Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2019, 07:57   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik denk dat niet. het getuigt van een zeer zwaar meerderwaardigheidscomplex en totaal geen inzicht van hoe men in Vlaanderen denkt.

Als het er op aankomt, als het over een eventuele splitsing gaat, zal de Vlaming niet op het VB stemmen maar op N-VA. En die N-VA is, in tegenstelling tot wat blijkbaar sommigen binnen de PS denken, helemaal niet racistisch of onbekwaam.
De feiten hebben geen belang bij de image building naar buiten toe hoor. Proof by nazi werkt heel goed, heeft geen bewijs nodig, en gaat altijd in het voordeel van diegene die het eerste "nazi!" roept. De Vlamingen zijn veel te laat in het roepen "Nazi". De Franstaligen bereiden dit al 70 jaar voor. Dat kan je nooit inhalen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 augustus 2019 om 07:59.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 09:04   #82
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hoe meer ik lees van de PS, hoe meer ik denk dat er daar mensen zijn die meer bezig zijn met het einde van België voor te bereiden (hun onderzoekscentrum is daarmee bezig, dat weten we) dan een volgende federale regering.

Het is een soort end game dat ze aan het spelen zijn. Nu nog eens verkiezingen zodat het VB daar veruit de grootste partij is zodat er totaal niet meer met de Vlamingen kan geregeerd worden. Dat leidt uiteindelijk tot een splitsing van België maar omdat aan de andere kant van de tafel racisten zitten, gaat de hele wereld aan de kant van de Franstaligen staan.

Allé, dat hopen ze dan natuurlijk.

Of die groep van mensen binnen de PS groot is of eerder klein is, dat weet ik niet, maar die groep bestaat zeker.
Ze zijn in de eerste plaats met hun voortbestaan bezig en met hun regio. Net zoals de NVA. De enigen die federaal bezig zijn, zijn de ministers van de federale regering. De federale staat lijkt voor beiden simpelweg een melkkoe te zijn.
Oud 21 augustus 2019, 09:08   #83
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze zijn in de eerste plaats met hun voortbestaan bezig en met hun regio. Net zoals de NVA. De enigen die federaal bezig zijn, zijn de ministers van de federale regering. De federale staat lijkt voor beiden simpelweg een melkkoe te zijn.
Als je er geld in steekt kan het geen melkkoe zijn. Het is dus per definitie alleen een melkkoe voor de Walen. Voor de Vlamingen is het een bodemloze put.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 09:12   #84
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als je er geld in steekt kan het geen melkkoe zijn. Het is dus per definitie alleen een melkkoe voor de Walen. Voor de Vlamingen is het een bodemloze put.
Het meeste geld (procentueel) komt van Brussel.

Maar aan de Vlaamse kant is de tendens eigenlijk hetzelfde: factuur proberen door te spelen aan het federale. Dat poetst het blazoen van de regio op.
En het federale deficit is blijkbaar minder erg dan het regionale.
Oud 21 augustus 2019, 09:21   #85
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Toen hun ploeg op verlies stond waren de Vlaamse leeuwen aangeslagen.
Voil?* dat heeft den Hoomer weer mooi opgelost.
Oud 21 augustus 2019, 09:26   #86
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het meeste geld (procentueel) komt van Brussel.

Maar aan de Vlaamse kant is de tendens eigenlijk hetzelfde: factuur proberen door te spelen aan het federale. Dat poetst het blazoen van de regio op.
En het federale deficit is blijkbaar minder erg dan het regionale.
Neen
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 21 augustus 2019, 09:45   #87
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Tja, ieder zijn/haar mening daarover. Allez, de vlag, dat is nog subjectief maar voor de rest. Geen probleem om Vlaanderen te bezoeken maar als Franstalig zou ik er niet kunnen leven. Maar ik moet ook waarom uitleggen.

Ik kom uit Brussel. Dat interesseert me helemaal niet naar een faciliteitengemeente, ergens anders in de Vlaamse Rand of aan de taalgrens te komen leven. Als dit is om te leven in een gemeente waar men meer Frans dan Nederlands hoort, zie ik niet waarom ik Brussel zou verlaten.
Neen, als dit is om naar Vlaanderen te verhuizen, zou het in "diep Vlaanderen" zijn : verre Limburg, diep Oost-Vlaanderen, enz...........Het soort plekken waar men nooit zou kunnen denken dat er Franstaligen daar wonen. Het diepe Vlaamse platteland waar men duidelijk Nederlands hoort en nooit of bijna nooit Frans hoort, in dorpen die enkel en alleen de Vlamingen kennen. "Echte diepe Vlaanderen" als men zo'n termen mag gebruiken.

Maar ik zie me helemaal niet daar wonen en ik denk niet echt - vooral nu, als we zien hoe Vlaanderen evolueert - dat dit een goeie idee zou zijn. Het feit dat er Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen is, toont dat er iets tegen de Franstaligen is. Het is niet per se haat of afkeer maar er is iets. Natuurlijk kan men zeggen dat het meer in verband met politiek op zich is maar ik denk dat het dieper is. Als Franstalig naar Vlaanderen in zo'n condities gaan wonen, met het gevoel dat we niet geaccepteerd zullen worden omdat er de huidige Vlaamse realiteit is : ik denk niet dat dit te doen is.
Men zegge het voort!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 10:20   #88
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Tja, ieder zijn/haar mening daarover. Allez, de vlag, dat is nog subjectief maar voor de rest. Geen probleem om Vlaanderen te bezoeken maar als Franstalig zou ik er niet kunnen leven. Maar ik moet ook waarom uitleggen.

Ik kom uit Brussel. Dat interesseert me helemaal niet naar een faciliteitengemeente, ergens anders in de Vlaamse Rand of aan de taalgrens te komen leven. Als dit is om te leven in een gemeente waar men meer Frans dan Nederlands hoort, zie ik niet waarom ik Brussel zou verlaten.
Neen, als dit is om naar Vlaanderen te verhuizen, zou het in "diep Vlaanderen" zijn : verre Limburg, diep Oost-Vlaanderen, enz...........Het soort plekken waar men nooit zou kunnen denken dat er Franstaligen daar wonen. Het diepe Vlaamse platteland waar men duidelijk Nederlands hoort en nooit of bijna nooit Frans hoort, in dorpen die enkel en alleen de Vlamingen kennen. "Echte diepe Vlaanderen" als men zo'n termen mag gebruiken.

Maar ik zie me helemaal niet daar wonen en ik denk niet echt - vooral nu, als we zien hoe Vlaanderen evolueert - dat dit een goeie idee zou zijn. Het feit dat er Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen is, toont dat er iets tegen de Franstaligen is. Het is niet per se haat of afkeer maar er is iets. Natuurlijk kan men zeggen dat het meer in verband met politiek op zich is maar ik denk dat het dieper is. Als Franstalig naar Vlaanderen in zo'n condities gaan wonen, met het gevoel dat we niet geaccepteerd zullen worden omdat er de huidige Vlaamse realiteit is : ik denk niet dat dit te doen is.
Toont nog maar eens aan hoe weinig Franstaligen weten over de Vlaamse realiteit. Er woont sinds een jaar of 2 een franstalig koppel in mijn dorpsstraat. Kinderen gaan naar school bij mijn kinderen. Spreken uiteraard perfect Nederlands, de ouders doen hun best en spreken het beter en beter. Soms flappen ze er wel eens een woord Frans tussen en als ze mij niet direct verstaan durf ik het zelfs al eens vertalen in het Frans. Punt is dat dit gezin gewoon deelneemt aan het sociale leven in het dorp en ze doen dat door middel van het Nederlands.

Moest ditzelfde koppel zich na 2 jaar wonen in mijn dorp nog steeds bedienen van het Frans en zichtbaar geen enkele moeite doen, dan zou ik ook geen moeite steken om daar sociale contacten mee te onderhouden en zouden ze idd niet geaccepteerd worden door een deel van het dorp (waaronder mezelf) en dat zouden ze uitsluitend aan zichzelf te danken hebben.

Ik beweer hiermee niet dat ik het algemene sentiment in Vlaanderen omschrijf, maar het is wel een sentiment dat ik met velen deel. Nu, ik weet ook wel dat u gaat blijven zeveren over onverdraagzaamheid in Vlaanderen, maar je kan nu tenminste niet zeggen dat we niet geprobeerd hebben om u een beetje minder ignorant te maken, nietwaar.
Oud 21 augustus 2019, 15:42   #89
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Jaja, enkel Belgische vlaggen zijn "spontaan", Vlaamse Leeuwen zijn georganiseerd
WK voetbal: Van Brecht naar Rijkevorsel, van Rijkevorsel naar Hoogstraten en terug naar Brecht, overal Belgische en pseudo Belgische vlaggen aan de huizen!
21 juli 2019, nationale feestdag, zelfde route: 1(één) Belgische vlag! Moet je niet vragen hoe de 'Belg' begaan is met zijn nationaliteit als het geen sportmanifestaties betreft. Een groot verschil met Nederland op Koningsdag.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 21 augustus 2019 om 15:47.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 20:53   #90
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
WK voetbal: Van Brecht naar Rijkevorsel, van Rijkevorsel naar Hoogstraten en terug naar Brecht, overal Belgische en pseudo Belgische vlaggen aan de huizen!
21 juli 2019, nationale feestdag, zelfde route: 1(één) Belgische vlag! Moet je niet vragen hoe de 'Belg' begaan is met zijn nationaliteit als het geen sportmanifestaties betreft. Een groot verschil met Nederland op Koningsdag.
Sport & politiek moeten gescheiden blijven.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be