![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De prognose van aandeel PEV versus ICE wordt elk jaar herzien:
Deze is mei 2018 opgemaakt Citaat:
Citaat:
50% BEV binnen 20 jaar is gemakkelijker te onthouden. Het aandeel PHEV komt niet echt van de grond blijft ca. 7% of mindert zelfs. Vergeet niet dat dit wereldwijd is. Want Noorwegen haalt nu al > 50% BEV. Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2019 om 17:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Volgens Eandis is de gemiddelde bovengrondse LS geleider 95 mm².... in aluminium (en door de hogere weerstand ligt de stroomdichtheid daar lager dan in koper).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geen nood, de oplossing is *simpel* Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() amai met gemiddeld 20 huizen in een straat met 2 auto's elk... dus per 40 auto"s gaan we een gesofistikeerde app nodig hebben om de tijdswindow te regelen wanneer we mogen laden...
dus max 8 auto's aan 5Kw laden, of elke week één keer... noteer ook gezellig dat e ondertussen onze huizen moeten verwarmen met warmtepomp, enof ik de was.droogkast op nachttarief mag laten draaien heb ik mijn twijfels
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 14 september 2019 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2019 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 102 laadpunten in een keldergarage (met een appje) in 2017 open gegaan, video:
Citaat:
Ook allemaal vehicle to grid compatibel dus de batterijen kunnen als netbuffer dienen. Bepaalde AC en DC laadpalen kunnen desnoods nog sneller in de toekomst, het powerpack zal nu wel 200 kWh hebben. https://mathallenoslo.no/en/vulkan-parking-garage/ QED. Er zijn er natuurlijk nog veel meer van dat soort, deze was in 2015 wslk de grootste in Noorwegen, met 86 laadplaatsen in de catacomben van een fort anno 1290: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2019 om 20:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is waarom men een EV koopt?
Niet voor het goedkoop. Niet voor het comfort. Niet voor het mooi zijn.
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rond 6h-7h wordt er hier gekookt. In de hele straat. Dat betekent kookplaten, ovens, dampkappen...allemaal tegelijk aan. Dat is meer dan 7 kW. Eandis heeft hier een verborgen agenda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar serieus: In Vlaanderen zijn de LS-feeders (laagspanningskabels langs de straatkant) klassiek voorzien van 400 kVA transfo's (eventueel 630 kVA), en één feeder voorziet 20 a 40 huizen. In het slechtste geval is er dus maar 10 kVA continu beschikbaar per huis. Nu ik vermoed wel dat de arbeidsfactor van een huishouden redelijk hoog zal zijn (0.9 a 0.95) waardoor er dus 9 a 9.5 kW beschikbaar wattvermogen zal zijn. Rekening houdende met de vraag van huishoudens (de zwaardere toestellen) van verschillende kW tijdens drukke momenten betekent dit dat de reserve om 11 of 22 kW laders op dit laagspanningsnet te voeden beperkt is. Het cijfer van 3 tot 4 EV's (bijv. 22 kW) per straat lijkt aldus niet onrealistisch... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het net verzwaren is iets wat ze absoluut niet willen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is pakweg het verbruik van 2000 huishoudens erbij, en dat allemaal op 1 faze. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2019 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat hier allemaal uit de duim gezogen wordt is dikke bullshit. Evolutie Vlaanderen bijna 20% minder stroomverbruik na 8 jaar: https://www.vreg.be/nl/elektriciteit...uik-vlaanderen Waarom zou men het net verzwaren? Investeren en moderniseren ja, maar nu al verzwaren? Voor amper 10.000 E-wagens? Wacht tot er 1 miljoen zijn. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2019 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
230V 20A met een trage hoofdzekering is voor de eerstkomende jaren ons lot. En dat met 60% Alluah Ackbars. (10% is blijkbaar aangedobberd via de Zenne.)
![]() |
![]() |
#94 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Die zitten met een eigen transformator op het middenspanningsnet.... *zucht*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() awel onze wijk binnenkort ook. *Zucht zucht*
Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2019 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het oude Vlaanderen. Aan de overkant van het straat zijn ze een oud bedrijventerrein van een nieuw "slim netwerk" aan't voorzien, maar daar kan deze woning de eerstkomende jaren geen beroep op doen.
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al leg ik 40Kwp aan zonnepaneel, tenzij ik zo'n 100 KWu aan thuisbatterij en een 1Kw backup generator op aarsgas plaats , dan ga ik geen "plezier" kunnen hebben aan "Smart charging" , want het vermogen dat ik naar het net kan terugsturen is beperkt tot minder dan 5 KW. En nu?
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |