Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 27 november 2004, 14:34   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Dat ging hier dus over de Waalse VZW met de Vlaamse naam.

Opgericht met als enige bedoeling om mensen te koeieneren met hun nieuwe naam.
Te koeieneren via gerechtelijke weg natuurlijk.

Niet te verschieten dat er gerechtelijke achterstand is.

En de gewone mensen begrijpen dat direkt: onnozele spellekens spelen vergroot het vertrouwen in de politiek. Boezemt vertrouwen in in de demokratie.
Vooral het bekritiseren door Walen van een typisch Vlaamse partij, waarvan ze uit eerste hand alle nuances van hun bedoelingen doorhebben: dat schept vertrouwen en samenhorigheidsgevoel.
Citaat:
een typisch Vlaamse partij, waarvan ze uit eerste hand alle nuances van hun bedoelingen doorhebben
Denk je nu écht dat
1) Walen lomp zijn?
2) er bij het ZB écht "nuances" zitten
3) er niet genoeg Vlamingen zijn om hen desnoods het ZB "uit te leggen"
:r ofl:

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2004 om 14:35.
filosoof is offline  
Oud 27 november 2004, 14:52   #82
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Vooral het bekritiseren door Walen van een typisch Vlaamse partij
correctie: de énige Vlaamse partij, de rest heult mee met het voor Vlaanderen zo nefaste belziekske
Oud 27 november 2004, 14:57   #83
veerleke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Er is toch nooit sprake van geweest een nieuwe partij op te richten? 't ZB den duvel aandoen, dat is toch een lofwaardig doel? Hun nieuwe naam, hun internetadres... :r ofl:
Er moet nogal gevloekt zijn in de schaduw van de Madoutoren..
Bij veel anti-vb'ers nog veel meer!! Cowboy en Indiaantje spelen met moeizaam verworven democratische spelregels komt inderdaad niet ten goede aan het vertrouwen in de Rechtsstaat en is koren op de molen van hen die de Vrije Meningsuiting en onze veelgeprezen Democratie willen begraven.
Hoe goed ze het ook bedoelen, kortzichtige dadendrang kan kwalijker gevolgen hebben dan consequent te blijven debateren, al lijkt het soms roepen in de woestijn (omdat het er aardig begint op te lijken dat mensen weer benieuwt raken naar meer dictatoriale stelsels die de Mensenrechten niet het belangrijkste vinden..)
veerleke is offline  
Oud 27 november 2004, 15:03   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
't Is niet mijn gewoonte, maar ik moet u gelijk geven.
De infantiliteit en louter wens tot pestgedrag, zijn gewoon té duidelijk voor iedereen.
Alleen al de datum spreekt boekdelen.
Een Vlaamse naam voor een Waalse sociëteit is er ook over om geloofwaardig te zijn.
Bovendien genereert deze uiterst onprofessionele pesterij geen resultaat: elk mogelijk effect brengt het Vlaams belang meer in de schijnwerper, en wie wrijft zich daarvoor in de handen???
Zo te zien zijn er Djapen-en andere filo's die daar stukken 'intelligenter' over denken dan Superstaaf.

Citaat:
't ZB den duvel aandoen, dat is toch een lofwaardig doel? Hun nieuwe naam, hun internetadres... :r ofl:

Het doet me denken aan een lezer van het 'Belang van Limburg' wiens brief met 'goede raad' aan de krant liefst drie keer achter elkaar op dezelfde dag in dezelfde krant verscheen.

We zullen wel zien wie er volgende verkiezingen weer garen spint uit het hoogstaande gedrag van de elite der rode 'democraten'.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 november 2004 om 15:10.
Knuppel is offline  
Oud 27 november 2004, 15:09   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je nu écht dat
1) Walen lomp zijn?
2) er bij het ZB écht "nuances" zitten
3) er niet genoeg Vlamingen zijn om hen desnoods het ZB "uit te leggen"
:r ofl:
De Walen zijn zo te zien nog slimmer dan jij.
De genuanceerde wijze waarop jij de Vlamingen hier uitleg verschaft over het ZB is dan ook een schot in de PS-roos waarmee de gezamenlijke, democratische elite van Belgique het uiteindelijke doodvonnis van het ZB bezegelt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 november 2004 om 15:10.
Knuppel is offline  
Oud 27 november 2004, 16:10   #86
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De genuanceerde wijze waarop jij de Vlamingen hier uitleg verschaft over het ZB is dan ook een schot in de PS-roos waarmee de gezamenlijke, democratische elite van Belgique het uiteindelijke doodvonnis van het ZB bezegelt.
zélfs Walen ??
Citaat:
een schot in de PS-roos
Maar mijn beste, ik schiet hélemaal niet op de PS!!
en met zgn. in de PS-roos te schieten zou ik
Citaat:
het uiteindelijke doodvonnis van het ZB bezegelen
??????
Vreemd... 8) mijn hartje bloedt
[font=Tahoma][size=2]
Citaat:
Voor mijn part steek jij datgene dat jij 'democratie' noemt maar in je filosofische reet.

Knuppel, 17/11/2004
Liever d�*t dan een "knuppel"
[/size][/font]

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2004 om 16:20.
filosoof is offline  
Oud 27 november 2004, 16:17   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tuurlijk schieten rode broeders niet op hun even rode partijen maar in hun roos.

Verder blijf ik erbij dat jij datgene, dat JOUW soort 'democratie' noemt, in je neo-racistische reet mag steken.
Oud 27 november 2004, 16:37   #88
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk schieten rode broeders niet op hun even rode partijen maar in hun roos. Je scrhreef anders iets in die zin...
Verder blijf ik erbij dat jij datgene, dat JOUW soort 'democratie' noemt, in je neo-racistische reet mag steken.
Niks racistisch: ik geloof niet zo erg absoluut in rassen (d�*t is meer iets voor ZB-ers en dgl): Méén jij écht dat men het ADN van een Vlaming, een Waal en een Brusselaar kan onderscheiden??
IK dus niet! Ik geloof zelfs dat dat met mensen van verschillende continenten bijna ondoenbaar is...
op 17/11 sprak je nog over "filosofische" "......". Wat is er in 10 dagen dan veranderd? Wat is er "neo-"???
Mijn soort? pas op, als het een ganse "soort" is, zoals je schrijft, zijn we met velen!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2004 om 16:49.
filosoof is offline  
Oud 27 november 2004, 20:57   #89
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks racistisch: ik geloof niet zo erg absoluut in rassen (d�*t is meer iets voor ZB-ers en dgl): Méén jij écht dat men het ADN van een Vlaming, een Waal en een Brusselaar kan onderscheiden??
IK dus niet! Ik geloof zelfs dat dat met mensen van verschillende continenten bijna ondoenbaar is...
op 17/11 sprak je nog over "filosofische" "......". Wat is er in 10 dagen dan veranderd? Wat is er "neo-"???
Mijn soort? pas op, als het een ganse "soort" is, zoals je schrijft, zijn we met velen!!
Maar ge kunt blijkbaar wel VBers van anderen onderscheiden.
Volgens de rechters in Gent is het stelselmatig stigmatiseren van een bevolkingsgroep strafbaar hoor.
Ik vrees dat ge ook voor een veroordeling wegens racisme in aanmerking komt.
Bobke is offline  
Oud 27 november 2004, 21:08   #90
filosoof
Banneling

Standaard

Bobke,
Zijn ZB-ers een bevolkingsgroep? ?? Sinds wanneer is het ZB geen politieke partij meer?

Identifiëert het ZB zichzelf met een ganse bevolkingsgroep is dat niet wat overdreven en vooral pretentieus??
Hoe beoordeel je dan de constante aanvallen op "sossen" en PS hier??

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2004 om 21:15.
filosoof is offline  
Oud 27 november 2004, 22:02   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bobke,
Zijn ZB-ers een bevolkingsgroep? ?? Sinds wanneer is het ZB geen politieke partij meer?

Identifiëert het ZB zichzelf met een ganse bevolkingsgroep is dat niet wat overdreven en vooral pretentieus??
De aanhangers van de Islam zijn dan evenmin een bevolkingsgroep net zomin als allochtonen dat zijn.
Toch besliste een rechter daar anders over.
De kiezers van het VB kunt ge dus ook als een bevolkingsgroep beschouwen maar zijn geen politieke partij.
Sommige aanvallen op de sossen beschouw ik op dezelfde manier, met dat verschil dat ze in elk geval minder gestigmatiseerd worden. Ik zie hier weinig groepen die zich sosbuster of Moslimbuster noemen.
Bobke is offline  
Oud 27 november 2004, 22:04   #92
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ze me d�*�*rvoor geen baron maken...
filosoof is offline  
Oud 27 november 2004, 22:13   #93
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
De aanhangers van de Islam zijn dan evenmin een bevolkingsgroep net zomin als allochtonen dat zijn.
Toch besliste een rechter daar anders over.
De kiezers van het VB kunt ge dus ook als een bevolkingsgroep beschouwen maar zijn geen politieke partij.
Sommige aanvallen op de sossen beschouw ik op dezelfde manier, met dat verschil dat ze in elk geval minder gestigmatiseerd worden. Ik zie hier weinig groepen die zich sosbuster of Moslimbuster noemen.
niet met juist die namen, maar ik ken er toch... Jij waarschijnlijk ook. Alsje ze niet kent, reken niet op mij om er publiciteit voor te maken!
Dus mag ik elke aanval op "sossen" of op de PS in 't vervolg ook racisme noemen?? Wat is 't woord dan nog waard? Dan zal de Van Dale vlug aan een nieuwe uitgave toe zijn... die Rudi Dierick redeneert ook zo...
Newspeak, les 21: Hoe ontdoe ik het woord "racisme" van zijn werkelijke betekenis in 't voordéél van één bepaalde politieke partij...
Orwell zou het in zijn 1984 hebben opgenomen...

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2004 om 22:17.
filosoof is offline  
Oud 27 november 2004, 22:22   #94
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus mag ik elke aanval op "sossen" of op de PS in 't vervolg ook racisme noemen?? Wat is 't woord dan nog waard?
Minder dan nu al het geval is lijkt mij moeilijk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 27 november 2004, 22:29   #95
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee bedoelen ze simpelweg: wij mogen alles neerknuppelen maar durf niet terug te slaan want dat noemen wij anti democratisch, fascistisch en nazi praktijken. Het wordt stilaan eentonig...
Oud 27 november 2004, 22:32   #96
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Daarmee bedoelen ze simpelweg: wij mogen alles neerknuppelen maar durf niet terug te slaan want dat noemen wij anti democratisch, fascistisch en nazi praktijken. Het wordt stilaan eentonig...
Leg dan een andere plaat op.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 27 november 2004, 22:54   #97
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Leg dan een andere plaat op.
Sorry maar ik ben hier de DJ niet.
Oud 27 november 2004, 22:56   #98
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry maar ik ben hier de DJ niet.
Gelukkig maar. Anders zou het aanbod maar beperkt zijn.
Distel is offline  
Oud 27 november 2004, 22:59   #99
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Gelukkig maar. Anders zou het aanbod maar beperkt zijn.
Nee, het zou representatief zijn voor de werkelijke verhoudingen zoals ze in real life liggen. En dingen zoals die van Westland New Post, radicaal en betweter, die duidelijk en niet toevallig aan jouw kritiek ontsnappen, zouden bij mij niet kunnen.

Laatst gewijzigd door thePiano : 27 november 2004 om 22:59.
thePiano is offline  
Oud 27 november 2004, 23:27   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, het zou representatief zijn voor de werkelijke verhoudingen zoals ze in real life liggen. En dingen zoals die van Westland New Post, radicaal en betweter, die duidelijk en niet toevallig aan jouw kritiek ontsnappen, zouden bij mij niet kunnen.
Tja, bij u. We weten al langer dan vandaag dat u wel enige dictatoriale neigingen hebt tegenover alwie een andere mening dan de uwe erop nahoudt. Echt een links trekje: de goelags en Siberië wacht andersdenkenden al...
Jan van den Berghe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be