84
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
soms gebeurt dat subtiel hé
zo kreeg ik ooit de vraag bij welk ziekenfonds ik was ...

die vraag was voor mij overigens voldoende om mijn sollicitatie af te breken, voor een bedrijf dat met zulke zaken bezig is wil ik niet werken.
Subtiel was het bij mijn aanwerving niet, ze moesten dat namelijk weten voor het geval ik mee aan de "Kirchenstauer" wilde bijdragen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 10:26   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Draad al te lang om hem nog volledig te kunnen lezen;
dus misschien herhaling, maar kom ...

er is al eens een partij geweest die op een spreekwoordelijke seconde tijd een regeerakkoord dat ze niet mee onderhandelden, goedkeurden. Ze deden dit alleen maar om er bij te mogen zijn.

Nu zeg ik niet dat die partij, of een andere, mee op de kar gaan springen in een nva-belang-regering,
maar wel dat ze de teksten gaan goedkeuren.

Verder wil ik de aandacht vestigen op het schaakvermogen van De Wever.
Hij doet nu twee dingen tegelijk: onderhandelen enerzijds, en anderzijds de volgende verkiezingen voorbereiden, ttz het succes daarvan nu al inplannen en voorbereiden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 10:27   #86
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bij volvo in gent zijn het vooral de turken die aan de band staan, vooral voor de nachshift en de moeilijke uren. Die willen werken.
In Duitsland zijn de meeste werknemers in de automotive allochtonen en toch blijft de produktieband draaien.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 10:28   #87
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar nee, gij. BDW scoort daarmee bij zijn eigen achterban, en de traditio's bij de hunne. Iedereen in zijn rol. Want in de grond zijn N-VA, CD&V en O-VLD het eens, hoor: het cordon moet blijven. Zelfs VB is het daarmee eens. Maar daarvan zijn er twee die moeten doen alsof ze het een schandaal vinden: VB en N-VA.

Want VB kan moeilijk zeggen dat hun fond de commerce frustratie is en N-VA kan moeilijk zeggen (hoewel BDW niet heeft opgehouden dat te zeggen sinds hij bij de N-VA zit) dat ze een partij met quasi hetzelfde programma op nationalistisch en makakkenvlak welke nu de hoofdthema's zijn van N-VA, er niet bij willen.

Voor CD&V en O-VLD is dat helemaal geen probleem om dat te zeggen. Het is ergens nog wat hen onderscheidt, omdat ze juist radicaal anders zijn op precies die twee programma punten. Zij delen enkel misschien een sociaal-economisch programma en/of een conservatiever programma. Maar op het vlak van nationalisme en makakkenjacht zijn ze totaal tegengesteld aan VB en N-VA.

Dus hebben VB en N-VA de twee anderen nodig om het cordon helpen in stand te houden, want zelf moeten ze doen alsof ze ervan af willen terwijl ze dat helemaal niet willen.

En iedereen is in zijn rol hier. En het publiek vindt de show fantastisch.

- het VB publiek vindt de zogezegde kaakslagen fantastisch
- het N-VA publiek vindt hun strateeg fantastisch
- het CD&V en O-VLD publiek vindt hun politici moedig en fantastisch.
Na 26 mei ll. is er van het cordon eigenlijk weinig of niets nog overgebleven. En maar goed ook.

Het cordon is in feite een afspraak om een aantal kiezers tot melaatse paria's te verklaren omwille van hun electorale keuze. M.a.w. partijen die zichzelf als democratisch beschouwen besluiten iets dat inherent is aan de parlementaire democratie, namelijk de electorale keuzevrijheid, te saboteren. Dat een politieke partij liever niet in een coalitie treedt met een bepaalde andere partij en dat ook openlijk verkondigt, daar is niets op tegen. Maar het feit dat diezelfde politieke partijen er zich toe leenden om dat tot twee keer toe op papier te laten zetten en als een "pact" te ondertekenen, dat vind je nergens elders in Europa. Er zijn nog heel wat Europese staten met extreem rechtse partijen. Maar het is slechts in dit abnormaal land dat dit tot in het gekke werd doorgedreven.

Toen deze fatwa aanvankelijk werd bedacht en afgekondigd door Ayatollah Gheysels kreeg je het gevoel dat er zelfs een soort politieke politie actief was. Vooral dan in de media. Want de interpretatie die aan het "pact" werd gegeven was scherper dan hetgeen op papier werd gezet. Er mocht niet alleen met het VB worden samengewerkt, er mocht zelfs met hen niet gesproken worden. Boertigheden zoals het weigeren te groeten of een hand te drukken werden als "normaal" beschouwd.

Sedert 26 mei is er wel een en ander veranderd me dunkt. Toch bij de Vlaamse politici. De Franstaligen, dat is wat anders. Ik weet niet waar Gheysels ooit de mosterd gehaald heeft om dergelijke schutkring te ontwerpen. Het zou mij geenszins verbazen mocht blijken dat het, via de relaties met Ecolo, weer eens in Franstalige "têtes éclairées" moet gezocht worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 10:28   #88
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik heb vergelijkend materiaal gevraagd dat je blijkbaar niet kan geven. Geen gezwam uit "De Zorgen" , een krantje dat van zijn eerste leugen niet gebarsten is. Waarom zou ik me trouwens moeten excuseren? Ik zie de reden niet.
bon, prettige dag nog. een medeforummer betichten van uit zijn nek te lullen en dan te goed voor excuses als ge met uw groot bakkes tegen de muur gaat.

dat materiaal dat je vraagt is openbaar. zoek het uit.

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 juni 2019 om 10:29.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 10:55   #89
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
bon, prettige dag nog. een medeforummer betichten van uit zijn nek te lullen en dan te goed voor excuses als ge met uw groot bakkes tegen de muur gaat.

dat materiaal dat je vraagt is openbaar. zoek het uit.
De Morgen schrijft alleen dat BDW 70.000 voorkeurstemmen verloren heeft. Jij trekt daar de conclusie uit dat de partij 1/3 van haar stemmen kwijt is. Een leugen dus. Ik moet de cijfers niet bekend maken, dat is jouw taak. Ik noteer dat je het niet kan. Ook goed.
Oud 19 juni 2019, 10:58   #90
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Morgen schrijft alleen dat BDW 70.000 voorkeurstemmen verloren heeft. Jij trekt daar de conclusie uit dat de partij 1/3 van haar stemmen kwijt is. Een leugen dus. Ik moet de cijfers niet bekend maken, dat is jouw taak. Ik noteer dat je het niet kan. Ook goed.
Iemand die op BDW stemt, stemt dus niet op de n-va ???

Citaat:
Oud 19 juni 2019, 11:01   #91
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik denk dat we vooral zien dat de grip van kerk en vakbond op de stem van de mensen verder wegslipt ...
blijkbaar identificeren meer en meer kiezers zich wel nog met hun Vlaamse identiteit, maar schoven religie en vakbond naar achter...
Eigenlijk niet.

Het politieke landschap is al sinds 1993 aan het veranderen.
Voor die verkiezingen moest men 21 zijn om landelijk te mogen stemmen.
Het is immers pas begin de jaren 90 van vorige eeuw dat men meerderjarig is vanaf 18 jaar.
Maar men gaat nu massaal naar de hoge scholen.
En jongeren zijn zwaar beïnvoeldbaar.
Buiten wat vakantiewerk hebben die kiezers dus geen voeling met de maatschappij.
Het enige dat zij echt zien, is hoe de cultuur in hun scholen steeds verder afdwaalt van wat hun ouders over hun schooltijd vertellen.
Vaak zien die kiezers zelf de veranderingen tussen het begin van hun schoolperiode en het einde ervan.
En voor hen is niet de Vlaamse; maar de westerse identiteit belangrijk.

Een andere belangrijke factor is het verdwijnen van de oorlogsgeneratie als keizers.
Die zagen in het VB en sommige zelfs in de N-VA een nieuwe NAZI-partij, daarom gaven zijn hun stem aan de tradie's
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 11:08   #92
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Eigenlijk niet.

Het politieke landschap is al sinds 1993 aan het veranderen.
Voor die verkiezingen moest men 21 zijn om landelijk te mogen stemmen.
Het is immers pas begin de jaren 90 van vorige eeuw dat men meerderjarig is vanaf 18 jaar.
Maar men gaat nu massaal naar de hoge scholen.
En jongeren zijn zwaar beïnvoeldbaar.
Buiten wat vakantiewerk hebben die kiezers dus geen voeling met de maatschappij.
Het enige dat zij echt zien, is hoe de cultuur in hun scholen steeds verder afdwaalt van wat hun ouders over hun schooltijd vertellen.
Vaak zien die kiezers zelf de veranderingen tussen het begin van hun schoolperiode en het einde ervan.
En voor hen is niet de Vlaamse; maar de westerse identiteit belangrijk.

Een andere belangrijke factor is het verdwijnen van de oorlogsgeneratie als keizers.
Die zagen in het VB en sommige zelfs in de N-VA een nieuwe NAZI-partij, daarom gaven zijn hun stem aan de tradie's
Bij wet van 1 juli 1969 werd de leeftijd om te mogen stemmen (actief kiesrecht) voor gemeenteraden verlaagd van 21 naar 18 jaar.
In 1981 werd, onder de regering-Eyskens, ook voor parlementsverkiezingen de leeftijd van 21 naar 18 jaar verlaagd. Dit werd voor het eerst toegepast bij de verkiezingen van 8 november 1981.

Citaat:
Oud 19 juni 2019, 11:12   #93
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Iemand die op BDW stemt, stemt dus niet op de n-va ???
Waar zeg ik dat? Nergens. Ik zeg alleen dat het verlies van 70.000 voorkeurstemmen niet

overeenstemt met het zogezegde 1/3 verlies dat de N-VA zou geleden hebben. Te moeilijk voor jou? Spijtig dan.

Laatst gewijzigd door robert t : 19 juni 2019 om 11:14.
Oud 19 juni 2019, 11:20   #94
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dat, en dan nog eens een maand verlof om naar Marokko/Turkije met vakantie te gaan.
Die naar hun geliefde hierboven genoemde vaderlanden op vakantie gaan hebben bij ons gewoonlijk 6 weken. 4 weken vakantie en een ziekenbriefje van 2 weken erbovenop.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 11:27   #95
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen Robert. Zie de quote van wat Anna schrijft :

Citaat:
je lijkt volkomen voorbij te gaan aan het feit dat BDW even aangeschoten wild is als Rutten, Beke, Almaci en Crombez.
BDW is een derde van zijn kiezers kwijt, 70.000 eigen voorkeursstemmen kwijt. Wees maar zeker dat hij partijvoorzitter af is. De enige die heeft standgehouden en vooruitging zelfs is Theo Francken. Hij heeft nu de touwtjes in handen, en zijn standpunt is (al jaren) duidelijk.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 11:30   #96
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Die naar hun geliefde hierboven genoemde vaderlanden op vakantie gaan hebben bij ons gewoonlijk 6 weken. 4 weken vakantie en een ziekenbriefje van 2 weken erbovenop.
Ja, en dan onze poco's die steen en been klagen dat nog steeds te weinig allochtonen een vaste job hebben.

Citaat:
Oud 19 juni 2019, 11:32   #97
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dagje betaald verlof gaan vergelijken met een maand op halve kracht draaien?
En je mag ook niet vergeten dat het vanaf dan ook duidelijk is voor de andere mensen in het bedrijf dat ze moeten samenwerken met een fascist. Niet onbelangrijk en vaak nefast voor een goeie werksfeer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 14:04   #98
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Draad al te lang om hem nog volledig te kunnen lezen;
dus misschien herhaling, maar kom ...

er is al eens een partij geweest die op een spreekwoordelijke seconde tijd een regeerakkoord dat ze niet mee onderhandelden, goedkeurden. Ze deden dit alleen maar om er bij te mogen zijn.

Nu zeg ik niet dat die partij, of een andere, mee op de kar gaan springen in een nva-belang-regering,
maar wel dat ze de teksten gaan goedkeuren.

Verder wil ik de aandacht vestigen op het schaakvermogen van De Wever.
Hij doet nu twee dingen tegelijk: onderhandelen enerzijds, en anderzijds de volgende verkiezingen voorbereiden, ttz het succes daarvan nu al inplannen en voorbereiden.
Het verschil was uiteraard dat toen het Vlaams regeerakkoord eigenlijk weinig inhoud had. De partijprogramma's voor Vlaanderen waren inwisselbaar.

Over wat NVA en VB nu aan het onderhandelen zijn is weinig gekend. Misschien weet jij als intimus meer Schoof?

Het enige wat ik gelezen heb is dat men over het onderwijs bezig is:
- m decreet wijzigen
- dubbele contingentering wijzigen

en

De toegang tot de sociale zekerheid beperken voor allochtonen. (is dat wel de bevoegdheid van Vlaanderen????)

Die dubbele contingentering afschaffen en sociale zekerheid beperken zullen voor de meeste partijen moeilijk te slikken zijn en dan is het maar de vraag wat er nog uit de bus gaat komen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 14:07   #99
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
In Duitsland zijn de meeste werknemers in de automotive allochtonen en toch blijft de produktieband draaien.
Als ik werken op straat zie dan is het merendeel van de arbeiders duidelijk niet 'autochtoon'.
Ook voor onderhoudswerkzaamheden aan telecom en zo idem.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 14:14   #100
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als ik werken op straat zie dan is het merendeel van de arbeiders duidelijk niet 'autochtoon'.
Ook voor onderhoudswerkzaamheden aan telecom en zo idem.
Allemaal goedverdienende banen die de arme vlaams belangers niet kunnen uitoefenen.

Wat kunnen die allochtonen dan wel wat zij niet kunnen ?

Laatst gewijzigd door Tavek : 19 juni 2019 om 14:14.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be